۷ مقصد گردشگری برای مسافرت بدون ویزا در تابستان

۷ مقصد گردشگری برای مسافرت بدون ویزا در تابستان


19 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۷ مقصد گردشگری برای مسافرت بدون ویزا در تابستان

برای مسافرت بدون ویزا در تابستان به کجا برویم؟ کدام کشورهای خارجی برای سفر تابستانی مناسب هستند؟ تابستان فصل خوبی است که از دیدن زیبایی‌های کشورهای دیگر لذت ببرید. در این میان می‌توانید به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان سفر کنید. هر چند لیست این کشورها خیلی زیاد نیست ولی به اندازه‌ای هست که بتوانید یک یا چند مقصد زیبا را برای سفر تابستانی انتخاب کنید. ترجیحا برای مسافرت بدون روادید در تابستان، کشورهایی را انتخاب کنید که آب و هوای آن‌ها در این فصل سال، خیلی گرم نباشند و بتوانید بدون دردسر از تعطیلات خود لذت ببرید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی به معرفی کشورهای مناسب برای مسافرت بدون ویزا در تابستان می‌پردازیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

لیست مقاصد گردشگری برای مسافرت بدون ویزا در تابستان

 

ارمنستان با جاذبه‌های طبیعی و مردمان خونگرم

۱- ارمنستان با جاذبه‌های طبیعی و مردمان خونگرم

 

«ارمنستان» یکی از بهترین مقاصد توریستی برای مسافرت بدون ویزا در تابستان است که حتما از دیدن زیبایی‌های طبیعی و ارتباط برقرار کردن با مردمانش، لذت می‌برید. این کشور آب و هوای مناسبی هم در این فصل دارد. در ضمن می‌توانید به خودتان فرصت خوردن غذاهای سنتی این کشور را هم بدهید.

اگر هم به کافه نشینی عادت دارید، کافه‌های خوبی را می‌توانید انتخاب کنید که در ساعات روز تا شب باز هستند. به عنوان مکان‌های دیدنی این کشور، میدان جمهوری در ایروان و ساحل دریاچه سوان را در برنامه خود جای دهید. حتی می‌توانید از تفریحات آبی و شنا کردن در این ساحل هم لذت ببرید.

از جمله شهرهای مهم و گردشگر‌پذیر در ارمنستان، علاوه بر ایروان که پایتخت این کشور به حساب می‌آید، شهر گیومری با فاصله ۱۲۶ کیلومتری از ایروان، شهر «اچمیادزین» و شهر «وانادزور» هستند که هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

 

۲- ترکیه، مناسب گردشگری برای انواع سلیقه‌ها

 

ترکیه، مناسب گردشگری برای انواع سلیقه‌ها

 

برای بسیاری از ایرانی‌ها، «ترکیه» به عنوان اولین مقصد گردشگری شناخته می‌شود. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی این کشور، آن را به گزینه‌ای جذاب برای مسافرت بدون ویزا در تابستان تبدیل می‌کند. در میان شهرهای ترکیه، آنکارا، آنتالیا، قونیه، مارماریس، وان، بدروم، ازمیر، استانبول و کوش آداسی به عنوان مقاصد مناسب برای گردشگری تابستانی به حساب می‌آیند. مثلا با دیدن از آنکارا، به عنوان پایتخت سیاسی ترکیه، می‌توانید از موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز فرهنگی زیادی دیدن کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

همچنین در این شهر، مراکز تجاری، دانشگاه‌ها و سفارت‌خانه‌ها قرار دارند و حمل و نقل به هر جای شهر، راحت است. یا اگر می‌خواهید از آرامگاه «مولوی» دیدن کنید، قونیه را انتخاب کنید. از طرفی آنتالیا پر از هتل، رستوران، سواحل تفریحی، طبیعت زیبا، کوه‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی است که حتی می‌توان چند روز را برای گردش در آن اختصاص داد.

حتما بخوانید  راهنمای سفر امن و ارزان به روش هیچهایک

اگر به این شهر سفر کردید، از برج ساعت، دروازه هادریان و خیابان‌های پر جنب‌وجوش آن غافل نشوید. به هر حال به هر کدام از شهرهای ترکیه که سفر کنید، دست خالی برنمی‌گردید چون همه این شهرها، به قدر کافی جذابیت و زیبایی دارند که شما را سرگرم کنند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به ترکیه را مطالعه کنید.

 

۳- صربستان؛ با آب و هوای اروپایی

 

صربستان؛ با آب و هوای اروپایی

 

«صربستان» یکی از کشورهای بسیار زیبا با مناظر دلربا، پر از جنگل‌های طبیعی، غارهای سنگی و آهکی، دریاچه‌های کوهستانی، چشمه‌های آب گرم و تپه‌ای سرسبز است و تاریخچه‌ای طولانی دارد. از جمله مقاصد گردشگری محبوب در این کشور می‌توان به بلگراد به عنوان پایتخت این کشور اشاره کرد. این شهر مدرن با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت، پر از موزه‌ها، نمایشگاه‌های هنری، کافه و رستوران است و شب‌های زیبایی هم دارد.

از شناخته‌‌شده‌ترین مناطق دیدنی بلگراد می‌توان به قلعه‌ باستانی Kalemegdan، خیابان Knez Mihailova با تعداد زیادی رستوران، گالری، کتاب‌فروشی و فروشگاه پوشاک، زیورآلات و …، قصر Princes Ljubice با معماری خاص منطقه‌ بالکان، موزه‌ «نیکولا تسلا» یکی از معدود چهره‌های جهانی محبوب صربستان و مخترع جریان متناوب الکتریسیته و آرامگاه امپراتور Dusan در کلیسای Sveti Marko اشاره کرد. شهر نووی‌ ساد و کوهستان کاپائونیک هم از دیگر مناطقی هستند که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند.

 

۴- کشور آذربایجان و شهر باکو

 

کشور آذربایجان و شهر باکو

 

اگر می‌خواهید به یک کشور با حال و هوای اروپا بروید، کشور آذربایجان و شهر باکو را در برنامه مسافرت بدون ویزا در تابستان بگذارید. این شهر تلفیقی از سنت و مدرنیته را در کنار هم ارائه می‌دهد و فاصله زیادی هم با ایران ندارد. حتی می‌توانید با هزینه کمتر، سفر زمینی به این کشور را انتخاب کنید. حتی می‌توانید تا مرز مشترک ایران و آذربایجان را با خودرویتان بروید و از آن به بعد سوار خودروهای آن‌طرف مرز بشوید و خودتان را به باکو برسانید.

به هر حال در سفر به باکو، چند مکان گردشگری، تفریحی و خرید را از دست ندهید؛ کاخ شروان شاه، بلوار باکو، بام باکو (پارک هایلند) بافت سنتی شهر باکو و مرکز فرهنگی حیدر علی اف. در ضمن این سفر، فرصت مناسبی است تا از طعم غذاهای لذیذ این کشور مثل دلمه، کباب، انواع پلو، کوفته بزباش، دوشبارا (غذایی مشابه دامپلینگ)، لاوانگی (نوعی مرغ شکم پر)، بالیق (نوعی خوراک ماهی ترش) و … لذت ببرید.

 

۵- گرجستان با آب و هوای متنوع

 

گرجستان با آب و هوای متنوع

 

«گرجستان» هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت بدون ویزا در تابستان است. در این کشور، می‌توانید انواع آب‌ و‌ هواها را تجربه کنید و از دیدن طبیعت و مناظر طبیعی و غیرطبیعی آن شگفت‌زده شوید.

از جمله مکان‌های تفریحی گرجستان، پارک ملی «توشتی» در دامنه رشته‌کوه‌های قفقاز است که فقط چند ساعت با تفلیس فاصله دارد. اما در هر گوشه و کنار این شهر، می‌توانید نوازنده‌های خیابانی را مشاهده کنید که مشغول برگزاری کنسرت خیابانی هستند و به شهر حال و هوای دیگری می‌دهند. فرصت چشیدن طعم‌های جدید از جمله غذاهای سنتی مثل «خینکالی» را هم از دست ندهید.

حتما بخوانید  چک لیست 19 لوازم ضروری طبیعت گردی

از طرفی به خاطر این که این کشور موقعیت جغرافیایی متمایزی دارد، می‌توانید فرهنگ‌های ایرانی، آذربایجانی، روسی و ارمنی را در آنجا مشاهده کنید. شهر بندری باتومی و سواحل زیبای آن و کوچه پس‌کوچه‌های شهرهای این کشور، حتما شما را ترغیب می‌کنند که چند بار به گرجستان سفر کنید و خسته نشوید.

 

۶- مالزی با مناظر توریستی فوق‌العاده

 

مالزی با مناظر توریستی فوق‌العاده

 

«مالزی» از جمله کشورهای واقع شده در جنوب شرقی آسیا، دشت‌های مرتفع ساحلی دارد و کوه‌هایش پر از جنگل‌های انبوه پوشیده از درخت است. در کل هم جزو مناطق گرمسیر است که آب و هوای گرم و مرطوب دارد. از جمله شهرهای معروف در این کشور، کوالالامپور به عنوان پایتخت آن است که اطراف آن را دامنه‌های کوهستانی گرفته‌اند. همچنین این شهر برج‌های بلندی دارد که آن را به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.

از جمله جاذبه‌های تفریحی شهر کوالالامپور، آکواریوم کوالالامپور، برج‌های دوقلوی پتروناس، پارک پروانه، موزه هنرهای اسلامی مالزی و مرکز ملی ستاره شناسی است. علاوه بر کوالالامپور، در صورت سفر به این کشور می‌توانید از جذابیت‌های دیگر شهرهای این کشور مثل پنانگ، لنکاوی، کوتاکینابالو، جورج تاون، ایپوه، کوالا ترنگ گانو و تایپینگ هم دیدن کنید. برای رفت و آمد در سطح شهر هم اتوبوس‌های برقی تندرو و مونوریل گزینه‌های خوب و ارزانی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دبی و نکاتی که باید بدانید

 

۷- مالدیو و جزایر مرجانی شگفت‌انگیز

 

مالدیو و جزایر مرجانی شگفت انگیز

 

«مالدیو» به عنوان یکی از مقاصد عالی برای سفرهای بدون ویزا برای ایرانیان است که طبیعی باشکوه دارد. ورزش‌های آبی در این کشور بسیار مشهور و محبوب هستند و در حین سفر می‌توانید از دیدن جزایر زیبای آن لذت ببرید. مالدیو در اصل از چندین جزیره تشکیل شده و در جنوب شرق آسیا قرار دارد.

البته به نسبت برخی از کشورهای دیگر، این گزینه، مقصد گران‌تری حتی برای اهالی کشورهای اروپایی و آمریکایی است ولی مالدیو به قدری زیباست که ارزش صرف هزینه بالاتر را دارد. البته اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف اقامتگاه‌های روی آب بدهید، می‌توانید گزینه‌های ارزان‌تر را انتخاب کنید یا به جای غذا خوردن در رستوران‌های لوکس، غذاهای محلی را تست کنید.

 

سوالات متداول

 

کدام شهرهای ترکیه برای مسافرت بدون ویزا در تابستان مناسبند؟

 

آنکارا، آنتالیا، قونیه، مارماریس، وان، بدروم، ازمیر، استانبول و کوش آداسی به عنوان مقاصد مناسب برای گردشگری تابستانی به حساب می‌آیند.

 

غذاهای محبوب و معروف باکو چیست؟

 

دلمه، کباب، انواع پلو، کوفته بزباش، دوشبارا (غذایی مشابه دامپلینگ)، لاوانگی (نوعی مرغ شکم پر)، بالیق (نوعی خوراک ماهی ترش) و … از جمله غذاهای معروف این کشور هستند.

 

 

کالابرگ الکترونیک