بهترین اپلیکیشن های آموزش و بازی کودک برای اندروید و iOS

بهترین اپلیکیشن های آموزش و بازی کودک برای اندروید و iOS


12 تیر 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین اپلیکیشن های آموزش و بازی کودک برای اندروید و iOS به انتخاب والدین

گاهی اوقات، سرگرم نگه داشتن بچه‌ها ممکن است دشوار باشد، به‌خصوص وقتی مدرسه ندارند. به همین دلیل است که والدین معمولا به گوشی همراه یا سایر وسایل الکترونیکی علاقه‌مند می‌شوند تا فرزندانشان با آنها بازی کنند هنگام خسته شدن با آنها بازی کنند. از سوی دیگر بحث دانلود بازی کودکانه برای کودکان سنین ۴ سال به بالا چه به صورت رایگان و چه پولی همیشه با اما و اگر همراه بوده است. تشخیص اینکه کدام یک از برنامه‌ها ارزش دانلود و حتی خرید را دارند دشوار است. بنابراین در مجله کوروش ما به بررسی بهترین اپلیکیشن های آموزش و بازی کودک در Android‌ و iOS پرداخته‌ایم.

 

 

دانلود بازی برای کودکان در سیستم عامل اندروید و iOS

 

۱- لایت بات: وقت کد زنی؛ بهترین برنامه کدنویسی مبتدی برای کودکان

 

لایت بات: وقت کد زنی؛ بهترین برنامه کدنویسی مبتدی برای کودکان

 

سن مناسب: ۸ سال به بالا

قابلیت دانلود: در Android و iOS

هزینه: رایگان

 

اگر به دنبال دانلود یک بازی موبایلی آموزشی برای کودکان خود هستید اپلیکیشن آموزش و بازی کودک «لایت بات: وقت کد زنی» (Lightbot: Code Hour) بهترین برنامه کدنویسی مبتدی برای کودکان است. این بازی بچه‌ها را در هر سنی با مفاهیم اساسی کدنویسی و منطقی که برنامه‌نویسان رایانه برای نوشتن کد از آن استفاده می‌کنند، آشنا می‌کند. این برنامه، یک روش عالی برای جلب علاقه فرزندتان به برنامه‌نویسی و برنامه‌نویسی کامپیوتر است، بدون اینکه آنها را بیش از حد تحت‌فشار قرار دهد.

 

 

۲- اپلیکیشن بازی و آموزش کودک «آبشار حروف الفبا»

 

اپلیکیشن بازی و آموزش کودک «آبشار حروف الفبا»

 

سن مناسب: ۲ تا ۵ سال

قابلیت دانلود: در Android و iOS

هزینه: رایگان، اما نسخه پرمیوم آن سالی ۳۵ دلار هزینه دارد

 

 

اپلیکیشن آموزش و بازی کودک «آبشار حروف الفبا» (Starfall ABCs) به بچه‌ها مقدمه‌ای سرگرم کننده و پویا در یادگیری حروف، مصوت‌ها و کلمات انگلیسی می‌دهد. همچنین این برنامه شامل الفبای زبان اشاره است.

 

اگر برای دانلود نسخه رایگان این بازی کودکانه را به نسخه پولی ارتقاء دهید، مزایای اضافی مانند دروس ریاضیات و مهارت‌های اجتماعی نیز دریافت خواهید کرد؛ اما نسخه رایگان آن هنوز هم بسیار چشمگیر است!

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

 

 

۳- زمین‌های بازی چابک؛ اصول زبان برنامه‌نویسی را از طریق معماها

 

زمین‌های بازی چابک؛ اصول زبان برنامه‌نویسی را از طریق معماها

 

سن مناسب: ۹ سال به بالا

قابلیت دانلود: در iOS

هزینه: رایگان

 

«زمین‌های بازی چابک» (Swift Playgrounds) اپلیکیشنی برای کودکان و حتی بزرگسالان است که توسط اپل برای معرفی مردم به زبان برنامه‌نویسی که توسعه‌دهندگان برنامه در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، ایجاد شده است.

 

در این برنامه، شما می‌توانید اصول زبان برنامه‌نویسی را از طریق معماها، دروس هدفمند و تصاویر پویا بیاموزید. این برنامه آموزشی برای کودکان از نظر ظاهری زیبا و سرگرم‌کننده است؛ اما در iPad ها بهترین عملکرد را دارد.

