۳ طرز تهیه کیک و کاپ کیک کره بادام زمینی در فر و بدون فر

۳ طرز تهیه کیک و کاپ کیک کره بادام زمینی در فر و بدون فر


18 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کیک کره بادام زمینی

اگر شما هم عاشق طعم کره بادام زمینی هستید، این دسر برایتان رویایی خواهد بود. کیکی با عطر و بوی کره بادام زمینی و تکه‌های شکلات که در دهان آب می‌شود. ما طرز تهیه کیک کره بادام زمینی بدون فر و کیک کره بادام زمینی با موز را نیز در دنیای کیک و شیرینی خود برایتان آماده کرده‌ایم. دیگر چه می‌خواهید؟ ‌همین حالا طرز تهیه کیک کره بادام زمینی با شکلات و کاپ کیک کره بادام و موز را در مجله کوروش بخوانید و سریع‌تر برای پختن آن دست به کار شوید.

 

درباره کره بادام زمینی

 

کره بادام زمینی یک ماده فوق‌العاده برای تامین انرژی است. به ویژه اگر کودکی در حال رشد دارید یا در رژیم افزایش وزن هستید از آن غافل نشوید. از طرفی طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه بسیار آسان است و می‌توانید خودتان آن را تهیه کنید تا از خلوص و تازگی کره مطمئن باشید. کیک کره بادام زمینی عالی است، زیرا هم علاوه بر طعم خوب، سرشار از انرژی است و می‌تواند یک میان‌وعده مناسب برای شما و خانواده‌تان باشد. اگر مانند ما ارادت ویژه‌ای به کره‌ بادام زمینی دارید می‌توانید طرز تهیه انواع کیک و شیرینی مثل طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی و چیز کیک کره ‌بادام زمینی را هم در مجله کوروش بخوانید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

کیک کره بادام زمینی

 

طرز تهیه کیک کره بادام زمینی با شکلات در فر

 

مواد لازم برای تهیه کیک کره بادام زمینی با شکلات

 

آرد: ۱و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره بادام زمینی (بدون شکر): ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکلات چیپسی: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن مایع: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۲ عدد

وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

رنده پوست پرتقال یا لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

مرحله اول

 

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را در کاسه‌ای ترکیب کرده و ۳ بار از الک رد کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه مافین گوشت قلقلی ساده و پنیری به روشی آسان

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده‌ها را در کاسه ریخته و با همزن برقی تا رسیدن به استیف پیک بزنید. استیف پیک مرحله‌ای است که اگر کاسه را وارونه کنید سفیده نمی‌ریزد و کاملا فرم گرفته است. سپس کاسه سفیده را در یخچال قرار دهید تا فرم خود را از دست ندهد.

 

 

مرحله دوم

 

حالا نوبت زرده‌هاست. آنها را به همراه شکر، وانیل و پوست پرتقال رنده شده بزنید تا کرمی شوند و بوی ناخوشایندشان از بین برود. به ترتیب روغن، کره‌ بادام زمینی و شیر را در کاسه ریخته و خوب هم بزنید. سپس مخلوط آرد و بیکینگ‌پودر را در چند مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک درست شود.

 

کیک کره بادام زمینی با شکلات در فر

 

مرحله سوم

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در این مرحله باید سفیده تخم مرغ را در بقیه مواد فولد کنید. فولد کردن یعنی با حرکت دورانی کاردک، مانند تا زدن، سفیده را با مواد دیگر ترکیب کنید تا حالت پفی آن از بین نرود. این حالت پف‌مانند کیک شما را حجیم و پفکی خواهد کرد. در آخرین مرحله شکلات چیپسی را اضافه کنید و فقط در حدی که در مایه کیک پخش شوند، هم بزنید.

 

 

مرحله آخر

 

قالبی مورد نطرتان را چرب کنید و در صورت امکان کف آن را با کاغذ روغن بپوشانید. مایه کیک را در قالب آماده‌شده بریزید و آن را برای ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید. در انتهای این زمان کیک را با فرو بردن یک خلال دندان تست کنید. اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد یعنی کیک شما پخته است.

 

طرز تهیه کیک کره بادام زمینی بدون فر

 

طرز تهیه کیک کره بادام زمینی بدون فر

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

روی شعله متوسط اجاق گاز، یک شعله پخش کن قرار دهید. یک قایلمه بزرگ روی آن قرار دهید و وسط قابلمه یک کاسه فلزی کوچک ( یا قالب کوچک فلزی) را وارونه قرار دهید. به این ترتیب یک پایه برای قرار دادن قالب کیک درست کنید. مایه کیک را در قالب بریزید و قالب را به آرامی روی پایه قرار دهید و از محکم بودن جای آن مطمئن شوید. شعله را تا حد امکان کم کنید و در قابلمه را به همراه دم‌کنی بگذارید. قبل از گذشت ۳۰ دقیقه به هیچ وجه در قابلمه را برندارید تا پف کیک نخوابد.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه بیسکویت کوکی کره بادام زمینی ساده و شکلاتی بدون آرد «

 

 

طرز تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی با موز

 

 

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی با موز

 

حتما بخوانید  طرز تهیه اسکمو آلبالو خوشمزه بدون قالب به 3 روش بازاری

آرد: ۱و ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره بادام زمینی: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

تخم مرغ: ۲ عدد

موز: ‌۲ عدد

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

 

کاپ کیک کره بادام زمینی با موز

 

مرحله اول

 

همه مواد اولیه را از یک ساعت قبل بیرون یخچال بچینید تا به دمای اتاق برسند. دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کره نرم‌شده را با شکر و وانیل بزنید تا به حالت کرمی برسد. کره بادام زمینی را اضافه کنید و هم بزنید. تخم مرغ‌ها را دانه دانه بشکنید و مخلوط کنید. برای پخت شیرینی و کیک استفاده موزهای رسیده و لکه‌دار را انتخاب کنید تا بو و مزه بیشتری داشته باشند. موزها را با پشت چنگال له کنید و در کاسه بریزید. آرد و بیکینگ‌پودر را الک کنید و به همراه نمک، در چند مرحله به مواد تر اضافه کنید. در حدی که مواد مخلوط شوند هم بزنید.

 

طرز تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی با موز

مرحله دوم

 

قالب را چرب کنید و کاغذ روغنی بیاندازید. مایه کیک را در قالب بریزید و برای ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید. در آخر به کمک تست خلال دندان از پخت آن مطمئن شوید. برای تهیه کاپ کیک موز و کره بادام زمینی همین مایه را در قالب مافین یا کاپ کیک بریزید و برای ۱۵ تا ۱۸ دقیقه در فر قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی نرم و خیس مجلسی عالی و خوشمزه برای ۱۲ نفر

 

 

نکاتی در مورد درست کردن کره بادام زمینی خانگی

 

  • هنگام تهیه کره بادام زمینی، صبر مهم ترین چیز است. شاید در ابتدا این طور به نظر برسد که کل بادام هرگز به کره بادام زمینی خامه‌ای تبدیل نمی‌شوند، اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد پس بهتر است تسلیم نشوید.
  • ترفند دیگر خرید بادام خام و بو دادن آنها در فر خودتان است. بادام گرم راحت تر خمیر می‌شود و طعم بادام تازه آن بسیار بیشتر از بادام بو داده شده ای است که می خرید. پخت بادام در فر فقط ۱۰ دقیقه طول می کشد و کاملا ارزش یک بار امتحان کردنش را دارد.
  • بادام بو داده شده دارای فواید و مواد مغذی همان بادام خام (پروتئین ، فیبر ، چربی سالم و ویتامین ها) است، اگر چه مقدار ویتامین‌های آن اندکی کمتر هستند. البته به نظر می رسد تفاوت موجود در طعم آنها کاملا ارزش یک بار امتحان کردنش را دارد.

 

 

کالابرگ الکترونیک