طرز تهیه انواع دتاکس واتر یا آب سم زدا با طعمهای مختلف + فواید دتاکس واتر

طرز تهیه انواع دتاکس واتر یا آب سم زدا با طعمهای مختلف + فواید دتاکس واتر


9 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز-تهیه-دتاکس-واتر

دتاکس واتر یا دیتاکس واتر یا آب سم زدایی بدن نوعی نوشیدنی خنک جذاب است که این روزها بیشتر از همیشه طرفدار پیدا کرده است. این آب با خیس دادن انواع میوه و سبزیجات پر از فایده در خود، سرشار از ویتامین‌های مفید برای بدن است. از طرف دیگر به دلیل میکس نشدن میوه در آب کالری فوق العاده پایینی دارد و تنها خواص آن‌ها را به خود جذب کرده است. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید با آموزش طرز تهیه انواع دتاکس واتر با طعم‌های مختلف آشنا شوید و نگاهی به فواید این نوشیدنی جذاب بیندازید.

 

 

دتاکس واتر چیست؟

 

طرز-تهیه-دتاکس-واتر

 

احتمالاً خیلی از افراد دوست دارند بدانند که اصلاً دتاکس واتر چیست و از چه ترکیباتی تشکیل شده است. دیتاکس واتر در واقع آبی است که انواع میوه و سبزیجات تازه به آن اضافه شده و به آن آب طعم‌دار یا آب سم زدایی بدن نیز گفته می‌شود. این آب برای رژیم‌های سم زدایی و پاکسازی بدن بسیاری مفید است و به دلیل نداشتن کالری نوشیدنی مفید برای کاهش وزن محسوب می‌شود.

 

 

فواید آب سم زدا یا دتاکس واتر

 

طرز-تهیه-دتاکس-واتر

 

دتاکس واتر فواید زیادی برای بدن دارد و گفته می‌شود که در سم زدایی بدن، تنظیم PH بدن، بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی، بهبود روحیه، افزایش انرژی، کاهش وزن و بهبود وضعیت پوست نقش مهمی دارد. این موضوع به این علت اتفاق می‌افتد که تمامی خواص و ویتامین‌های میوه‌ها و سبزیجات وارد آب می‌شود و شما می‌توانید حتی در سخت‌ترین رژیم‌های غذایی نیز هر میزان که دوست دارید از دتاکس واتر مورد علاقه خود بخورید. در ادامه می‌توانید بیشتر با واقعی‌ترین فواید آب سم زدا یا دتاکس واتر برای بدن آشنا شوید.

 

 

فواید دتاکس برای لاغری

 

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن دیتاکس برای لاغری واقعاً مؤثر است و موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. طبق مطالعات انجام شده خوردن نیم لیتر آب برای ۱ ساعت تا حدود ۳۰ درصد میزان سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهد. حال تصور کنید این آب به همراه انواع ویتامین‌ها و بدون کالری اضافی خورده شود!

 

 

فواید دتاکس برای بهبود هضم غذا

 

طرز-تهیه-دتاکس-واتر

 

نوشیدن دتاکس واتر موجب می‌شود تا کمتر با مشکلاتی نظیر یبوست روبرو شوید. به علاوه خوردن عصاره میوه‌های تازه می‌تواند به سیستم گوارش کمک کند تا بهتر غذا را هضم کند. از همین رو دتاکس برای لاغری و هضم بهتر غذا بسیار مفید است.

 

 

فواید دتاکس برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

از دیگر فواید آب سم زدا می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. ویتامین‌های موجود در دیتاکس واتر می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و مقدار ویتامین سی بدن شما را تأمین نماید.

 

 

فواید دتاکس برای افزایش سطح انرژی

 

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سطح انرژی بدن، کاهش آب است. زمانی که آب بدن کم می‌شود شما احساس می‌کنید انرژی کمتری دارید و این موضوع حتی روی خلق و خویتان نیز تأثیر می‌گذارد. با خوردن دتاکس واتر و ویتامین‌های موجود در آن می‌توانید در طول روز انرژی بیشتری را تجربه کنید و شاداب‌تر باشید.

 

 

آموزش طرز تهیه انواع دتاکس واتر

 

طرز تهیه آب سم زدا یا دتاکس واتر بسیار ساده است. برای این کار تنها باید انواع میوه‌ها را برش دهید و داخل آب سرد بریزید. سپس دتاکس واتر خود را برای مدت حداکثر ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید. قرار دادن دتاکس واتر بیشتر از این زمان موجب پلاسیده شدن میوه‌ها و تغییر کردن طعم آن می‌شوند.

 

رایج‌ترین طعم‌های دتاکس واتر عبارت‌اند از:

 

دتاکس خیار، لیمو و نعناع

دتاکس هندوانه و نعناع

دتاکس پرتقال و لیمو ترش

دتاکس توت فرنگی و ریحان

دتاکس واتر سیب و دارچین

دتاکس لیمو زنجبیل

 

 

طرز تهیه دتاکس واتر خیار، لیمو و نعناع

 

طرز-تهیه-دتاکس-واتر

 

مواد لازم

 

آب سرد: ۸ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خیار متوسط: ۱ عدد

برگ نعناع: چند عدد

لیمو ترش: ۱ عدد

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه آب سم زدای خیار، لیمو و نعناع به این صورت است که ابتدا آب را داخل پارچ مناسب می‌ریزید. سپس لیمو و خیار را برش می‌زنید و به آب اضافه می‌کنید. سپس چند برگ نعناع تازه به دیتاکس واتر اضافه کنید و برای آماده شدن این دیتاکس باید چند ساعت آن را در یخچال قرار دهید.

 

 

طرز تهیه دتاکس واتر چربی سوز لیمو زنجبیل

 

مواد لازم

 

زنجبیل تازه: به اندازه یک بند انگشت

لیمو ترش تازه: ۱ عدد

آب: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

برای درست کردن این دتاکس واتر چربی سوز ابتدا باید زنجبیل را رنده کنید و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید. نصف لیمو ترش را فشار دهید و آب آن را به دیتاکس اضافه کنید. سپس ادامه لیمو را برش بزنید. این دیتاکس واتر چربی سوز هم برای لاغری و هم برای کاهش درد بسیار مناسب است. دیتاکس را در یخچال قرار دهید و بعد از چند ساعت میل کنید.

 

 

طرز تهیه دتاکس واتر سیب و دارچین

 

مواد لازم

 

آب: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سرکه سیب: ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش تازه: یک قاشق غذاخوری

دارچین: ۱ قاشق چای خوری

سیب: ۱ عدد

 

برای درست کردن دتاکس واتر چربی سوز سیب و دارچین ابتدا باید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و لیمو ترش را با آب ترکیب کنید. سپس سیب را به چند قسمت تقسیم کنید و همراه با دارچین به آب اضافه نمایید. دیتاکس را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و سپس نوش جان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک