غذاهای انگشتی برای بچه ها | ۲۲ غذای انگشتی مناسب کودکان

غذاهای انگشتی برای بچه ها | ۲۲ غذای انگشتی مناسب کودکان


21 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 20 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
غذاهای انگشتی برای بچه ها | ۲۲ غذای انگشتی مناسب کودکان

درست کردن انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ ها اغلب میل آن‌ها به غذا خوردن را افزایش می‌دهد و به خصوص برای کودکان بد غذا و حتی برای میان وعده مدرسه هم ایده بسیار مناسبی است. روش‌های مختلفی برای تهیه غذای انگشتی یا فینگرفود برای کودکان وجود دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه چند مدل غذای انگشتی مناسب کودکان آشنا شوید.

لیست جذاب‌ترین غذاهای انگشتی مورد علاقه بچه ها

با طرز تهیه انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها آشنا شوید

غذای انگشتی یا فینگرفود برای کودکان از هر غذایی که فکرش را کنید جذاب‌تر است. ظاهر زیبا و طعم لذیذ غذاهای انگشتی موجب می‌شود تا این غذا گزینه مناسبی برای برانگیختن اشتهای کودکان بدغذا باشد. اما بهترین غذای انگشتی برای کودک چیست؟

آیا می‌دانید در طرز تهیه غذای انگشتی برای کودک از چه مواد اولیه‌ای استفاده کنید؟ اگر به دنبال ایده‌هایی برای تهیه فینگرفودهای سالم برای کودکان هستید و دوست دارید چند مدل فینگرفود برای مدرسه کودکتان یاد بگیرید، در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

برای درست کردن این غذاهای انگشتی از مواد مثل گوشت چرخ کرده، سینه مرغ یا فیله مرغ، سس مایونز، ماست چکیده، تخم مرغ، پودر سوخاری، انواع نان تست و نان باگت، روغن مایع، کره، انواع پنیر پخت و پز، گوشت بوقلمون، سوسیس و کالباس، چاشنی و ادویه جات، شیر، خمیر یوفکا، نان لواش، کنسرو تن ماهی، میگو، کنسرو سبزیجات، پاستا، ماکارونی و اسپاگتی و … استفاده می‌شود که می‌توانید تمام این مواد را به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱- کباب چوبی مرغ سوخاری

کباب چوبی مرغ سوخاری از غذاهای انگشتی برای بچه ها

«کباب چوبی مرغ سوخاری» یک فینگرفود بسیار خوشمزه با طرز تهیه ساده است که اکثر بچه‌ها از خوردن آن لذت می‌برند. اگر می‌خواهید یک غذای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ ها درست کنید، کباب چوبی مرغ سوخاری یک گزینه فوق‌العاده است.

برای تهیه این فینگرفود خوشمزه ابتدا باید سینه مرغ را به صورت قطعات کوچک تکه تکه کنید. آن‌ها را در یک ظرف بزرگ ریخته و کمی نمک، فلفل سیاه و آویشن به تکه‌های سینه مرغ اضافه کنید. پس از آن کمی سس مایونز به مرغ‌ها اضافه کنید. این مواد را کاملا هم زده، درب ظرف را ببندید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کباب چوبی مرغ سوخاری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب چوبی مرغ سوخاری کلیک کنید.

۲- پیراشکی گوشت با خمیر جادویی و یوفکا

پیراشکی گوشت با خمیر جادویی از انواع غذاهای انگشتی برای بچه ها

«پیراشکی گوشت» یکی از انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ ها است که در سراسر دنیا محبوبیت زیادی دارد. در طرز تهیه پیراشکی گوشت می‌توانید از انواع گوشت و سبزیجات به علاوه انواع پنیر پخت و پز استفاده کنید. برای درست کردن پیراشکی گوشت ابتدا باید مقداری روغن مایع در ماهیتابه بریزید. پیاز و گوشت چرخ‌ کرده را برای چند دقیقه در روغن سرخ کنید. سپس فلفل دلمه‌ای خرد شده، سیر و پیاز قرمز خرد شده را اضافه کنید. بعد از چند دقیقه مقداری ادویه به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد به خوبی سرخ شوند.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه پیراشکی گوشت به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پیراشکی گوشت کلیک کنید.

