مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) چیست؟

مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) چیست؟


3 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مدیریت اعتبار آنلاین چیست؟

مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) اعتبار برند تجاری شما در فضای آنلاین است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی مشتریان شما نام برند تجاری تان را در فضای مجازی جستجو می کنند، به چه چیزی بر می خورند؟ هر گونه فعالیت و عملکرد کسب و کار شما در فضای مجازی، تاثیر چشمگیری در شکل اعتبار آنلاین شما دارد. بنابراین مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) را نمی توان نادیده گرفت. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به اهمیت این موضوع پرداخته ایم.

اهمیت اعتبار آنلاین

 

اهمیت اعتبار آنلاین

 

ما زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت می کنیم. در واقع طبق آخرین گزارش ها در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط هر فرد هر روز ۶ ساعت و ۴۸ دقیقه را به فعالیت های آنلاین اختصاص می دهد. جای تعجب ندارد که اطلاعات دیجیتالی که مصرف می کنیم بر درک نام تجاری ما تاثیر می گذارد. نادیده گرفتن حتی یک نظر منفی می تواند به سرعت تبدیل به یک موضوع مهم برای کل سازمان شود. مجموعه نظرات در فضای مجازی، اعتبار آنلاین ما را شکل می دهند. بنابراین کسب و کار ها باید توجه ویژه ای به فرآیند مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: مدیریت اعتبار آنلاین برند در صنعت خرده فروشی

 

 

تعریف مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

تعریف مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) اصطلاحی است که برای توصیف تمام اقداماتی که یک سازمان برای نظارت، رسیدگی و تجزیه و تحلیل و شکل دهی برداشت مشتریان به کار گرفته می شود. در واقع مدیریت اعتبار آنلاین سرنخ های نام یک برند تجاری را در فضای مجازی شکل می دهد. با استفاده از این اقدام می توان شهرت آنلاین را ردیابی کرده و در انواع نقاط تماس دیجیتال مدیریت کرد. مدیریت اعتبار آنلاین بسته به صنعت و پایگاه مشتری متفاوت است. گاهی از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی صورت می گیرد و گاهی از طریق ویدیوها و یا پوشش های خبری. سایت های بررسی محصول چه در گوگل و چه در پلتفرم هایی مانند G2 و حتی وب سایت های خبری و وبلاگ ها در مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) تاثیرگذار هستند.

 

بیشتر بخوانید: ۱۴ گام برای اصلاح و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

 

تفاوت بین مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) و سئو (SEO)

 

تفاوت بین مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) و سئو (SEO)

 

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، ممکن است درباره بهینه سازی موتور جستجو و یا همان سئو شنیده باشید. متاسفانه برخی از صاحبان مشاغل، سئو را با مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) اشتباه می گیرند. اگرچه برخی از عناصر سئو و مدیریت اعتبار آنلاین همپوشانی دارند. با این حال تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب هنر برند شدن اثر مارک شفر

 

 

هدف نهایی سئو

 

سئو روشی برای بهبود وضعیت یک صفحه وب، مقاله یا وب سایت است تا در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود. هدف نهایی سئو افزایش دیده شدن در نتایج جستجو است. در عین حال از دیگر اهداف آن می توان به بهبود کمیت و کیفیت ترافیک آنلاین اشاره کرد. بهینه سازی موتور های جستجو می تواند جزئی از استراتژی مدیریت اعتبار آنلاین باشد، اما تنها بخش کوچکی از آن است. چرا که ORM فراتر از رسیدن به رتبه یک در نتایج جستجو برای یک عبارت خاص است. حتی فراتر از این است که محتوای آنلاین شما به خوبی دیده شود.

 

 

مزیت های مهم ORM برای کسب و کار ها

 

مزیت های مهم مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) برای کسب و کار ها

 

بهبود اعتبار برند، تعامل بیشتر با مشتری و افزایش فروش از جمله مزیت های مدیریت اعتبار آنلاین محسوب می شود. شما در عین حال به مشتریان نشان می دهید که برای تان مهم هستند. از جمله دیگر مزیت ها می توان به افزایش ترافیک وب، جذب کارمندان و مقابله با بحران های احتمالی اشاره کرد.

 

بهبود اعتبار برند با ORM

 

شاید باید با این موضوع روبرو شوید که هر چقدر تلاش کنید تا خریداران را راضی نگه دارید، نظرات منفی ظاهر می شوند. مشتریان می توانند بی رحم باشند. ۳۲ درصد از خریداران تنها پس از یک تجربه بد از یک برند آن را رها می کنند. با این حال همه چیز به نحوه برخورد شما پس از نظرات منفی بستگی دارد. وقتی اعتبار آنلاین خود را مدیریت کنید و به نظرات، نقدها، چه مثبت و چه منفی پاسخ دهید برای خود اعتبار ایجاد می کنید. هیچ راه بهتری برای نشان دادن این که به مشتریان خود اهمیت می دهید، وجود ندارد. هر زمان که لازم باشد باید به یک نظر منفی پاسخ بدهید.

