۱۱ سوالات مصاحبه استخدامی که باید از کارفرما بپرسید

۱۱ سوالات مصاحبه استخدامی که باید از کارفرما بپرسید


17 فروردین 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سوالات مصاحبه استخدامی

مصاحبه استخدامی باید مانند یک مکالمه باشد؛ یعنی دو نفر صحبت می‌کنند، از هم سؤال می‌کنند و به یکدیگر پاسخ می‌دهند. شما باید از مصاحبه‌گر خود پیروی کنید و اطلاعات مربوط به خود را در اولویت قرار دهید؛ اما این را بدانید که مصاحبه‌کنندگان نیز از شما انتظار سؤال‌کردن دارند. وقتی این کار را انجام می‌دهید، نشان می‌دهید که شما علاقه و اشتیاق زیادی نسبت به کار دارید. اما ۱۱ سوالات مصاحبه استخدامی مهمی که باید از کارفرما بپرسیم. مطالب بیشتر در باره رشد و توسعه فردی را در مجله کوروش بخوانید.

سؤالات مصاحبه استخدامی که باید از کارفرما بپرسیم

 

سؤالات مصاحبه استخدامی که باید از کارفرما بپرسیم

 

همیشه توصیه می‌شود که سؤالات متفکرانه و مرتبطی را از مصاحبه‌کننده خود بپرسید. با انجام این کار می‌توانید درک بهتری از موقعیت مناسب برای خودتان داشته باشید. همچنین به مصاحبه‌کننده نشان می‌دهید که شما علاقه واقعی به شغل مورد نظر دارید. اگر زمان پرسیدن سؤال شما فرا برسد و به مصاحبه‌کننده اطلاع دهید که هیچ‌گونه سؤالی ندارید؛ ممکن است به‌عنوان نشانه‌ای از عدم آمادگی یا جدی‌نگرفتن موقعیت شناخته شود.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ سوال مهم مصاحبه‌های استخدام

 

 

۱- آیا می‌توانید مسئولیت‌های روزمره‌ای شغل مذبور را توضیح دهید؟

 

این سؤال خوبی برای پرسیدن از مدیر استخدام است. هنگامی که تعیین می‌کنید این شغل مناسب شماست یا خیر، درنظرگرفتن پاسخ مهم خواهد بود.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۲- خصوصیات فردی که در این نقش موفق می‌شود، چیست؟

 

از سوالات مصاحبه استخدامی خصوصیات فردی برای موفقیت در این شغل

 

یکی از سوالات مهم مصاحبه استخدامی در تمام رده‌های شغلی. این سؤال را از مدیر استخدام یا کسانی بپرسید که ممکن است با آنها همکار شوید. پاسخ‌های آنها به‌سرعت به شما ایده‌ای از خصوصیاتی می‌دهد که آنها امیدوارند در افراد استخدام‌شده، ببینند.

 

 

۳- مهم‌ترین کاری که می‌توانم در ۹۰ روز اول استخدام انجام دهم، چیست؟

 

با استفاده از این سؤال، شما تمایل و توانایی خود را برای مشارکت از روز اول به نمایش می‌گذارید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۱ تکنیک‌ زبان بدن در مصاحبه استخدامی

 

 

۴- برخی از چالش‌هایی که افراد در این موقعیت شغلی یا در این تیم با آن روبه‌رو شده‌اند، چیست؟

 

در طول مصاحبه‌های خود، می‌توانید دید واضحی از چگونگی این شغل به دست آورید؛ مثلا چرا این شغل سخت و پردرآمد است. دریافت دیدگاه‌های مصاحبه گران درمورد موانع احتمالی، تصویری کلی از این شغل به شما می‌دهد.

