همه چیز درباره جوانسازی پوست به روش هایفو؛ فواید، عوارض و هزینه هایفو

همه چیز درباره جوانسازی پوست به روش هایفو؛ فواید، عوارض و هزینه هایفو


24 آذر 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
همه چیز درباره جوانسازی پوست به روش هایفو؛ فواید، عوارض و هزینه هایفو

اغلب ما که به دنبال راهی برای جوانسازی پوست خود هستیم، در مورد جوانسازی پوست با استفاده از روش هایفو بارها شنیده‌ایم. جالب اینجاست که بلافاصله بعد از شنیدن نام هایفو، تاکید روی کلمه بدون جراحی است. در این مقاله از مجله کوروش از هایفوتراپی، عوارض و فواید آن خواهیم گفت. بد نیست بدانید روش هایفوتراپی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ تاییدیه سازمان غذا و دارو را گرفت. هایفوتراپی کمک بسیار زیادی به سفید شدن پوست و جوانسازی آن می‌کند. در این روش نیازی به عمل جراحی نیست. معمولاً گفته می‌شود کسانی که از هایفو برای جوانسازی پوست استفاده می‌کنند، هشت سال جوان تر می‌شوند.

 

چرا از روش هایفو برای جوانسازی استفاده می‌کنند

 

<div id="84050242529"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/8STVe?data[rnddiv]=84050242529&data[responsive]=yes"></script></div>

 

معمولاً برای اکثر ما کلمه جراحی بار روانی و معنایی منفی به همراه دارد. در استفاده از روش هایفو برای جوانسازی پوست نیازی به عمل جراحی نیست و شما می‌توانید پس از انجام آن به راحتی به خانه برگردید. همچنین این روش عارضه جدی و خطرناکی برای شما به همراه ندارد.

 

جوانسازی پوست به روش هایفو

 

معمولا سوال می‌شود که از روش هایفو برای جوانسازی چه قسمتهایی از پوست استفاده می شود. باید در پاسخ گفت که موارد استفاده از هایفو تقریباً زیاد است. از این روش برای درمان افتادگی پلک، لیفت گونه، چانه، ابرو ، لاغری موضعی استفاده می‌شود.

برای زاویه‌دار کرد کردن صورت و رفع تیرگی و سیاهی دور چشم هم می‌توان از روش استفاده کرد. شما می توانید از این روش حتی برای از بین بردن خط ابرو هم استفاده کنید. عده‌ای از هایفو برای از بین بردن غبغب استفاده می‌کنند.

 

در روش هایفو چه کاری انجام می‌دهند

 

در روش هایفو برای جوانسازی پوست متخصصان گرمای متمرکزی را را به سطح پوست می‌رساند. این گرما توسط متخصص پوست در عمق بسیار دقیقی از سطح پوست نفوذ می‌کند و شما گرمایی بسیار عمیق را احساس می‌کنید. گرم شدن پوست علامت قرار گرفتن در فرایند تولید کلاژن در پوست است. این روش به طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و در برخی موارد برای کل صورت یک ساعت طول می کشد.

اما باید بگوییم که روش درمان هایفو برای جوانسازی آن‌قدر ساده است که شما می‌توانید پس از آن به محل کار خود رفته و نگرانی بابت زمان نداشتن برای استراحت نداشته باشید. تعداد جلساتی که باید برای جوانسازی پوست از روش هایفو استفاده کنید، معمولاً توسط پزشک به شما گفته می‌شود.

اما اینکه بعد از چه مدت نتایج آن را می‌بینید موضوع دیگریست. شما حتی بلافاصله پس از انجام هایفو  بر روی پوست صورت، می‌توانید نتیجه آن را در چهره خود مشاهده کنید. اما در برخی موارد گفته می‌شود به مدت زمان حتی یک ماه هم نیاز است تا نتایج مثبت آن بر روی چهره مشاهده شود.

 

استفاده از روش هایفو برای لاغری، بجز جوانسازی پوست

 

علاوه بر استفاده از روش هایفو برای مواردی چون جوانسازی پوست، استفاده از این روش در میان کسانی که به دنبال لاغری موضعی هستند هم طرفداران بسیار زیادی دارد. روش هایفو باعث از بین رفتن چربی‌های موضعی می‌شود. هایفو بر روی منطقه‌ای از پوست ورود می‌کند و امواج ناحیه زیرین پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حتی در استفاده از روش هایفو برای لاغری لایه روی پوست آسیبی نمی‌بیند . در این روش در لایه‌های زیرین پوست، حرارتی نزدیک به ۷۰ درجه سانتیگراد به وجود می‌آید. همین موضوع باعث شکستن دانه‌های چربی در زیر پوست می‌شود.

