۲۰۰ مقصد ایرانگردی از جاذبه های گردشگری ایران

۲۰۰ مقصد ایرانگردی از جاذبه های گردشگری ایران


13 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ایرانگردی

ایرانگردی یکی از انواع سفر و گردشگری است. اما شما چقدر با جاذبه‌های گردشگری ایران و دیدنی‌های این سرزمین زیبا و پهناور آشنایی دارید؟ آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید کدام جاذبه‌های گردشگری ایران را حتی تا به حال اسم‌شان را هم نشنیده‌اید؟ چقدر در مورد جاهای دیدنی ایران می‌دانید؟ اصلاً می‌دانید ایرانگردی را از کجا شروع کنید؟ ایران به عنوان کشوری چهار فصل، سرزمینی با جذابیت‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی غیرقابل وصف است. امروز در مجله کوروش می‌توانید با همه چیز درباره ایرانگردی و بهترین مکان‌ها برای ایرانگردی از نگاه گردشگران ایرانی و خارجی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد ایرانگردی پاسخ خواهیم داد. با سرویس سبک زندگی همراه باشید.

 

 

ایرانگردی و گردشگری در ایران

 

ایرانگردی و گردشگری در ایران

 

ایرانگردی و طبیعت گردی ایران یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. گشت و گذار در سرزمینی زیبا و پر از جاذبه‌های دیدنی که هر لحظه شما را حیرت زده خواهد کرد. ایرانگردی یعنی رفتن به دنبال جاهای دیدنی ایران و کشف جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری ایران که پیش از این تنها در عکس‌ها دیده بودید.

 

اگر سفری به گوشه گوشه ایران داشته باشید و برای گشتن در این کشور ۴ فصل وقت صرف کنید، قطعاً جاذبه‌هایی را خواهید یافت که از دیدن آن‌ها متعجب می‌شوید. اما ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟ کدام شهرهای ایران جاذبه‌های دیدنی بیشتری دارند و در کدام جاهای دیدنی ایران می‌توانید با عجیب‌ترین یا حتی ترسناک‌ترین جذابیت‌های این سرزمین کهن آشنا شوید.

 

می‌دانید در هر شهر برای دیدن کدام جاذبه‌ها برنامه‌ریزی کنید؟ چقدر با زیباترین و بهترین جاذبه‌های چابهار و دیدنی‌های گیلان و خلیج فارس و سایر شهرهای ایران آشنایی دارید. اگر دوست دارید جاذبه‌های گردشگری ایران را کشف کنید و در سفر ایرانگردی خود تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. اما ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟ چگونه ایرانگردی کنیم و از کدام جذابیت‌های ایران دیدن کنیم؟ در ادامه پیشنهادهای جذابی برای ایرانگردی در فصول مختلف سال داریم.

 

 

بیشتر بخوانید: چک لیست ۲۰۰ وسیله ضروری سفر داخلی و خارجی

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۱- جاذبه‌های‌ گردشگری چابهار

 

جاذبه‌های‌ گردشگری چابهار

 

اگر در مورد مکان‌های گردشگری چابهار کنجکاو هستید و یا دوست دارید در اولین فرصت از جاذبه‌های گردشگری ایران در بندر چابهار دیدن کنید، پیشنهاد می‌شود فصل بهار را برای این کار انتخاب کنید. چابهار یکی از دیدنی‌ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان است.

 

جاهای دیدنی چابهار آن‌قدر شگفت‌انگیز است که هر کس با یک بار بازدید از این منطقه عاشق حال و هوا و طبیعت زیبای آن می‌شود. تماشای شگفتی‌های چابهار برای توریست‌ها و مسافرین آن‌قدر جذابیت دارد که موجب شده این شهر در لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران قرار بگیرد.

 

«کوه‌های مینیاتوری» یا «کوه‌های مریخی» یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار است که پیشنهاد می‌شود حتماً در سفرتان به این شهر از آن دیدن کنید. منظره این کوه‌ها درست شبیه به این است که از سیاره مریخ دیدن می‌کنید. این کوه‌ها در اثر فرسایش به شکلی خاص و متفاوت درآمده‌اند و منظره منحصربه‌فردی را رقم زده‌اند. برای خواندن زیباترین جاذبه‌های گردشگری چابهار می‌توانید به مقاله ۱۰ جاذبه گردشگری چابهار مراجعه کنید.

 

 

۲- جاذبه‌های گردشگری شیراز

 

جاذبه‌های گردشگری شیراز

 

اگر قصد ایرانگردی و سفر به یکی از زیباترین شهرهای ایران را داشته باشید، قطعاً شیراز نیز در لیست این شهرها قرار دارد. شیراز مرکز استان فارس است که با وسعتی در حدود ۲۴۰ کیلومتر یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران است.

 

«حافظیه» یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز است که در شمال شیراز و جنوب دروازه قرآن واقع شده است. این مکان محل دفن حافظ، شاعر بزرگ ایرانی است که در میان یک باغ پر از گل‌های زیبا قرار گرفته است. معماری بی‌نظیر حافظیه که از دوران هخامنشیان و زندیان به جا مانده در کنار طبیعت زیبای این مکان موجب شده تا حافظیه همواره به عنوان یکی از زیباترین مقاصد ایرانگردی شناخته شود.

 

اگر به دنبال یکی از زیباترین باغ‌های گردشگری شیراز هستید و دوست دارید که از طبیعت شیراز دیدن کنید، پیشنهاد ما «باغ نارنجستان» است. این باغ که در دوره قاجار ساخته شده طبیعت بی‌نظیری دارد. برای خواندن زیباترین جاذبه‌های گردشگری شیراز در سفر ایرانگردی خود می‌توانید به مقاله ۲۰ جاذبه گردشگری شیراز مراجعه کنید.

 

 

۳- جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس

 

جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس

 

اگر قصد دارید از جاذبه‌های گردشگری جزایر خلیج فارس دیدن کنید، باید بدانید که سفر ایرانگردی هیجان‌انگیزی پیش رو دارید. خلیج فارس یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی ایران با جزایر گردشگری متعدد است و از همین رو شناخت جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس می‌تواند به شما کمک کند تا لذت بیشتری را در این سفر ایرانگردی تجربه کنید.

 

اگر قصد سفر به جزایر گردشگری خلیج فارس را دارید، جزیره کیش یک انتخاب فوق‌العاده لوکس در میان جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس است. «ابوموسی» یکی دیگر از دیدنی‌ترین جزایر گردشگری خلیج فارس است. ابوموسی در استان هرمزگان قرار دارد و شما می‌توانید در سفرتان به جزایر خلیج فارس از این جزیره دیدن کنید. تا چند سال پیش این جزیره در لیست بخش‌های گردشگری جزایر خلیج فارس قرار نداشت.

 

اما حالا دیگر چند سالی است که امکان بازدید توریست‌ها و گردشگران از جزیره هرمز فراهم شده و شما می‌توانید طی سفرتان به این جزیره از «تنب بزرگ» و «تنب کوچک» نیز که در نزدیکی آن قرار دارند، دیدن کنید. برای خواندن زیباترین جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس می‌توانید به مقاله جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس مراجعه کنید.

 

 

۴- سفر به جزیره هرمز

 

ایرانگردی و سفر به جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر قشم است که به سرزمینی پر از رنگ شهرت دارد. جزیره‌ای کوچک در کرانه شرقی قشم با خاکی قرمز و مردمانی از جنس دریا. دنیای این جزیره کوچک از زرق و برق‌های امروزی دور است و مردمان آن با صید ماهی و فروش صنایع دستی روزگار خود را سپری می‌کنند. سفر به این جزیره جذاب و رنگی می‌تواند یکی از زیباترین خاطرات زندگی را برای شما رقم بزند.

حتما بخوانید  جالب ترین آداب و رسوم ماه رمضان در کشورهای مختلف دنیا

 

مساحت این جزیره حدود ۴۲ کیلومتر است و در فاصله ۸ کیلومتری شهر بندر عباس قرار گرفته است. یک بهشت کوچک و حیرت انگیز با خاکی رنگی و گنبدهای نمکی شکل که هر بیننده‌ای را شیفته خودش می‌کند. جزیره هرمز از قشم و بندر عباس تنها نیم ساعت فاصله دارد و مقصد خوبی برای کشف کردن دنیایی جدید از دیدنی‌های ایران است. برای خواندن راهنمای سفر به جزیره هرمز می‌توانید به مقاله راهنمای سفر به جزیره هرمز مراجعه کنید.

 

 

۵-  جاذبه‌های گردشگری یزد

 

جاذبه‌های گردشگری یزد

 

جاذبه‌های گردشگری یزد از بازار مسگرها گرفته تا دخمه سکوت زرتشتیان سالانه میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است. این شهر تاریخی در دل کویر ایران گنجینه‌ای از جاهای دیدنی بی‌نظیر دارد. شهر بادگیرها با معماری اصیل و سنتی خود و انبوهی از بناها و سازه‌های تاریخی، طبیعت کویری پر رمز و راز و البته سوغاتی‌های شیرین و لذیذش یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران برای گشت‌ و گذار و ایرانگردی است.

 

«مسجد جامع یزد» یکی از شاهکارهای اصیل معماری اسلامی ایرانی و از جاهای دیدنی یزد است. این مسجد باشکوه دارای یک ایوان، شبستان و صحن بزرگ و ۶ ورودی است. مسجد جامع یزد به خصوص به دلیل خمودگی اعجاب‌انگیز گنبد، سردر بلند و همینطور کاشی‌کاری‌های پرنقش و نگار و بی‌نظیرش به یکی از مشهورترین بناهای دوره اسلامی در ایران و جهان تبدیل شده است.

 

مجموعه امیر چخماق نیز یکی از مقاصد گردشگری یزد است که در سفر به شهر بادگیرها حتماً باید به آن سر بزنید. این مجموعه که متشکل از میدان، تکیه، بازار،‌ آب‌انبار و مسجد است به دوران تیموریان تعلق دارد. برای خواندن زیباترین جاذبه‌های گردشگری یزد می‌توانید به مقاله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری یزد مراجعه کنید.

 

 

۶- جاذبه‌های گردشگری کاشان

 

جاذبه‌های گردشگری کاشان

 

کاشان یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری ایران با قدمتی ۷۵۰۰ ساله است و هر ساله بسیاری از توریست‌ها برای بازدید از مکان‌های دیدنی کاشان به این شهر سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به کاشان را دارید، پیشنهاد می‌شود حتماً از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا دیدن کنید. بد نیست بدانید کاشان یکی از مقاصد سفر کم هزینه و ارزان در ایران است.

 

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی کاشان «باغ فین» است. این باغ که در لیست جذاب‌ترین باغ‌های ایرانی قرار دارد، در کنار فضایی دلنشین و دوست داشتنی‌اش یک مکان تاریخی است و در دوران مختلف تاریخ چندین بار بازسازی شده است. باغ فین در سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی و در سال ۱۳۹۰ در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

 

برای علاقه‌مندان به شعر و شاعری، سهراب سپهری یک اسطوره فراموش نشدنی است. «آرامگاه سهراب سپهری» در ۴۲ کیلومتری کاشان به سمت مشهد اردهال قرار دارد و جزو مقاصد گردشگری اطراف کاشان محسوب می‌شود. برای خواندن زیباترین جاذبه‌های گردشگری کاشان می‌توانید به مقاله معرفی جاذبه‌های گردشگری کاشان مراجعه کنید.

 

 

۷- بهترین مکان‌های گردشگری برای سفر ماه عسل در ایران

 

بهترین مکان‌های گردشگری برای سفر ماه عسل در ایران

 

سفر ماه عسل را می‌توان یکی از خاطره‌انگیزترین و به یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی تازه عروس و دامادها برشمرد. حتی پیش از سفر ماه عسل برنامه‌ریزی برای انتخاب مقصد هم لذت بخش است. اما بهترین جا برای سفر ماه عسل در ایران کجاست؟

 

برخی برای سفر ماه عسل ترجیح می‌دهند، مقاصدی رمانتیک را انتخاب کنند و برخی شهرهای زیارتی و برخی دیگر یک تور داخلی به شهرهایی لاکچری برایشان اولویت دارد. البته ناگفته نماند که بهتر است قبل از انتخاب مقصد سفر، زمان آن را هم در نظر بگیرید تا در فصلی مناسب سفر کنید.

 

اما برای سفر ماه عسل کجا بریم؟ بهترین مقاصد ایرانگردی برای سفر ماه عسل چه شهرها و مسیرهایی هستند؟ برای خواندن بهترین مکان‌های گردشگری ایران برای سفر ماه عسل در ایران می‌توانید به مقاله بهترین مکان‌های گردشگری برای سفر ماه عسل در ایران مراجعه کنید.

 

 

۸- جاذبه‌های گردشگری تهران

 

جاذبه‌های گردشگری تهران

 

تهران شهری شلوغ، پرهیاهو و شگفت انگیز است که در لابه لای این شلوغی‌ها جذابیت‌های زیادی برای تماشا دارد. قلب سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران که خیلی از افراد هنوز با دیدنی‌های بی‌نظیر این شهر پویا آشنایی ندارند.

 

تهران پر از اماکن دیدنی و جاذبه‌های تفریحی گردشگری و تاریخی فوق‌العاده است که برای سفر ایرانگردی باید چند روزی برای دیدن آن‌ها وقت بگذارید و آن‌ها را از نزدیک لمس کنید. موزه‌های باشکوه، بازارهای بزرگ، مراکز تفریحی هیجان انگیز تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری تهران در مسیر ایرانگردی محسوب می‌شوند. شاید حتی بد نباشد سفر ایرانگردی خود را از تهران شروع کنیم. برای خواندن زیباترین جاذبه‌های گردشگری تهران می‌توانید به مقاله ۲۰ جاذبه گردشگری تهران مراجعه کنید.

 

 

۹- جاذبه‌های گردشگری گیلان

 

راهنمای ایرانگردی و سفر به گیلان

 

گیلان یکی از زیباترین استان‌های ایران است که جذابیت‌های طبیعی و زیبایی‌های حیرت انگیزی دارد. اگر قصد دارید یک ایرانگردی به یادماندنی در قلب طبیعت و جنگل‌هایی بکر را تجربه کنید، پیشنهاد می‌شود حتماً از شهرها و روستاهای دیدنی گیلان دیدن کنید.

 

در جنوب دریای خزر در استان گیلان جایی که رودخانه خروشان سپیدرود در بندر کیاشهر به این دریا می‌پیوندد جنگلی کوچک اما دیدنی خودنمایی می‌کند. این محدوده جنگلی ۱۸ هکتاری، امروزه در داخل شهر ساحلی بندر کیاشهر به پارک جنگلی تبدیل شده است و از جذاب‌ترین دیدنی‌های گیلان محسوب می‌شود.

 

از طرف دیگر بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان ایران در منطقه آزاد انزلی مورد توجه گردشگران قرارگرفته و از جمله جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است که می‌توانید در سفر ایرانگردی خود از آن نیز دیدن کنید. برای خواندن زیباترین جاذبه‌های گردشگری گیلان می‌توانید به مقاله معرفی کامل زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان مراجعه کنید.

 

 

 

۱۰- ترسناک‌ترین مکان‌های گردشگری ایران

 

ترسناک‌ترین مکان‌های گردشگری ایران

 

در ایران نیز همچون بسیاری از نقاط جهان، مکان‌هایی داریم که به سبب روی دادن برخی اتفاقات عجیب و غیرمنتظره و معمولاً غیرقابل توضیح، برچسب مکان‌های ترسناک یا به تعبیر بهتر مکان‌های تسخیر شده روی آن‌ها خورده است.

 

در سفر ایرانگردی خود باید این را بدانید که ترسناک‌ترین مکان‌های ایران، مکان‌هایی عمدتاً طبیعی هستند که هاله‌ای از رمز و راز و رخدادهای مرموز آن‌ها را در برگرفته است؛ از دریاچه‌ها، جنگل‌ها و درّه‌های وهم آلود و پر رمز و راز تا قلعه‌ها و ساختمان‌های قدیمی اسرارآمیز که هر از گاهی در آن‌ها اتفاقات ترسناکی می‌افتد.