 

 

۵- عملکرد کارمندان در این شغل چگونه ارزیابی می‌شود؟

 

چگونگی ارزیابی عملکرد کارمندان از سری سوالات مصاحبه استخدامی

 

در مصاحبه خود با مدیر استخدام، این سؤال را بپرسید تا درمورد چگونگی موفقیت در این کار، جزئیات بیشتری کسب کنید. پاسخ به این سؤال حتی اگر در این شغل استخدام نشوید نیز برای شما مفید خواهد بود؛ ممکن است بتوانید از بینش‌هایی که آنها برای به اشتراک گذاشتن زمینه‌های جدید و توسعه حرفه‌ای استفاده می‌کنند، بهره‌مند شوید.

 

 

۶- مسیر شغلی شخصی که در این نقش قرار دارد چگونه است؟

 

این سؤال می‌تواند علاقه شما را برای رشد در این شرکت نشان دهد.

 

 

۷- این تیم بیشتر با چه توابع یا بخش‌هایی کار می‌کند؟ ویژگی‌های یک همکاری موفق چیست؟

 

اگر شرکتی که با آن مصاحبه می‌کنید یک کسب‌وکار بزرگ یا متوسط ​​است؛ این یک سؤال مهم است. دانستن چگونگی همکاری بخشی اساسی از توانایی شما در انجام کار خواهد بود.

 

 

ببیشتر بخوانید: ۵ نکته بسیار مهم در مصاحبه استخدامی

 

 

۸- کارکردن در اینجا را دوست دارید؟

 

از سوالات مصاحبه استخدامی ، دوست داشتن محیط

 

این سؤال می‌تواند راهی ساده برای جذب مصاحبه‌گر در سطح شخصی و در عین حال کسب تجربیات ارزشمند در مورد تجربیات او در شرکت باشد. در صورت امکان، حتما با مثال‌هایی به پاسخ آنها، پاسخ دهید که چرا فکر می‌کنید این نوع محیط برای شخصیت و سبک کار شما بسیار مناسب است.

 

 

۹- بزرگ‌ترین رقیب خود را چه کسی می‌بینید و چرا؟

 

این سؤال می‌تواند نشان دهد که شما به تصویر بزرگ‌تر شرکت و صنعت علاقه دارید. همچنین می‌تواند فرصتی برای شما باشد که با پیگیری پاسخ مصاحبه‌کننده، درمورد شرکت خودشان و شرکت رقیبشان تحقیق کنید.

 

 

۱۰- این شرکت در چند سال گذشته با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده است؟ چه چالش‌هایی را در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌کنید؟

 

در میان سوالات مهم مصاحبه استخدامی و شغلی اگر با مدیران یا رهبران ارشد مصاحبه می‌کنید این یک سؤال عالی است. این سؤال علاقه شما به عملکرد شرکت را نشان می‌دهد و می‌تواند به شما درمورد نقاط پرچالش و تجربیات آنها اطلاعات ارزشمندی را بدهد. در صورت امکان، می‌توانید با هر تجربه‌ای با هر چالشی روبرو شوید، به آنها پاسخ بدهید یا پاسخ آنها را دنبال کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه برای مصاحبه کاری لباس بپوشیم

 

 

۱۱- وظایف شغلی و کارکرد روزانه در شرکت به چه صورت است؟

 

شرح وظایف شغلی و کارکرد روزانه از سوالات مصاحبه استخدام

 

این سوال نشان می‌دهد که شما علاقمند به آماده سازی خود برای شغل بوده و نشان می دهد که شما در حال ارزیابی خود برای این کار هستید. این کار شما حس اعتماد را در کارفرما ایجاد خواهد کرد. باید توجه داشته باشید که یکی از مهمترین مواردی که باید در مصاحبه‌گر خود ایجاد کنید حس اعتماد است. مصاحبه‌گر باید اطمینان پیدا کند که می‌تواند کار را دست شما بسپارد و انتظار نتیجه خوب داشته باشد.

یادتان باشد در مصاحبه استخدامی ۱۱ سوال مهم هم از شما معمولا پرسیده می‌شود و شما باید بهترین جواب‌ها را داشته باشید. تکنیک‌های بدن هم در مصاحبه استخدامی در جلب توجه مصاحبه کننده بسیار مهم هستند که در مجله کوروش به آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

 

منبع: indeed.com

 

کالابرگ الکترونیک