 

 

۴- دانلود بازی‌‌های کودکانه پی‌بی‌اس؛ مجموعه کاملی از بازی‌های آموزشی

 

دانلود بازی‌‌های کودکانه پی‌بی‌اس؛ مجموعه کاملی از بازی‌های آموزشی

 

سن مناسب: ۲ تا ۷ سال

قابلیت دانلود: در Android و iOS

هزینه: رایگان

 

 

اپلیکیشن آموزش و بازی کودک «بازی‌های کودکانه پی‌بی‌اس» (PBS Kids Games) به فرزندان شما امکان می‌دهد به مجموعه کاملی از بازی‌های آموزشی مبتنی بر نمایش  PBS، در هر مکان و هر زمان دسترسی پیدا کنند. بازی‌ها انواع موضوعات را شامل می‌شوند؛ از ریاضی گرفته تا خواندن و موارد دیگر.

 

این بازی همراه عالی برای «پی‌بی‌اس ویدیو» (PBS Video) است. پی‌بی‌اس ویدیو نیز برنامه رایگان دیگری با کتابخانه‌ای از قسمت‌ها و کلیپ‌های نمایش PBS است.

 

 

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های سلامتی اندروید و ios

 

 

۵- دانلود رایگان بازی کودکان یوتیوب

 

دانلود رایگان بازی کودکان یوتیوب

 

سن مناسب: ۲ تا ۱۲ سال

قابلیت دانلود: در Android و iOS

هزینه: رایگان

 

 

از کودک نوپا اینفلوانسر اینستاگرام گرفته تا ستاره‌های ۸ ساله یوتیوب، امروزه بسیاری از کودکان وارد شبکه‌های اجتماعی و ویدئویی می‌شوند.

 

اپلیکیشن آموزش و بازی کودک «کودکان یوتیوب» (Youtube Kids) برنامه‌ای است که محتوای شبکه یوتیوب را نمایش می‌دهد و فقط موارد مناسب کودکان ۲ تا ۱۲ سال را نشان می‌دهد.

 

با این حال، والدین نیز می‌دانند که هیچ الگوریتمی کامل نیست و آنها هنوز هم باید اطمینان حاصل کنند که حالت کنترل والدین را تنظیم کرده و به‌طور منظم تاریخچه تماشای فرزندشان را بررسی کنند.

 

 

۶- دولینگو؛ اپلیکیشن آموزش و بازی کودک

 

دولینگو؛ اپلیکیشن آموزش و بازی کودک

 

سن مناسب: ۱۰ سال به بالا

قابلیت دانلود: در Android و iOS

هزینه: رایگان، نسخه پرمیوم ۶.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد

 

 

جغد معروف «دولینگو» (Duolingo) که به‌عنوان نماد این برنامه است، در ماه‌های اخیر به‌عنوان یک الگوی رفتاری در سراسر شبکه‌های اجتماعی ظاهر شده است، بنابراین به احتمال زیاد فرزند شما می‌داند دولینگو چیست.

 

آنها را تشویق کنید یک قدم جلوتر بروند و برنامه را دانلود کنند تا بتوانند زبان دیگری را یاد بگیرند.

 

آنها می‌توانند در این اپلیکیشن آموزش و بازی کودک، از طریق صوتی، شناسایی کلمات و تمرینات شفاهی برای بیش از ۳۰ زبان تمرین کنند. این یک روش عالی برای کودک شما، برای حفظ مهارت‌های یادگیری زبان خود در تابستان یا اوقات فراغت است. البته خود والدین نیز می‌توانند برای یادگیری زبان جدید، از این برنامه استفاده کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های لاغری فارسی رایگان برای اندروید و iOS

 

 

۷- محاسبات سریع جونیور؛ اپلیکیشن آموزش و بازی کودک دارای گرافیک منحصر‌به‌فرد

 

محاسبات سریع جونیور؛ اپلیکیشن آموزش و بازی کودک دارای گرافیک منحصر‌به‌فرد

 

سن مناسب: ۴ تا ۸ سال

قابلیت دانلود: در iOS

هزینه: رایگان

 

 

بچه‌ها می‌دانند که ریاضیات می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ اما این برنامه اعداد را به چیزی خلاقانه و تعاملی تبدیل می‌کند. «محاسبات سریع جونیور» (Quick Math Jr.) برنامه‌ای برای کودکان با ۱۲ بازی مختلف ریاضی است که از مهارت‌ها و مفاهیم اساسی ریاضی برخوردار است.

 

این اپلیکیشن آموزش و بازی کودک دارای گرافیک منحصر‌به‌فرد و شخصیت‌های ساختنی برای درگیر کردن بچه‌هاست و همه پاسخ‌ها با دست نوشته شده یا روی صفحه کشیده می‌شوند، بنابراین بچه‌ها می‌توانند دست خط خوب را نیز تمرین کنند.

 

امیدوارم از این مطلب خوشتان آمده باشد. برای مشاهده سرویس علم و تکنولوژی و مطالب جذاب دیگر به مجله کوروش سری بزنید.

 

 

منبع: goodhousekeeping

 

کالابرگ الکترونیک