۱۱ ماده فوق‌العاده موثر در درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی

۱۱ ماده فوق‌العاده موثر در درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی


5 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی

علت تیرگی دور چشم‌تان را می‌دانید؟ کم خونی، دلایل ارثی، استرس، کم خوابی، کمبود آب بدن در اثر نخوردن آب کافی در طول روز، انواع رژیم‌های لاغری نادرست و غیر اصولی و … از جمله دلایل اصلی تیرگی و سیاهی دور چشم هستند. با این‌همه بهتر است قبل از هر اقدامی برای درمان تیرگی و سیاهی دور چشم علت اصلی آن را بیابید و سپس برای درمان اقدام کنید. برخی روش‌های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم موثر هستند. به خصوص اگر علت اصلی این سیاهی عوامل محیطی و نیز بی‌خوابی و نگاه کردن به مانیتور گوشی یا کامپیوتر برای مدت طولانی به خصوص در طول شب باشند. ۱۱ ماده موثر برای درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی و در کمترین زمان را در سرویس  سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- روغن بادام شیرین و روغن هسته انگور

 

روغن بادام شیرین و روغن هسته انگور موثر در درمان قطعی سیاهی و تیرگی دور چشم در طب سنتی

 

یکی از کامل‌ترین درمان‌های طبیعی برای درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی ، استعمال روغن بادام شیرین است. این روغن حلقه‌های تیره و سیاه دور چشم را کاهش می‌دهد. ترکیب روغن بادام شیرین با روغنی که سرشار از ویتامین E است مثل روغن هسته انگور و ماساژ پوست اطراف چشم با آن یکی از بهترین و کامل‌ترین درمان‌های برای سیاهی و تیرگی دور چشم است. برای استفاده از این روغن بهتر است شب‌ها قبل از خواب روغن بادام شیرین و روغن هسته انگور را به صورت دورانی روی پوست پاکیزه دور چشم بمالید و ماساژ دهید. صبح صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را هر شب تکرار کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: از بین بردن جوش‌های سر سیاه بینی

 

 

۲- خیار

 

برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم در طب سنتی از خیار استفاده کنید

 

در اغلب فیلم‌های مشهور هالیودد این یک صحنه آشناست: خانمی که در حال ریلکس کردن، دو حلقه خیار روی چشم‌هایش قرار داده است. خیار علاوه بر درمان سیاهی دور چشم، پوست اطراف چشم را تازه و شفاف می‌کند. دو برش خیار را به مدت ده دقیقه روی چشم‌ها به خصوص منطقه تیره دور چشم بگذارید و ده دقیقه نگه دارید. یادتان باشد ابتدا پوست صورت را بشویید و خیار یا هر ماسک دیگری را روی پوست پاکیزه قرار دهید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. این حرکت را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

 

 

۳- گلاب و شیر کامل

 

گلاب خالص علاوه بر جوان‌سازی پوست صورت و ایفا کردن نقش یک ماسک و تونر بی‌نظیر برای پاکسازی پوست، یک روش درمان سیاهی دور چشم است. مقداری پنبه یا دو عدد پد را به گلاب آغشته کنید و به صورت دورانی روی منطقه پاکیزه و شسته شده دور چشم‌ها بگذارید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشورید. این کار را ۲ تا سه بار در هفته انجام دهید تا نتیجه لازم را بگیرید. می‌توانید مقداری شیر کامل را هم به گلاب اضافه کنید.

حتما بخوانید  انواع دمنوش لاغری که چربی سوزی شکم و پهلو را افزایش می دهند

 

 

۴- گوجه فرنگی

 

می‌دانستید گوجه فرنگی خاصیت سفید کنندگی و روشن کنندگی برای پوست بدن را دارد؟ به همین دلیل گوجه فرنگی یک درمان قطعی برای سیاهی و تیرگی دور چشم محسوب می‌شود. برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای درمان سیاهی دور چشم، ۱ قاشق غذاخوری گوجه فرنگی رنده شده را با یک و نیم قاشق چایخوری آب لیمو ترش مخلوط کنید و به آرامی روی پوست پاکیزه اطراف چشم بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست دور چشم باقی بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

 

 

۵- انار و آب انار بخورید

 

برای درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی آب انار بخورید

 

آب انار یا میوه انار یکی از بهترین خوراکی‌ها برای باز شدن رنگ رخسار و درمان سیاهی دور چشم است. برای گرفتن نتیجه قطعی روزانه یک عدد انار میل کنید. از گوشت‌های سفید داخل میوه انار که دانه‌ها را در بر گرفته غافل نشوید. خوردن سه لیوان آب انار سه بار در هفته هم بسیار موثر است. به عقیده پزشکان بهتر است انار را به همراه دانه و گوشت سفید داخل انار آب بگیرید و میل کنید. انار به پاکسازی کبد کمک کرده و سبب خوشرنگ شدن پوست چهره می‌شود.

