طرز تهیه پاپس مرغ کنجدی به ۲ روش رژیمی و غیر رژیمی

طرز تهیه پاپس مرغ کنجدی به ۲ روش رژیمی و غیر رژیمی


4 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-پاپس-مرغ

پاپس مرغ یک فینگرفود فود خوشمزه و مقوی برای بچه‌ها و بزرگترها است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. شما می‌توانید از این فینگر فود خوشمزه برای پذیرایی در جشن‌ها و میهمانی‌ها استفاده کنید. از آنجایی که پاپس مرغ بسیار مقوی و سیر کننده است، دوتا سه عدد آن کاملاً برای یک نفر کافی است. برخی پاپس مرغ را با مواد آبپز آماده می‌کنند. برخی هم ترجیح می‌دهند تا پاپس مرغ را در روغن سرخ کنند. در این مقاله از مجله کوروش دستور پخت پاپس مرغ به دو روش را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه پاپس مرغ بدون سرخ کردن در روغن

 

طرز-تهیه-پاپس-مرغ

مواد لازم

 

سینه مرغ: یک عدد
گردوی کوبیده شده: ۵ تا ۶ عدد
پنیر خامه‌ای: ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
کنجد: به مقدار لازم
آب لیمو: یک قاشق غذاخوری
آویشن: یک قاشق غذاخوری
پیاز: یک عدد
چوب دارچین: یک تکه
نمک و فلفل و ادویه: به میزان لازم
نان تست: به میزان لازم

 

 

مراحل طرز تهیه

 

طرز-تهیه-پاپس-مرغ

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه پاپس مرغ، ابتدا سینه مرغ را با کمی نمک و دارچین و پیاز خورد شده در داخل قابلمه بریزید. در قابلمه کمی آب ریخته و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید.مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا سینه مرغ آب‌پز شود. پس از آن که سینه مرغ آب‌پز شد آن را کنار گذاشته تا کمی سرد شود. پس از سرد شدن آن را ریش ریش کنید. شما می‌توانید سینه مرغ را با رنده ریز، رنده کنید.

 

مرحله دوم

 

در مرحله دوم از طرز تهیه پاپس مرغ، سینه مرغ رنده شده و یا ریش شده را در داخل یک ظرف بزرگ بریزید. گردوی کوبیده شده، پنیر خامه‌ای، سس مایونز، آویشن و آبلیمو و نمک را به سینه مرغ اضافه کنید. مواد را با هم کاملا هم بزنید تا یک مخلوط نسبتاً سفید رنگ آماده شود. اگر ترجیح می‌دهید از سس مایونز در پاپس مرغ خود استفاده نکنید، به جای میزان سس مایونز، ماست خامه‌ای به مواد اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

در مرحله سوم از طرز تهیه پاپس مرغ، نوبت به قرار دادن تکه‌های پاپس روی نان تست می‌رسد. در این مرحله به اندازه یک قاشق از مواد را روی کف دست خود ریخته و گرد کنید. سپس آن را در داخل کنجد بغلتانید. پس از غلتاندن مواد در داخل کنجد، نان‌های تست را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس دایره‌های کوچک پاپس مرغ را روی نان تست قرار دهید. پاپس مرغ شما آماده سرو است. شما می‌توانید از این فینگر فود مقوی برای میهمانی‌ها و جشن‌های کوچک استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه پاپس مرغ سرخ شده در روغن

 

طرز-تهیه-پاپس-مرغ

مواد لازم

 

سینه مرغ چرخ شده: یک عدد
سیر رنده شده: یک قاشق غذاخوری
ارده: یک قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق مرباخوری
خردل: یک قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: یک عدد
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

 

 

مراحل طرز تهیه

 

مرحله اول

 

در مرحله اول از طرز تهیه پاپس مرغ، سینه مرغ چرخ کرده به همراه سیر را داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس ارده، خردل، تخم مرغ، روغن و نمک را به مخلوط سینه مرغ و و سیر اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

طرز-تهیه-پاپس-مرغ

 

در مرحله دوم، مواد مخلوط شده را به صورت توپ های کوچکی درآورید. مقداری روغن درون ماهیتابه قرار ریخته و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هنگامی که روغن حسابی گرم شد، توپ‌ها را درون ماهیتابه قرار دهید و سرخ کنید. پاپس مرغ سرخ شده شما آماده سرو است. شما می‌توانید آن را در کنار دورچین‌های سبزیجات و نان تست سرو کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک