نگاهی به پرفروش ترین سریال های شبکه نمایش خانگی

نگاهی به پرفروش ترین سریال های شبکه نمایش خانگی


27 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 17 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نگاهی به پرفروش ترین سریال های شبکه نمایش خانگی

مدت هاست که سریال های شبکه نمایش خانگی به رقیب جدی مجموعه های صدا و سیما تبدیل شدند، مروری بر بهترین و پرفروش ترین سریال های شبکه نمایش خانگی در سال های اخیر را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

در ابتدای به راه افتادن شبکه نمایش خانگی کمتر کسی تصور می کرد که فیلم ها و سریال های توزیع شده از این رسانه یارای برابری و رقابت با محصولات با کیفیت صدا و سیما را داشته باشند. در واقع، حتی به تعبیری چنین برداشت می شد که فیلم ها و سریال هایی که نتوانسته اند به هر دلیلی از شبکه های تلویزیونی پخش شوند، سر از نمایش خانگی در آورده اند. اما تجربه موفق سریال هایی همچون شاهگوش، قهوه تلخ و شهرزاد کاملا خلاف این ادعا را به اثبات رساند. موفقیت و فروش سریال هایی از این دست باعث هجوم سرمایه گذاران و سازندگان فیلم و سریال به تب طلای شبکه نمایش خانگی شد. به بهانه ایام نوروز ۱۴۰۰، نگاهی انداخته ایم به سریال های برتر شبکه نمایش خانگی طی سال های اخیر. با مجله کوروش همراه باشید:

 

 

سریال قورباغه؛ داستان عجیب ۳ جوان اکباتانی

 

 سریال قورباغه؛ داستان عجیب 3 جوان اکباتانی

 

سریال جنایی و معمایی قورباغه به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی، چهارمین همکاری او و نوید محمدزاده، پرفروغ ترین ستاره سال های اخیر سینما و تلویزیون ایران است. پخش سریال قورباغه پس از کش و قوس های فراوان از ۳ دی ماه امسال آغاز شد. این سریال همچنان ادامه دارد و قرار است در ایام نوروز ۱۴۰۰ هم تداوم داشته باشد. ماجرای یکی از پرفروش ترین سریال های شبکه خانگی ایران که در ۱۶ قسمت نوشته و ساخته شده است. داستان مربوط به اتفاقاتی است که پیرامون ۳ جوان اکباتانی می افتد. این اتفاقات آنها را ناخواسته وارد داستانی پیچیده و مرموز می کند. به جز نوید محمدزاده، بازیگرانی همچون صابر ابر، مهران غفوریان و سحر دولتشاهی از مطرح ترین بازیگران این سریال شبکه نمایش خانگی به حساب می آیند. بازی درون گرای نوید محمد زاده که همیشه او را در نقش های برون گرا دیده ایم و در نقش یک رییس مافیا از نکات جالب سریال قورباغه است. صابر ابر هم از پس کاراکتر پیچیده رامین به خوبی برآمده است. منتقدین بازی مهران غفوریان را هم در سریال قورباغه تحسین کرده ایند.

 

جذاب ترین سریال های شبکه نتفلیکس

 

 

سریال آقازاده؛ دست گذاشتن روی خط قرمزها

 

سریال آقازاده؛ دست گذاشتن روی خط قرمزها

 

سریال آقازاده در بازه زمانی تیر تا دی ماه ۱۳۹۹ از شبکه نمایش خانگی پخش شد. آقازاده درام اجتماعی و سیاسی است که با توجه به مضمون جنجالی خود طرفداران زیادی در میان مخاطبان ایرانی پیدا کرد. سریال آقازاده به زندگی آقازاده ای به نام نیما (با نقش آفرینی امیر آقایی) می پردازد. نیما بحری با وجود رانت های پدر خود و زد و بندهای مختلف به جایگاه اقتصادی عالی رسیده است.

 

نویسندگی و تهیه کنندگی سریال آقازاده برعهده حامد عنقا و کارگردانی آن هم بر عهده بهرنگ توفیقی است. از بازیگران این سریال موفق می توان به امین تارخ، امین حیایی، نیکی کریمی، جمشید هاشم پور و لعیا زنگنه اشاره کرد. نقطه قوت فیلم انگشت گذاشتن روی مضامینی که قبلا حداقل در حیطه تلویزیون و سینما از خطوط قرمز به حساب می آمدند. و البته پرداختی جسورانه به فساد در جامعه باعث شد تا سریال آقازاده یکی از پربیننده ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شود.

 

 

نقد سریال تحسین شده گامبی وزیر

 

 

سریال هم گناه؛ داستان پیچیده خانواده صبوری

 

سریال هم گناه؛ داستان پیچیده خانواده صبوری

 

سریال هم گناه یکی دیگر از سریال های برتر و جزو پرفروش ترین سریال های شبکه نمایش خانگی است. هم گناه در دسته سریال های ژانر جنایی و معمایی قرار می گیرد. مصطفی کیایی، کارگردانی و نویسندگی سریال همگناه را برعهده دارد. داستان سریال هم گناه پیرامون خانواده صبوری است. خانواده ای قدیمی و بزرگ که از قدم الایام مشغول صادرات و واردات گل و گیاه بودند. حضور بازیگرانی مطرح همچون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، پدرام شریفی و مسعود رایگان و قصه ای پر کشش، جذاب و گسترده از جمله نقاط قوت این فیلم بود. اصلا همین عوامل باعث شده تا با وجود پایان فصل دوم سریال هم گناه، همچنان زمزمه هایی از ساخت فصل دیگری از آن به گوش برسد.

 

 

بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۰ در ژانرهای مختلف

 

 

سریال دل؛ یک دل و سه دلبر

 

سریال دل؛ یک دل و سه دلبر

 

سریال دل همانطور که از نامگذاری آن هم پیداست، از جمله سریال های عاشقانه ای بود که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. سریالی که شاید با وجود ممیزی های فراوان پخش آن از شبکه های تلویزیونی ممکن نبود. با این حال، خط قرمزها در شبکه نمایش خانگی هم دست از سر سریال دل برنداشتند. کارگردانی سریال دل برعهده منوچهر هادی بود. و بازیگرانی همچون حامد بهداد، ساره بیات و یکتا ناصر در آن حضور داشتند. سریال دل با توجه به حاشیه های زیاد پیرامون ساخت و توزیع و ماجرای عشقی که دنبال می کرد، در زمان پخش به یکی از پرمخاطب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی بدل شد. ولی باز هم هیچ وقت نتوانست آنطور که باید و شاید به دلها بنشیند!

حتما بخوانید  نقد و بررسی انیمیشن Soul روح

 

 

فهرست نهایی نامزدهای اسکار ۲۰۲۱

 

 

سریال کرگدن؛ مافیا و خشونت و ماجراجویی

 

سریال کرگدن؛ مافیا و خشونت و ماجراجویی

 

سریال کرگدن که در ژانر اکشن و ماجراجویی ساخته شده، به اتفاقات پیرامون ۵ جوان در چالش کرگدن می پردازد. مصطفى زمانى، سارا بهرامى، هدى زین العابدین، ستاره پسیانى و  پانته آ پناهى ها از بازیگران سریال کرگدن هستند. سریال نمایش خانگی کرگدن با توجه به سبک و سیاق خاصش که وامدار سریال های اکشن و پرتحرک آمریکایی است. ولی تجربه کیارش اسدی‌ زاده در سریال کرگدن، آنطور که باید نتوانسته از پس از انتظاراتی که از آن می رفت بربیاید. به خصوص که پیش بینی می شد، کرگدن با پرداختن به موضوعاتی همچون روابط مافیایی و خشونت ها و صحنه های اکشن مخاطبان زیادی را جذب کند.

 

 

ملکه گدایان؛ درام اجتماعی پرتعلیق به سبک سریال های ترکی

 

 ملکه گدایان؛ درام اجتماعی پرتعلیق به سبک سریال های ترکی

 

ملکه گدایان، درام اجتماعی و عاشقانه ای به کارگردانی حسین سهیلی ‌زاده است. این سریال پخش خانگی هم اکنون در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است. حسین سهیلی زاده که قبلا سریال تلویزیونی مانکن را هم از شبکه نمایش خانگی توزیع کرده بود، این بار هم با همان سبک و سیاق سابق دست به خلق یک درام عاشقانه زده است. درام عاشقانه ای که بسیاری حتی تا بدانجا پیش رفتند که به دلیل شباهت های ساختاری و محتوایی ملکه گدایان، آن را فصل دوم سریال مانکن بدانند.

 

ولی اینطور نیست، حداقل ظاهرا نیست. بلکه این بار به جای کاوه و همتا، البرز و سارا را داریم. البرز که مهندس شیمی ساکن آلمان است به ترکیه می آید تا با نامزدش ازدواج کند. ولی اخبار نگران کننده ای از ایران (به اغما رفتن پدرش) تمام برنامه های البرز را خراب می کند. و پای او را به ایران- آن هم به صورت قاچاقی- باز می کند. به این ترتیب ماجرای عاشقانه این سریال هم پیچ ۱۸۰ درجه ای غیرمنتظره ای دارد. پیچی که ببینندگان را همزمان غافلگیر و کنجکاو می کند تا پایان ماجرای البرز و خانواده اش و جریان عاشقی او را دنبال کنند.

 

سریال ملکه گدایان با انبوهی از بازیگران سرشناس آمده است. از باران کوثری، آرمان درویش و پانته‌ آ بهرام تا رویا نونهالی و فرزاد فرزین. و البته با استفاده از فرمولی که بسیاری از آن را قبلا در سریال های ترکی به دفعات دیده ایم. از قضا بسیاری از صحنه های سریال در ترکیه فیلمبرداری شده اند. به این ترتیب ملکه گدایان سعی در جذب انبوه مخاطبانی دارد که هم به دنبال سرگرم شدن هستند و هم می خواهند داستانی را دنبال کنند که هر هفته با قلاب حادثه‌ و اتفاقی تازه تعلیق و شوک را به آنان تزریق کرده و همه را پای سریال نگه دارد.

 

 

یک سریال با داستانی تکرار در شبکه نمایش خانگی ؛  میلاد کی مرام این بار سیاوش است

 

یک سریال با داستانی تکرار در شبکه نمایش خانگی ؛  میلاد کی مرام این بار سیاوش است

 

مجموعه تلویزیونی سیاوش به کارگردانی سروش محمدزاده از جدیدترین سریال های شبکه نمایش خانگی است. این سریال که در ۱۸ قسمت ساخته شده، از بهمن ماه ۱۳۹۹ در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است. میلاد کی مرام، رضا کیانیان، ترلان پروانه، گیتی قاسمی و مجید صالحی از شاخص ترین بازیگران سریال سیاوس به حساب می آیند. مجموعه نمایش خانگی سیاوس که یک درام اجتماعی محسوب می شود، داستانی چند پهلو و گاهی کلیشه ای و اخلاقی دارد.

 

ماجرای سریال سیاوش از آنجایی شروع می شود که سیاوس ساقی (با نقش آفرینی میلاد کی مرام) که کشتی گیری ملی پوش است، ناگهان متوجه می شود نامزدش مرجان (با بازی مرجان اتفاقیان) نیاز به پیوند کبد دارد. سیاوش که کشتی قهرمان جهان است، ناگهان از اردوی تیم ملی کناره گیری می کند و تلاش می کند به هر دری بزند تا کبدی برای نامزدش پیدا کند و او را از مرگ حتمی نجات دهد. سیاوس برای کمک دست به سوی مولتی میلیاردی به نام نصرت دراز می کند، ولی غافل از اینکه نصرت هم در ازای لطف خود، از او خواسته هایی دارد.

 

باقی ماجرای سریال تلویزیونی سیاوش را جدل ها و کشمکش های درونی کشتی گیر سابق و اطرافیانش پیش می برد. سیاوش شاید سریالی باشد که به لحاظ ساختاری ضعیف و محتوایی کلیشه ای و بعضا شعاری داشته باشد، ولی با این وجود، همچنان نقاط قوت بسیاری دارد. یکی از این نکات قطعا رویارویی آدم هایی رنگارنگ است که از اساس بنیان های اخلاقی و فکری متفاوتی با هم دارند. البته تماشای مجید صالحی در نقشی کاملا متفاوت و دوباره دیدن میلاد کی مرام، در یکی از نقش های قالبی همیشگی او از دیگر نکات مثبت سریال سیاوس است. این دو کاراکتر دستکم طرفداران این دو بازیگر را تا آخرین قسمت به سریال وفادار نگه می دارد.

 

 

 

سریال هیولا؛ چالش های عجیب خانواده شرافت

 

سریال هیولا؛ چالش های عجیب خانواده شرافت

 

مجموعه کمدی هیولا که پخش آن تا اردیبهشت سال ۱۳۹۸ در شبکه نمایش خانگی ادامه داشت، یکی دیگر از مجموعه های طنز مهران مدیری بود که از شبکه نمایش خانگی توزیع و پخش شد. داستان سریال هیولا را اعضای خانواده ای به نام شرافت جلو می بردند که با خود عهده کرده بودند، همواره با شرافت زندگی کنند. چالش با شرافت زندگی کردن برای خانواده شرافت باعث می شود که موقعیت های طنز و خنده دار زیادی برای شرافت ها به وجود بیاید. از بازیگران مجموعه کمدی هیولا می توان به فرهاد اصلانی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی و سیما تیرانداز اشاره کرد. با وجود نقدهای آمیخته مثبت و منفی که هیولا دریافت کرده، تا به حال در بین پربیننده ترین کمدی های شبکه نمایش خانگی جای داشته است.

 

 

سریال مانکن؛ نه چندان قوی اما پربیننده

 

سریال مانکن؛ نه چندان قوی اما پربیننده

 

سریال مانکن به کارگردانی حسین سهیلی و بر اساس داستانی از بابک کایدان بین سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ساخته و از شبکه نمایش خانگی پخش شد. مجموعه مانکن در ژانر درام و عاشقانه ساخته شد. داستان سریال مانکن مربوط به دو دلداده به نام های کاوه و همتا است که علیرغم آنکه عاشقانه یکدیگر را دوست دارند از هم جدا می افتند. از بازیگران این سریال عاشقانه می توان به محمدرضا فروتن، نازنین بیاتی، مریلا زارعی، نفیسه روشن، فرزاد فرزین و الهام پاوه نژاد اشاره کرد. با وجودی که سریال مانکن نقدهای منفی زیادی از سوی منتقدان دریافت کرد و بسیاری این سریال را ملودرامی کلیشه ای خواندند، ولی سریال مانکن در زمان پخش از پر بیننده ترین های شبکه نمایش خانگی بود.

حتما بخوانید  نقد و بررسی فیلم سرزمین آواره ها یا عشایر Nomadland

 

 

سریال نهنگ آبی؛ کم فروغ و پر سر و صدا

 

سریال نهنگ آبی؛ کم فروغ و پر سر و صدا

 

نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی و نویسندگی بهرام توکلی بین بهمن ۱۳۹۷ تا مهر ماه ۱۳۹۸ از شبکه نمایش خانگی پخش شد. نهنگ آبی که نام آن از چالش اینترنتی مشهوری به همین نام گرفته شده، در ژانر اجتماعی، عاشقانه و معمایی ساخته شده بود. داستان سریال نهنگ آبی از جایی شروع می شود که پای آرمین (با نقش آفرینی ساعد سهیلی)، هکر و برنامه نویس با برقراری ارتباط با دختری به نام ژاله (با بازی ماهور الوند) به شرکتی بزرگ باز می شود.

 

سریال نهنگ آبی با وجود نام های بزرگی که در میان بازیگران و عوامل تولیدش به چشم می خورد هیچ وقت انتظارات را برآورده نکرد و حتی در میانه های راه با حاشیه های زیادی برای گرفتن مجوز و ممیزی‌ مواجه شد. در این میان، حتی اوضاع به نحوی پیش رفت تا لیلا حاتمی که در این سریال نقش آناهیتا را ایفا می کرد، به دلیل سطحی بودن شخصیت خود در سریال، درخواست حذف نقشش را کند. از دیگر بازیگران سریال نهنگ آبی می توان به ساعد سهیلی، حسین یاری، مصطفی زمانی، ماهور الوند، ویشکا آسایش و ستاره پسیانی اشاره کرد.

 

 

سریال ممنوعه؛ بحث برانگیز و هنجارشکن

 

سریال ممنوعه؛ بحث برانگیز و هنجارشکن

 

ممنوعه که در سال ۱۳۹۷ پخش شد، یکی از بحث برانگیزترین سریال های شبکه نمایش خانگی بوده است.  مجموعه تلویزیونی ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان به دلیل زیرپای گذاشتن بسیاری از خطوط قرمز و ممیزی ها و هنجارشکنی هایش، انتقادات زیادی را برانگیخت. راوی سریال ممنوعه، بوکسوری به نام سامی است که در تورنمنت های زیرزمینی مبارزه می کند. سامی از طلاق گرفتن از همسرش که تنها به خواست پدر پولدارش تن به ازدواج با او داده بود می گوید و اینکه چطور وارد گروهی شده که نام ممنوعه را یدک می کشد و قوانین مخفیانه ای دارد.

 

در همین گروه ممنوعه است که دختری به سامی دل می بندد. از بازیگران سریال ممنوعه که از پرستاره ترین سریال های شبکه نمایش خانگی نیز به حساب می آید می توان به میلاد کی ‌مرام، نیکی کریمی،‌ هادی حجازی ‌فر، امیرحسین آرمان، لیلا زارع، بهاره افشاری و پژمان بازغی اشاره کرد. با وجودی که بسیاری مجموعه تلویزیونی ممنوعه را سریالی ساخته شده از روی دست ملودرام های سطحی ترکی دانستند. به خصوص که مطرح کردن مسائلی همچون روابط نامشروع و خیانت شخصیت ها به آن رنگ و بوی سریال های ترکی را نیز داده بود، ولی داستان پرکشش سریال به همراه مطرح کردن برخی معضلات اجتماعی باعث شد تا سریال ممنوعه طی ۲ فصل و ۲۶ قسمتی که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود،‌ بینندگان زیادی به دست بیاورد.

 

 

نگاهی به کارنامه علی انصاریان در سینما و تلویزیون

 

 

سریال عاشقانه؛ فصل اول سریال گیسو

 

سریال عاشقانه؛ فصل اول سریال گیسو

 

عاشقانه سریال درام و رمانتیکی است که بین سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ از شبکه نمایش خانگی پخش شد. سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی، مسائل و مشکلات چند خانواده را روایت می کند. حضور بازیگران مطرحی مانند محمدرضا گلزار، ساره بیات، مهناز افشار، حسین یاری، هومن سیدی، پانته‌ آ بهرام و بهاره کیان‌ افشار و داستانی پر کشش و روایت های فرعی متعدد حتی باعث شد تا دنباله ای هم برای سریال عاشقانه ساخته شود. پخش سریال تلویزیونی گیسو که فصل دوم سریال عاشقانه است، به تازگی از شبکه نمایش خانگی آغاز شده است.

 

 

سریال قهوه تلخ به شبکه نمایش خانگی رونق داد

 

سریال قهوه تلخ به شبکه نمایش خانگی رونق داد

 

مجموعه قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری که بین سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ از شبکه نمایش خانگی پخش شد، مجموعه تلویزیونی بود که باعث رونق گرفتن شبکه نمایش خانگی شود. مجموعه قهوه تلخ که ماجراهای آن حول محور استاد تاریخی به نام نیما زند کریمی (با نقش آفرینی سیامک انصاری) می گذرد که پس از نوشیدن قهوه ای به دوره تاریخی که در مورد آن تحقیق می کرده وارد می شود. نویسندگی قهوه تلخ را خشایار الوند و امیرمهدی ژوله برعهده داشتند. مهران مدیری در مجموعه طنز قهوه تلخ هم از وجود گروه همیشگی بازیگرانش از جمله سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، رضا فیض نوروزی، سحر جعفری جوزانی، سحر زکریا و ساعد هدایتی و دیگران استفاده کرد تا بار دیگر این بار در خارج از چارچوب شبکه های تلویزیونی، موفقیت های گذشته خود را دنبال کند.

 

 

معرفی عطرهای زنانه و مردانه برند مهران مدیری

 

 

شهرزاد؛ درام عاشقانه، تاریخی و سیاسی

 

شهرزاد؛ درام عاشقانه، تاریخی و سیاسی

 

مجموعه تلویزیونی درام، عاشقانه و تاریخی شهرزاد که بین سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ طی ۳ فصل ساخته و از شبکه نمایش خانگی پخش شد،‌ بی شک یکی از موفق ترین سریال های شبکه نمایش خانگی است. داستان شهرزاد که کارگردانی آن را حسن فتحی برعهده داشت، حول محور زندگی شهرزاد (با نقش آفرینی ترانه علیدوستی) دانشجوی پزشکی و فرهاد (مصطفی زمانی) دانشجوی ادبیات و روزنامه‌ نگار در دوران نخست وزیری دکتر مصدق در اوایل دهه ۱۳۳۰ است. حضور چهره های مشهوری همچون ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی، علی نصیریان، شهاب حسینی و پریناز ایزدیار و سایر بازیگران تراز اول به همراه نویسندگی و سناریوی نغمه ثمینی با قصه ای گیرا و پرکشش و همراه با فراز و فرودهای به ‌موقع، از مجموعه تلویزیونی شهرزاد، سریالی تماشایی و پربیننده ساخته بود.

 

شبکه نمایش خانگی

 

 

کالابرگ الکترونیک