 

 

۶- چای بابونه

 

یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان سیاهی دور چشم استفاده از چای بابونه به صورت تونر است. چای بابونه را به مدت بیست دقیقه دم کنید و به صورت تونر با پنبه به صورت دورانی به ناحیه تیره اطراف چشم‌ها بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. تونر چای سبز یا چای سبز کیسه‌ای هم برای درمان تیرگی دور چشم توصیه می‌شود.

 

 

۷- زعفران

 

زعفران فوق العاده موثر در درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی

 

زعفران یکی از قدیمی‌ترین مواد طبیعی برای گلگون کردن و درخشان کردن پوست است که در هزاران سال پیش هم به عنوان یک ماده روشن کننده پوست همواره مد نظر بوده است. زعفران سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد ضد التهاب است که سبب روشن شدن و درخشش پوست می‌شوند. به همین منظور ۱ قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده مخلوط کنید. این تونر  را به صورت دورانی روی پوست دور چشم بمالید و آن ناحیه را ماساژ دهید. بهتر است از این تونر در طول شب استفاده کنید و صبح روز بعد صورت را با آب سرد بشورید. برای گرفتن نتیجه این تونر را هر شب به پوست ناحیه دور چشم بمالید و ریلکس کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش
حتما بخوانید  طرز تهیه موس آلبالو یخچالی به ۲ روش با نکات خوشمزه شدن آن

 

 

۸- زردچوبه و روغن بادام شیرین

 

زردچوبه حاوی یک ترکیب قوی و بسیار موثر به نام «کورکومین» است که سبب روشن شدن و کاهش تیرگی پوست و نیز حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود. زمانی که زردچوبه را با روغن بادام شیرین ترکیب می‌کنید خاصیت مرطوب کنندگی هم به آن می‌بخشید. به همین منظور اگر پوست صورت یا اطراف چشم‌تان خشک هم هست ½ قاشق غذاخوری زردچوبه را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و به صورت دورانی روی پوست پاکیزه دور چشم یا تمام پوست صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب معمولی بشورید. برای نتیجه بهتر ۳ بار در هفته این ماسک را تکرار کنید.

 

 

۹- برگ نعنا

 

نعنا درمان قطعی سیاهی و تیرگی دور چشم در طب سنتی

 

برگ‌ نعنا یک درمان قطعی سیاهی دور چشم در طب سنتی است. برگ نعنا حاوی منتول است و خستگی پوست را برطرف می‌کند. برای این منظور مقداری برگ تازه نعنا را خرد کنید و به آرامی روی پوست پاکیزه دور چشم بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید.

 

 

۱۰- آب پرتقال

 

آب پرتقال برای درمان قطعی سیاهی و تیرگی دور چشم در طب سنتی

 

چه چیزی بهتر از درست کردن یک تونر با یکی از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین میوه‌های فصل زمستان؟ آب پرتقال سرشار از ویتامین C است و گران‌قیمت‌ترین و مشهورترین کرم‌های دور چشم برای رفع تیرگی حاوی ویتامین C هستند. به همین منظور یک عدد پرتقال را آب بگیرید. مقداری از آب پرتقال تازه را با لذت بنوشید و ۲ قاشق غذاخوری از آن را برای پوست اطراف چشم باقی بگذارید. آب پرتقال را با یک عدد پنبه تمیز به صورت دورانی روی پوست پاکیزه اطراف چشم بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

 

 

۱۱- شیر کامل

 

شیر حاوی اسید لاکتیک است و اسید لاکتیک یک ماده مفید برای پوست است. شیر پوست را صاف و یکدست کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد. شب قبل از خواب مقداری شیر کامل و سرد شده را با پنبه به صورت دورانی (در جهت عقربه‌ای ساعت) روی پوست پاکیزه دور چشم بمالید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوست دور چشم باقی بماند.

 

 

بیشتر بخوانید: خواص شیر گاو گوسفند برای سیاهی دور چشم

 

 

منبع:سایت Maps Of India

کالابرگ الکترونیک