۳ مدل طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت به روش یخچالی ساده و راحت

۳ مدل طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت به روش یخچالی ساده و راحت


25 آبان 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ مدل طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت به روش یخچالی ساده و راحت

انواع دسر با بیسکویت برای شب یلدا جزو دسرهایی یلدایی خوشمزه و راحت هستند. دسرهای یلدایی معمولا با نمادهای یلدا گره خورده‌اند و در تهیه آنها معمولا از خوراکی های شب یلدا استفاده می‌شود. اما در برخی از این دسرها، بیسکویت جزو اصلی مواد دسر به حساب می‌آید. اگر شما هم به فکر تهیه دسر بیسکویتی برای شب یلدا هستید، این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را از دست ندهید. در این مقاله طرز تهیه ۳ مدل دسر شب یلدا با بیسکویت به روش یخچالی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر یلدایی با بیسکویت ساقه طلایی (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت ساقه طلایی ۱ بسته
شکلات تخته‌ای ۵۰ گرم
نان تارت ۱۰ عدد
دانه انار به میران دلخواه
خلال پسته به میزان دلخواه برای تزیین

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد دسر: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر بیسکویتی برای یلدا: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت

مراحل طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت

برای تهیه دسر بیسکویت اناری برای شب یلدا، نیازی به فر یا پخت و پز ندارید و به صورت یخچالی و ظرف چند ساعت، این دسر بدون فر برای یلدا به راحتی آماده می‌شود. در ادامه مراحل طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت را بخوانید.

مرحله اول: شکلات را آماده کنید

برای درست کردن دسر بیسکویت اناری، شکلات را در یک ظرف استیل بریزید و روی حرارت بخار آب (حرارت غیرمستقیم) بن ماری کنید. اجازه دهید شکلات‌ کاملا ذوب و نرم شود. سپس نان‌های تارت را با چاقو نصف کنید. انار را هم دانه کنید و کنار بگذارید.

برای خرید شکلات می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: دسر بیسکویتی را آماده کنید

بیسکویت‌ها را روی یک سطح قرار دهید و از شکلات مایع روی بیسکویت‌ها بریزید. با چاقو، سطح شکلات را صاف کنید تا همه جای بیسکویت را بپوشاند. نان‌های تارت را نصف کنید و پایین بیسکویت بچسبانید تا شکل سبد پیدا کند. سپس دانه‌های انار و در صورت دلخواه کمی خلال پسته را بالای نان تارت (شبیه شکل بالا) بریزید. بیسکویت اناری را در یخچال به مدت ۱ ساعت بگذارید تا شکلات‌ها سفت شوند و خودشان را بگیرند.

حتما بخوانید  ۱۴ خواص برنج ایرانی در طب سنتی از کاهش وزن تا خواب راحت و ...

انواع بیسکویت و خلال پسته را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت پتی بور و ژله

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
پودر ژله هندوانه یا انار نصف یک بسته
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
آب سرد ۷ قاشق غذاخوری
آب داغ ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر قند ۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
انار دانه شده به میزان دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر بیسکویت و ژله برای شب یلدا: ۳ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت و ژله

طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت و ژله

با تهیه این دسر بیسکویتی خوشمزه برای شب یلدا، می‌توانید یک میز یلدای خاص و متفاوت را برای خودتان و مهمان‌هایتان رقم بزنید. برای طرز تهیه این دسر یلدایی با بیسکویت و ژله، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید

مرحله اول: بیسکویت را پودر کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت، بیسکویت پتی بور را در غذاساز بریزید. بیسکویت‌ها را پودر کنید، در حدی که  کاملا نرم شوند. اگر مخلوط کن یا غذاساز ندارید، بیسکویت‌ها را در پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشت‌کوب پودر کنید. کره را ذوب کرده و با بیسکویت‌ها مخلوط کنید.