 

افزایش تعامل با مشتری از طریق مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

افزایش تعامل با مشتری از طریق مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

هر چه سازمان شما کانال های بیشتری را رصد کند و در آن ها فعال باشد، شانس شما برای افزایش نرخ تعامل مشتریان تان بیشتر می شود. این موضوع با پذیرش ۲ رویکرد فعال و واکنشی به تعامل با مشتری امکان پذیر است. با فعال بودن آنلاین، ارایه پیشنهادهای ویژه به مشتریان و پاسخ گویی سریع به سوالات و نظرات آن ها می توانید سرمایه گذاری آن ها را بر روی برند تجاری خود حفظ کنید. در نتیجه آن ها کمتر وسوسه می شوند تا به سمت رقبای شما حرکت کنند.

 

 

افزایش فروش با مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

افزایش فروش با مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

برخی می گویند خرید به خودی خود هر از گاهی اتفاق می افتد اما اکثر ما قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می دهیم. ۸۱ درصد از مصرف کنندگان اعتراف می کنند که قبل از خرید در اینترنت گشت و گذار می کنند. آن ها اطلاعاتی در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارند، جمع آوری می کنند. گاهی اوقات یک بررسی منفی کافی است تا نظر ما را تغییر دهد و باعث شود بیشتر به سمت محصولات دیگر گرایش پیدا کنیم. هر چه نظرات مثبت تر باشند، شانس فروش افزایش پیدا می کند. بنابراین می توان با مدیریت شهرت آنلاین تاثیر چشمگیری در افزایش فروش داشت.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب مدیریت افراد از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو

 

 

بهینه سازی بازاریابی آنلاین برای ایجاد واکنش

 

نظارت بر شهرت و اعتبار آنلاین می تواند منبع الهام خوبی برای ابتکارات بازاریابی شما باشد. در ابزاری مانند «سنتیوان» می توانید نحوه واکنش مخاطبان به محتواهای گذشته و کمپین های بازاریابی خود را بررسی کنید. از طریق ردیابی میزان دسترسی و نام های تجاری خود می دانید کدام کمپین کار می کند و کدام نه. چه پیام هایی برای مشتریان مهم است و چه اقداماتی باعث واکنش منفی می شود.

 

ایجاد اعتماد با مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

ایجاد اعتماد با مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

اعتماد پایه ای برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان است. شما با مدیریت اعتبار آنلاین می توانید این اعتماد را شکل دهید. به خاطر داشته باشید که مشتریان باعث توسعه کسب و کار شما می شوند. پاسخ دادن با نام تجاری در رسانه های متعلق به شما کافی نیست. تمهیدات زیادی باید بیاندیشید. اطلاعات منتشر شده در مورد برند خود را به صورت آنلاین بررسی کنید. باید از صحت آن ها مطمئن شوید.

 

به مشتریان نشان دهید که برای تان مهم هستند

 

یکی از کارهایی که به لطف مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) می توان انجام داد، ارزش و اهمیت مشتری از دید برند تجاری است. شما باید با واکنش به نظرات مثبت و منفی مشتریان نشان دهید که به آن ها اهمیت می دهید. نظرات منفی در بلند مدت می تواند برای یک برند مفید باشد. از آن ها وحشت نکنید. آن ها منبع بازخورد ارزشمندی هستند. آن چه را مشتریان می گویند در نظر بگیرید و مشکلات را برطرف کنید.

 

افزایش ترافیک وب با مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

افزایش ترافیک وب با مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

اخبار یا نظرات مثبت به ویژه آن هایی که از منابع معتبر می آیند دارای پتانسیل ویروسی شدن هستند. برای مثال با یک ابزار مدیریت اعتبار آنلاین می توانید یک خبرگزاری برتر را که خدمات شما را ستایش می کند، ببینید. این موضوع هر گونه افزایش ناگهانی در ترافیک ارگانیک را توضیح می دهد. می توانید از آن برای شتاب گرفتن استفاده کنید. نظرات مثبت را در کانال های آنلاین خود نمایش دهید. اگر به خوبی این کار را انجام دهید، می توانید نرخ تبدیل را بالا ببرید.

 

مقابله ساده تر با بحران های احتمالی از طریق مدیریت اعتبار آنلاین (ORM)

 

برند هایی که برای حفظ اعتبار آنلاین خود خوب تلاش می کنند، در مجموع برای مقابله با هر بحرانی مجهز تر هستند. به خصوص اگر آن ها از یک راه حل ORM استفاده می کنند، به سادگی از هر بحرانی در رابطه با نام برند تجاری خود آگاه می شوند. اگر یک برند تجاری دارای شهرت کلی مثبتی باشد، لغزش خیلی سریع تر توسط مشتریان بخشیده می شود.

 

سخن پایانی

 

مدیریت اعتبار آنلاین برند تاثیر زیادی در بهبود سلامت برند و رضایت مشتری دارد. با این کار شما این فرصت را دارید تا به سرعت در شرایط متفاوت واکنش مناسبی نشان دهید. افزایش تعامل با مشتری و مقابله راحت تر با بحران از دیگر مزایای آن محسوب می شود. برای مدیریت اعتبار آنلاین (ORM) نباید تنها در مواقع بحرانی از آن یاد کرد. بلکه باید به عنوان یک کسب و کار قدرتمند در شرایط ایده آل و نرمال به فکر این موضوع بود.

 

 

منبع: sentione

کالابرگ الکترونیک