طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس مجلسی خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی

طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس مجلسی خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی


29 شهریور 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس مجلسی بسیار خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی

طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس مقوی و خوشمزه که یک سوپ اسفناج مجلسی خامه‌ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس‌های سرماخوردگی است را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس مجلسی

طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس مجلسی بسیار خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی

مواد لازم برای ۴ نفر

 

اسفناج: ۱ کیلوگرم

عدس: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

جو پرک: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۱ فنجان

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه

نعنا داغ و پیاز داغ: به مقدار دلخواه

خامه: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس مجلسی بسیار خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی

 

مرحله اول

 

برای درست کردن سوپ عدس و اسفناج که یکی از انواع سوپ مجلسی و خوشمزه برای مهمانی و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است می‌توانید به سوپ سیب زمینی، قارچ یا هویج هم اضافه کنید که سلیقه‌ای است. اما مواد اصلی سوپ عدس و اسفناج همان عدس، اسفناج و جو پرک است. برای تهیه سوپ ابتدا اسفناج‌ها را بشورید و سپس با عدس و جو و مقداری آب جوش و زردچوبه و فلفل بپزید. آب جوش یا استاک مرغ و گوشت و سبزیجات (اختیاری) باید کاملا روی مواد را بپوشاند و این ترکیب کاملا خوب بپزد و جا بیفتد.

 

مرحله دوم

 

سپس مقداری مقداری پیازداغ و نعنا داغ درست کنید و نیمی از آن را به سوپ اضافه کنید، نمک سوپ را هم اندازه کنید. طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس با شیر هم مرسوم است. وقتی سوپ حسابی پخت و جا افتاد آن را با غذاساز یا گوشتکوب برقی میکس کنید. به این ترتیب سوپ اسفناج و عدس پوره و یکدست می‌شود. کمی دیگر سوپ را روی شعله ملایم گاز بگذارید و به آن ۱ فنجان شیر اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ یکدست شود.

 

مرحله سوم

 

سوپ اسفناج شما آماده است، کافی است روی آن را با پیازداغ، نعناداغ و مقداری خامه (یا ماست چکیده) تزیین کنید تا یک سوپ اسفناج خامه‌ای خوشمزه و مجلسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشید. به جای پیاز داغ برای روی سوپ می‌توانید از مقداری قارچ تفت داده شده و نان تست تفت داده شده ساده یا نان سیر هم استفاده کنید.

 

بد نیست بدانید انگلیسی‌ها به جای خامه یک عدد تخم مرغ نیمرو یا آبپز روی سوپ اسفناج می‌گذارند یا ایتالیایی‌ها با مقداری پنیر پارمزان رنده شده این سوپ را میل می‌کنند. توصیه می‌کنیم طرز تهیه انواع سوپ خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه کرونا، سرماخورگی و آنفولانز را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

کالابرگ الکترونیک