فواید و عوارض و نحوه استفاده درما اف یا اتوی صورت

فواید و عوارض و نحوه استفاده درما اف یا اتوی صورت


16 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درما اف یا اتوی صورت چیست
فهرست محتوا پنهان

اگر به کارهای مراقبت از پوست علاقه داشته باشید و یا به دنبال راهی برای رفع چین و چروک و پاکسازی پوست باشید، احتمالاً اسم درما اف یا اتوی صورت به گوشتان خورده است. یکی از جدیدترین لوازم مراقبت از پوست که هم در مراکز معتبر استفاده می شود و هم می توان را به صورت شخصی خریداری نمود و در خانه استفاده کرد. اما درما اف یا اتوی صورت چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟ در این مقاله از سرویس سلامت مجله کوروش می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد فواید و عوارض و موارد منع مصرف اتوی صورت بدانید آشنا شوید.

 

 

درما اف یا اتوی صورت چیست؟

 

درما اف یا اتوی صورت چیست؟

 

اتوی صورت التراسونیک یا اسکرابر پوست درواقع یک دستگاه کوچک است که با استفاده از امواج فراصوت سطح پوست را لایه برداری می کند. این دستگاه بدون اینکه هیچ آسیبی به پوست شما وارد کند، کلیه آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را خارج می کند و همانند یک اتو موجب صاف شدن پوست می شود. دستگاه دارای یک لبه فلزی نازک است که با روشن شدن آن می توانید ارتعاشات و لرزش های فرکانس فراصوت را حس کنید. امروزه بسیاری از سالن های زیبایی و مراکز تخصصی پوست از این دستگاه برای پاکسازی پوست مشتریان استفاده می کنند. امواج فراصوت درما اف به ترمیم پوست کمک می کند و به جذب مواد مغذی و همچنین لیفت پوست نیز کمک می نماید.

ارتعاشات بالای امواج صوتی در این اتوی صورت فراصوتی موجب باز شدن منافذ بسته پوست و می شود آلودگی های سطح پوست را تمیز می کند. این موضوع می تواند به صاف و روشن شدن پوست نیز کمک زیادی کند.

 

 

بیشتر بخوانید: لیفت صورت با نخ و مزایا و عوارض و هزینه آن

 

 

فواید پاکسازی با درما اف

 

فواید پاکسازی با درما اف

 

اگر تجربه استفاده از اتوی صورت را داشته باشید، پس می دانید که این دستگاه قبل از هر چیزی برای پاکسازی پوست مفید است. کشیدن لبه فلزی دستگاه روی پوست موجب می شود تا آلودگی ها و چربی های زیر پوست خارج شوند. اما این تنها یکی از فواید پاکسازی با درما اف است. در این بخش می توانید با همه مزیت های درما اف یا اتوی صورت آشنا شوید.

 

 

۱- برطرف کردن خشکی پوست از فواید پاکسازی با درما اف

 

اگر سطح پوست شما مدام پوسته پوسته می شود و همیشه خشک است، اتوی صورت درما اف می تواند برای شما مفید باشد. لایه برداری پوست و از بین بردن لایه های خشک و ترک خورده پوستی به شما کمک می کند تا عملکرد سلولی پوستتان افزایش پیدا کند و پوست شما نرم و لطیف شود.

 

 

۲- از بین بردن لکه های تیره پوست از مزایای درما اف یا اتوی صورت

 

لکه های تیره روی پوست معمولاً با افزایش سن و یا حتی بعد از خوب شدن جوش ها ایجاد می شوند. خلاص شدن از شر این لکه ها بسیار ساده است. می توانید با استفاده از درما اف یا اتوی صورت پوستتان را لایه برداری کنید و به راحتی این نقاط تیره را حذف کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر زیر چشم و فواید و عوارض و هزینه آن 

 

 

۳- کاهش چین و چروک های پوستی از فواید پاکسازی با درما اف

 

کاهش چین و چروک های پوستی از فواید پاکسازی با درما اف

 

یکی دیگر از مهم ترین فواید استفاده از درما اف یا اتوی صورت کمک به تولید کلاژن است. ارتعاشات فراصوت دستگاه درما اف پوست را به خوبی ماساژ می دهد و موجب سفت شدن پوست و از بین رفتن چروک ها می گردد. برای اثر بخشی بهتر است دستگاه بهتر است آن را همراه با کرم ها و سرم های جوانساز استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه صابون زیتون دست ساز در خانه مرحله به مرحله

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین کرم های کلاژن ساز و ضد چروک و جوان کننده پوست

 

 

۴- کاهش ترشح سبوم پوست از مزایای استفاده از اتوی صورت

 

مهم ترین مشکل پوست چرب، تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی است. چرب شدن بیش از اندازه پوست موجب تیره شدن پوست و همچنین ایجاد جوش های سر سیاه و سر سفید می شود. از طرف دیگر پوست چرب بیشتر در معرض جذب آلودگی های محیط قرار دارد. زمانی که پوست شما چرب است، گرد و خاک را بیشتر به خود جذب می کند و این آلودگی ها موجب مسدود شدن منافذ پوست می شوند. یکی از بهترین روش ها برای رهایی از چربی پوست استفاده از اسکراب یا لایه بردار است. لایه برداری با درما اف یا اتوی صورت به راحتی آلودگی های سطح پوست شما را پاک می کند و درخشش بی نظیری به پوست تان می بخشد.

 

 

۵- پاکسازی منافذ پوستی از مزیت های درما اف یا اتوی صورت

 

زمانی که در فضای بیرون از منزل قرار دارید، میلیون ها ذرات گرد و غبار و آلودگی روی پوست شما می نشیند. این موضوع موجب کدر شدن سطح پوست می شود و رنگ پوستتان را تیره می کند. استفاده از دستگاه درما اف یا اتوی صورت با لایه برداری پوست تمام منافذ پوستی را تمیز می کند و به زیباتر شدن پوست شما کمک می کند.

 

 

۶- لایه برداری پاها از فواید پاکسازی با درما اف

 

لایه برداری پاها از فواید پاکسازی با درما اف

 

می توانید از دستگاه درما اف برای پاکسازی پوست خشن پا نیز استفاده کنید. برای این کار باید دستگاه را روی پوست نم دار پا بکشید و از شر پوست های زبر پاهایتان خلاص شوید.

 

 

۷- جلوگیری از ایجاد آکنه از مزیت های استفاده از اتوی صورت

 

استفاده از اتوی صورت با حذف آلودگی ها و چربی اضافی پوست، از ایجاد آکنه جلوگیری می کند. خروج سموم و چربی های اضافی پوست موجب می شود تا پوست شما همیشه صاف باشد و فرصتی برای تجمع آلودگی و باکتری ها پیدا نکند.

 

 

بیشتر بخوانید » همه چیز در مورد جوانسازی پوست با لیزر «

 

 

۸- بهبود گردش خون در پوست از فواید پاکسازی با درما اف

 

حرکت دستگاه درما اف یا اتوی صورت روی پوست موجب می شود که پوست شما به خوبی ماساژ داده شود و گردش خون در سلول های پوستی افزایش پیدا کند. این موضوع به افزایش درخشش و سلامت پوست کمک می کند و به شما کمک می کند تا پوست زیباتر و سالم تری داشته باشید.

 

 

۹- افزایش جذب سرم ها و کرم های پوستی از فواید پاکسازی با درما اف

 

افزایش جذب سرم ها و کرم های پوستی از فواید پاکسازی با درما اف

 

یکی از ویژگی های درما اف این است که جذب سرم ها و کرم های مغذی پوست را افزایش می دهد. شما می توانید دستگاه را روی حالت nutrition تنظیم کنید. سپس بعد از اینکه سرم یا کرم مورد نظر را روی پوست زدید، دستگاه را به آرامی روی پوست بکشید. با این روش امواج فراصوت به جذب کرم و سرم کمک می کنند و می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

 

 

۱۰- لیفت صورت از فواید درما اف

 

یکی دیگر از گزینه هایی که معمولاً روی برخی از دستگاه های چند کاره اتوی صورت وجود دارد، گزینه lifting است. با قرار دادن دستگاه روی گزینه لیفتینگ و همچنین استفاده از کرم ها و سرم های مخصوص لیفت، می توانید پوست را به سمت بالا لیفت کنید و از افتادگی پوست جلوگیری نمایید.

 

 

نحوه استفاده از درما اف یا اتوی صورت

 

نحوه استفاده از درما اف یا اتوی صورت

 

نحوه استفاده از درما اف یا اتوی صورت بسیار راحت است. به طور کلی بیشتر انواع این دستگاه که در بازار موجود هستند، سه حالت دارند. حالت اسکراب یا لایه بردار، حالت آبرسانی یا جذب مواد مغذی و حالت لیفتینگ. شما باید ابتدا حالت مورد نظرتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر هیچ تجربه ای در کارهای زیبایی و مراقبت از پوست ندارید بهتر است ابتدا نگاهی به فیلم اتوی صورت و طریقه استفاده از آن بیندازید و بعد آن را استفاده کنید.

 

 

حالت لایه بردار اتوی صورت

 

برای استفاده از حالت پاکسازی یا لایه برداری بهتر است حتماً از قبل به خوبی با یک شوینده ملایم بشویید. سپس پوست را بخور دهید. این کار موجب می شود تا آلودگی ها راحت تر از پوست شما پاک شوند. در نهایت می توانید دستگاه را روی حالت لایه بردار تنظیم کنید. سپس آن را در زاویه ۴۵ درجه روی پوست بکشید تا آلودگی ها تمیز شوند.

 

 

حالت آبرسانی اتوی صورت

 

برای استفاده از حالت آبرسانی پوست باید اتوی صورت باید ابتدا کرم و ژل مورد نظر را روی پوست بزنید. سپس درما اف را به سمت بالا روی پوست حرکت دهید. توجه داشته باشید که در این حالت قسمت صاف تیغه باید روی پوست باشد. برای این کار می توانید از هر نوع کرم، سرم، آبرسان یا ژلی که با پوست شما سازگار است استفاده کنید. توجه داشته باشید که کشیدن دستگاه به صورت خشک روی صورت موجب آسیب رسیدن به پوست می شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه 15 ماسک توت فرنگی ? جادویی برای زیبایی پوست و مو

 

 

حالت لیفتینگ اتوی صورت

 

برای استفاده از دستگاه در حالت لیفتینگ باید دستگاه را روی گزینه لیفتینگ تنظیم نمایید. سپس مقداری ژل یا سرم مخصوص لیفت یا جوانساز به پوستتان بزنید. حالا می توانید با حرکت دادن دستگاه به سمت بالا عمل لیفت را انجام دهید. توجه داشته باشید که در این حالت باید تیغه دستگاه به سمت بالا باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ حرکت ورزشی صورت برای لیفت ابرو و پلک بدون عمل جراحی

 

 

موارد منع مصرف و معایب درما اف یا اتوی صورت

 

موارد منع مصرف و معایب درما اف یا اتوی صورت

 

  • درما اف یا اتوی صورت التراسونیک یک لایه بردار است که استفاده بیش از اندازه آن به عنوان لایه بردار می تواند به پوست شما آسیب وارد کند.
  • به یاد داشته باشید که از اتوی صورت نباید برای گردن و سینه استفاده کنید.
  • از درما اف نباید روی پوست ملتهب و زخم ها استفاده کنید.
  • افراد باردار و کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند، نباید از این دستگاه استفاده کنند.

 

 

نکاتی که باید در مورد استفاده از درما اف یا اتوی صورت بدانید

 

  • استفاده از اتوی صورت به صورت خشک می تواند موجب آسیب به پوست شود. بنابراین حتماً از دستگاه در کنار سرم ها و کرم های مؤثر استفاده کنید.
  • اگر پوست شما خشک است بهتر است تنها هفته ای یک بار از حالت لایه بردار آن استفاده کنید.
  • افرادی که پوست چربی دارند می توانند تا هفته ای ۳ بار از اتوی صورت استفاده کنند.
  • هیچ گاه در زمان استفاده از اتوی صورت آن را روی پوست فشار ندهید. این کار می تواند به سلول های پوست آسیب برساند و موجب قرمزی و تورم پوست شود.

 

 

اتوی صورت بهتر است یا میکرودرم؟

 

در پاسخ به این سوال که باید بدانید که اتوی صورت با استفاده از امواج فراصوت کار می کند و اثر بخشی مشابهی با میکرودرم دارد. اتوی صورت علاوه بر پاکسازی پوست موجب کاهش چین و چروک و جذب مواد مغذی موجود در سرم ها و کرم های مراقبت از پوست نیز می شود. از طرف دیگر استفاده از این دستگاه در خانه بسیار راحت است. میکرودرم نیز یک روش مؤثر برای جوانسازی پوست است که با افزایش کلاژن سازی پوست و لایه برداری پوست ظاهری زیبا به پوست شما می بخشد.

عملکرد دستگاه میکرودرم به وسیله مکش انجام می شود. در حالی که اتوی صورت به وسیله امواج فراصوت عمل می کند. به طور کلی استفاده از اتوی صورت نسبت به میکرودرم راحت تر و کم عارضه تر است. و مدت زمان کوتاه تری انجام می شود. بنابراین استفاده از آن در خانه راحت تر است. برای اینکه راحت تر بتوانید در مورد استفاده از این دو دستگاه تصمیم بگیرید، بهتر است به مشکل پوستی و هدفی که از این کار دارید توجه کنید. از طرفی مشاوره با پزشک متخصص نیز به شما کمک کند تا راهکار مؤثرتری را انتخاب نمایید.

 

 

اتوی صورت برای چه افرادی مناسب است؟

 

کلیه افرادی که سن آن ها بین ۲۵ تا ۶۰ سال است می توانند برای بهبود وضعیت پوست و حفظ سلامت پوست خود از درما اف یا اتوی صورت استفاده کنند. این دستگاه برای مردان نیز قابل استفاده است و هیچ محدودیتی ندارد.

 

 

تعداد دفعات استفاده از اتوی صورت چقدر است؟

 

تعداد دفعات استفاده از اتوی صورت چقدر است؟

 

این موضوع معمولاً به نوع پوست فرد بستگی دارد. اما به طور کلی گفته می شود که افرادی که پوست چربی دارند برای استفاده از حالت لایه بردار می توانند تا ۳ بار در هفته آن را به کار ببرید. افرادی که پوست خشک دارند بهتر است ۱ بار در هفته از حالت لایه برداری استفاده کنند. برای استفاده از حالت آبرسانی و لیفتینگ دستگاه می توانید یک بار در روز و هر بار از ۱ تا ۳ دقیقه از دستگاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که پوست های حساس و خشک بهتر است به صورت یک روز در میان و با حداقل زمان ممکن از دستگاه استفاده کنند تا پوستشان تحریک نشود.

 

 

جمع بندی نهایی

 

اتوی صورت یا دستگاه درما اف یکی از مفیدترین ابزارهای مراقبت از پوست است که در کنار استفاده از سرم ها و کرم های مغذی می تواند به سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند. به یاد داشته باشید که از حالت لایه بردار این دستگاه تنها از ۱ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید از آن به عنوان آبرسان یا لیفتینگ استفاده کنید، حتماً قبل از استفاده مقداری سرم یا ژل مؤثر روی پوست بزنید.

 

 

منابع: farmingselfie، careandcream

 

کالابرگ الکترونیک