۳- توپک سیب زمینی با گوشت چرخ‌ کرده

توپک سیب زمینی با گوشت چرخ‌کرده یک غذای انگشتی برای کودک

اگر به دنبال دستور تهیه یک غذای انگشتی با سیب زمینی برای کودک هستید، «توپک سیب زمینی با گوشت چرخ‌ کرده» گزینه مناسبی است. برای تهیه این فست فود مقوی ابتدا باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. سپس زردچوبه و گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ‌ کرده اضافه کنید و بعد از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. تقریبا نیم ساعت طول می‌کشد تا سیب زمینی‌ها بپزند. سپس پوست سیب زمینی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را با گوشت‌کوب کاملا له کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ‌ کرده به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه گوشت و توپک سیب زمینی کلیک کنید.

۴- کراکت مرغ و پنیر

کراکت مرغ و پنیر از غذاهای انگشتی برای بچه ها

«کراکت مرغ و پنیر» یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ ها است که در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شود و بسیار خوشمزه است. برای تهیه این غذای فینگرفودی خوشمزه ابتدا باید سینه مرغ بدون پوست و استخوان را در غذاساز یا چرخ‌گوشت حسابی پوره کنید. سپس پیاز را با رنده درشت رنده کنید و همراه با نمک، فلفل و زردچوبه و جعفری به مرغ پوره شده اضافه کنید و خوب ورز بدهید.

از مایه آماده شده برای هر عدد کراکت به اندازه یک گردو بردارید و آن را در کف دست باز کنید و مقداری پنیر در آن قرار دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر کلیک کنید.

۵- بامیه مرغ

بامیه مرغ یک غذای انگشتی خوشمزه برای کودک مدرسه‌ای و مهدکودمی

«بامیه مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین انواع فینگرفود مناسب کودکان است که می‌توانید در خانه درست کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه بامیه مرغ باید سینه مرغ را همراه با پیاز، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مرغ کاملا بپزد و نرم شود.

سپس نان‌ها را خرد کنید و در شیر بریزید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا نان‌ها حالت خمیری پیدا کنند. اگر خمیر شما بیش از حد شل شده، مقداری از شیر را خارج کنید و اگر احساس می‌کنید، خمیر شما سفت است، کمی شیر به آن اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه بامیه مرغ خوشمزه با نان باگت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بامیه مرغ کلیک کنید.

۶- گل کلم سوخاری

گل کلم سوخاری یک غذای انگشتی خوشمزه برای کودک

«گل کلم سوخاری» از جمله فینگرفودهای سالم برای کودکان است که می‌توانید آن را برای مدرسه بچه‌ها نیز آماده کنید. برای تهیه گل کلم سوخاری ابتدا باید در یک کاسه مناسب تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب هم بزنید. در یک قابلمه آب جوش بیاورید و نمک بریزید. گل کلم را به آب جوش اضافه کنید تا مقداری آبپز شوند و سپس آن‌ها را آبکش کنید. ۳ دقیقه زمان برای آبپز شدن گل کلم کافی است.

حتما بخوانید  طرز تهیه مارمالاد گیلاس به ۲ روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

تکه‌های آب پز شده گل کلم را به ترتیب ابتدا در آرد گندم، سپس در تخم مرغ مزه‌دار شده با ادویه‌ها و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. در یک ماهیتابه گود روغن مایع را خوب داغ کنید و گل کلم‌ها را در روغن داغ سوخاری کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه گل کلم سوخاری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه گل کلم سوخاری کلیک کنید.

۷- انواع اسنک فنجانی

انواع اسنک فنجانی از فینگرفودهای خوشمزه برای کودکان

«اسنک فنجانی» یکی از جذاب‌ترین روش‌های درست کردن اسنک خانگی بدون ساندویچ ساز است که در لیست محبوب‌ترین انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها نیز قرار دارد. در طرز تهیه اسنک فنجانی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. شما می‌توانید انواع اسنک‌های فنجانی را به عنوان میان وعده برای مدرسه کودکان آماده کنید.

اسنک فنجانی با ماکارونی، اسنک فنجانی پیتزایی و اسنک فنجانی کیکی از جمله محبوب‌ترین انواع اسنک‌های فنجانی هستند. برای خواندن ۴ روش طرز تهیه اسنک فنجانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع اسنک فنجانی کلیک کنید.

۸- جامبو شلز سرد و گرم

جامبو شلز از فینگرفودهای مناسب برای بچه ها

«جامبو شلز» یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذای انگشتی برای کودک است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی آماده کنید. برای درست کردن پاستا صدفی یا همان جامبو شلز به صورت سرد با سالاد الویه خانگی با عنوان یک فینگر فود سرد ابتدا باید طبق روال همیشه که سالاد الویه درست می‌کنید آن را آماده کنید.

سپس جامبو شلز را مثل ماکارونی و طبق دستور روی بسته در آبجوش، نمک و روغن بپزید و آبکش کنید. در ادامه جامبو شلزهای آبکش شده را با سالاد الویه پر و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. می‌توانید جزئیات طرز تهیه جانبو شلز به ۵ روش مختلف را در مقاله طرز تهیه جامبو شلز بخوانید.

در صورت تمایل سالاد الویه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۹- کیک مرغ

کیک مرغ از غذاهای انگشتی برای کودک

«کیک مرغ» یک غذای متفاوت و فوق‌العاده خوشمزه است که به خاطر ظاهر کیک‌مانندی که دارد برای بچه‌ها بسیار جذاب است. این غذا که در لیست انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها یک فینگرفود سالم و مقوی است، بسیار سریع و راحت تهیه می‌شود و می‌توانید آن را در اندازه‌های کوچک برای میان وعده بچه‌ها در مدرسه نیز آماده کنید. برای درست کردن کیک مرغ ابتدا سینه‌ مرغ را با کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه بپزید. سپس مرغ‌ها را ریش‌ریش کنید.

تخم مرغ آبپز رنده شده، پیازچه خرد شده، ماست چکیده، مرغ ریش ریش، سس مایونز، خیارشور، نمک و فلفل سیاه را با هم ترکیب کنید. برای تهیه کیک مرغ باید نان تست را در ظرف بچینید و مقداری از مواد را روی آن بریزید و خوب پخش کنید.

سپس دوباره نان روی آن بگذارید و مقداری از مواد کیک مرغ را روی آن بریزید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کیک شما آماده شود. برای خواندن طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی با نان تست به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کیک مرغ کلیک کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

۱۰- کرانچی سیب زمینی

کرانچی سیب زمینی یک غذای انگشتی برای مدرسه کودک

«کرانچی سیب زمینی» یک غذای محبوب برای بچه‌ها است و از همین رو در لیست انواع غذای انگشتی برای کودک قرار دارد. درست کردن اسنک کرانچی سیب زمینی در خانه بسیار ساده است.

برای تهیه این کرانچی خوشمزه ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بشورید و آب‌پز کنید و بعد از پخت خوب له کنید. سپس پنیر چدار رنده شده، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و ورز دهید تا مایه کرانچی یکدست شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کرانچی سیب زمینی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کرانچی سیب زمینی کلیک کنید.

۱۱- پاپس مرغ کنجدی

پاپس مرغ کنجدی فینگرفود خوشمزه برای مدرسه

اگر می‌خواهید یک لیست کامل از انواع فینگر فود برای مدرسه بچه‌ ها داشته باشید یا به دنبال انواع فینگرفود و غذای انگشتی برای تولد کودکان هستید، پیشنهاد ما «پاپس مرغ کنجدی» است. درست کردن پاپس مرغ کنجدی بسیار راحت است و اکثر بچه‌ها از خوردن این غذا بی‌نهایت لذت می‌برند.

برای تهیه این غذا ابتدا باید سینه مرغ را با کمی نمک، دارچین و پیاز خورد شده در قابلمه بپزید. پس از آن که سینه مرغ آب‌پز شد، اجازه دهید خنک شود و بعد آن را ریش ریش کنید. سینه مرغ ریش ریش شده را با گردوی کوبیده شده، پنیر خامه‌ای، سس مایونز، آویشن، آبلیمو و نمک ترکیب کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه پاپس مرغ کنجدی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پاپس مرغ کنجدی کلیک کنید.

۱۲- ساندویچ رپ مرغ

ساندویچ رپ مرغ یک غذای انگشتی برای بچه ها

«ساندویچ رپ مرغ» یکی دیگر از انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها است که می‌توانید آن را با مرغ خرد شده و سبزیجات مختلف آماده کنید. برای درست کردن این فینگرفود سالم و مقوی ابتدا باید فیله‌های مرغ را در یک ظرف بریزید و با سس بالزامیک، پودر آویشن، نمک، پاپریکا و پودر سیر مزه‌دار کنید.

سپس مرغ‌ها را برای ۳۰ دقیقه استراحت دهید و در نهایت در روغن سرخ کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ کلیک کنید.

در ضمن انواع ساندویچ سرد مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۳- سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه سیب زمینی برای مدرسه بچه ها

«سمبوسه» از آن غذاهایی است که کوچک و بزرگ از خوردن آن لذت می‌برند و یک غذای خوشمزه و فینگرفود لذیذ برای مدرسه کودکان نیز محسوب می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی باید سیب زمینی‌ها را با آب و نمک بپزید و رنده کنید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید.

سیب زمینی رنده شده، انواع سبزیجات خرد شده و ادویه را به پیاز داغ اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی و آموزش نحوه پیچیدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی کلیک کنید.

۱۴- ساندویچ تن ماهی

ساندویچ تن ماهی از غذاهای انگشتی برای کودک

«ساندویچ تن ماهی» جزو انواع فینگرفودهای محبوب برای بچه‌ها و بزرگترها است که می‌توانید این میان وعده خوشمزه را برای مدرسه بچه‌ها نیز آماده کنید. روش درست کردن این ساندویچ بسیار راحت است. برای شروع باید کنسرو تن ماهی را در یک قابلمه بگذارید و روی آن تا حدی که کنسرو تن را بپوشاند، آب بریزید.

قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید کنسرو تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس روغن آن را جدا کنید و گوشت ماهی را خرد کنید. گوشت ماهی خرد شده را با سس مایونز، ذرت، پنیر پارمسان، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو ترکیب کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویج تن ماهی به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ تن ماهی کلیک کنید.

۱۵- اسنک با گوشت چرخ‌ کرده

اسنک با گوشت چرخ‌کرده برای مدرسه بچه ها

«اسنک با گوشت چرخ‌ کرده» و مخلفات دیگر مثل قارچ، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، هویج، نخود فرنگی، پنیر پیتزا و سبزیجات معطر، جزو بهترین انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها در دوران مدرسه است. برای درست کردن این اسنک مقوی ابتدا باید سیب زمینی را آبپز کنید و خوب بکوبید تا پوره شود. سپس مقداری کره در ماهیتابه بریزید و قارچ خرد شده را با حرارت متوسط تفت دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پاناکوتا قهوه با قهوه فوری و شکلات

بعد از تفت دادن قارچ، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. پیاز که سبک شد گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید. با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن گوشت را مزه‌دار کرده و بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ‌کرده به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ‌ کرده کلیک کنید.

۱۶-بورک گوشت

بورک گوشت از غذاهای انگشتی برای بچه ها

«بورک گوشت» یک اسنک ترکی و یکی از محبوب‌ترین، خوشمزه‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای فینگرفودی برای بچه‌ها است. برای تهیه این غذای انگشتی خوشمزه باید کمی روغن زیتون در ماهیتابه بریزید و بعد پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک شدند، فلفل دلمه و فلفل قرمز ترکیه‌ای را اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه تفت دهید.

در این مرحله در یک ظرف تخم مرغ، شیر و روغن را ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی خمیر یوفکا بمالید و مقداری مایه گوشتی روی آن بریزید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه بورک گوشت ترکی به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بورک گوشت کلیک کنید.

۱۷- سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده

سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده از غذاهای انگشتی برای کودک

«سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده» یکی از محبوب‌ترین انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها است. برای تهیه این سمبوسه باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید. بعد از این که گوشت سرخ شد، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید.

سپس در یک تابه کوچک رب گوجه را با کمی روغن سرخ و بعد رب گوجه را به مایه سمبوسه اضافه کنید. جعفری‌ها را به صورت ساطوری و ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده کلیک کنید.

۱۸- پیتزا با نان لواش

پیتزا با نان لواش یک غذای انگشتی سالم برای مدرسه

پیتزا از جمله فست فودهای محبوب برای بچه‌ها است که می‌توانید آن را به راحتی و با استفاده از نان لواش نیز در خانه آماده کنید. برای تهیه «پیتزا با نان لواش» ابتدا باید مرغ را همراه با زردچوبه و نمک تفت دهید و بعد از چند دقیقه ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید و صبر کنید تا مرغ بپزد.

قارچ‌ها را هم خرد کنید و در مقداری کره تفت دهید و سپس از ماهیتابه خارج کنید. فلفل دلمه‌ای و ذرت را در همان ماهیتابه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید. سپس مرغ را ریش ریش کنید و با قارچ و فلفل دلمه و ذرت ترکیب کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این پیتزای فینگرفودی خوشمزه روی لینک مقاله طرز تهیه پیتزا با نان لواش کلیک کنید.

۱۹- ناگت گوشت

ناگت گوشت سوخاری از فینگرفودهای خوشمزه برای بچه ها

ناگت گوشت یکی از لذیذترین غذاهای دنیا در لیست انواع فینگرفود سالم برای بچه‌ها است که با گوشت چرخ‌ کرده درست می‌شود. اکثر افراد ناگت گوشت را به صورت آماده از بیرون تهیه می‌کنند. اما بهتر است بدانید که درست کردن این غذای خوشمزه بسیار ساده است و شما می‌توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. برای خواندن روش تهیه ناگت گوشت سوخاری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری کلیک کنید.

۲۰- ناگت مرغ پنیری

ناگت مرغ پنیری یک غذای انگشتی برای بچه ها

«ناگت مرغ پنیری» از آن دسته غذاهایی است که کوچک و بزرگ طعمش را می‌پسندند و یک گزینه فوق‌العاده برای مدرسه بچه‌ها است. برای درست کردن ناگت مرغ پنیری خانگی سینه مرغ بدون استخوان را چرخ کنید. پیاز و سیر را رنده کنید و با مرغ مخلوط کرده و ورز دهید. ادویه‌ها به علاوه نمک را اضافه کنید و باز هم گوشت مرغ را ورز دهید.

مایه ناگت را به مدت نیم ساعت در یخچال نگه دارید تا مقداری خودش را بگیرد. بعد از نیم ساعت مایه ناگت را از یخچال بیرون بیاورید و ناگت‌ها را درست کنید. برای هر ناگت مقداری از مایه به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید. سپس وسط ناگت را با انگشت سوراخ کنید و مقداری پنیر موزارلا در آن بریزید و حفره را بپوشانید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ناگت مرغ پنیری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ناگت مرغ پنیری کلیک کنید.

۲۱- ناگت میگو

ناگت میگو سوخاری برای مدرسه بچه ها

«ناگت میگو» یکی از خوراکی‌های لذیذ و مفید است که به دلیل ترکیب میگوی میکس شده با انواع طعم‌ها، عطر و مزه بسیار دلچسبی دارد. می‌توانید این غذا را هم به عنوان میان وعده سالم و یک فینگرفود مقوی برای بچه‌ها نیز آماده کنید.

برای تهیه ناگت میگو سوخاری خانگی ابتدا دور نان تست را جدا کنید و برای چند دقیقه داخل آب قرار دهید. سپس سیر، پیاز، میگوی تمیز شده، تخم مرغ، جعفری، آب لیموترش و نان تست نرم شده را به همراه همه ادویه‌ها داخل غذاساز یا میکسر بریزید و خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست و به شکل خمیر شوند. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه ناگت میگو سوخاری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ناگت میگو سوخاری کلیک کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع ناگت مرغ و گوشت و ناگت میگو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۲۲- ساندویچ بوقلمون

ساندویچ بوقلمون جزو بهترین غذاهای انگشتی برای بچه ها است

«ساندویچ گوشت بوقلمون» یکی از بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه دانش‌آموزان و افراد شاغل و یک غذای انگشتی مقوی برای بچه‌ ها است که می‌توانید هم با گوشت بوقلمون و هم با ژامبون بوقلمون آن را تهیه کنید.

ساندویچ رول بوقلمون یا رپ بوقلمون برای میان وعده مدرسه، به عنوان یک قازی یا یک لقمه، به خاطر خواص گوشت بوقلمون هم انرژی از دست رفته بچه‌ها را بازمی‌گرداند و هم بسیار مقوی و سیرکننده است. این ساندویچ را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد با انواع پنیر از جمله پنیر پیتزا، چدار یا پارمسان می‌توانید سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه ساندویچ بوقلمون روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین نکته برای تهیه انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ ها چیست؟

برای درست کردن انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ ها بهتر است از سبزیجات تازه، گوشت و مرغ استفاده کنید و غذا را در فر یا با میزان روغن کم تهیه کنید.

کدام یک از غذاهای انگشتی برای کودکان سریع و راحت آماده می‌شود؟

کباب چوبی مرغ سوخاری، کراکت مرغ و پنیر، گل کلم سوخاری و کرانچی سیب زمینی، ساندویچ تن ماهی، ساندویچ بوقلمون و انواع ناگت از جمله راحت‌ترین و سریع‌ترین انواع غذای انگشتی برای کودکان هستند.

 

کالابرگ الکترونیک