۸ نوع اصلی محصولات آشامیدنی بر پایه آب

۸ نوع اصلی محصولات آشامیدنی بر پایه آب


21 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
محصولات آشامیدنی

وقتی‌ که کلمه محصولات آشامیدنی به گوش هرکسی می‌خورد، اولین چیزی که در ذهن تداعی می‌شود آب است. اما آیا فقط آب است که از آن به‌عنوان یک محصول آشامیدنی یاد می شود؟ امروزه به‌غیراز آب، انواع محصولات آشامیدنی دیگری در بازار وجود دارد که توانسته است طرفداران زیادی را جذب کند. نکته‌ای اصلی این است که پایه اصلی تشکیل‌دهنده همه این نوع محصولات، آب است. بعضی از این محصولات صنعتی هستند و بعضی دیگر را می‌توان با ترکیب آب و چند ماده طبیعی دیگر در منزل تولید کرد. در سرویس آشپزی  مجله کوروش قصد داریم تا هشت نوع نوشیدنی را معرفی کنیم. پایه و اساس تشکیل دهنده تمامی این نوشیدنی ها آب است و فقط کافی است که دستور تهیه آن‌ها را پیدا کنید و مواد تشکیل دهنده را به مقدار لازم به کار ببرید.

 

 

معرفی برخی از محصولات آشامیدنی مفید و البته خوشمزه

 

انواع محصولات نوشیدنی

 

آب

 

اصلی‌ترین و اولین نوع این دسته، آب است. بدون آب  نه‌ تنها زندگی مردم از بین خواهد رفت بلکه تمامی صنعت‌ها نیز حذف خواهند شد. اهمیت آن را می‌توان ازاینجا فهمید که ۶۸ درصد کره زمین و حدود ۷۰ درصد بدن انسان را آب پوشانیده است.

آب یکی از ضروری‌ترین مواد( نوشیدنی) برای ادامه حیات است که هر انسانی حداقل باید هفت لیوان که معادل ۱.۵ لیتر است را مصرف نماید. ازاین‌رو کمبود آب در بدن مشکلات زیادی برای سلامت به وجود می‌آورد و همچنین پایه فعالیت بیشتر صنعت‌ها نیز آب است و بدون آب، متوقف می‌شوند.

افزایش کارایی مغز، جلوگیری از بیماری‌های خطرناک مانند سرطان و بیماری قلبی، کمک به کاهش وزن، کاهش سردرد، مرطوب‌کننده پوست و چشم، بهبود مفاصل و غیره را میتوان ازجمله خواص آب نام برد.

حتما بخوانید  4 طرز تهیه دوغ گازدار خانگی مثل دوغ آبعلی مرحله به مرحله

امروزه به دلیل مصرف بی‌رویه آب و ورود انواع میکروب‌ها و آلاینده‌ها به سفره‌های زیرزمینی، شاهد کمبود و آلوده شدن آن هستیم که تا حدی جنگ‌های چند سال دیگر را جنگ آب می‌نامند.

 

آب از جمله محصولات آشامیدنی اصلی

 

آب‌میوه

 

آب‌میوه یکی دیگر از انواع محصولات آشامیدنی است که طرفداران زیادی دارد و میزان مصرف آن بالا می باشد و انواع مختلفی دارد مانند آب پرتغال، آب کرفس، آب هویج، آب انار و شیره خرما( برای خواندن خواص خرما کلیک کنید). پایه تشکیل این نوع محصول، آب به همراه میوه و سبزیجات است و به‌صورت طبیعی و صنعتی تولید می‌شود. به خاطر سرشار بودن از ویتامین و مواد معدنی، مصرف آن‌ها توصیه می‌شود.

 

 

چای

 

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بین ما ایرانیان است و آن را می‌توان در گروه محصولات آشامیدنی قرارداد. برای تهیه چای فقط نیاز به برگ آن و آبجوش است و بعد از ترکیب آن‌ها پس از چند دقیقه، یک نوشیدنی داغ و عالی خواهیم داشت. چای سبز، سیاه، دارچین، بابونه و غیره از نمونه‌های این محصول آشامیدنی است.

خواص چای شامل کاهش التهاب، کاهش اضطراب و استرس، آرامش در خواب و افزایش فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان نام برد.

 

 

بیشتر بخوانید: ۸ نمونه از نوشیدنی‌های چربی‌سوز قوی و طبیعی برای شکم و پهلو و لاغری

 

 

قهوه

 

طرز تهیه قهوه هم مانند چای است و فقط به‌جای برگ، از دانه‌های قهوه استفاده می‌شود. قهوه از نمونه محصولات آشامیدنی است که برای درست کردن آن‌هم از آب استفاده می‌شود. ویتامین B، پتاسیم و منیزیم از خواص این نوع ماده است.

 

 

کاکائو

 

یکی از محبوب‌ترین محصولات آشامیدنی بین کودکان است. برای درست کردن کاکائو از ترکیب شیر یا آب با پودر کاکائو یا شکلات آب‌شده استفاده می‌کنند. بهبود جریان خون، دارا بودن مواد ارگانیک، کاهش کلسترول ازجمله خواص کاکائو است.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۸ مدل سالاد ماکارونی به روش رستورانی و مجلسی + فیلم

 

 

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مصرف این نوع نوشیدنی بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که ورزش‌های سنگین می‌کنند و در حالت کلی به‌هیچ‌وجه نباید مصرف شود. نوشیدنی‌های انرژی‌زا یکی از محصولات آشامیدنی است که مصرف بدون برنامه آن ضرر جبران‌ناپذیری را برای سلامت بدن دارد.

 

 

شیر

 

یکی از پراستفاده‌ترین محصولات آشامیدنی بعد از آب است که از حیواناتی مانند گاو، گوسفند، شتر، اسب و غیره تهیه می‌شود. مصرف شیر شدیداً برای سلامتی بدن و تقویت آن توصیه می‌شود.

 

 

نوشابه

 

در خصوص مصرف نوشابه همیشه صحبت  زیادی می‌شود و پزشکان توصیه می‌کنند تمامی افراد مخصوصا کودکان بدلیل ترکیب بیش از حد قند در آن، به‌هیچ‌وجه آن را مصرف نکنند. درواقع تا الآن هیچ نوع خواصی برای نوشابه پیدا نشده است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ نوشیدنی خواب‌آور با شیر برای درمان بی‌خوابی که پایه علمی دارند

 

 

نتیجه گیری

 

امروزه محصولات آشامیدنی و نوشیدنی زیادی وجود دارد که پایه و اساس تشکیل‌دهنده آن‌ها آب است. هرکدام از این نوشیدنی ها، خواص مخصوص به خود را دارند و مصرف آن‌ها در زمان خاصی توصیه می‌شود. البته نکته مهم این است که در مصرف هیچ‌کدام حتی آب هم نباید زیاده‌روی کرد.

در آخر توصیه کلی ما این است که این مواد را به صورت طبیعی مصرف کنید یا برندهایی را از فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش خریداری نمایید که از مواد تازه و طبیعی استفاده شده باشد و یا از مواد شیمیایی کمتری در تولید محصولات خود استفاده کرده باشند.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ نمونه از بهترین نوشیدنی‌های طب سنتی برای تقویت بدن در روزهای آلودگی هوا

 

 

کالابرگ الکترونیک