معرفی و خلاصه کتاب «در سوم» اثر «الکس بنایان»

معرفی و خلاصه کتاب «در سوم» اثر «الکس بنایان»


25 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درباره کتاب «در سوم» اثر «الکس بنایان»

کتاب «در سوم» اثر الکس بنایان درباره تلاش وحشیانه برای کشف چگونگی موفقیت افراد موفق در جهان است. نویسنده کتاب خوانندگان را با یک ماجراجویی بی سابقه مواجه می کند. بنایان در طول کتاب با جستارهای کوتاه سعی می کند تا روایت های افسانه ای در مورد اسرار شکست و موفقیت چهره های مختلف در جایگاه های مختلف مطرح کند. در این مقاله از مجله کوروش نگاهی به خلاصه کتاب در سوم نوشته الکس بنایان که یک مهاجر ایرانی ساکن آمریکاست انداخته ایم.

درباره الکس بنایان نویسنده کتاب در سوم

 

درباره آلکس بنایان نویسنده کتاب در سوم

 

الکس بنایان جوان ترین نویسنده کتاب های مرتبط با کسب و کار در ایالات متحده است. کتاب های او جزو پرفروش ترین کتاب ها در این کشور هستند. بنایان جزو سرمایه گذاران خطرپذیر در لس آنجلس محسوب می شود. الکس در یک خانواده مهاجر ایرانی در لس آنجلس و کالیفرنیا بزرگ شد و دوره پیشاپزشکی را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سپری کرد. او در مورد کتاب در سوم می گوید: همیشه از خود سوال می کردم که چگونه افراد موفقی مانند بیل گیتس، لیدی گاگا و وارن بافت، کار خود را شروع کردند. بنایان می گوید وقت زیادی را صرف خواندن کتاب های مرتبط با بنیان گذاران و کارآفرینان بزرگ دنیا کرده است. با این حال او نتوانست کتابی پیدا کند که به طور متمرکز آنچه را که در ذهنش به طور خاص سوال بود، پاسخ دهد. شاید کتاب در سوم پاسخی برای تمامی سوالات او در مورد موفقیت افراد و کارآفرینان بزرگ در دنیا باشد.

 

بیشتر بخوانید » خلاصه کتاب بی حد مرز جیمز کوییک «

 

 

ماجراهای تعقیب و گریز برای یادگیری آلکس بنایان در کتاب در سوم

 

ماجراهای تعقیب و گریز برای یادگیری آلکس بنایان در کتاب در سوم

 

الکس بنایان ۱۸ ساله که تازه وارد دانشگاه شده است، سفر رویایی خود را از همین نقطه آغاز می کند. نویسنده، خوانندگان را در طول کتاب به سفری سوق می دهد که در آن از ماجرای تعقیب لری کینگ می گوید. بنایان می گوید چطور لری کینگ را در یک فروشگاه مواد غذایی تعقیب می کند. یا این که چطور در حمام منتظر می ماند تا با تیم فریس صحبت کند. نویسنده در شروع کتاب از ماجرای ملاقات های خود با بیل گیتس و ده ها نفر از موفق ترین افراد جهان می نویسد.

 

 

بنایان در لیست افراد قدرتمند زیر سی سال

 

داستان بنایان با برنده شدن جایزه «دِ پرایس ایز رایت» کلید می خورد. او به عنوان یک دانشجو با پول جایزه، هزینه جستجوی خود را برای یادگیری از موفق ترین افراد جهان تامین می کند. بنایان در همان سال ها در لیست ۳۰ نفره افراد زیر سال ۳۰ سال مجله فوربس و افراد قدرتمند زیر ۳۰ سال مجله بیزینس اینسایدر قرار گرفت. بنایان اکنون به یکی از سخنرانان تحسین برانگیز تبدیل شده است. او در چارچوب کتاب در سوم به کنفرانس های تجاری و رهبری تیم ها در شرکت های بزرگ در سراسر جهان دعوت می شود. شرکت هایی چون اپل، نایک، هاروارد و… از سخنرانی های جذاب او استقبال می کنند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

 

بیشتر بخوانید » خلاصه کتاب خون بد و کلاهبرداری های یک استارت آپ «

 

 

درس هایی از کتاب در سوم آلکس بنایان به عنوان یک مهاجر ایرانی موفق

 

درس هایی از کتاب در سوم آلکس بنایان نویسنده ایرانی آمریکایی

 

الکس بنایان که خود یک مهاجر موفق است در کتاب در سوم با روشی جدید به خوانندگان می آموزد که کسب و کار خود را به شیوه ای درست آغاز کنند و یا این که چطور تغییراتی اساسی در زندگی شان ایجاد کنند. نویسنده با فاش کردن اسرار انسان های موفق به طور غیر مستقیم راه موفقیت را به خواننده نشان می دهد. نویسنده در بخشی از کتاب آورده است برای وارد شدن به یک کلوپ شبانه باید چه کار کرد. آیا باید در کنار در اول در یک صف طولانی ساعت ها منتظر بمانید تا سرانجام نوبت به شما برسد. یا به سراغ در دوم و سوم بروید؟ بنایان می گوید در دوم مخصوص میلیاردر ها است. احتمالا فقط اگر میلیاردر باشید می توانید وارد شوید. اما شاید بهترین پیشنهاد گشتن به دنبال در سوم است. او می گوید همیشه در سومی وجود دارد. با این حال تعداد افرادی که از آن با خبر هستند زیاد نیست. همین افراد کم هستند که در دسته موفق ترین ها در حوزه کاری و شخصی قرار می گیرند. نویسنده می گوید من به سراغ همین افراد رفته ام. از این افراد راز موفقیت شان را سوال کردم.

 

 

درس اول در کتاب در سوم: روش صحیح تماس سرد یا ایمیل

 

درس اول در کتاب در سوم: روش صحیح تماس سرد یا ایمیل

 

نویسنده کتاب در سوم در بخشی از این کتاب به دیدار خود با فریس اشاره می کند. او می گوید برای موفقیت باید پافشاری کرد. بنابراین من برای این دیدار مرتباً به دستیار فریس ایمیل ارسال می کردم. تعداد این ایمیل ها به عدد ۳۱ رسید! وقتی به نامه های الکترونیکی پاسخی داده نشد، من یک پیام نه بلکه به صورت چندین پاراگراف مداوم باز هم اقدام به ارسال ایمیل کردم. مجدداً پاسخی دریافت نشد. بنابراین تصمیم گرفتم با شرکت در کنفرانسی که قرار بود فریس در آن شرکت کند، حضوری با او دیدار کنم.

 

 

انتظار در شرایط سخت

 

بنایان می گوید برای به دست آوردن بیشترین شانس دیدار حضوری به دنبال نزدیک ترین مکان در نزدیکی صحنه بودم، که متاسفانه این مکان دستشویی مردانه بود! بنایان ۳۰ دقیقه در کنار دستشویی مردانه خم شده بود تا موفق شد تیم فریس را درست در مقابل خود ببیند. او موفق شد تا با فریس ملاقات کند. فریس به او وعده داد که پس از چند هفته به او پاسخ دهد. اما با گذشت چندین هفته هیچ ایمیلی دریافت نکرد. باز هم ایمیل رد و بدل شد. تا این که یکی از دستیاران فریس برای او نوشت که به این زودی ها مصاحبه ای صورت نخواهد گرفت.

نویسنده این کار را رها نکرد و ایمیل فرستادن را ادامه داد. سپس یک روز ایمیلی دریافت که فریس آزاد است و آمادگی مصاحبه دارد. او سرانجام با پایداری زیاد موفق شده بود تا به آن چه می خواهد دست پیدا کند. نویسنده در بخشی از ماجرای ارسال ایمیل ها به فریس و دستیارانش می گوید که طی این روند متوجه شدم که استفاده از عباراتی چون: «پیشاپیش متشکرم» و یا «شما آن را دوست خواهید داشت»، استفاده نکنم. چرا که زمانی که کسی را نمی شناسید، چطور می توانید در مورد سلیقه او اظهار نظر کنید. یا این که چطور وقتی کاری انجام نشده از او تشکر می کنید. او در کتاب در سوم به چندین مورد از بهترین نوع نگارش پیام های ایمیلی اشاره کرده است.

حتما بخوانید  درباره سایمون سینک | نویسنده انگیزشی و الهام ‌بخش ‌ترین سخنران جهان

 

درس دوم از کتاب در سوم: روی مسیر خود تمرکز کنید

 

درس دوم از کتاب در سوم: روی مسیر خود تمرکز کنید

 

نویسنده کتاب در سوم معتقد است هر یک از شما در خانواده و شرایط ویژه ای به دنیا آمده اید. بنابراین باید آن چه را در توان است در جایگاهی که قرار دهید انجام دهید. نباید خود را با دیگر افراد مقایسه کنید. شما باید به مسیر خود نگاه کنید و بدانید این مسیر مختص به شما است. او در کتاب به بخشی از سخنان یکی از زنان موفق اشاره کرده و از قول او می گوید: زنان در مسابقات برای رسیدن به موفقیت شرایط سخت تری دارند. آن ها در مقابل موانع زیادی قرار می گیرند. زنان در برخورد با موقعیت های غیر منصفانه ماهر می شوند. چیزهای زیادی وجود دارد که افراد نمی توانند کنترل آن ها در زندگی در اختیار بگیرند. اما باید در حد توان کار کرد، زندگی ناعادلانه است. ممکن است فردی در کنار شما قرار گیرد که برای رسیدن به موفقیت راه ساده تری پیش رو داشته باشد. بهتر است به مسیر و شرایط خود توجه کنید تا دیگران.

 

بیشتر بخوانید » خلاصه کتاب پدر پولدار پدر بی پول رابرت کیوساکی «

 

 

درس سوم از کتاب در سوم: همیشه کارآموز باشید!

 

درس سوم از کتاب در سوم: همیشه کارآموز باشید!

 

نویسنده کتاب در سوم با اشاره به این نکته که همیشه در مسیر یادگیری و کارآموزی قرار گیرید، به وارن بافت مشهور اشاره می کند. او می گوید بافت سرمایه گذار مشهور همیشه در زندگی حرفه ای خود این رفتار را داشته است. او می توانست در خارج از مدرسه یک شغل پر درآمد به دست آورد. در عین حال می توانست در کوتاه مدت درآمد بیشتری کسب کند. اما با پیشنهاد کار رایگان زیر نظر گراهام برای خود آمادگی و سود دراز مدتی را ایجاد کرد. بافت به جای پیگیری شغل شرکتی پر درآمد به بنیامین گراهام افسانه وال استریت پیشنهاد داد تا برایش کارآموزی کند. گراهام در ابتدا پاسخ منفی داد اما با نامه نوشتن های پی در پی، با او موافقت کرد.

 

بیشتر بخوانید » درباره سایمون سینک موفق ترین سخنران انگیزشی دنیا «

 

 

همیشه از روش در سوم استفاده کنید

 

همیشه از روش در سوم استفاده کنید

 

عنوان کتاب بنایان استعاره ای برای دستیابی موفقیت در زندگی و یا تجارت است. نویسنده کتاب می گوید: زندگی همانند کلوپ شبانه است و بهترین راه وارد شدن به آن همان در سوم است. او در کتاب در سوم با اشاره به این ورودی می گوید: شما باید از خطوط عبور کنید. بپرید. در کوچه بدوید. صد بار دور بزنید، از سطل زباله بالا بروید. پنجره را باز کنید. تمامی این کارها را انجام دهید. تا نهایتا راهی را که می خواهید، طی کنید. در سوم همان دری است که افراد در آن تصمیم می گیرند راهی متفاوت را در زندگی طی کنند.

 

 

منبع: alexandbooks

 

کالابرگ الکترونیک