حتما بخوانید  چرا این 11 مکان محبوب ترین مقاصد سفر بعد از کرونا هستند؟

 

اگر از دسته افرادی هستید که دوست دارید به جای سر زدن به مراکز خرید، پارک‌های جنگلی و ساحلی و سایر مکان‌های تفریحی به جاهای بروید که حس ماجراجویی شما را برآورده کنند، باید بدانید که در گردشگری ایران گزینه‌های زیادی پیش رویتان وجود دارد. برای خواندن اطلاعات و جزییات بیشتر درباره ترسناک‌ترین مکان‌های گردشگری ایران پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترسناک‌ترین مکان‌های گردشگری ایران را بخوانید.

 

 

۱۱- در زمستان ایران به کجا سفر کنیم؟

 

در زمستان ایران به کجا سفر کنیم؟

 

زمستان یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به مناطقی است که گرمای تابستان اجازه سفر کردن به آن‌ها را نمی‌دهد. یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران برای پیشنهاد مسافرت ایرانگردی در زمستان ایران استان‌های جنوبی و جنوب غربی ایران است.

 

در حقیقت بهتر است به گزینه شهرهای گرمسیری ایران به عنوان پیشنهاد مسافرت در زمستان ایران جدی‌تر فکر کنید تا گرفتار سرمای پیش بینی نشده و برف و باران هم نشوید. برای انتخاب بهترین مقصد ایرانگردی در زمستان می‌توانید به مقاله در زمستان ایران به کجا سفر کنیم مراجعه کنید.

 

 

۱۲- زیباترین مکان‌های گردشگری ایران از نگاه توریست‌ها

 

زیباترین مکان‌های گردشگری ایران از نگاه توریست‌ها

 

ایران کشوری پهناور با آب و هوای متنوع و غنای فرهنگی تاریخی بی‌نظیر و انبوهی از مکان‌های دیدنی طبیعی و تاریخی است. جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری در ایران کم نیستند. ایران به لحاظ جمعیت و مساحت به ترتیب در رتبه‌های هجدهم و هفدهم جهان قرار می‌گیرد. ثبت ۲۴ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو، ایران را به یکی از ده کشور غنی جهان به لحاظ مخازن طبیعی و تاریخی تبدیل کرده است.

 

وجود انبوهی از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی هم از ایران کشوری دیدنی و پرجاذبه ساخته است. سرزمین پهناور ایران از معدود کشورهای دنیاست که به انواع آب و هوا و ویژگی‌های طبیعی همچون دریا، کوهستان و جنگل و بیابان و دریاچه و رودخانه و… دسترسی دارد. علاوه بر تنوع اقلیم و دیدنی‌های طبیعی، ایران از پیشگامان تمدن بشری نیز به حساب می‌آید.

 

برای آشنایی با زیباترین مکان‌های گردشگری ایران از نگاه توریست‌ها و گردشگران ایرانی و خارجی می‌توانید به مقاله زیباترین مکان‌های گردشگری ایران از نگاه توریست‌ها مراجعه کنید.

 

 

۱۳- بهترین شهرها برای ایرانگردی در تابستان

 

معرفی ۴ شهر خنک و بکر ایران برای مسافرت در فصل تابستان

 

در تابستان به کجای ایران سفر کنیم یا به عبارت دیگر برای ایرانگردی در تابستان کجا بریم که خنک باشه؟ مسافرت تابستانی در ایران اغلب به خاطر گرمای بیش از حد هوا به دریای شمال و تن زدن به آب ختم می‌شوند. اما مسئله اینجاست که اگر کمی طبیعت کشور چهار فصل‌مان آشنا باشیم مناطق خنک و معتدل زیادی می‌توانند مقصد سفر تابستان برای ایرانگردی ما باشند.

 

یکی از شهرهای دیدنی ایران برای مسافرت در تابستان شهری کوچک و جمع و جور با هوایی خنک و معتدل از توابع استان اصفهان است که دو ساعت با این شهر فاصله دارد. اغراق نیست اگر بگوییم یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان خوانسار است. خوانسار را بیشتر به خاطر کندوهای عسل فراوان و عسل بی‌نظیر و نیز لاله‌های واژگونش می‌شناسند.

 

پیشنهاد بعدی برای سفر ایرانگردی در فصل تابستان شهرکرد است. شهرکرد واقع در استان چهار محال و بختیاری و مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است که به «بام ایران» هم مشهور است و اتفاقاً یکی از بهترین مکان‌های مسافرت در تابستان و ایرانگردی است. برای آشنایی با ۴ شهر خنک و بکر ایران برای ایرانگردی در تابستان می‌توانید به مقاله معرفی ۴ شهر خنک و بکر ایران برای مسافرت در تابستان مراجعه کنید.

 

۱۴- سفر یک روزه اطراف تهران

 

سفر یک روزه اطراف تهران

 

مسافرت یک روز اطراف تهران کجا بریم؟ برای پایتخت نشین‌هایی که فرصت زیادی برای سفر کردن و سفر ایرانگردی ندارند ولی می‌خواهند از کمترین زمان، بیشترین استفاده را ببرند، سفرهای کوتاه در همان نزدیکی‌های شهر تهران، بهترین راه چاره است. مهم نیست در کدام فصل از سال هستید، اطراف تهران پر از مکان‌های تفریحی است که با طی کردن مسیری کوتاه، می‌توانید حال و هوایتان را عوض کنید.

یکی از بهترین مقاصد سفر یک روزه اطراف تهران «تنگه واشی» است. «تنگه واشی» یا «تنگه ساواشی»، در مسیر جاده هراز پشت تونل «وانا» قرار دارد. کلمه واش، در زبان مازندرانی به معنای «چمن» و تنگه واشی به معنای تنگه‌ای است که دارای دشت چمن است. این مکان شامل دو تنگه است که تنگه اول به «واشی» و تنگه دوم به «سا» معروف است. در انتهای تنگه دوم هم یک آبشار ۱۵ متری قرار دارد.

برای مطالعه جزییات و آدرس ۱۴ مکان گردشگری برای سفره یک روز اطراف تهران روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۵- بهترین مقاصد گردشگری ایران برای سفر در فصل بهار

 

بهترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار کدام شهرها هستند؟ بهترین مکان در ایران برای سفر در بهار کجاست؟ جاهای تفریحی ایران برای سفر در بهار کدامند؟ با شروع فصل بهار، خیلی‌ها برنامه سفر به شهرهای رویایی و زیبای داخل کشور را می‌ریزند.

معمولا تا آخر فصل بهار، به خاطر متعادل بودن آب و هوا در بسیاری از مناطق کشور، سفر رفتن لذت‌بخش است. از طرفی تعطیلات رسمی در این فصل هم، عموما بیشتر از فصول دیگر سال است. اما بهترین مکان برای سفر در بهار کجاست؟ اگر قصد سفر به شهرهای داخل کشور را داشته باشیم، کجا را باید برای سفر در فروردین و اردیبهشت و خرداد انتخاب کنیم؟

برای مطالعه بهترین مقاصد گردشگری ایران برای سفر در فصل بهار روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

 

کدام مقاصد گردشگری ایران برای علاقه مندان به جاذبه‌های طبیعی مناسب است؟

 

اگر دوست دارید در مسیر سفر ایرانگردی از جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های حیرت انگیز دیدن کنید، پیشنهاد ما سفر به بندر چابهار و شهرهای دیدنی استان گیلان است.

 

 

چرا شیراز در لیست بهترین شهرها برای ایرانگردی قرار دارد؟

 

شیراز مرکز استان فارس است و وسعتی در حدود ۲۴۰ کیلومتر و جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. این شهر تعداد زیادی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیدنی دارد که هم برای علاقمندان به طبیعت و هم کسانی که به تاریخ و هنر علاقه دارند، مقصد جذابی است.

 

 

ترسناک‌ترین مقاصد ایرانگردی ایران کجاست؟

 

ریگ جن، جنگل جیغ، دره ارواح و کال جنی طبس از ترسناک‌ترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می‌شوند.

 

 

ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

 

پیشنهاد می‌کنیم برای شروع مسیر ایرانگردی از استان‌های همجوار محل زندگی خود شروع کنید. ایران کشوری چهار فصل است و در تمام فصول سال برای سفر به نقطه‌ای از ایران می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

 

کالابرگ الکترونیک