راهنمای خرید بهترین برند پاوربانک و نکات مهمی که حتما باید قبل از خرید بدانید

راهنمای خرید بهترین برند پاوربانک و نکات مهمی که حتما باید قبل از خرید بدانید


9 آبان 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
راهنمای خرید بهترین برند پاوربانک و نکات مهمی که حتما باید قبل از خرید بدانید

پاوربانک‌ها به بخشی کاملا اساسی از مجموعه نیازمندی‌های موبایل تبدیل شده‌اند. به‌خصوص درمورد آی‌پدها و آیفون‌ها، که با توجه به طراحی باتری، باتری‌ها عمر زیادی ندارند. شاید ۱۰ ساعت عمر باتری این وسایل باشد. اغلب ما با هر نوع دستگاه تلفن همراه یا دستگاه‌های هوشمند دیگر، نیازمند داشتن دستگاهی برای شارژ وسایل خود هستیم. در این مقاله مجله کوروش ما نکات و راهنمای خرید بهترین برند پاوربانک را که یک کادو مناسب برای آقایان و خانم‌ها هم هست را برای شما شرح داده‌ایم. در سرویس علم و تکنولوژی همراه ما باشید.

 

پاوربانک چیست؟

 

پاوربانک چیست؟ در واقع پاوربانک فقط یک باتری لیتیومی است که با برخی مدارهای پیچیده شارژ در محفظه خارجی قرار گرفته است. در چند سال گذشته باتری‌های لیتیوم ارزان شده و پاوربانک‌ها، به‌راحتی در دسترس هستند.

 

پاوربانک چیست؟

 

خصوصیات پاوربانک خوب

 

برای خرید این پاوربانک‌ها، باید به خصوصیاتی خاص توجه کنید. همچنین جالب است بدانید که امروزه، انواع پاوربانک‌ها برای شارژ انواع دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، تبلت و حتی لپ‌تاپ نیز در بازار در دسترس هستند.

 

 

ظرفیت باتری

 

مهم‌ترین مورد در راهنمای خرید پاوربانک، ظرفیت باتری و شارژدهی آنهاست. باتری داخل iPad یا دستگاه با مقیاس میلی‌آمپر یا میلی‌آمپر ساعت ارزیابی می‌شود. این اعداد خاص، همان ویژگی است که اغلب شرکت‌ها برای پاوربانک‌هایشان تبلیغ می‌کنند؛ بنابراین اگر دستگاه شما دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است، این بدان معنی است که شما یک بار شارژ کامل، این مقدار آمپر را از آن دریافت می‌کنید؛ اما این مقدار دقیق نیست.

 

تولیدکنندگان این پاوربانک‌ها را در ولتاژ باتری ارزیابی می‌کنند، اما برای شارژ تلفن، شما باید این ولتاژ را کمی افزایش دهید. همچنین مقداری از انرژی در اثر گرما در فرآیند تبدیل از بین می‌رود و دمای محیط نیز تأثیر دارد. بنابراین، به‌طور کلی، تقریبا ۱۵٪ درصد از رقم ذکر شده را کسر کنید تا ایده دقیق‌تری از مقدار شارژ پاوربانک دریافت کنید.

 

همچنین مطمئن شوید که رتبه‌بندی mAh  (میلی‌آمپر ساعت)برای مدل iPad  یا دستگاه تلفن همراه شما چقدر است. به‌عنوان مثال iPad Air 2 دارای باتری ۷۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت است. بنابراین، پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باید با کمی تغییر، شارژ کاملی برای دستگاه شما باشد.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و فروش اقساطی گوشی موبایل

 

 

سرعت شارژ

 

مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید، سرعت شارژ یک دستگاه توسط دستگاه پاوربانک است. در حالی که تلفن‌ها و سایر دستگاه‌های کم مصرف می‌توانند روی ۰.۵ میلی‌آمپر که USB ۲.۰  به صورت استاندارد ارائه می‌دهد شارژ شوند، iPad ها تا خاموش نشوند اصلا شارژ نمی‌شوند. شارژرهای عادی معمولا بیش از ۲ آمپر جریان دارند، به همین دلیل با سرعت بیشتری  iPad  شما را شارژ می‌کند.

 

۱۷بنابراین، بهتر است پاوربانکی را انتخاب کنید که ۱ یا ۲ سوکت داشته باشد و تا جریان ۲.۱ آمپر ظرفیت داشته باشد تا دستگاه شما سریع‌تر شارژ شود.

 

سرعت شارژ پاوربانک

 

بنابراین شما باید یک پاوربانک با یک سوکت داشته باشید که ۲.۱A یا بهتر را برای شارژ مناسب iPad خود فراهم کنید. بیشتر این روزها، به جز کوچکترین، سوکت های USB دوگانه دارند. بیشتر پاوربانک‌ها در بازار، ۲ سوکت دارند که یکی با جریان ۱ آمپر (۱A) و دیگری با جریان ۲ آمپر (۲A) است و بسیاری از پاوربانک‌ها دارای سیستم ولتاژ هوشمند هستند و تأمین برق را با همان سرعتی که مورد نیاز دستگاه است، انجام می‌دهند.

