۴۲ دکور و تم شب یلدا برای ایده عکاسی آتلیه ای + تصاویر

۴۲ دکور و تم شب یلدا برای ایده عکاسی آتلیه ای + تصاویر


25 آبان 1402 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
42 دکور ایده عکاسی شب یلدا آتلیه ای در منزل و مدرسه + عکس
فهرست محتوا پنهان

دکور شب یلدا برای عکاسی می‌تواند انگیزه شما برای عکس گرفتن در طولانی‌ترین شب سال را بیشتر کند. به کار بردن ایده‌های مدرن و جذاب برای تم عکاسی شب یلدا می‌تواند فضای زیبا و مناسبی را برای عکاسی شب یلدا در خانه فراهم کند. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با جذاب‌ترین ایده‌های دکور شب یلدا برای عکاسی در منزل، عکاسی یلدایی برای عروس و تم عکاسی شب یلدا برای مدرسه و مهدکودک آشنا شوید.

 

اهمیت دکور شب یلدا در منزل

اهمیت دکور شب یلدا در منزل

شب یلدا شب دور هم بودن و خوش گذراندن است. طولانی‌ترین شب سال که احتمالاً خیلی از ما با اعضای خانواده در منزل بزرگ فامیل جمع می‌شویم و یک شب به یاد ماندنی و شاد را برای خود رقم می‌زنیم.

اما عکس گرفتن در این شب می‌تواند جذابیت شب یلدا را بیشتر کند و خاطرات این روز را برای همیشه ثبت کند. اگر چه عکس گرفتن جزو آداب و رسوم شب یلدا به شکل سنتی و رایج نیست اما ایده سرگرمی یلدایی پرطرفداری است.

تزیین منزل برای شب یلدا و چیدن سفره و میز یلدایی زیبا می‌تواند شیرینی این روز را هم برای شما و هم سایر اعضای خانواده بیشتر کند. از طرف دیگر هر چقدر چیدمان شب یلدای شما زیباتر باشد و تم یلدایی شیک‌تری برای این روز داشته باشد، قطعاً می‌توانید عکس‌های یلدایی خاص‌تر و زیباتری نیز بگیرید.

ایده‌های دکور شب یلدا برای عکاسی

ایده‌های دکور شب یلدا برای عکاسی

همه ما دوست داریم در روزهای مهم و دورهمی‌های خانوادگی زیباترین عکس‌ها را بگیریم. چه قصد طراحی دکور شب یلدا برای عروس را داشته باشید و چه به دنبال ایده‌هایی برای عکس آتلیه شب یلدا دخترانه یا پسرانه هستید، می‌توانید با کمی خلاقیت و به کار بردن چند ایده خلاقانه تم یلدا برای عکاسی شما هم زیباترین عکس‌های یلدایی را به یادگار بگیرید.

تزیین کردن منزل و چیدن یک میز یلدای زیبا در این شب کمک می‌کند تا عکس‌های یلدایی شما به طرز شگفت‌انگیزی جذاب‌تر شوند. از آنجایی که هندوانه و انار از مهم‌ترین نمادهای شب یلدا هستند، شما می‌توانید با تزیین این خوراکی‌های شب یلدا و نصب نمادهایی از آن‌ها در خانه جایگاه ویژه‌ای را برای عکاسی شب یلدا آماده کنید.

می‌توانید یک میز منحصر به فرد و خاص با تم یلدایی طراحی کنید و همه اعضای خانواده دور میز جمع شوید و عکس‌های یادگاری بگیرید. در ادامه می‌توانید چند تم جذاب چیدمان میز و تزیین دکور شب یلدا برای عکاسی را تماشا کنید.

۱- چیدن انار و خوردنی‌های یلدا در سینی مسی از ایده‌های دکور شب یلدا

چیدن انار و خوردنی‌های یلدا در سینی مسی از ایده‌های دکور شب یلدا

استفاده از ظروف زیبا و خاص و توجه به نحوه چیدمان سفره یلدا می‌تواند دکوراسیون یلدایی شما را خاص‌تر کند تا در دورهمی یلدا عکس‌های زیباتری بگیرید. یکی از ایده‌های جذاب دکور شب یلدا برای عکاسی چیدن انار و خوردنی‌های یلدا داخل یک سینی مسی است.

