۸ دلیل منطقی برای این‌که عاشق دشمن‌تان باشید و مدیریت کنترل خشم را یاد بگیرید

۸ دلیل منطقی برای این‌که عاشق دشمن‌تان باشید و مدیریت کنترل خشم را یاد بگیرید


5 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مدیریت کنترل خشم

همه ما دشمنانی داریم. افرادی که شاید از درد و بدبختی ما خوشحال می‌شوند. گاهی اوقات توسعه این دشمنی به خاطر تفاوت‌های میان افراد یا برخی اتفاقاتی است که میان شما افتاده است. گاهی اوقات هم ظاهرا انگار هیچ دلیل مشخصی ندارد. با این‌همه بهترین کار این است که دشمنان‌تان را درک کنید. ۸ دلیل محکم که چرا باید عاشق دشمن‌‌تان باشید و مدیریت کنترل خشم در برابر دشمنتان را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

۱- این یک درس عملی در مدیریت و کنترل خشم است

 

دشمنان شما بهترین افراد برای مدیریت کنترل خشم هستند

 

بیایید صادق باشیم. دشمنان شما بهترین افرادی هستند که به رشد و توسعه شما کمک می‌کنند مدیریت و کنترل خشم را تمرین کنید. ممکن است دشمنان شما خشم شما را تحریک کنند اما در عین حال می‌توانند در مدیریت و کنترل خشم به شما کمک کنند. معمولا شما از دست کسی که دوستش دارید عصبانی نمی‌شوید. فقط زمانی که با دشمنان‌تان رو در رو می‌شوید یاد می‌گیرید که خشم‌تان را کنترل کنید. در حقیقت در این زمینه دشمنان شما مثل یک درمانگر عمل می‌کنند، شاید حتی از آن‌ها دل خوشی نداشته باشید اما آن‌ها این فرصت را به شما می‌دهند تا انگیزه‌ای برای کنترل خشم داشته باشید. همین امر یک انگیزه خوب برای این است که عاشق دشمن‌تان باشید.

 

 

۲- این یک فرصت برای رقابتی سالم است

 

دشمنان انگیزه‌ای برای تقویت احساس رقابت در شما هستند. اگر چه در این حالت تصور نکنید که در حال رقابت با فردی پایین‌تر یا بدتر از خودتان هستید. کار کردن در مقابل دشمن و رقیب گاهی نیاز به حیله و تزویر دارد و شما باید مطمئن باشید که شما در معرض آسیب به خود و یا قرار گرفتن در یک گرداب از نظر اخلاقی نیستید. رقابت سالم تمام چیزی است که شما به آن حتی در برابر دشمن خود به آن نیاز دارید. همین دلیل قانع کننده‌ای نیست که عاشق دشمن‌تان باشید؟

حتما بخوانید  14 نفر از نوابغ معلول جهان و ایران و نگاهی به زندگی آن ها

 

 

۳- نظرات منفی می‌تواند در رسیدن به موفقیت به شما کمک کنند

 

مدیریت کنترل خشم در برابر دشمنان

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

این طبیعی است که دشمنان شما خیلی حرف‌های مثبتی در مورد شما به زبان نیاورند. اما گاهی صحبت کردن از همین موضع هم می‌تواند به شما برای رسیدن به موفقیت کمک کند. گاهی زمانی که یک حرف تند و زننده از دشمن خود یا فردی که با شما ربطی به شما ندارد می‌شنوید ممکن است بخواهید یک قدم به عقب بردارید و بخواهید خودتان را ارزیابی کنید. در این حالت فردی که با شما رابطه خوبی ندارد تصور می‌کند کارش را درست انجام داده اما این یک واقعیت مهم برای رسیدن به موقعیت بهتر است. در حقیقت دشمنان شما به روش خودشان می‌توانند درمانگر و وسیله‌ای برای رسیدن به موفقیت باشند. پس عاشق دشمن‌تان باشید تا کامروا شوید.

 

 

 

 

۴- دشمنان می‌توانند مثل یک متحد قدرتمند عمل کنند

 

دوست داشتن دشمنان می‌تواند تلاش برای برقراری ارتباط و ایجاد صلح با آن‌ها باشد. در نهایت اگر قادر به ایجاد برخی زمینه‌های مشترک باشید شاید بتواند با آن‌ها طرح دوستی بریزید. چه کسی است که از دوست شدن بدش بیاید؟ این مسئله می‌تواند برای طولانی مدت در ارتباط با افراد به شما کمک کند. به این ترتیب شما می‌توانید مهارت‌های بین فردی خود را افزایش دهید و این مسئله یک موفقیت بزرگ برای شماست. هنوز هم نمی‌خواهید عاشق دشمن‌تان باشید و مدیریت و کنترل خشم را آموزش ببینید؟

 

 

۵- توانایی تحقق مثبت را پیدا می‌کنید

 

مدیریت کنترل خشم و مثبت اندیشی

 

در یک چندگانه منفی به نظر می‌رسد که حتی یک نقطه مثبت می‌تواند راهگشا باشد. گاهی اوقات دانستن این واقعیت که شما دشمنانی دارید به شما کمک می‌کند که روی بسیاری از موارد مثبت و خوب و روشن در زندگی تمرکز کنید. در بسیار موارد ما از این مسئله غافل می‌شویم و این می‌تواند به دلیل درگیری مداوم با افراد منفی زندگی و دشمنان‌تان باشد.

حتما بخوانید  موفق ترین مردان کارآفرین جهان در حوزه فناوری و تکنولوژی و تجارت

 

 

 

 

۶- ممکن است همه چیز یک سوءتفاهم باشد

 

گاهی اوقات دشمنی میان دو نفر ممکن است فقط حاصل یک سوءتفاهم باشد. حتی ممکن است علت این دشمنی را ندانید و دشمنی میان شما و طرف مقابل این تصویر را کامل کند. کمی به او نزدیک شوید و دلیل این دشمنی را متوجه شوید. شاید به این ترتیب در روابط شما بهبود حاصل شود و پیشرفت کنید.

 

 

۷- یاد می‌گیرید عشق را هم درک کنید

 

عشق و نفرت دو روی یک سکه هستند و ممکن است حتی برای لحظه‌ای یکی دیگری را تحت تاثیر قرار دهد. در عین این‌که همیشه افرادی هستند که شما را دوست دارند همیشه هم افرادی هستند دشمن شما هستند. اجازه ندهید نفرت از کسانی که دوست‌شان ندارید و شما را دوست ندارند در شما نهادینه و تبدیل به یک عادت شود.

 

 

 

 

 

۸- آیا واقعا لازم است از کسی متنفر باشید؟

 

حقیقت این است که دشمنان فقط احساسات منفی را برای شما به بار می‌آورند و سبب بروز واکنش‌های بد در شما می‌شوند. اگر می‌خواهید واقعا یک زندگی خوب داشته باشید نمی‌توانید این همه بار سنگین و احساس بد را با خود حمل کنید. نفرت یک احساس بد است و شما باید برای رها شدن از آن هر روشی را امتحان کنید. این یک حقیقت شناخته شده است که هیچ کس نمی‌تواند در حالی که یک بار عاطفی منفی بر روی دوش دارد زندگی خوبی داشته باشد. در حقیقت نفرت بزرگ‌ترین بار منفی عاطفی در زندگی شماست که در بسیاری زمینه‌ها جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد و مثل یک ترمز بر سر راه شما عمل می‌کند. برای این‌که حس تنفر را در خود به حداقل برسانید ابتدا باید مدیریت و کنترل خشم را تمرین کنید.

 

 

منیع: lifehack

 

 

کالابرگ الکترونیک