آیا روش هایفو برای پوست عوارضی هم دارد؟

 

همه چیز درباره جوانسازی پوست به روش هایفو؛ فواید، عوارض و هزینه هایفو

 

قرمز شدن پوست به مدت بسیار کوتاه یکی از عوارض بعد از انجام هایفو است. اما زمان این عارضه را چندان طولانی نیست. برخی از کسانی که از روش هایفو برای جوانسازی پوست استفاده می‌کنند، از سردردهای بسیار کوتاه می‌گویند. این سردردها هم بسیار مختصر است و بعد از مدتی برطرف می‌شود . برخی بیماران دچار سوزش یا کمی ورم و یا کبودی می‌شوند. این موضوع چندان شایع نیست. بی‌حسی در ناحیه‌ای که هایفو روی آن انجام شده، یکی دیگر از عوارض نادر استفاده از این روش است که بعد از مدتی برطرف می‌شود.

در هر صورت توصیه می‌شود برای استفاده از روش هایفو، چه برای لاغری و چه برای جوانسازی پوست به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. شما باید در صورت استفاده از روش هایفو و بروز برخی از این علائم حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

 

چه کسانی نباید از  روش هایفو استفاده کنند

 

توصیه می‌شود کسانی که سن آنها پایین تر از ۳۰ سال است، از این روش استفاده نکنند. اما افرادی که سن بالاتری دارند و دچار شل شدن پوست صورت شده‌اند، می‌توانند از این روش بدون نگرانی از عوارض جانبی آن استفاده کنند. افرادی که دارای بیماری‌هایی مثل صرع هستند و یا دچار دیابت هستند، هرگز نباید از روش هایفو چه برای جوانسازی پوست و چه برای لاغری استفاده کنند. چرا که این امواج برای این افراد عارضه‌های بسیار جدی را به همراه خواهد داشت.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از روش هایفو برای جوانسازی و حتی لاغری برای کسانی که دارای پروتز فلزی هستند،به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. استفاده از این روش برای بقیه افراد بلامانع است. البته باید تاکید کرد که کسانی که دارای بیماری‌های خاص هستند، حتماً باید  با پزشک مشورت کنند و معمولا استفاده از این روش به آنها توصیه نمی‌شود.

 

مزایای استفاده از روش هایفو در مقایسه با دیگر روش‌ها

 

همه چیز درباره جوانسازی پوست به روش هایفو؛ فواید، عوارض و هزینه هایفو

 

یکی از موضوعاتی که برای همه ما که درگیر زندگی شهری شده‌ایم بحث زمان است. در روش هایفو برای جوانسازی پوست نیازی به استراحت کردن نیست. بنابراین ما می‌توانیم پس از استفاده از این روش بدون استراحت به زندگی روزمره و کارهای خود بپردازیم. در این روش از جراحی خبری نیست و این برای بسیاری از ما نکته خیلی پر رنگی است.

 

تاکنون نسبت به عدم ایمنی استفاده از روش هایفو چیزی مطرح نشده است. چراکه گفته می‌شود در این روش تنها لایه‌های نگهدارنده ساختاری عمیق در پوست تحریک می‌شوند و تنها از این طریق القا کلاژن به پوست صورت می‌گیرد. همچنین گفته می‌شود استفاده از روش هایفو باعث می‌شود تا ما برای یک تا دو سال از نتایج مثبت آن بهره‌مند شویم. تزریقی در روش هایفو صورت نمی‌گیرد. از خونریزی، درد و پانسمان خبری نیست. هایفو نسبت به سایر روش ها برای جوانسازی پوست به هزینه بسیار کمتری نیاز دارد.

 

هزینه استفاده از روش هایفو برای پوست

 

هزینه استفاده از روش هایفو بسیار متفاوت است. اما به طور کلی شما برای استفاده از این روش هزینه‌ای معادل سه میلیون تومان را در نظر بگیرید.

البته باید این نکته نیز توجه کرد که این هزینه بنا بر تعداد جلساتی که شما از روش هایفو برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنید، متفاوت است. گاهی به شما توصیه می‌شود یک جلسه از این روش استفاده کنید.

در مواردی شما نیاز به دو تا سه جلسه استفاده از هایفو  برای جوانسازی پوست و یا لاغزی دارید.

 

پوست و مراقبت‌های بعد از هایفو

 

همه چیز درباره جوانسازی پوست به روش هایفو؛ فواید، عوارض و هزینه هایفو

 

بعد از انجام هایفو به مراقبت‌های چندان ویژه‌ای احتیاج ندارید. نکاتی توسط پزشک متخصص به شما گفته می‌شود.  اینکه چه موقع از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. یا اینکه از چه مواد شوینده و یا آرایشی برای پوست خود استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک