بهترین مکان‌های گردشگری برای سفر ماه عسل در ایران

بهترین مکان‌های گردشگری برای سفر ماه عسل در ایران


30 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سفر ماه عسل در ایران

سفر ماه عسل را می‌توان یکی از خاطره‌انگیزترین و به یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی یک زوج تعریف کرد که حتی پیش از سفر برنامه‌ریزی برای انتخاب مقصد هم لذت بخش است. برای سفر ماه عسل، ایرانگردی ایده‌ی هیجان‌انگیزی است. اما بهترین جا برای سفر ماه عسل در ایران کجاست؟ در این مقاله از مجله کوروش به معرفی برخی از بهترین مکان‌های گردشگری داخلی در ایران برای سفر ماه عسل می‌پردازیم. با ما در سرویس سبک زندگی همراه باشید.

راهنمای سفر ماه عسل در ایران

 

برخی برای سفر ماه عسل ترجیح می‌دهند، مقاصدی رمانتیک را انتخاب کنند و برخی شهرهای زیارتی و برخی دیگر یک تور داخلی به شهرهایی لاکچری برایشان اولویت دارد. البته ناگفته نماند که بهتر است قبل از انتخاب مقصد سفر زمان آن را هم در نظر بگیریم تا در فصلی مناسب سفر کنیم.

 

 

 

 

مشهد، هم ماه عسل، هم  سفر زیارتی

 

مشهد، هم ماه عسل، هم  سفر زیارتی

 

مشهد مقدس یکی از شهرهای زیبایی است که بسیاری از زوج‌ها ترجیح می‌دهند برای سفر ماه عسل خود و در شروع زندگی اگر بنا باشد سفری داخلی داشته باشند، این شهر را انتخاب کنند. بازدید از حرم امام رضا(ع) که قطب زیارتی این شهر محسوب می‌شود و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی است، یکی از مهمترین چیزهایی است که سفر به مشهد را اولویت بسیاری از زوج‌ها برای انتخاب مقصدی برای ماه عسل قرار داده است.

 

مشهد جاهای دیدنی زیادی دارد. از باغ نادری گرفته تا کلیسای مسروپ مقدس و حمام مهدی قلی بیک. توصیه می شود اگر به مشهد سفر کردید بازدید از آرامگاه فردوسی در توس، که حالا استاد موسیقی کشورمان، محمد رضا شجریان هم در کنار او خفته است را از دست ندهید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

تالش؛ بکر و ناشناخته برای سفر تابستانی و ایرانگردی هیجان‌انگیز ماه عسل

 

تالش؛ بکر و ناشناخته برای سفر تابستانی و ایرانگردی هیجان‌انگیز

 

«تالش» شهری میان کوه و دریا و جنگل در شمال غرب استان گیلان، از سه جهت به رشته‌ کوه‌های البرز و از یک جهت به دریای خزر منتهی می‌شود و به همین دلیل حتی در فصل تابستان هم آب و هوایی معتدل و خنک دارد و جز بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان است. شهر تالش که به «هشتپر» هم مشهور است یکی از خنک‌ترین شهرهای شمال ایران است. طبق اسناد به دست آمد توسط کاوشگران از گورستان‌های این منطقه، تالش خاستگاه مردمانی است که از عصر آهن در این منطقه می‌زیسته‌اند.

 

 

قشم؛ بهشت رنگی ایران با عجایب هفت‌گانه برای سفر ماه عسل

 

قشم؛ بهشت رنگی ایران با عجایب هفت‌گانه برای سفر ماه عسل

 

اگر برای سفر در فصل زمستان و شب یلدا جزیره کیش را انتخاب کردید، لطفا سفر به جزیره قشم را از دست ندهید. قشم یکی از شهرهای گرمسیری ایران برای مسافرت زمستان است چون در واقع بهترین فصل سفر به قشم همین فصل است. بزرگ‌ترین جزیره ایران با یک حیات وحش دریایی بی‌نظیر و عجایب هفت‌گانه منحصر‌به فردش در فصل زمستان رویایی‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند. برای سفر به قشم از جزیره کیش می‌توانید یک بلیت کشتی تهیه کنید و سفر روی دریای خلیج فارس را هم تجربه کنید. جزیره قشم آن‌قدر مکان‌های دیدنی دارد که شاید دو سه روزی شما را پاگیر جذابیت‌های جادویی خودش کند. برای اقامت هم روی اقامت های بوم‌گردی در قشم و هتل های مختلف قشم می‌توانید حساب کنید.

 

 

 

 

کیش، تور لاکچری داخلی برای ماه عسل

 

کیش، تور لاکچری داخلی برای ماه عسل

 

بهتر است اگر برای ماه عسل سفر به جزیره زیبای کیش را انتخاب می‌کنید، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در فصل پاییز و یا زمستان به آنجا سفر کنید. البته ناگفته نماند بسیاری طرفدار هوای گرم و مرطوب این جزیره در فصل بهار و تابستان هستند. دیدن دریای خلیج فارس و خرید از مراکز خرید متنوع در این جزیره زیبای ایران حال و هوای خاصی دارد که می‌تواند یک ماه عسل بسیار به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

اگر به کیش سفر می‌کنید بازدید از کشتی را که  ساخت انگلستان و متعلق به یونان است و در سال ۱۳۴۵ در آب‌های کیش به گل نشست را از دست ندهید. تصویر کشتی یونانی روی آب در زمان غروب آفتاب و البته شب‌ها و حتی حس وزش بادهای گرم جزیره بر روی صورت بسیار زیبا و به یادماندنی است. به شما توصیه می‌کنیم سری هم به شهر زیرزمینی یا بهتر است بگوییم قنات ده هزار متری این جزیره بزنید تا تور گردشگری داخلی خود به کیش را ناتمام نگذارید. این قنات یکی از جذاب‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش است که عمق آن حدود ۱۶ متر زیر زمین است.

 

 

 

 

 

اصفهان و شیراز ، یک سفر ماه عسل به یاد ماندنی

 

اصفهان و شیراز ، یک سفر ماه عسل به یاد ماندنی

 

شیراز شهر شهر شعر و ادب و فرهنگ و تمدن و زیبایی‌هاست. بناها و معماری‌های زیبای این شهر زیبای ایران گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند. اگر زوجی هستید اهل شعر و ادب و تاریخ، شیراز می‌تواند بهترین انتخاب برای ماه عسل شما باشد. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی این شهر سری بزنید به حافظیه، سعدیه، آرامگاه کوروش کبیر، آرامگاه شاه شجاع، آرامگاه خواجوی کرمانی و…

 

توصیه می‌شود قدم زدن در شب‌های زیبای این شهر را در دوران ماه ‌عسل از دست ندهید. اما با سفر به اصفهان تاریخ را در هر قدم خود مرور کنید. از بازدید از میدان نقش جهان گرفته تا سی و سه پل و عالی قاپور و مسجد امام و عمارت هشت بهشت و چهل ستون و منارجنبان. توصیه می‌کنیم در ماه عسل خود قدم زدن در شب‌های سی و سه پل اصفهان را هرگز فراموش نکنید. اگر خرید کردن برایتان مهم است حتما در این سفر ماه عسل سری هم به بازار قیصریه بزنید تا با یکی از زیباترین بازارهای ایران آشنا شوید. بازاری بسیار قدیمی و مجلل و تاریخی که هر جای آن را نگاه کنید مجذوب معماری شگفت انگیزش می‌شوید.

 

همه جای ایرانمان زیباست و هر شهر و خطه‌ای از این کشور، بسیار جاهای دیدنی برای سفرکردن و لذت بردن و خاطره ساختن دارد. از شمال کشور با طبیعت سرسبز گرفته تا جنوبی ترین مناطق ایران و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردش. از کوهستان و طبیعت زیبای غرب گرفته تا قدمت تاریخی شرق. شاید انتخاب سفری داخلی برای گذراندن ماه عسل هم انتخابی منطقی است و هم هیجان انگیز برای اینکه خاطرات زیبایی را برای شما در شروع یک زندگی رقم بزند.

 

کالابرگ الکترونیک