بهترین روش های تشخیص تناژ پوست؛ پوست شما گرم است یا سرد؟

بهترین روش های تشخیص تناژ پوست؛ پوست شما گرم است یا سرد؟


25 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش تشخیص تناژ پوست

پوست هر فرد رنگی مخصوص به خود دارد و تشخیص تناژ رنگ پوست می‌تواند به شما کمک کند تا آرایش و لباس خود را متناسب‌تر با رنگ چهره خود انتخاب کنید. موضوع جالبی که در مورد تشخیص رنگ پوست صورت وجود دارد این است که حتی اگر در فصل‌های مختلف رنگ پوست شما دچار تغییراتی شود، باز هم تناژ اصلی رنگ پوست شما تغییر نخواهد کرد. در این مقاله می‌توانید روش تشخیص تناژ پوست را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

اهمیت تشخیص تناژ پوست

 

اهمیت تشخیص تناژ پوست چیست

 

احتمالاً بارها متوجه این موضوع شده‌اید که رنگ یک رژ لب یا کرم پودر روی صورت دوستتان فوق العاده زیبا است، ولی زمانی که شما از همان رژ یا کرم پودر استفاده می‌کنید، هیچ هماهنگی با رنگ پوست شما ندارد. تشخیص رنگ پوست صورت به شما کمک می‌کند تا بتوانید رنگ‌های مناسب‌تری را برای آرایش و لباس خود انتخاب کنید. به علاوه شما با تعیین رنگ پوست صورت می‌توانید از رنگ‌ها و تکنیک‌های مناسب‌تری برای جذابیت و زیباتر به نظر رسیدن خود استفاده کنید.

 

 

انواع تناژ رنگ پوست

 

رنگ پوست شما علاوه بر چیزی که در ظاهر پوست مشاهده می‌کنید، به رنگ زیرین پوست نیز بستگی دارد. به طور کلی ۳ رنگ اصلی برای پوست صورت وجود دارد. رنگ گرم، سرد و خنثی. تناژ پوست رنگ گرم از رنگ هلویی تا متمایل به زرد و طلایی است. تناژ رنگ سرد نیز شامل رنگ‌های صورتی و رنگ پوست مایل به آبی است. تناژ رنگ پوست خنثی نیز به این معنا است که رنگ سطح پوست شما با سطح زیرین پوست یک رنگ است.

 

 

روش تشخیص تناژ پوست

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

روش تشخیص تناژ پوست چگونه است ؟

 

برای روش تشخیص تناژ پوست راهکارهای مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید با انجام تست‌هایی ساده، رنگ پوست خود را تشخیص دهید. در ادامه می‌توانید با چند روش تشخیص تناژ پوست آشنا شوید.

 

 

رگ‌های شما چه رنگی هستند؟

 

چگونه از طریق رنگ رگ رنگ پوست را تشخیص بدهیم؟

 

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تعیین رنگ پوست صورت بررسی رنگ رگ‌ها است. برای این کار بهتر است دستتان را مشت کنید و به رگ‌های مچ دستتان نگاه کنید. اگر رگ‌های شما سبز رنگ است، احتمالاً رنگ پوستتان گرم است. آبی بودن رنگ رگ‌ها نشانه سرد بودن تناژ رنگ پوستتان است. اگر هم رگ شما بنفش یا سبز روشن باشد و بی‌رنگ به نظر برسد، یعنی رنگ پوستتان احتمالاً خنثی است.

 

 

کدام رنگ جواهرات بیشتر با رنگ پوستتان هماهنگ است؟

 

احتمالاً متوجه شده‌اید که در زمان استفاده از طلای زرد و سفید یکی از آن‌ها بیشتر با پوست شما هماهنگ است، شاید هم جز آن دسته از افرادی هستید که هم طلای سفید و هم طلایی به رنگ پوستتان می‌آید. هماهنگ بودن طلای زرد با رنگ پوست نشان می‌دهد که رنگ پوست شما گرم یا زیتونی است.

 

اگر رنگ نقره‌ای و رزگلد روی پوستتان جلوه زیباتری دارد و همیشه ناخودآگاه به سمت این رنگ‌ها جذب می‌شوید، بهتر است بدانید که رنگ پوست شما احتمالاً سرد است. اگر هم طلای سفید و هم طلای سفید روی پوستتان جلوه زیبایی دارد، باید بدانید که رنگ پوست شما احتمالاً خنثی است.

 

 

پوست شما در کنار رنگ سفید چطور به نظر می‌رسد؟

 

برای تشخیص رنگ پوست برای کرم پودر یا لباس بهتر است یک کاغذ سفید کنار پوست صورت خود قرار دهید. حال دقت کنید که رنگ پوست شما در کنار رنگ سفید بیشتر متمایل به صورتی و قرمز است و یا تقریباً به زردی متمایل است. اگر رنگ پوستتان متمایل به صورتی بود پس رنگ پوست شما سرد است.