داخل یک قالب مافین را کپسول‌های کاغذی بگذارید و از مخلوط بیسکویت و کره داخل قالب بریزید. با پشت قاشق مواد را فشار دهید تا سفت و منسجم شوند. سپس قالب‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله دوم: لایه پنیری دسر را آماده کنید

در این مرحله، در یک کاسه یا لیوان، پودر ژلاتین را بریزید و به آن آب سرد اضافه کنید. ظرف را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا مایه ژلاتین، شفاف و ژله‌ای شود. سپس در یک کاسه دیگر، پنیر ماسکارپونه، خامه و پودر قند را بریزید و با همزن برقی بزنید تا کاملا بافت نرم و سبکی پیدا کنند. بعد که مایه ژلاتین آماده و کمی سرد شد، ژلاتین را هم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید کره، قند، خامه و پنیر خامه‌ای را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: مایه پنیری را در قالب بگذارید

بعد از درست کردن مایه پنیری، قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مواد پنیری را در قالب‌ها بریزید. به اندازه دو سوم از حجم قالب‌ها را با مایه پنیری پر کنید و جا برای ژله هم بگذارید. دوباره قالب را در یخچال بگذارید و ۲ ساعت صبر کنید. سپس ژله را آماده کنید.

مرحله چهارم: ژله را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت، پودر ژله را در یک کاسه بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. ظرف را روی حرارت بخار آب یا روی سطح آب در حال جوش قرار دهید و مدام هم بزنید تا دانه‌های پودر ژله، حل شوند. کمی اجازه دهید مایه ژله سرد شود. سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و دانه‌های انار را روی سطح مایه پنیری که سفت شده است، بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ + نکات وا نرفتن آن

در ادامه مایه ژله را هم اضافه کنید تا قالب پر شود. قالب را دوباره به یخچال برگردانید و ۲ ساعت دیگر صبر کنید تا خودش را بگیرد. دسر شما آماده است. نوش جان!

برای خرید انواع پودر ژله یا طعم‌ها و رنگ‌های مختلف می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر پارفه انار و گردو برای شب یلدا

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت شکلاتی ۸ عدد
ماست یونانی یا خامه فرم گرفته ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر تغلیظ شده ۵ قاشق غذاخوری
مغز گردو خرد شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
دانه انار ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر بیسکویتی پارفه برای شب یلدا: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه دسر پارفه انار با بیسکویت

مراحل طرز تهیه دسر پارفه انار

برای تهیه این مدل دسر شب یلدا با بیسکویت و ماست، به عنوان یک دسر یخچالی و راحت یلدایی از دستورالعمل زیر استفاده و مراحل را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه این دسر خوشمزه برای شب یلدا با بیسکویت، بیسکویت‌های شکلاتی را با گوشت‌کوب یا در میکسر، پودر کنید تا کاملا یکدست شود. سپس در یک ظرف دیگر، ماست یونانی، خامه فرم گرفته و شیر تغلیظ شده را بریزید و با هم مخلوط کنید تا رنگ کرمی پیدا کند. در صورتی که می‌خواهید دسرتان شیرین‌تر شود، کمی شکر یا پودر قند اضافه کنید.

برای خرید انواع ماست از جمله ماست یونانی می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد دسر پارفه را آماده کنید

مغز گردو‌ها را مثل بیسکویت‌ها پودر کنید. یک لیوان بلند شفاف بردارید و به صورت لایه لایه از مخلوط بیسکویت پودر شده، مایه ماست و خامه و پودر گردو بریزید. این لایه‌ها را تا جایی در لیوان پر کنید که موادتان تمام شوند. در آخر، روی سطح دسر خود را مقداری دانه انار بریزید و پارفه انار خود را تزیین و سرو کنید.

برای تهیه مغز گردو می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن انواع دسر شب یلدا با بیسکویت

به جای پنیر ماسکارپونه در طرز تهیه دسر یلدایی با بیسکویت از چه چیزی استفاده کنیم؟

می‌توانید از خامه کم نمک به جای پنیر ماسکارپونه در طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت استفاده کنید.

چه بیسکویتی برای تهیه دسر با بیسکویت برای یلدا بهتر است؟

از انواع بیسکویت مثل بیسکویت پتی بور، بیسکویت مادر، بیسکویت ساقه طلایی، بیسکویت اورئو و … می‌توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید. اگر طعم شکلاتی می‌خواهید می‌توانید از اوریو استفاده کنید، در غیر این صورت، بیسکویت‌هایی را که در دسترس دارید، استفاده کنید.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک