لیفت صورت با نخ و مزایا و عوارض و هزینه آن

لیفت صورت با نخ و مزایا و عوارض و هزینه آن


6 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیفت صورت با نخ

همه ما دوست داریم چهره ای جوان و بدون چین و چروک و افتادگی داشته باشیم. اما بالا رفتن سن موجب می شود تا پوست خاصیت کشسانی خود را از دست دهد و به سمت پایین متمایل شود و ظاهری پر از چین و چروک به خود بگیرد. امروزه روش های زیادی برای درمان این موضوع وجود دارد. یکی از بهترین روش ها برای درمان افتادگی پوست لیفت صورت با نخ است. در این روش پوست شما به کمک نخ مخصوص، به سمت بالا کشیده می شود و از همین رو ظاهرتان جوان تر و شاداب تر به نظر خواهد رسید. اما این روش چگونه انجام می شود؟ آیا چیزی در مورد مزیت ها و عوارض لیفت با نخ می دانید؟ در این مقاله از سرویس سلامت مجله کوروش می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد لیفت صورت با نخ بدانید، آشنا شوید.

 

 

لیفت صورت با نخ چیست؟

 

لیفت صورت با نخ چیست؟

 

لیفت با نخ در مواقع روشی است که در آن پوست صورت شما با استفاده از نخ هایی مخصوص لیفت می شود و به سمت بالا کشیده می شود. در این روش بخیه هایی کوچک روی چند ناحیه صورت انجام می شود. در این روش به جای این که پوست شل بیمار از طریق جراحی کشیده شود، جراح با دوختن پوست به سمت بالا موجب می شود تا پوست صورت سفت تر و کشیده تر به نظر برسد. این روش معمولاً برای افرادی که دوست دارند تغییری در صورت خود ایجاد کنند و یا از شر افتادگی و پیری پوست خلاص شوند، روش ایده آلی است. این روش لیفت برای افرادی که شلی پوست آن ها در حد خفیف تا متوسط است، بسیار مفید است. اما معمولاً برای افرادی که مبتلا به افتادگی شدید پوست هستند، چندان مؤثر نخواهد بود.

لیفت با نخ موجب می شود تا در نواحی تحت درمان عمل کلاژن سازی فعال شود و از همین رو به جوانسازی پوست نیز کمک زیادی می کند. جالب است بدانید که با افزایش سن بدن ما میزان کلاژن کمتری تولید می کند. در ۷۰ سالگی تقریباً مقدار تولید کلاژن تا ۸۰ درصد کمتر می شود. این موضوع موجب می شود تا پوست ما پر از چین و چروک شود. از طرف دیگر ضعیف شدن ماهیچه های صورت موجب می شود تا ماهیچه ها دیگر به حمایت از بافت های صورت نباشند. از همین رو پوست به سمت گرانش زمین کشیده می شود و ظاهری شل و افتاده پیدا می کند.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فواید کلاژن و مکمل های آن 

 

 

مزایای لیفت صورت با نخ

 

حتما بخوانید  10 ماسک صورت طبیعی و خانگی برای درمان جای جوش و آکنه

مزایای لیفت صورت با نخ

 

اولین و بزرگ ترین مزیت لیفت با نخ کاهش زمان بهبودی ناشی از این عمل است. زمانی که بیمار تحت درمان کشیدن صورت با نخ قرار می گیرد، تنها مقداری از بی حسی موضعی استفاده می شود. فرد می تواند بلافاصله بعد از درمان به خانه برود. از همین روی در مقایسه با جراحی های صورت که گاهی تا یک ماه نیاز به استراحت دارد، بسیار راحت و سریع انجام می شود. این روش درمان معمولاً کم خطر است و هیچ گونه جای زخم، کبودی شدید و خونریزی ایجاد نمی کند. این روش درمان در مقایسه با دیگر روش های لیفت و جراحی بسیار مقرون به صرفه است.

از آن جایی که برای این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود، از همین رو افرادی که به دلیل بیماری یا مشکلات پزشکی نمی توانند از بی هوشی استفاده کنند، می توانند به راحتی از این روش کمک بگیرند. انواع لیفت صورت با نخ معمولاً برای افرادی که به فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی مبتلا هستند نیز مناسب است.

 

 

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

 

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

 

افرادی که از روش درمانی لیفت با نخ استفاده می کنند باید تا یک هفته مراقب باشند که در زمان شستشوی صورت به ناحیه فشار وارد نکنند. حداقل یک هفته پس از قرار دادن نخ ها مرطوب کننده یا هیچ کرمی را با شدت روی پوست نمالند. این افراد باید سعی کنند تا مدتی سر خود را بیشتر به سمت بالا بگیرند. در زمان خواب نیز باید به سمت بالا بخوابند و از خوابیدن به پهلو اجتناب کنند. از طرفی باید بدانید که لیفت با نخ  صورت شما را در حد طبیعی تغییر می دهد و همانند روش جراحی جلوه غیر طبیعی به پوست نمی دهد. ایمنی این روش بسیار بالا است و حتی می توان از آن در حساس ترین نواحی صورت نیز استفاده کرد.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره طب سنتی و فواید و عوارض آن 

 

 

عوارض و معایب لیفت صورت با نخ

 

عوارض و معایب لیفت صورت با نخ

 

به طور معمول لیفت صورت با نخ یک روش کم عارضه و راحت است که تنها با ایجاد چند بخیه کوچک همراه است. برخی بیماران ممکن است در ناحیه بخیه سوزش و عفونت داشته باشند. در این شرایط بخیه ها توسط پزشک برداشته می شود و صورت بیمار به حالت اولیه خود باز می گردد. لیفت صورت با نخ تغییر خیلی زیادی در ظاهر ایجاد نمی کند و شاید این موضوع برای برخی افراد یک عیب محسوب شود. بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا یک فیلم لیفت با نخ ببینید و تغییرات قبل و بعد افراد را مشاهده کنید تا انتظار زیادی از این روش لیفت نداشته باشید. به یاد داشته باشید برای لیفت صورت با نخ در تهران و سایر شهرهای ایران ابتدا باید خوب تحقیق کنید و حتماً از یک پزشک متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا این عمل را بدون عارضه و مشکل جدی پشت سر بگذارید.

حتما بخوانید  جوانسازی پوست صورت با داروهای گیاهی

 

 

لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است؟

 

لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است؟

 

بهترین زمان برای انجام لیفت صورت با نخ در اواخر ۳۰ سالگی تا ۵۰ سالگی است. اما معمولاً بیشتر افراد بعد از ۵۵ سالگی اقدام به این روش درمانی می کنند. به هر حال این روش بهترین جایگزین برای رفع چین و چروک های پوستی و جوانسازی صورت است. بنابراین تا زمانی که افتادگی و شلی پوست بیش از حد زیاد نباشد، می توان از این روش لیفت استفاده نمود.

 

 

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر زیر چشم و فواید و عوارض و هزینه آن 

 

 

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

 

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که هیچ تکنیک لیفتینگی نمی تواند اثرات دائمی داشته باشد. جراحی کشیدن صورت معمولاً اثرات بیشتری از لیفت صورت با نخ دارد و در حدود ۱۰ سال است. لیفت صورت معمولاً از ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارد. بیمار می تواند بعد از بازگشت صورت به حالت اولیه دوباره از این روش استفاده کند.

 

 

انواع نخ لیفت صورت

 

انواع نخ لیفت صورت

 

به طور معمول برای انجام لیفت با نخ از نخ های مختلفی استفاده می شود. انواع نخ لیفت صورت معمولاً در حد یک تار مو است. به طور کلی ۳ نوع نخ وجود دارد. نخ جذبی یکی از انواع نخ لیفت صورت است که بعد از مدتی جذب می شود. نخ های غیر قابل جذب معمولاً از طلا یا فیبرهای سنتتیک ساخته شده اند و تا آخر عمر زیر پوست می مانند. این نخ ها برای لیفت های قوی در گردن مناسب هستند. نخ های ترکیبی نیز از دیگر انواع نخ لیفت صورت هستند. نیز به این صورت هستند که تنها بخشی از آن ها جذب می شود. بخش دیگر این نخ ها به صورت تکه هایی ریز زیر پوست باقی می ماند.

 

 

قیمت و هزینه لیفت صورت با نخ

 

قیمت لیفت صورت با نخ

 

کشیدن پوست با نخ در مقایسه با جراحی های لیفت هزینه بسیار مناسبی دارد. در این روش نیازی به بی هوشی و هزینه کردن برای بیمارستان نیست. از همین رو هزینه شما تنها صرف خرید مواد اولیه و دستمزد پزشک می شود. معمولاً قیمت این روش لیفت از ۶ میلیون تومان به بالا است و هزینه کلی با در نظر گرفتن عوامل مختلف سنجیده می شود.

 

 

جمع بندی نهایی

 

استفاده از روش های جراحی برای جوانسازی و لیفت پوست بسیار زمان بر، پر خطر و پر هزینه است. کشیدن صورت با نخ یک روش جایگزین فوق العاده مؤثر برای درمان افتادگی پوست صورت است که می تواند باری دیگر چهره شما را جوان و شاداب کند. از طرف دیگر این روش درمان بدون عارضه است و بدون دوره نقاهت در کوتاه ترین زمان چهره شما اصلاح می کند. بهتر است برای این کار حتماً از یک پزشک ماهر و متخصص کمک بگیرید.

 

 

منابع: plasticsurgery، healthline

 

کالابرگ الکترونیک