طرز تهیه ۳۰ نوشیدنی‌ خنک و گوارا تابستانی 🍹 به روش کافی شاپی

طرز تهیه ۳۰ نوشیدنی‌ خنک و گوارا تابستانی 🍹 به روش کافی شاپی


10 تیر 1401 . زمان مطالعه: 25 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 30 نوشیدنی‌ 🍹 خنک و گوارا تابستانی به روش کافی شاپی
نوشیدنی‌های تابستانی آن هم در اوج گرما لذت فوق‌العاده‌ای دارد. معمولاً طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی با هم متفاوت است و شما برای آماده کردن انواع نوشیدنی‌ سرد تابستانی می‌توانید از مواد اولیه و میوه‌های متفاوتی استفاده کنید. اما کدام نوشیدنی خنک طعم بهتری دارد و برای پذیرایی از مهمان مناسب‌تر است؟ آیا طریقه درست کردن انواع نوشیدنی‌های سرد برای یک روز تابستانی را بلد هستید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه نوشیدنی های خنک تابستانی پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی

نوشیدنی‌های تابستانی انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید با ترکیب انواع آبمیوه‌ها و شیرین کننده‌ها با هم یک نوشیدنی خنک خوش طعم و خاص برای رهایی از گرمای تابستان آماده کنید و یا از مهمان‌های خود با انواع نوشیدنی‌های سرد پذیرایی کنید. معمولاً درست کردن نوشیدنی تابستانی کار ساده‌ای است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه و با ترکیب چند ماده ساده لذیذترین نوشیدنی‌های تابستانی را درست کنید.
به طور معمول بهتر است برای تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی از آبمیوه تازه یا شربت‌های تهیه شده از میوه‌های تازه استفاده کنید. اما شما با چند مورد از انواع نوشیدنی‌های سرد آشنا هستید؟ اگر به دنبال ایده برای درست کردن نوشیدنی تابستانی و خنک هستید، در ادامه می‌توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد آشنا شوید.

۱- شربت گل پنیری

 

شربت گل پنیرک
«شربت گل پنیرک» یکی از خوشمزه‌ترین و خنک‌کننده‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی هفت رنگ است. این شربت کهکشانی با گل پنیرک یکی از انواع نوشیدنی خنک و مجلسی برای مهمانی است که آن را می‌توانید در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف به صورت شربت ۷ رنگ درست کنید.
پنیرک طعم و مزه خاصی ندارد، اما علاوه بر خواص بی‌نظیر گل پنیرک در پیشگیری و درمان گرمازدگی، می‌توان به خاصیت تب‌بر بودن و کاهش حرارت بدن اشاره کرد. برای درست کردن شربت مجلسی گل پنیرک که به گل ختمی هم مشهور است، ابتدا باید گل پنیرک را با ½ لیوان آب سرد خیس کنید.
۳۰ دقیقه خیس خوردن کافی است تا یک عصاره رنگی و غلیظ به دست بیاید. سپس گل پنیرک را از صافی رد کنید و آن را برای تهیه‌ این شربت خنک آماده کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه شربت گل پنیرک خوشمزه و خنک می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت گل پنیرک مراجعه کنید.

۲- شربت آلبالو

 

شربت آلبالو خنک

 

«شربت آلبالو» از نوشیدنی‌های تابستانی است که برای درمان گرمازدگی در روزهای گرم تابستان بسیار مفید است. این در حالی است که آلبالو چه به صورت میوه تازه و چه به صورت شربت و حتی آلبالو پلو از قدیم‌الایام بسیار برای درمان گرمازدگی و پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توصیه شده است.

شربت خوشرنگ و خوشمزه آلبالو یکی از لذیذترین انواع نوشیدنی‌های سرد است که می‌توان در روزهای گرم سال برای پذیرایی از مهمان و به عنوان یک نوشیدنی مجلسی در کنار غذا نیز سرو نمود.