 

اگر رنگ پوستتان متمایل به زردی بود پس جز دسته افرادی با پوست گرم هستید. اگر احساس می‌کنید که رنگ کرم بیشتر از رنگ سفید با پوست شما هماهنگ است، احتمالاً رنگ پوستتان گرم است. اگر هم با رنگ کرم و هم سفید حس خوبی دارید و رنگ چهره‌تان بی‌حال به نظر نمی‌رسد، پس احتمالاً رنگ پوست شما خنثی است.

 

 

 چشم‌ها و موهایتان چه رنگ هستند؟

 

رنگ طبیعی چشم‌ها و پوست شما می‌تواند به شما در تشخیص رنگ پوست صورت کمک زیادی کند. معمولاً افرادی که رنگ موهایی متمایل به طلایی یا قهوه‌ای، خرمایی دارند، پوست گرم‌تری دارند. در حالی که افرادی با موهای بلوند روشن معمولاً رنگ پوست سردی نیز دارند.

 

بیشتر بخوانید : ۸ رنگ مو جذاب و شیک سال ۲۰۲۱ مناسب با تناژهای مختلف رنگ پوست

 

 

چطور برنزه می‌شوید؟

 

یک روش تشخیص تناژ پوست، بررسی تأثیر آفتاب بر پوست شما است. برای این کار باید ببینید که پوست شما نسبت به آفتاب چه واکنشی از خود نشان می‌دهد. اگر رنگ پوست شما خنک باشد، احتمالاً به سرعت با قرار گرفتن در معرض آفتاب، آفتاب سوخته می‌شوید. در حالی که رنگ پوست کرم با قرار گرفتن در معرض آفتاب حالت برنزه پیدا می‌کند و به هیچ عنوان این گونه به نظر نمی‌رسد که دچار آفتاب سوختگی شده است.

 

 

انتخاب بهترین کرم پودر بعد از تشخیص تناژ پوست

 

انتخاب بهترین کرم پودر بعد از تشخیص تناژ پوست

 

بعد از تعیین رنگ پوست صورت باید سعی کنید تا از آرایش و کرم پودری مناسب با رنگ چهره‌تان استفاده کنید. تشخیص رنگ پوست برای کرم پودر اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند تا زیباتر به نظر برسید و رنگ پوستتان بعد از آرایش حالی مصنوعی و زشت پیدا نکند.

 

 

رنگ پوست سرد

 

اگر رنگ پوست شما سرد است، بهتر است از کرم پودرهای مایل به کمی صورتی استفاده کنید. استفاده از کرم پودرهایی که رنگ زردی در آن‌ها وجود دارد، به هیچ عنوان برای رنگ پوست شما مناسب نیستند. تشخیص رنگ پوست برای کرم پودر موجب می‌شود تا چهره شما به جای بی‌رنگی و زردی، رنگ زیباتری پیدا کند.

 

 

رنگ پوست گرم

 

در نظر گرفتن رنگ پوست برای کرم پودر می‌تواند جذابیت صورت شما را دو چندان کند و زیبایی بیشتری به آن ببخشد. بهترین کرم پودر برای رنگ پوست‌ گرم، رنگ‌های مایل به زرد است.

 

 

رنگ پوست خنثی

 

اگر جزو افرادی هستید که رنگ پوست شما خنثی است، بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنید که نه مقدار زردی و نه مقدار صورتی زیادی دارند. انتخاب کرم پودر هلویی می‌تواند گزینه فوق العاده‌ای برای پوست‌های خنثی باشد.

 

 

کدام رنگ‌ها با تناژ پوست شما هماهنگ‌تر است؟

 

کدام رنگ‌ها با پوست شما هماهنگ‌تر است؟

 

 

راهنمای انتخاب رنگ لباس مناسب پوست شما:

رنگ پوست سرد

 

اگر رنگ پوست شما سرد است، رنگ‌های صورتی، سبز، بنفش و قرمز مایل به صورتی برای شما مناسب هستند.

 

 

رنگ پوست گرم

 

اگر رنگ پوست شما گرم است بهتر است برای آرایش و لباس خود بیشتر از رنگ‌های زرد، طلایی و هلویی استفاده کنید. به کار بردن این رنگ‌ها موجب می‌شود تا چهره شما زیباتر به نظر برسد.

 

 

رنگ پوست خنثی

 

اگر رنگ پوست شما خنثی باشد، پس استفاده از رنگ‌های نود و خنثی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. به علاوه شما می‌توانید از تمام تن‌های رنگ سرد و گرم نیز برای آرایش و لباس خود انتخاب کنید و تنوع رنگی بیشتری برای انتخاب دارید.

 

 

بیشتر بخوانید : رنگ نود چیست؛ همه چیز درباره رنگ نود؛ از لباس تا آرایش صورت

 

 

رنگ پوست زیتونی

 

اگر رنگ پوست شما کمی متمایل به خاکی است، باید برای لباس و آرایش خود دقت بیشتری به خرج دهید. بهترین رنگ‌ها برای شما معمولاً طلایی و سبز هستند. ما در استفاده از رنگ‌های گرم به شدت دقت کنید تا چهره شما رنگی متمایل به زرد پیدا نکند و بی‌حال به نظر نرسد.

 

 

منبع : healthline

 

کالابرگ الکترونیک