 

 

محافظت از باتری

 

یکی از نکات مهم دیگری که اغلب در هنگام خرید پاوربانک به آن توجه نمی‌شود؛ قاب باتری یا همان بدنه پاوربانک است. اگرچه یافتن موردی بدون محافظت و محفظه به‌ندرت اتفاق می‌افتد؛ اطمینان حاصل کنید که پاوربانک احتمالی شما از تمام فناوری محافظت مورد نیاز برخوردار است. محافظت در برابر شارژ اضافی باید در همه دستگاه‌های باتری لیتیوم استاندارد، وجود داشته باشد.

 

محافظت از باتری با پاوربانک

 

حتما روی بسته‌بندی یا دفترچه راهنما پاوربانک را بخوانید و دنبال این مورد باشید؛ آتش‌گرفتن باتری لیتیومی شوخی نیست! باتری‌های داخل پاوربانک، نباید در آب غوطه‌ور شوند یا در معرض تغییرات دمایی شدید قرار گیرند. این نه تنها باتری را خراب می‌کند، بلکه می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی شما نیز شود.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی ارزان ترین گوشی های سامسونگ بازار ایران

 

 

اندازه پاوربانک

 

دو باتری با درجه میلی‌آمپر ساعت یکسان، ممکن است از نظر اندازه متفاوت باشد؛ زیرا تراکم باتری یا تعداد سلول‌ها متفاوت است. به ابعاد فیزیکی پاوربانک مورد نظر خود توجه کنید، زیرا این امر مشخص می‌کند که در شرایطی که لازم دارید کار خواهد کرد یا خیر. خرید باتری بزرگ ۲۰هزار میلی‌آمپری، اگر شرایط نگهداری و استفاده آن را ندارید؛ فایده‌ای ندارد.

 

 

شارژ کردن پاوربانک

 

نکته مهم بعدی در راهنمای خرید پاوربانک، نحوه شارژ کردن پاوربانک و شارژ کردن دستگاه‌های دیگر با پاوربانک است. تمام پاوربانک‌ها توانایی انتقال قدرت دارند و دستگاه‌های متصل به خود را شارژ می‌کنند. این بدان معنی است که برای شارژ پاوربانک خود، به شارژر جداگانه‌ای نیاز ندارید. شارژر دیواری خود را به پاوربانک وصل کنید و تلفن و رایانه لوحی خود را به خروجی‌های پاوربانک وصل کنید. همه چیز با هم شارژ می‌شود.

 

شارژ کردن پاوربانک

 

ویژگی‌های اضافی در پاوربانک

 

گاهی اوقات، ویژگی‌های خاص می‌توانند در تصمیم‌گیری شما بین دو محصول که در غیر این صورت مشابه هستند، تأثیر بگذارند. برخی از پاوربانک‌ها دارای چراغ قوه LED یکپارچه هستند که در واقع می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

اگر به خارج از شهر می‌روید یا در کار ساخت‌وساز مشغول هستید، ممکن است پاوربانکی مقاوم یا ضد آب نیز بخواهید. حتی پاوربانک‌هایی نیز وجود دارند که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و در مکان‌هایی که اصلا دسترسی به برق ندارید، بسیار کاربردی هستند.

 

ویژگی‌های اضافی در پاوربانک

 

همچنین، در حالی که چراغ‌های نشانگر شارژ LED اکنون استاندارد هستند، ممکن است برای ایده دقیق‌تری از میزان شارژ باقی مانده، پاوربانکی با بازخوانی عددی بخواهید.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی برای عکاسی در انواع بازه قیمتی

 

 

عمر باتری پاوربانک

 

باتری پاوربانک‌ها نیز از جنس باتری‌های تلفن‌های هوشمند است و چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ بار می‌توانند شارژ و دشارژ شوند. البته طرز استفاده شما از پاوربانک نیز در عمر آن تأثیرگذار است؛ مثلا باید مراقب باشید که ضربه‌ای به پاوربانک وارد نشود.

 

عمر باتری پاوربانک

 

زیرا پاوربانک‌ها بسیار به ضربه حساس‌اند. همچنین نباید نشتی یا سوراخ در آنها ایجاد شود. این کار باعث خروج مواد شیمیایی آنها می‌شود و برای سلامتی شما نیز بسیار خطرناک است.

 

 

بهترین برند و برندهای معتبر پاوربانک

 

در آخرین نکته از راهنمای خرید پاوربانک، باید بدانید که کدام برند برای خرید این ابزار مهم، مؤثر بوده است. چه همیشه به وجود پاوربانک نیاز داشته باشید و چه تنها سالی چند بار و در مسافرت به پاوربانکتان نیاز داشته باشید؛ باید برند معتبر و با طول عمر مناسب را خریداری کنید تا بتوانید بارها از آن، بدون دردسر و اضطراب استفاده کنید.

 

بهترین برند و برندهای معتبر پاوربانک

 

مشهورترین و بهترین برندهای پاوربانک‌ در بازار عبارت‌اند از پاوربانک‌های سامسونگ، شیائومی، انکر و ریمکس. با وجود این، می‌توانید با توجه به قیمت، ویژگی‌های محصول و نظرات کاربران، بهترین انتخاب را برای شارژ دستگاه‌های هوشمند خود، داشته باشید و به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

 

 

منبع: ithingum

کالابرگ الکترونیک