برای خواندن طریقه درست کردن شربت خنک آلبالو می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت آلبالو مراجعه کنید.

۳- لیموناد

 

لیموناد یک شربت تابستانی

 

«لیموناد» یکی از نوشیدنی‌های تابستانی معروف است که می‌توان آن را مناسب فصل زمستان هم تهیه کرد. انواع مختلفی از لیموناد را می‌توانید در منوی کافی‌شاپ‌ها پیدا کنید. ولی معروف‌ترین نوع آن، «لیموناد نعنایی» است. برای کسانی که رژیم لاغری دارند و می‌خواهند کالری کمتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، می‌توان از موادی استفاده کرد که با خیال راحت‌تر این نوشیدنی را مصرف کنند.

شما می‌توانید در طرز تهیه لیموناد خانگی رژیمی به جای استفاده از شکر، عسل را جایگزین کنید. اگر از عسل استفاده می‌کنید، آن را همراه با آب نجوشانید. چون باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد. برای خواندن طرز تهیه نوشیدنی خنک و تابستانی لیموناد می‌توانید به مقاله طرز تهیه لیموناد مراجعه کنید.

۴- شربت سکنجبین

شربت سکنجبین خنک و خوشمزه
«سکنجبین» که اغلب به صورت شربت استفاده می‌شود یک درمان عالی برای گرمازدگی و یکی از انواع شربت‌های تابستانی است. سکنجبین را هم به صورت نوشیدنی تابستانی و هم با کاهو میل می‌کنند. شما می‌توانید این شربت را به عنوان یک نوشیدنی سرد خانگی برای مهمانی به خصوص در فصول تابستان و بهار تهیه کنید و از آن لذت ببرید.
در طرز تهیه شربت سکنجبین باید دسته نعناع را خوب تمیز کنید. ساقه‌ها و برگ‌های زرد نعناع را جدا کنید. سپس نعناع‌ها را در یک آبکش بریزید و چند بار با آب فراوان بشویید تا کاملاً تمیز شود. بعد از تمیز شدن نعناع‌ها، ساقه‌های نعناع را کنار هم قرار دهید، دسته کنید و آن را برای تهیه شربت سکنجبین آماده کنید.
برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه نوشیدنی تابستانی سکنجبین می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت سکنجبین مراجعه کنید.

۵- شیر طالبی

شیر طالبی خنک تابستانی
نوشیدن یک لیوان «شیر طالبی» در اوج گرمای تابستان لذت وصف‌ناپذیری دارد که نه تنها عطش‌تان را برطرف می‌کند، بلکه خواص زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد. شیر طالبی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های سرد است که می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را تهیه کنید.
این نوشیدنی خنک به قوی شدن سیستم ایمنی بدن و همچنین درمان بیماری‌های مختلف کمک می‌کند و گزینه بی‌نظیری برای پذیرایی از مهمان‌ها محسوب می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه شیر طالبی مخصوص باید یک طالبی با اندازه متوسط انتخاب کنید. طالبی را با آب فراوان بشویید. سپس آن را خوب خشک کنید.
حالا طالبی را از عرض آن برش دهید. سپس پوست طالبی را جدا کنید. آن را به قطعات کوچک خرد کنید و با مخلوط‌کن میکس کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه نوشیدنی خنک و خوشمزه شیر طالبی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شیر طالبی مراجعه کنید.

۶- موهیتو

موهیتو یک نوشیدنی تابستانی
«موهیتو» یکی از انواع نوشیدنی‌های سرد و خنک است که نوشیدن آن در تابستان فوق‌العاده است. طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی با لیمو معمولاً برای گرمای تابستان بسیار دلچسب است. تجربه خوردن این نوشیدنی سرد و باکلاس کافی شاپی معمولاً بسیار خوشایند است. ولی خودتان هم می‌توانید به راحتی آن را با مواد ساده و در دسترس با نعناع و هندوانه و یا توت فرنگی و موز و پرتقال در خانه درست کنید.
موهیتو را می‌توانید با عرق نعناع و نعناع کوبیده شده درست کنید. در طرز تهیه نوشیدنی خنک موهیتو با عرق نعناع باید عرق نعناع، آب، شکر و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. وقتی دانه‌های شکر حل شدند، قالب‌های یخ را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه نوشیدنی خنک موهیتو می‌توانید به مقاله طرز تهیه موهیتو مراجعه کنید.

۷- دیتاکس واتر

 

دیتاکس واتر از نوشیدنی‌های تابستانی

 

«دتاکس واتر»، «دیتاکس واتر» یا «آب سم زدایی بدن» نوعی نوشیدنی خنک جذاب است که این روزها بیشتر از همیشه طرفدار پیدا کرده است. این آب با خیس کردن انواع میوه و سبزیجات پر از فایده در خود، سرشار از ویتامین‌های مفید برای بدن است. از طرف دیگر به دلیل میکس نشدن میوه در آب کالری فوق‌العاده پایینی دارد و تنها خواص آن‌ها را به خود جذب کرده است.

این آب مقوی و خوش طعم برای رژیم‌های سم زدایی و پاکسازی بدن بسیار مفید است و به دلیل نداشتن کالری نوشیدنی مفید برای کاهش وزن محسوب می‌شود. شما می‌توانید دیتاکس واتر را با استفاده از میوه‌ها و ادویه‌های گیاهی مختلف آماده کنید. برای خواندن طرز تهیه دیتاکس واتر می‌توانید به مقاله طرز تهیه دیتاکس واتر مراجعه کنید.

۸-  شربت گل محمدی

 

شربت گل محمدی یک شربت خنک

از خواص گل محمدی در تهیه مربا و دمنوش بسیار شنیده‌ایم. اما «شربت گل محمدی» هم یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین شربت‌ها به خصوص در فصل تابستان است. در فصل تابستان تهیه انواع شربت رنگی و گیاهی سنتی ایرانی با عرقیات مرسوم است.
شربت گل محمدی یک نوشیدنی بسیار مفید سنتی برای پیشگیری و درمان گرمازدگی و البته یک شربت مجلسی ایرانی برای پذیرایی است. برای درست کردن شربت گل محمدی هم از گلبرگ تازه و هم خشک می‌توانید استفاده کنید
برای درست کردن شربت مجلسی و سنتی گل محمدی تازه، ابتدا باید گلبرگ‌ها را از شاخ و برگ جدا و تمیز کنید. سپس لازم است تلخی برگ گل محمدی را بگیرید. در یک قابلمه لعابی (مثل درست کردن مربا از قابلمه لعابی استفاده کنید که رنگ شربت شفاف و براق شود، اگر ندارید هم ایرادی ندارد) آب را جوش بیاورید. برای خواندن ادامه مراحل طرز درست کردن شربت گل محمدی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت گل محمدی مراجعه کنید.

۹- آب زرشک طبیعی

آب زرشک طبیعی یک شربت خنک و تابستانی

 

حتما بخوانید  ترکیب جرم گیر و وایتکس | عوارض، نشانه های مسمومیت و پیشگیری

«آب زرشک طبیعی» با داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین سی و مواد مغذی یکی از مفیدترین نوشیدنی‌های دنیا محسوب می‌شود. این نوشیدنی سرد و خنک فواید زیادی برای بدن دارد و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است. تأثیر آب زرشک برای لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن نیز به اثبات رسیده است.

برای درست کردن آب زرشک تازه در خانه بهتر است از زرشک‌های درشت مخصوص آبگیری استفاده کنید. این زرشک‌ها که به زرشک سیاه معروف هستند در عطاری‌ها یافت می‌شوند و از خانواده زرشک قرمز هستند. اگر این سوال در ذهنتان ایجاد شده که آب زرشک را چه موقع بخوریم، بهتر است بدانید که خوردن آب زرشک طبیعی صبح‌ها به صورت ناشتا و شب هنگام، موقع خواب بهترین زمان مصرف آن است.