برای این کار بهتر است از ظروف سنتی و قدیمی استفاده کنید. می‌توانید ظرف انار را در وسط قرار دهید و ظروف سنتی پر شده از انواع تنقلات شب یلدا را دور آن بچینید. به عنوان ایده عکس یلدا نیز می‌توانید سینی را در دست بگیرید و یا آن را روی کرسی بگذارید و زیر کرسی عکس بگیرید.

۲- انتخاب یک میز بزرگ به عنوان دکور شب یلدا برای عکاسی

انتخاب یک میز بزرگ به منظور دکور شب یلدا برای عکاسی

تخفیف شوینده های افق کوروش

هر چقدر میز یلدای شما بزرگ‌تر و با شکوه‌تر چیده شود، قطعاً جلوه بیشتری خواهد داشت. برای شب یلدا پیشنهاد می‌کنیم یک میز بزرگ‌تر را برای این کار انتخاب کنید. سپس از ظروف پایه بلند برای قرار دادن انواع شیرینی، تنقلات و هندوانه شب یلدا روی میز استفاده کنید. می‌توانید یک گلدان از گل‌های پاییزی روی میز قرار دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی سه رنگ مخصوص شب یلدا و مهمانی

دکور شب یلدا برای عکاسی

برای رومیزی با تم یلدایی بهتر است از رنگ قرمز یا جگری استفاده کنید و روی میز چند شمعدان زیبا و چند وارمر بگذارید تا عکس‌هایتان جذاب‌تر شود. برای ایده عکاسی شب یلدا دو نفره یا خانوادگی می‌توانید از این سبک چیدمان استفاده کنید.

۳- طراحی یک جایگاه ویژه برای عکاسی شب یلدا با دکور مخصوص

طراحی یک جایگاه ویژه برای عکاسی شب یلدا با دکور مخصوص

اگر دوست دارید عکس‌های شب یلدای امسال شما خیلی خاص و منحصر به فرد شوند، بهتر است یک گوشه از خانه را با انواع تم یلدایی برای عکاسی یلدا طراحی کنید. درست مثل طراحی دکور یلدا برای آتلیه باید هر چقدر خلاقیت دارید، در یک بخش از خانه پیاده کنید.

طراحی یک جایگاه ویژه برای عکاسی شب یلدا با دکور مخصوص

برای این کار می‌توانید از بادکنک‌هایی به شکل هندوانه و با رنگ‌های سبز و قرمز و سفید استفاده کنید. یک میز، چند گل و شمعدان و چند هندوانه و انار برای تزیین استفاده کنید. تمام خلاقیت خود را به کار ببرید تا زیباترین فضا را برای عکاسی شب یلدا ایجاد کنید.

۴- استفاده از کوسن‌های هندوانه‌ای بهترین دکور یلدا در منزل

استفاده از کوسن‌های هندوانه‌ای بهترین دکور یلدا در منزل

یکی دیگر از روش‌های ساده برای دکور یلدا در منزل و گرفتن عکس‌های یلدایی، استفاده از انواع کوسن‌ مبل به شکل هندوانه‌ است. برای این کار می‌توانید روی مبل بنشینید و یک کوسن هندوانه را در کنار خود قرار دهید و یکی را در دست بگیرید و عکس‌هایی ساده و جالب در شب یلدا بگیرید.

۵- طراحی یک فضای یلدایی در فضای بیرون منزل برای عکاسی یلدا

طراحی یک فضای یلدایی در فضای بیرون منزل برای عکاسی یلدا

اگر در خانه حیاط دارید و یا منزل‌تان نزدیک به پارک است، می‌توانید تا قبل از تاریک شدن هوا برای عکاسی به فضای بیرون منزل بروید و عکس‌های یلدای خانوادگی‌تان را در یک محیط متفاوت بگیرید. برای این کار می‌توانید چند قاچ هندوانه، انار و در صورت امکان یک مبل یا فرش کوچک قرمز همراهتان داشته باشید و برای بچه‌های از کاستوم یلدایی استفاده کنید.

۶- دکور شب یلدا برای عکاسی با استفاده از کرسی

دکور شب یلدا برای عکاسی با استفاده از کرسی

«کرسی» یکی از جذاب‌ترین و زیباترین ایده‌ها برای چیدمان دکور شب یلدا سنتی است. اگر دوست دارید یک عکاسی با تم خاص و زیبای یلدایی داشته باشید بهتر است میز یلدای امسالتان به سبک سنتی چیده شود، برای این کار ابتدا یک رومیزی با طرح قدیمی یا ترمه روی کرسی قرار دهید.

دکور شب یلدا برای عکاسی با کرسی

برای چیدمان یلدایی روی میز بهتر است از ظروف مسی، ظروف قدیمی یا ظرف‌هایی با طرح‌های سنتی استفاده کنید. قرار دادن شمعدان‌های قدیمی و سماور مسی نیز می‌تواند جلوه فوق العاده‌ای به کرسی یلدایی شما برای عکاسی با دکور شب چله بدهد.

۷- استفاده از طرح هندوانه روی دیوار برای دکور یلدا در منزل

استفاده از طرح هندوانه روی دیوار برای دکور یلدا در منزل

اگر نگاهی به عکس آتلیه شب یلدا در عکاسی‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر آن‌ها برای عکاسی این روز از طرح‌های بزرگ هندوانه و بزرگنمایی نمادهای یلدا برای عکس‌هایشان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از مقوا یا حتی پارچه، طرح هندوانه را آماده کنید و روی دیوار نصب کنید. سپس چیدمان میز و تزیین دکور شب یلدا را نیز در کنار آن قرار دهید و عکس‌هایی جذاب بگیرید.

استفاده از طرح هندوانه روی دیوار برای عکس یلدا

می‌توانید حتی با درست کردن کاردستی‌های نمدی یلدایی به خصوص نمادهای انار و هندوانه و در دست گرفتن آن‌ها موقع عکاسی عکس‌های یلدایی زیبایی خلق کنید و ژست‌هایی یلدایی شیک بگیرید.

۸- طراحی انار به شکل‌های زیبا در دکور شب یلدا برای عکاسی

طراحی انار به شکل‌های زیبا در دکور شب یلدا برای عکاسی

اگر به دکوراسیون مدرن و استفاده از طرح‌های خاص علاقه دارید، می‌توانید برای عکاسی شب یلدا از انارهای سرامیکی و تزئینی استفاده کنید.

انار سرامیکی برای تزئین دکور یلدا

می‌توانید یک اسپری رنگ طلایی یا نقره‌ای تهیه کنید و پوست انارها را رنگ کنید. می‌توانید از این انارها به عنوان ایده عکاسی هنری با انار یلدا استفاده کنید. برای عکس آتلیه شب یلدا عروس نیز استفاده از انارهای رنگی می‌تواند ایده مناسبی باشد.

رنگ کردن انار در دکور شب یلدا برای عکاسی

چیدمان انارها به شیوه‌های خاص و با تزئینات ویژه نیز می‌تواند جلوه شگفت‌انگیزی به تم عکاسی شب یلدا شما بدهد. با قرار دادن این انارها روی میز یک دکوراسیون منحصر به فرد و امروزی را برای یلدا طراحی کنید و عکس‌هایی خاص بگیرید.

۹- ایده‌های پاییزی در دکور شب یلدا برای عکاسی

ایده‌های پاییزی در دکور شب یلدا برای عکاسی

یلدا در آخرین روز پاییز و شروع زمستان برگزار می‌شود. می‌توانید برای جلوه بخشیدن به تم یلدا برای عکاسی از عناصر پاییزی مثل برگ‌های پاییزی، کدو حلوایی و انگور برای تزیین دکوراسیون یلدا استفاده کنید.

۱۰-  استفاده از دکور و لباس سنتی در کنار هم برای تم عکاسی شب یلدا

 استفاده از دکور و لباس سنتی در کنار هم برای تم عکاسی شب یلدا

برای این که عکس‌های متفاوت و جذابی در شب یلدا بگیرید می‌توانید چند دست لباس سنتی ایرانی یا لباس سنتی شهر خودتان را به عنوان کاستوم یلدایی تهیه کنید. سپس سفره یلدا را نیز با چیدمان سنتی و لوازم قدیمی مزین کنید و با لباس‌های جذاب سنتی در کنار سفره عکس بگیرید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی با مرغ و گوشت + ترکیب دقیق سبزی

برای این کار بهتر است از لباس‌هایی جذاب با رنگ روشن‌تر استفاده کنید تا عکس‌های شما زیباتر شود. هماهنگی رنگ لباس با تم سفره یلدای شما نیز برای عکاسی اهمیت زیادی دارد. برای جلوه بخشیدن به سفره یلدا پیشنهاد می‌شود از آیتم‌هایی مثل سماور، قلیان سنتی، چراغ نفتی و ظروف پایه بلند سنتی و رومیزی‌های سنتی و رنگی استفاده کنید.

۱۱- ایده عکاسی شب یلدا در حیاط خانه

ایده عکاسی شب یلدا در حیاط خانه

یک ایده متفاوت و زیبا برای گرفتن عکس‌های آتلیه‌ای شب یلدا این است که لباسی خاص و زیبا بپوشید و در فضای بیرون از خانه یا در کنار حوض، درخت یا بخشی از حیاط خانه که جلوه زیباتری دارد، همراه با آیتم‌های شب یلدا عکس بگیرید.

برای این کار می‌توانید یک انار در دست بگیرید و یا همراه با یک قاچ هندوانه قرمز و یا فال حافظ عکس بگیرید. می‌توانید ظرفی از انار یا خرمالو را کنار حوض قرار دهید و در کنار آن بنشینید و یا با چیدن چند هندوانه در اطرافتان جلوه یلدایی به عکس ببخشید.

به یاد داشته باشید که زیباتر شدن این عکس‌ها به خلاقیت خودتان در ژست گرفتن و همچنین لباسی که می‌پوشید، بستگی دارد. برای این تم عکاسی یلدا برای بچه‌ها از کاستوم یلدایی برای این ژست عکاسی یلدایی استفاده کنید.

۱۲- دکور شب یلدا برای عکاسی مهدکودک

بک گراند یلدایی نوزاد برای عکاسی

اگر دوست دارید یک فضای جذاب برای عکاسی یلدا برای کودک دلبندتان طراحی کنید و یا یک فضای یلدایی برای عکاسی یلدا در مهدکودک یا آتلیه طراحی کنید، بهتر است از رنگ‌های بیشتری استفاده کنید.

دکور شب یلدا برای عکاسی کودک

عکس آتلیه شب یلدا کودک

دکور شب یلدا برای عکس کودک

دکور یلدا برای عکس کودک

عکس آتلیه شب یلدا کودک

استفاده از بادکنک آرایی، طرح‌های هندوانه و انار در کنار قاچ‌های هندوانه می‌تواند ایده فوق العاده‌ای برای عکس آتلیه شب یلدا کودک باشد. برای ایده عکس شب یلدا دخترانه می‌توانید از رنگ‌های صورتی نیز در کنار طرح‌های انار و هندوانه استفاده کنید.

