رویکرد فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا

رویکرد فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا


19 مهر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
رویکرد فروش خرده فروشی ها در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا

بسیاری از خرده فروشان انتظار دارند فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا به حالت قبل از پاندمی کرونا بازگردد. به نظر می رسد تغییرات زیادی در رفتار مصرف کنندگان از آغاز پاندمی ایجاد شده است. حتی با افزایش نرخ واکسیناسیون و از سرگیری رویداد های حضوری، عاداتی در مصرف کنندگان همچنان باقی مانده است. عاداتی که در طول پاندمی بیماری کرونا شکل گرفتند. برای ارائه تجربیات مطلوب در اولین تعطیلات پس از واکسیناسیون باید کسب و کارهای خرده فروشی بتوانند خود را با تعطیلات سازگار نگه دارند. گرچه محدودیت های جدیدی ایجاد شده است، اما فرصت های تازه ای هم رقم خورده اند. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به این موضوع پرداخته ایم.

 

آزمایش تکنیک های جدید برای فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا

 

آزمایش تکنیک های جدید برای فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا

 

کسب و کارهای خرده فروشی خود را برای فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا ( که در کشور ایران این تعطیلات احتمالا عید نوروز ۱۴۰۱ است) آماده کرده اند. شاید تعطیلات زمستانی پیش رو اولین فرصت بزرگ برای آزمایش های تکنیک ها و مدل های عملیاتی جدید در زمینه خرده فروشی باشد. بر اساس داده ها، پیش بینی می شود خرده فروشی در ایالات متحده ۷.۴ درصد رشد کند. این رقم نشان دهنده افزایش سالم تقاضا است.

 

 

تاثیر کرونا بر رفتار خرید مصرف کننده

 

تحقیقات اخیر گوگل و گروه مشاوره بوستون نشان می دهد که تنها ۳۵ درصد از مصرف کنندگان احساس می کنند که کرونا بر رفتار خرید آن ها در سال جاری تاثیر می گذارد. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۳ درصد بود. با این همه مشاغل باید بر روی تاثیر واکسیناسیون کرونا و سلامت مشتریان خود حساب کنند. کسب و کارهایی که بتوانند در ماه های آینده شرایط را برای فروش درست پیش ببرند، موفق عمل کرده اند. مصرف کنندگان تازه شروع به حضور و بازگشت به شرایط عادی کرده اند. برتری قابل توجهی نسبت به سال گذشته وجود دارد. بنابراین باید سعی کرد تا انتظارات مشتریان را در دوران پساکرونا و پس از واکسیناسیون به خوبی برآورده کرد.

 

بیشتر بخوانید: عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مشتری در صنعت خرده فروشی

 

 

فروش در تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون با تجربیات خرید حضوری و آنلاین

 

فروش در تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون با تجربیات خرید حضوری و آنلاین

 

برای فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا باید بر روی تجربیات خرید حضوری و آنلاین به صورت همزمان تمرکز کرد. تغییرات زیادی در دوران پاندمی کرونا ایجاد شده است. قطعا تغییر سفر مصرف کننده و حرکت به سمت دنیای دیجیتالی یکی از این مهم ترین تغییرات است. بنابراین بسیاری از کسب و کار ها به دنبال راه هایی برای اجرای تجربه مطلوب تری به مشتری هستند.

 

 

استراتژی قبل از تعطیلات

 

استراتژی خرده فروشی ها قبل از تعطیلات

 

قبل از همه گیری مشتریان اغلب تصمیم به خرید از داخل مغازه می گرفتند. همین موضوع باعث شده بود تا خرده فروشان در استراتژی های کلی فروش خود بر روی تبلیغات در داخل فروشگاه تمرکز زیادی داشته باشند. موضوعاتی چون نظم و ترتیب قفسه ها، چینش آن ها و سایر تاکتیک های فروش حضوری بسیار پر رنگ بودند. در حال حاضر در دوران فروش تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا، فرایند تصمیم گیری خرید بسیار متفاوت است. تجربیات داخل فروشگاه بیشتر انفرادی است. مصرف کنندگان از خرید آنلاین استفاده می کنند. در عین حال آن ها قبل از مراجعه به سوپرمارکت یا مراکز خرید، برنامه ریزی بیشتری انجام می دهند و تحقیقات بیشتری می کنند.

حتما بخوانید  اهمیت و لزوم فرایند اتوماسیون در مسیر تحول دیجیتالی

 

 

آگاهی بیشتر مصرف کننده گان

 

در حال حاضر مصرف کننده، با تفکر و عمدی تحت تاثیر یک برند خاص می گیرد. مصرف کنندگان به سادگی برندها را تغییر می دهند و به سمت کسب و کارهایی حرکت می کنند که خدمات بهتری ارائه می دهند. مشتریان خرده فروشی در حال حاضر در دوران پساکرونا تحقیقات بیشتری در مورد خریدهای خود انجام می دهند. آن ها تجربیات دیجیتالی کسب کردند که برندها در کانال های مختلف خود ارائه داده اند. مشتریان بدون در نظر گرفتن این که محصولات شما چقدر خوب هستند، اگر برنامه ای برای وفادارسازی نداشته باشید، خیلی سریع به گزینه های دیگری روی می آورند. بنابراین باید بر روی نقاط تماس خود چه آنلاین و چه آفلاین تمرکز زیادی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: ۳ تغییر عمده رفتار مصرف کننده در شکل گیری آینده تجربه مشتری

 

 

بهینه سازی زنجیره تامین برای حجم زیاد خرید و فروش در اولین تعطیلات پس از واکسیناسیون

 

بهینه سازی زنجیره تامین برای حجم زیاد خرید و فروش در اولین تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون کرونا

 

برای جلوگیری از حوادث احتمالی در اولین خرید و فروش های تعطیلات فصلی پس از واکسیناسیون، باید زنجیره تامین خود را قدرتمند و بهینه کنید. افزایش خرید های اینترنتی همراه با همه گیری کرونا باعث فشار بر روی کسب و کارها شد. برندها برای ارائه گزینه های تحویل سریع، صرف نظر از این که مشتریان کجا هستند و چه چیزی را سفارش می دهند آماده شدند. با این حال در برخی موارد فشار چندان واقعی نبود. چرا که مصرف کنندگان محصولاتی را که قبلا استفاده می کردند، سفارش می دادند.

 

 

نا امیدی مصرف کننده

 

بر اساس مطالعه گوگل و گروه مشاوره بوستون، بسیاری از مصرف کنندگان گزارش دادند که در دوران پاندمی همان محصولات گذشته را که خریداری می کردند، را همچنان سفارش می دادند. با این حال بیش از یک چهارم افرادی که برای خرید محصولات مشابه اقدام می کردند، شاهد تاخیرهای ناامید کننده ای در حمل و نقل و دریافت کالا بودند. یکی از نکات مهم در مورد بحث فروش در اولین تعطیلات پس از واکسیناسیون کرونا، بحث انتظار است. اگر برای سازگاری با تاثیرات تورم و برآورده شدن افزایش تقاضا در فصول مختلف تلاش می کنید، بهتر است بگوییم منتظر نمانید. انتظار برای این که تعطیلات فرا برسد تا فرآیند مدیریت موجودی خود را ارزیابی کنید، نادرست است.

 

 

نگرانی مشتریان با پیشینه تجربیات خرید در ابتدای پاندمی

 

نگرانی مشتریان با پیشینه تجربیات خرید در ابتدای پاندمی 

 

بر اساس گزارش «آی بی ام» تقریبا یک سوم مصرف کنندگان نگران هستند که مسائل جهانی زنجیره تامین باعث تاخیر در حمل و نقل شود. این موضوع در دوران پاندمی وجود داشت. مصرف کنندگان نگران هستند که این موضوع تا تعطیلات ادامه داشته باشد. چرا که می تواند بر توانایی آن ها برای خرید هدیه تاثیر بگذارد. با اطمینان از این که توانایی ردیابی و انجام کارها را بر اساس داده ها در زمان واقعی دارید، به مصرف کنندگان ثابت کنید که اشتباه می کنند. یک سیستم ردیابی موجودی می تواند نمای جامعی از موجودی و همچنین خطرات و فرصت ها به شما بدهد. در نتیجه می توانید همه چیز را از بازاریابی گرفته تا استخدام تنظیم کنید و در نتیجه تجربه مشتری را فراتر از انتظارش بهبود ببخشید.