برای خواندن طرز تهیه نوشیدنی تابستانی آب زرشک می‌توانید به مقاله طرز تهیه آب زرشک مراجعه کنید.

۱۰- شربت نارنج

شربت نارنج یک نوشیدنی خنک
«شربت نارنج» یک انتخاب ایده‌آل برای رفع تشنگی ماه رمضان و گرمازدگی تابستان است. در اینجا قرار است چند مدل و روش طرز تهیه شربت نارنج را به شما یاد بدهیم. یادتان نرود که فوت و فن‌های این شربت خوشمزه را هم به کار ببندید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
حتماً می‌دانید که نارنج سوغات شیراز است و این شهر را شهر «بهار نارنج» هم می‌نامند. پس اگر قرار است به دنبال روش‌های طرز تهیه شربت نارنج برویم، باید از دستور تهیه‌ای استفاده کنیم که در این شهر رایج است. بد نیست بدانید که شیرازی‌ها روش‌های مختلفی برای درست کردن شربت نارنج دارند، اما این شمایید که بر اساس سلیقه، امکانات، طبع و زمانی که در اختیار دارید، تصمیم می‌گیرید کدام روش برایتان از همه بهتر و با شرایط شما سازگارتر است.
برای خواندن چند روش طرز تهیه نوشیدنی خنک نارنج می‌توانید به مقاله طرز تهیه شربت نارنج مراجعه کنید.

۱۱- اسموتی طالبی

 

اسموتی طالبی

 

اسموتی‌ها به عنوان بهترین نوشیدنی‌های فصل گرما، جای خودشان را در منوی کافه‌ها و حتی مهمانی و دورهمی باز کرده‌اند. این نوشیدنی تابستانی سرد و پرطرفدار، حاصل ترکیب یک میوه با میوه‌ها یا مواد مختلف دیگر است که مثل یک پکیج خوشمزه سلیقه اغلب افراد است.

«اسموتی طالبی» در کل طعم شیرینی دارد، ولی اگر با مواد دیگری آن را تهیه کردید که از شیرینی آن کاسته شد، می‌توانید از عسل برای شیرین‌تر کردن طعم و مزه آن استفاده کنید. برای خواندن طریقه درست کردن این نوشیدنی خنک می‌توانید به مقاله طرز تهیه اسموتی طالبی مراجعه کنید.

۱۲- معجون شیر پسته

 

معجون شیر پسته خوشمزه

 

انواع معجون ایرانی چه با بستنی و چه به صورت اسموتی از جمله سالم‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی و ایرانی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی بسیار مفید است. برای تهیه‌ این نوشیدنی خنک و مقوی ابتدا شیر سرد را با پسته و هل در غذاساز یا میکسر بریزید تا یک مایه خمیری درست شود. سپس شیر یخ‌زده را اضافه کنید و باز هم در میکسر هم بزنید تا یکدست شود.

اگر خرید پسته برای شما امکان‌پذیر نیست هم نگران نباشید. معجون شیر موز و شیر خرما هم یک بمب تقویت سیستم ایمنی بدن است. برای مطالعه طرز تهیه نوشیدنی خنک و مقوی معجون شیر پسته می‌توانید به مقاله طرز تهیه معجون شیر پسته مراجعه کنید.

۱۳- اسموتی توت فرنگی

اسموتی توت فرنگی
در طرز تهیه نوشیدنی خنک و خوشمزه «اسموتی توت فرنگی» باید توت فرنگی‌ها را بشویید. قسمت سبز آن را جدا کنید. از وسط برش بزنید. موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. همه را در یک کاسه بریزید و در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزنند. بعد از حدود ۲ ساعت آن‌ها را از فریزر بیرون آورده و در مخلوط‌کن بریزید.
برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه اسموتی توت فرنگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه اسموتی توت فرنگی مراجعه کنید.

۱۴- اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه تابستانی
«اسموتی هندوانه» از انواع نوشیدنی‌های تابستانی است که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. در فصل بهار و تابستان، با وجود هندوانه نمی‌توان بی‌خیال درست کردن اسموتی با این میوه خوشمزه و پرطرفدار شد.

اگر اهل آشپزی و درست کردن انواع دسر و آبمیوه هستید حتماً می‌دانید اسموتی‌هایی که می‌توان با هندوانه درست کرد، بسیار متنوع‌اند و از مواد مختلفی در آن‌ها می‌توان استفاده کرد. برای خواندن طریقه درست کردن انواع مختلف اسموتی هندوانه می‌توانید به مقاله چند مدل طرز تهیه اسموتی هندوانه مراجعه کنید.

۱۵- اسموتی انبه و موز

 

اسموتی انبه و موز

 

ترکیب انبه و موز، به عنوان دو میوه محبوب و پرطرفدار گرمسیری، عالی و بسیار جذاب است. هر دو میوه با طبع گرم، خواص و فواید فراوانی هم دارند و از انواع اسموتی تابستانی خوشمزه و مقوی برای روزهای گرم محسوب می‌شوند.

برای درست کردن نوشیدنی اسموتی انبه و موز، کافی است موز و انبه را با مواد دیگری مخلوط کنید. در یکی از روش‌های طرز تهیه نوشیدنی اسموتی باید پوست انبه و موز را بگیرید. هسته انبه را خارج کنید. هر دو میوه را به قطعات کوچک خرد کنید. آن‌ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً یخ بزنند.

برای خواندن ادامه طریقه درست کردن انواع اسموتی انبه و موز می‌توانید به مقاله طرز تهیه اسموتی انبه و موز مراجعه کنید.

۱۶- شربت ریواس

 

طرز تهیه شربت ریواس

 

«شربت ریواس» خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین نوشیدنی خنک تابستانی است که سرشار از ویتامین است و به خاطر رنگ جذابی که دارد، برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز بسیار مناسب است. دستور تهیه شربت ریواس را می‌دانید؟ فواید شربت ریواس چیست؟ برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت ریواس کافی شاپی به ۲ روش و جزییات خوشمزه شدن آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۷- شربت بهار نارنج

 

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

 

«شربت بهار نارنج» یکی از جذاب‌ترین انواع نوشیدنی‌ فصل بهار و تابستان است. این نوشیدنی خوش عطر و بو با استفاده از شکوفه‌های تازه بهار نارنج یا عرق بهار نارنج تهیه می‌شود و از همین رو بسیار مفید و خوش طعم است. اما طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی چگونه است؟

مراحل درست کردن نوشیدنی تابستانی شربت بهار نارنج و زعفران چقدر طول می‌کشد؟ آیا چیزی در مورد طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل خشک می‌دانید؟ طریقه مصرف شربت بهار نارنج چگونه است؟ برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۸- شربت زردآلو

شربت زردآلو با عطر فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است که معمولاً به روش‌های متفاوتی آماده می‌شود. به طور کلی طرز تهیه شربت زردآلو خانگی شباهت زیادی به شربت‌های خانگی دیگر دارد، اما شما می‌توانید این نوشیدنی را هم با میوه تازه و هم میوه خشک زردآلو تهیه کنید.

شربت زردآلو به دلیل عطر و طعم بی‌نظیری که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان باشد. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی با میوه تازه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۹- اسموتی هندوانه و توت فرنگی

 

مراحل طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی با لیمو ترش و نعنا

 

ترکیب میوه‌های تازه میکس شده یکی از خوشمزه‌ترین انواع نوشیدنی تابستانی است که می‌تواند خستگی یک روز گرم را از تنتان بیرون کند. در طرز تهیه اسموتی هندوانه خانگی بهتر است از هندوانه رسیده و شیرین استفاده کنید.

اضافه کردن آب لیموترش تازه طعم شگفت انگیزی به این اسموتی می‌بخشد. برای مطالعه طریقه درست کردن اسموتی هندوانه و توت فرنگی  روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۰- شربت نعنا

 

مراحل طرز تهیه شربت نعناع خانگی

 

«شربت نعنا» خانگی با برگ‌های تازه و عطر با طراوت و جذابی که دارد، یکی از دلچسب‌ترین و مفیدترین انواع نوشیدنی‌های تابستانه است. معمولاً در طرز تهیه شربت نعناع تازه و خوشمزه از نعنای تازه استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید این نوشیدنی تابستانی خوش‌طعم را با عرق نعنا نیز آماده کنید.

از طرف دیگر ترکیب شربت نعنا با گلاب یا لیمو می‌تواند طعم این شربت خوشمزه را تا حد زیادی تغییر دهد. اما آیا می‌دانید طرز تهیه شربت نعنا و لیمو چگونه است؟ علت تلخ شدن شربت نعنا چیست؟ برای مطالعه طرز تهیه شربت نعنا به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه شربت بهار نارنج مجلسی با عرق بهار نارنج و شکوفه آن

۲۱- شربت دارچین

 

فوت و فن‌های طرز تهیه شربت دارچین

 

«شربت دارچین» یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و مقوی برای روز‌های گرم تابستان است که به رفع عطش نیز کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی را علاوه بر استفاده به صورت ساده، می‌توانید همراه با دیگر نوشیدنی‌ها و شربت‌ها هم به کار ببرید. از شربت دارچین برای از بین بردن نفخ و بهبود عملکرد سیستم گوارشی استفاده می‌شود.

برای درست کردن شربت دارچین با چوب دارچین،‌ باید چوب‌های دارچین را با مقداری شکر در آب، بجوشانید. بعد از این که شکر حل و محلول غلیظ شدند، آن‌ را صاف کنید. شربت دارچین را بعد از صاف کردن، با تکه‌های یخ میل کنید. می‌توانید این نوشیدنی تابستانی را در بطری‌های در بسته بریزید و هنگام درست کردن شربت، با مقداری آب حل کنید. سپس آن را سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه شربت دارچین به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۲- انواع اسموتی استوایی

 

سوالات متداول در مورد تهیه انواع اسموتی استوایی

 

طرز تهیه اسموتی استوایی یا همان «اسموتی تروپیکال» درست همانند انواع دیگر اسموتی‌ها بسیار راحت است. این اسموتی با استفاده از میکس کردن میوه‌های متنوع استوایی آماده می‌شود و به دلیل به کار بردن میوه‌های خاص و کمیاب در ایران به عنوان یک نوشیدنی لوکس و پرطرفدار شناخته می‌شوند.

میوه‌های استوایی انرژی زیادی دارند و می‌توانند به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده مصرف شوند. برای مطالعه مراحل طرز تهیه انواع نوشیدنی استوایی لوکس روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۳- انواع شربت ضد عطش و ضد تشنگی

 

انواع نوشیدنی ضد عطش و ضد تشنگی

 

با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان معمولاً آشنایی با طرز تهیه شربت‌های ضد‌عطش بیشتر از همیشه طرفدار پیدا می‌کنند. در گرمای تابستان هیچ چیزی به اندازه یک لیوان نوشیدنی خنک و خوشمزه خانگی نمی‌تواند گرما و خستگی را از تنتان بیرون کند و موجب خنک شدن شما شود.

اما آیا می‌دانید چه شربت‌هایی برای مقابله با عطش و تشنگی مفید هستند؟ با چند روش طرز تهیه شربت و نوشیدنی ضد عطش آشنا هستید؟ برای مطالعه دستور تهیه انواع شربت ضد عطش و ضد تشنگی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۴- بهترین نوشیدنی‌ برای درمان کم آبی بدن

 

بهترین نوشیدنی ها برای درمان کم آبی بدن

 

بهترین نوشیدنی خانگی برای درمان کم آبی بدن چیست؟ خستگی، گیجی، سردرد و بی‌حالی تنها بخشی از علائم ناخوشایند کم آبی بدن هستند. کم آبی زمانی اتفاق می‌افتد که میزان دفع مایعات بدن بیشتر از جذب مایعات باشد. در این شرایط اندام‌ها و بافت‌های حیاتی بدن قادر به انجام امور روزمره خود نیستند و با مشکل مواجه می‌شوند.

زمانی که بدن شما کم آب می‌شود، شما باید از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که هر چه سریع‌تر این کم آبی را جبران کند و مایعات از دست رفته بدن را تأمین نماید. همانطور که می‌دانید حدود ۶۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده و تقریباً همه اندام‌های حیاتی بدن با کمک آب فعالیت می‌کنند، و از همین رو مصرف به اندازه آب و مایعات می‌تواند به عملکرد طبیعی بدن کمک کند.

بهترین نوشیدنی‌ها برای کمبود آب بدن نوشیدنی‌هایی هستند که بدون گاز، الکل و کافئین باشند تا خیلی زود علائم کم آبی را جبران کنند. اما برای درمان کم آبی بدن در فصل تابستان چه نوشیدنی بخوریم؟ برای مطالعه طرز تهیه چند نوشیدنی خانگی برای درمان کم آبی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۵- شیر تخمه خربزه

 

مراحل طرز تهیه شیر تخمه خربزه

 

«شیر تخمه خربزه» یکی از جالب‌ترین و مفیدترین انواع نوشیدنی‌ تابستانی خانگی است که بسیار سریع و راحت آماده می‌شود. در طرز تهیه شیر تخمه خربزه هم می‌توانید از شیر گاو و هم شیرهای گیاهی استفاده کنید. این شیر خوش طعم به روش‌های مختلفی آماده می‌شود و شما می‌توانید با افزودن مقداری دارچین یا زنجبیل طعم بی‌نظیری به آن ببخشید.

شستن تخمه خربزه شاید چالش‌برانگیزترین قسمت طرز تهیه شیر تخمه خربزه باشد. در اولین مرحله از طرز تهیه شیر تخمه خربزه با دارچین باید تخمه‌ها را برای ۲ تا ۳ روز در یک کاسه آب بریزید تا قسمت ژله‌ای دور تخمه شسته شود. سپس تخمه‌ها را با آب فراوان بشویید، در یک آبکش بریزید و برای چند روز در فضای بیرون از خانه یا داخل آشپزخانه بگذارید تا کاملاً خشک شود. برای مطالعه طرز تهیه شیر تخمه خربزه به ۳ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۶- میلک شیک گیلاس

 

فوت و فن‌های طرز تهیه میلک شیک گیلاس

 

برای درست کردن «میلک شیک گیلاس» که مثل اسموتی گیلاس یک نوشیدنی تابستانی با گیلاس است، باید همه مواد را از قبل در یخچال گذاشته باشید تا کاملا سرد باشند. سپس هسته گیلاس‌های شسته شده را بگیرید و به صورت مرحله به مرحله مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شوند. میلک شیک گیلاس با شیر را بعد از آماده شدن تزیین و سرو کنید.

معمولا در طرز تهیه میلک شیک از بستنی وانیلی استفاده می‌شود. اما می‌توانید به جای آن، بستنی کاکائویی، بستنی توت فرنگی و دیگر بستنی‌های میوه‌ای هم استفاده کنید.

علاوه بر گیلاس می‌توانید از میوه‌های دیگر مثل موز، آناناس، انواع بری، توت فرنگی و … در کنار گیلاس برای تهیه میلک شیک استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه میلک شیک گیلاس به ۲ روش کافی شاپی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۷- میلک شیک آلبالو

 

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو

 

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تهیه میلک شیک آلبالو، آماده کردن آن با بستنی وانیلی است. مراحل درست کردن این میلک شیک تابستانی و خنک بسیار راحت است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را آماده کنید.

یک روش دیگر هم این است که به میلک شیک آلبالو خامه اضافه کنید. اضافه کردن خامه به میلک شیک آلبالو موجب می‌شود تا این دسر هم طعم لذیذتری پیدا کند و هم بافت آن غلیظ و یکدست شود. در ادامه می‌توانید با روش درست کردن میلک شیک آلبالو با خامه آشنا شوید. برای مطالعه طرز تهیه میلک شیک آلبالو به ۳ روش کافی شاپی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۸- لایم چری

 

فوت و فن های طرز تهیه لایم چری

 

«لایم چری» در اصل یک نوشیدنی تابستانی محبوب در سراسر دنیاست که مواد اصلی آن همان‌طور که از نامش پیداست، از لیمو و آلبالو (یا گاهی اوقات گیلاس تازه) تشکیل شده است. انواع مختلفی از لایم چری وجود دارند که می‌توانید با موادی که در دسترس دارید، درست کنید. حتی میزان مواد را بنا به ذائقه خود می‌توانید کم یا زیادتر در نظر بگیرید.

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، مواد را از قبل در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس داخل یک لیوان را ابتدا شربت آلبالو بریزید و روی آن را با تکه‌های یخ بپوشانید. باید تا نصف لیوان را با شربت آلبالو و یخ پر کنید. برای مطالعه طرز تهیه لایم چری به ۲ روش مطلب کلیک کنید.

 

۲۹- میلک شیک موز و هلو

 

طرز تهیه میلک شیک هلو و موز بدون بستنی

 

«میلک شیک هلو و موز» یک نوشیدنی تابستانی مفید و بسیار خوشمزه است که می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه آماده کنید. شما می‌توانید در طرز تهیه میلک شیک موز و هلو هم از شیر و هم بستنی استفاده کنید.

درست کردن یک میلک شیک هلو و موز سالم و مقوی در خانه ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تنها باید مواد شیک را میکس کنید. برای مطالعه مراحل درست کردن میلک شیک هلو و موز به ۲ روش با بستنی و بدون بستنی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

طرز تهیه انواع کوکتل آبمیوه با نوشابه انرژی‌زا

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه آبمیوه کوکتل با نوشابه انرژی‌زا

 

آیا می‌دانید طرز تهیه آبمیوه کوکتل با نوشابه انرژی‌زا چگونه است؟ درست کردن آبمیوه‌های متنوع با طعم‌های متفاوت و جذاب یکی از بهترین گزینه‌ها برای نوشیدنی پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان است.

اما یکی از متفاوت‌ترین روش‌های درست کردن انواع کوکتل بدون الکل در خانه، استفاده از نوشابه انرژی‌زا است. این نوشابه به خاطر طعم خاص و انرژی زیادی که دارد، بسیار پرطرفدار است. برای درست کردن این نوع کوکتل باید از آبمیوه‌های مختلف و نوشابه انرژی‌زا استفاده کنید.

برای مطالعه طرز تهیه نوشیدنی کوکتل آبمیوه لاکچری با انرژی‌زا روی لینک مطلب کلیک کنید.

نوشیدنی خنک چی درست کنم؟

اگر به دنبال طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد برای روزهای گرم سال و یا پذیرایی از مهمان در تابستان هستید، می‌توانید شربت‌های خنک و خوشمزه‌ای که در این مقاله آورده شد را امتحان کنید. طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی بسیار راحت است و با میوه‌های ساده و مواد اولیه در دسترس آماده می‌شوند.

سوالات متداول

در طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟

برای تهیه نوشیدنی‌های تابستانی معمولاً از انواع میوه‌های تابستانی، شیر و لیموترش استفاده می‌شود.

در طرز تهیه نوشیدنی خنک پنیرک از چه موادی استفاده می‌شود؟

برای درست کردن نوشیدنی تابستانی شربت پنیرک تنها به گل پنیرک نیاز دارید.
کالابرگ الکترونیک