طرز تهیه و روش پخت نان بروتشن (بروتچن) آلمانی کشمش و گردو

طرز تهیه و روش پخت نان بروتشن (بروتچن) آلمانی کشمش و گردو


16 دی 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه و روش پخت نان بروتشن (بروتچن) آلمانی کشمش و گردو

پخت انواع نان خانگی در فر یا تابه در کشورهای مختلف دنیا برای وعده صبحانه و عصرانه و شام و ناهار بسیار مرسوم است. نان بروتشن، نان بروچن یا نان بروتچن یک نان آلمانی با کشمش و گردو است. یک نان خوشمزه و خوش‌بو است که به‌خاطر وجود گردو و کشمش، بسیار مقوی است و می‌توانید از این نان به‌ تنهایی، به‌عنوان صبحانه خود استفاده کنید. در این مقاله، ما طرز تهیه نان بروتشن یا نان بروتچن آلمانی کشمش و گردو را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه نان آلمانی بروتشن کشمش و گردو

 

طرز تهیه نان بروتشن کشمش و گردو

مواد لازم

 

آرد نول: ۵۰۰ گرم

شکر: ۳۵ گرم

مغز گردو: ۷۵ گرم

کشمش: ۹۰ گرم

بهبود دهنده: ۱۵ گرم

مایه خمیر ترش فوری: ۱۰ گرم

روغن جامد قنادی: ۲۰ گرم

نمک: ۹ گرم

آب: ۳۰۰ میلی‌لیتر

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه نان بروتشن کشمش و گردو

مرحله اول

 

در مرحله اول طرز تهیه نان بروتشن آلمانی آب را به همراه نمک، شکر، مایه خمیر ترش و بهبود دهنده در ظرفی بریزید. سپس در ظرفی دیگر، آرد نول را الک کنید و آرد الک شده را به این مواد اضافه کنید. سپس محتویات این ظرف را در مخلوط‌کن بریزید. مخلوط‌کن را روی دور آهسته تنظیم کرده و ۳ دقیقه صبر کنید.

 

مرحله دوم

 

پس از ۳ دقیقه، خمیر باید به خمیری یکنواخت و یک‌دست تبدیل شده باشد. سپس روغن جامد را به مواد افزوده و دوباره مخلوط‌کن را روشن کنید. این بار مخلوط‌کن باید در دور تند تنظیم شده باشد. ۸ دقیقه برای این مرحله از طرز تهیه نان بروتشن، کافی است.

 

مرحله سوم

 

گردو و کشمش را به ترکیب قبلی اضافه کنید. ۱ دقیقه با دور آهسته، مواد را مخلوط کنید تا گردو و کشمش به‌طور همگن، در خمیر کیک پخش شود. خمیر را از مخلوط‌کن خارج کرده و در ظرفی در بسته قرار دهید. حداقل ۲۰ دقیقه به خمیر وقت بدهید تا استراحت کند. بهتر است خمیر در دمای اتاق استراحت کند.

 

مرحله چهارم

 

در مرحله چهارم طرز تهیه نان بروتشن آلمانی باید چانه‌گیری را انجام دهید. برای این منظور، مقداری از خمیر به اندازه ۶۰ گرم برداشته و چانه‌گیری کنید. خمیر چانه‌گیری‌ شده، دوباره باید ۱۰ دقیقه استراحت کند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، می‌توانید خمیرها را به شکل مستطیل در آورده و در جای گرم قرار دهید. ۱ ساعت دیگر نیز باید صبر کنید.

 

مرحله پنجم

 

از ۱۵ دقیقه قبل، فر را روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را برداشته و کمی آن را چرب کنید. همچنین چند قاشق آرد نیز روی کف آن بپاشید. خمیرهای حجیم ‌شده را روی سینی فر بچینید. فر را روی ۲۱۰ تنظیم کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، نان‌ها را داخل آن قرار دهید تا به ‌خوبی مغزپخت شود.

 

نکات مهم در طرز تهیه نان بروتشن یا بروچن کشمش و گردو

 

طرز تهیه نان بروتشن کشمش و گردو

 

*نان بروتشن یا بروتچن نانی خوشمزه و خوش‌طعم است؛ اما برای پخت آن باید صبر باشید و حداقل تا زمان‌های گفته شده در هر مرحله، صبر کنید تا خمیر پف کند.

*برای تهیه نان آلمانی بروچن بهتر است سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید و پیش از بستن در فر برای پخت نان‌ها، قابلمه‌ یا ظرفی را پر از آب کنید و در طبقه پایین فر قرار دهید. این کار باعث می‌شود که نان‌ها خشک نشوند.

*برای سلامت بیشتر، می‌توانید ۱/۳ آرد نول را برداشته و به‌جای آن، آرد سبوس‌دار اضافه کنید. البته به‌ خاطر داشته باشید که این کار، بافت ظریف نان را سفت‌تر می‌کند.

 

کالابرگ الکترونیک