حتما بخوانید  4 رویکرد هوشمند برای برندینگ با بودجه محدود از نگاه فوربس

 

پیاده سازی سیستم های پرداخت بدون تماس

 

پیاده سازی سیستم های پرداخت بدون تماس در تعطیلات پس از واکسیناسیون کرونا

 

یکی از نکاتی که در اولین تعطیلات پس از واکسیناسیون کرونا باید به آن توجه کرد، بحث پرداخت بدون تماس است. بیشتر مصرف کنندگان نگرانی زیادی از ایمنی برای خرید دارند. سیستم های پرداخت بدون تماس مزایای زیادی برای خرده فروشان ایجاد کرده است. فروشگاه هایی که به سیستم پرداخت فیزیکی متکی هستند، باید تا حد زیادی تلاش کنند آن ها را ضد عفونی کرده و پول و وقت کارکنان را فدا نکنند. با افزایش محدودیت های تراکنش های پرداخت، پرداخت بدون تماس یک راه حل ایده آل برای مشتریان است.

 

 

رویکرد گزینه های بدون لمس

 

رویکرد گزینه های بدون لمس

 

با کنار گذاشتن روش پرداخت فیزیکی و در مقابل رویکرد گزینه های بدون لمس، خرده فروشان می توانند راحتی و انعطاف پذیری را به تجربه خرید مشتری اضافه کنند. برای مصرف کنندگانی که بیش از حد به ایمنی و بهداشت اهمیت می دهند، این روش ها بسیار ایده آل است. استفاده از فناوری که کارت های اعتباری را پوشش می دهد نیز می تواند بسیار موثر باشد. فناوری touch to pay شماره کارت اعتباری را پوشانده و لایه جدیدی از امنیت را به تجربه خرید اضافه می کند. این فناوری اهمیت زیادی دارد. چرا که نگرانی ها در مورد حریم خصوصی داده ها و جرایم رایانه ای همچنان پابرجاست. بنابراین می توانید به مشتری این اطمینان را بدهید که اطلاعات او را ایمن نگه می دارید.

 

استفاده از فناوری برای افزایش تعامل در فروشگاه در دوران پس از واکسیناسیون کرونا

 

استفاده از فناوری برای افزایش تعامل در فروشگاه در دوران پس از واکسیناسیون کرونا

 

کسب و کار ها و خرده فروشی ها برای فروش بهتر در اولین تعطیلات پس از واکسیناسیون کرونا باید بر روی فناوری بیشتر سرمایه گذاری کنند. استفاده از فناوری برای ایجاد تعامل در فروشگاه بسیار مثمر ثمر است. استفاده از کانال های دیجیتالی در فروشگاه می تواند راهی عالی در راستای بازاریابی اومنی چنل باشد. به عنوان مثال استفاده از QRcode به خریداران کمک بسیاری در پروسه خرید و حتی انتخاب کالا می کند.

 

 

دسته بندی فناوری در خرده فروشی

 

استفاده از فناوری به طور کلی در سه دسته قرار می گیرد. بخش اول مربوط به تجربه پرداخت است. جهش بزرگی در صنعت خرده فروشی در بخش پرداخت صورت گرفته است. بخش دوم بحث راهیابی و مدیریت است. خرده فروشان از فناوری برای نظارت بر محل تجمع مردم و نحوه حرکت آن ها در فروشگاه استفاده می کنند. اما بخش سوم فناوری در خرده فروشی مربوط به وسایل و نمایشگرهای سطح بالا است. این بخش به مشتری در تصمیم گیری بهتر بسیار کمک می کند.

 

سخن پایانی

 

جدا از بخش توجه به فروش در اولین تعطیلات پس از واکسیناسیون کرونا خرده فروشان باید در تمام زمان ها آمادگی کامل برای بهینه سازی تجربه مشتری را داشته باشند. با کمک فناوری مدیریت زنجیره تامین و اهمیت به ایمنی و بهداشت مشتریان می توان در این مسیر گام های مثبتی برداشت. مصرف کنندگان در دوران پساکرونا آگاه تر از گذشته هستند. آن ها اگر تجربه مناسبی از خرید نداشته باشند خیلی سریع به سمت برند تجاری دیگر متمایل می شوند.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک