بهترین روش‌های درمان و تقویت موی رنگ و دکلره شده

بهترین روش‌های درمان و تقویت موی رنگ و دکلره شده


27 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تقویت موی رنگ و دکلره

رنگ کردن موها تغییری شگفت انگیز در ظاهر خانم‌ها ایجاد می‌کند و یکی از بهترین روش‌ها برای پوشاندن موهای سفید است. از طرفی استفاده از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می‌تواند به ساختار موها آسیب وارد کند و به مرور ریشه مو را ضعیف کند. از همین رو آشنایی با روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده می‌تواند راهکار مناسبی برای تقویت موی رنگ شده و پیشگیری از آسیب و درمان موهای آسیب دیده باشد. در این مقاله می‌توانید بهترین روش‌ها و راهکارهای تقویت موی رنگ و دکلره شده و مراقبت از موهای رنگ و دکلره شده را از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

اگر جزو آن دسته از بانوانی هستید که اکثر اوقات تمایل به تغییر رنگ موهایتان دارید باید بدانید این کار سبب رسیدن  آسیب‌های جدی به ریشه موها شده  و گاهی باعث بیماری هایی جبران ناپذیر مثل ریزش مو می شود. رنگ های مو اغلب دارای ترکیبات شیمیایی خیلی قوی هستند که موها تاثیر نامطبوع گذاشته و رشد آنها را کاهش میدهد و همچنین و آنها را سست می کند. البته گاهی باعث کاهش ضخامت موها هم می شوند و سبب می شوند که موها کم پشت به نظر برسند. برای اینکه موهایی همیشه شاداب و مناسب حتی به هنگام رنگ کردن داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

روش‌های تقویت و مراقبت از مو رنگ شده و دکلره

 

بهترین روش‌ها و راهکارهای درمان و تقویت موی رنگ و دکلره شده

 

 

 

 

موهای خود را آبرسانی کنید

 

موهای خود را آبرسانی کنید

 

برای تقویت مو و مراقبت از موهای رنگ شده قبل از هر اقدامی باید موهای خود آبرسانی کنید. موها بعد از رنگ و دکلره رطوبت طبیعی خود را تا میزان زیاد از دست می‌دهند و شکننده می‌شوند. از همین رو آبرسانی موها می‌تواند کمک کند تا حالت طبیعی خود را حفظ کنند و نرم و براق شوند. بهتر است حداقل ۳ روز قبل از رنگ کردن موها را با روغن داغ نرم کنید و بعد از رنگ و دکلره نیز این کار را چند بار تکرار کنید. روغن تراپی با کمک روغن‌های تغذیه کننده که گرم شده‌اند، به محافظت از موها و نرم شدن آن‌ها کمک زیادی می‌کند. برای این کار لازم است روغن را چند ثانیه گرم کنید و بعد روی پوست سر تا نوک موها ماساژ دهید و بعد از ۴۵ دقیقه موها را بشویید.

حتما بخوانید  طرز تهیه بامیه عربی دراز و بزرگ به روش بازاری مرحله به مرحله

بهترین روغن برای این کار روغن زیتون، جوجوبا و نارگیل است که موجب آبرسانی موها و درمان موهای آسیب دیده می‌شوند. بهتر است هر بار بعد از حمام نیز زیر موهای خود را کمی به روغن نارگیل یا آرگان آغشته کنید.

 

 

قبل از شستن موها دمای آب را بررسی کنید

 

دوش گرم با آب داغ می‌تواند چربی طبیعی پوست سر و موها را از بین برود و این موضوع موجب خشک شدن موها می‌شود. برای مراقبت از موهای رنگ شده بهتر است دمای آب را روی حالت ولرم قرار دهید.

 

 

 

 

برای مراقبت از موهای رنگ شده از شستن روزانه موها خودداری کنید

 

برای مراقبت از موهای رنگ شده از شستن روزانه موها خودداری کنید

 

یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای دکلره و رنگ شده این است که از شستن روزانه موها اجتناب کنید. این کار هم به رنگ موها آسیب می‌زند و هم موجب خشکی مو می‌شود. بهتر است موهای خود را ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید.

 

 

از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید

 

سدیم لوریت سولفات یکی از رایج‌ترین مواد موجود در شامپو‌ها است که تأثیر بسیار بدی روی موهای رنگ شده دارد. وجود سولفات در شامپو موجب خشک شدن موهای رنگ و دکلره شده می‌شود. از طرف دیگر رنگ موها را از بین می‌برد. برای طولانی‌تر شدن اثر رنگ مو و همچنین محافظت از موها بهتر است از شامپوهای ارگانیک و بدون سولفات استفاده کنید.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در زمان شنا کردن از موهای خود محافظت کنید

 

حتما بخوانید  بهترین و بدترین روش های درمان سوختگی سطحی و شدید

در آب استخرها معمولاً مقدار زیادی کلر وجود دارد و این ماده به شدت به موهای شما آسیب وارد می‌کند. بهتر است در زمان شنا از یک کلاه مخصوص شنا استفاده کنید و موها را کاملاً بپوشانید.

 

 

 

 

برای مراقبت از موهای رنگ شده موهای آسیب دیده را کوتاه کنید

برای مراقبت از موهای رنگ شده موهای آسیب دیده را کوتاه کنید

 

باید این موضوع را بپذیرید که زمانی که در اثر رنگ کردن مو، موهای شما خشک و پر از موخوره می‌شود، هیچ راهکاری به اندازه کوتاه کردن بخش‌های آسیب دیده نمی‌تواند به آن کمک کند. از همین رو بهتر است بخش پایین موهایتان را ماهی یک بار کوتاه کنید تا از گسترش آسیب به بخش‌های بالای مو جلوگیری شود.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

 

از شامپوی مناسب موها رنگ شده و خشک استفاده کنید

 

اگر موهایتان بعد از رنگ و دکلره به شدت آسیب دیده است، بهتر است از شامپوی مناسبی استفاده کنید. انتخاب یک شامپو مخصوص موهای خشک و رنگ شده می‌تواند راهکار مناسبی برای مراقبت از موهای دکلره شده باشد.

 

 

از ماسک موی طبیعی عسل و موز برای تقویت موی رنگ شده استفاده کنید

 

از ماسک موی طبیعی عسل و موز برای تقویت موی رنگ شده استفاده کنید

 

 

برای آبرسانی طبیعی موها می‎توانید علاوه بر روغن تراپی از ماسک موی موز و عسل استفاده کنید. یکی از بهترین ماسک‌ها برای موهای رنگ شده ماسک عسل و موز است. این ماسک به رفع آسیب و حفظ رطوبت موها کمک زیادی می‌کند. برای تهیه این ماسک می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

موز: ۱ عدد رسیده

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

ماست: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

*در یک کاسه موز را کاملاً له کنید و مقداری روغن زیتون و ماست و عسل به آن اضافه کنید.

*مواد را به خوبی ترکیب کنید و از ریشه تا ساقه موها را به این ماسک آغشته کنید. سپس موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و برای ۱ ساعت صبر کنید.

*در انتها موها را با شامپوی بدون سولفات و آب ولرم بشویید و برای مراقبت از موهای رنگ شده این ماسک را هفته‌ای یک بار تکرار کنید.

 

 

منبع: skinkraft/ stylecraze

کالابرگ الکترونیک