ایده عکس شب یلدا دخترانه

۱۳- نمونه عکس‌ها برای ایده‌های عکس یلدایی در آتلیه

ایده‌های عکس یلدایی در آتلیه

دکور آتلیه شب یلدا

عکاسی شب یلدا

دکور آتلیه برای شب یلدا

۱۴- ایده عکس آتلیه شب یلدا عروس

اگر به تازگی ازدواج کرده‌اید و به فکر عکس آتلیه شب یلدا دونفره یا عکس‌های شب یلدای مخصوص عروس هستید، می‌توانید یک دکور یلدایی با انار و هندوانه آماده کنید و بعد از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ قرمز و مشکی، عکس‌های تک نفره یا دو نفره جذابی برای این شب ثبت کنید. پیشنهاد می‌شود به جای عکس آتلیه شب یلدا عروس خودتان در خانه عکس‌های خلاقانه بگیرید.

ایده عکس آتلیه شب یلدا عروس

ایده عکس آتلیه دو نفره شب یلدا

ایده عکس آتلیه عروس شب یلدا

۱۵- ایده دکور یلدا برای مدرسه

در چند سال اخیر اکثر مدارس برای بچه‌ها جشن یلدا برگزار می‌کنند. اگر به دنبال ایده دکور یلدا مدرسه هستید و دوست دارید با جدیدترین تزیینان شب یلدا برای مدرسه آشنا شوید، در ادامه ایده‌های جذابی برای تم عکاسی یلدا در مدرسه داریم.

ایده دکور یلدا برای مدرسه

دکور یلدا برای مدرسه

دکور مدرسه برای یلدا

ایده یلدا برای مدرسه
ایده تزیین یلدا برای مدرسه

تزیین مدرسه برای عکاسی شب یلدا

سوالات متداول درباره تم یلدا برای عکاسی

چطور با تم عکاسی شب یلدا عکس‌های شیک بگیریم؟

برای این که در شب یلدا عکس‌های زیبایی را به یادگار بگیرید، باید فضای مناسبی را برای این روز طراحی کنید. برای عکس نوزاد و کودک با تم شب یلدا و ایده عکاسی پیش دبستانی و مهدکودک سعی کنید از رنگ‌های شاد و کاستوم یلدایی استفاده کنید. به منظور طراحی دکور عکاسی شب یلدا برای عروس دنبال دکوراسیون ساده‌تر با چند نماد کوچک از شب یلدا باشید.

در مورد ژست عکس شب یلدا دونفره می‌توانید هر آن چیزی را که دوست دارید در عکس‌های خودتان بگنجانید و عکس‌های جذابی بگیرید. به منظور آماده کردن دکور عکاسی شب یلدا تنها باید کمی خلاق باشید و با استفاده از لوازم ساده خاص‌ترین تم یلدا برای عکاسی را رقم بزنید.

برای بک گراند تم یلدا برای عکاسی چه پیشنهادی دارید؟

اگر نگاهی به عکس آتلیه شب یلدا در عکاسی‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر آن‌ها برای عکاسی این روز برای بک گراند تم یلدا برای عکاسی از طرح‌های بزرگ هندوانه و بزرگنمایی نمادهای یلدا برای عکس‌هایشان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از مقوا یا حتی پارچه، طرح هندوانه را آماده کنید و روی دیوار به عنوان بک گراند تم یلدا برای عکاسی نصب کنید. سپس چیدمان میز و تزیین دکور شب یلدا را نیز در کنار آن قرار دهید و عکس‌هایی جذاب بگیرید.

دکور میز شب یلدا برای عکاسی باید چگونه باشد؟

بهتر است دکور برای عکاسی شب یلدا خود را روی یک میز بزرگ بچینید. هر چقدر میز یلدای شما بزرگ‌تر و با شکوه‌تر چیده شود، قطعاً جلوه بیشتری در عکس‌های شب یلدا خواهد داشت.

بهترین ایده برای دکور شب یلدا برای عکاسی با تم سنتی چیست؟

تم سنتی بهترین دکور شب یلدا برای عکاسی است. به عنوان ایده برای عکس شب یلدا با تم سنتی می‌توانید از لوازم قدیمی، کرسی، چراغ نفتی، انواع بک‌گراند یلدایی و تزیینات سنتی برای ایده‌های عکاسی شب یلدا استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک