طرز تهیه ۴۰ مدل سوپ ساده و رستورانی خوشمزه + فیلم

طرز تهیه ۴۰ مدل سوپ ساده و رستورانی خوشمزه + فیلم


20 دی 1402 . زمان مطالعه: 34 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴۰ طرز تهیه انواع سوپ ساده و رستورانی خوشمزه + فیلم
فهرست محتوا پنهان

طرز تهیه سوپ همیشه با استقبال عاشقان انواع سوپ روبروست. ما در این مطلب یک لیست کامل از انواع سوپ ساده، سوپ برای مریض و سوپ رستورانی مجلسی برای شما آماده کرده‌ایم. این لیست آنقدر متنوع است که به راحتی می‌توانید سوپ‌های خوشمزه را طبق ذائقه و سلیقه‌تان انتخاب کنید و در خانه بپزید. طرز تهیه انواع سوپ را در مجله کوروش بخوانید و فیلم طرز تهیه برخی از انواع سوپ را هم تماشا کنید.. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

تاریخچه پیدایش سوپ برای پیش غذا

از شواهد و مدارک پیداست تاریخچه پخت غذایی شبیه «سوپ» در ظروف سفالی و بر روی آتش به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. در حقیقت بعد از این‌که انسان توانست ظروف سفالی را بسازد و از آن برای پخت غذا روی آتش استفاده کند، سفره غذایی‌اش گسترده‌تر و متنوع‌تر شد.

تاریخچه پیدایش سوپ برای پیش غذا

اصلا می‌دانستید فلسفه انتخاب نام مکانی به نام رستوران برای صرف غذا، پخت غذای سوپ بوده است؟ در واقع رستوران مکانی بود که در آن‌جا سوپ فروخته یا سرو می‌شده است. برخی هم معتقدند غذایی به نام سوپ با شکل و شمایل امروزی دستپخت برده‌ای مصری به نام «منس» بوده که برای رفع گرسنگی از آشپزخانه سلطنتی فرعون یک مرغ دزیده بود. بعد از این‌که سوپ مرغ «منس» آماده شد نگهبانان قصر او را دستگیر کردند و پیش فرعون بردند تا مجازات شود. اما همین که فرعون یک قاشق از سوپ چشید طعم این غذای جدید را پسندید. و البته «منس» آنقدر خوش‌شانس بود که بعد از این اتفاق به جای مجازات مرگ، لقب آشپز سلطنتی را از آن خود کند. راستی، ۴ فوریه روز جهانی سوپ خانگی است.

برای درست کردن انواع سوپ از مواد مختلفی مثل گوشت مرغ، ادویه جات مختلف مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه، بلغور جو یا جو پرک، رب گوجه، رشته سوپی، سبزی سوپ، قارچ، شیر، خامه و کره استفاده می‌شود که شما می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

با آموزش طرز تهیه سوپ های ساده و مجلسی، انواع سوپ سرد و گرم، سوپ برای بیمار و انواع سوپ ساده و راحت با ما همراه شوید.

۱- سوپ جو قرمز با مرغ

حتی اگر تا حالا هم چندان کنجکاو نبوده‌اید که درباره طرز تهیه «سوپ جو قرمز با مرغ» بدانید ولی حتما برای یک بار هم که شده، طعم آن را چشیده‌اید چون سوپ جو قرمز از انواع طرز تهیه سوپ‌ مرغ برای مهمانی و حتی سفارش در رستوران است.

طرز تهیه سوپ جو قرمز با مرغ مجلسی

طرز تهیه سوپ جو قرمز با طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی و سوپ جو سفید بسیار شبیه است و فقط برخی جزییات را باید رعایت کنید تا یک سوپ شگفت‌انگیز از آب دربیاید.برای مطالعه طرز تهیه سوپ جو قرمز با مرغ و راز خوشمزه شدن سوپ جو روی لینک مطلب کلیک کنید. این دستور پخت سوپ درست همانی است که قرار است خودتان و دیگران را شگفت‌زده کند.

۲- سوپ گولاش مجاری

بگذارید همین اول بگوییم که «گولاش» چیست. گولاش در زبان مجاری به معنی «گاوچران» است و «سوپ گولاش» را هم گاوچرانان اختراع کرده‌اند، به همین خاطر نام آنها را رویش گذاشته‌اند. طرز تهیه سوپ گولاش بسیار ساده است و احتمالا مشابه آن را در غذاهای ایرانی پخته‌اید البته با کمی تغییر در جزییات.

طرز تهیه سوپ گولاش

گولاش آنقدر معروف است که آن را در کشورهای مختلف می‌توانید پیدا کنید و دستور پخت‌شان هم از یک قاعده پیروی می‌کند برای مثال طرز تهیه گولاش اتریشی با طرز تهیه گولاش آلمانی و گولاش ترکی یکسان است و فقط ادویه‌ها فرق دارند.

گولاش مرغ و گولاش گوشت هم از دیگر اسم‌‌های سوپ گولاش است که فقط نوع گوشت‌شان متفاوت است. بد نیست بدانید گولاش واقعی خورش نیست، بلکه یک سوپ مجلسی خوشمزه است با پاپریکای فراوان، یک غذای نونی خوشمزه. روی لینک طرز تهیه سوپ گولاش بزنید و طعم یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ملی مجارستان و از نمادهای این کشور را امتحان کنید.

۳- سوپ زرشک

«سوپ زرشک» با جو یا ورمیشل را می‌توانید در هر فصلی از سال در کنار غذای اصلی به عنوان سوپ متفاوت، سرو کنید و حتی اگر آن را به صورت مجلسی بپزید، برای مهمانی‌‌ها هم کاربرد دارد.

دستور پخت سوپ زرشک مجلسی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه سوپ زرشک مجلسی با جو یا ورمیشل رستورانی، به طرز تهیه سوپ مرغ و طرز تهیه سوپ رشته بسیار شبیه است و آن را به نام سوپ زرشک ورمیشل هم می‌شناسند. سوپ ورمیشل را با عدس هم می‌توانید طبخ کنید. برای مطالعه طرز تهیه سوپ زرشک روی لینک مطلب که به رنگ قرمز است کلیک کنید.

۴- سوپ برش روسی

این سوپ خونگی یکی از مقوی‌ترین انواع سوپ روسی است که انتخاب خوبی برای روزهای سرد و پیشگیری از سرماخوردگی و انواع ویروس‌های دستگاه تنفسی مثل کرونا و آنفولانزا محسوب می‌شود؛ البته با تقویت سیستم ایمنی بدن.

طرز تهیه سوپ برش روسی خوشمزه

مهم‌ترین ماده تشکیل‌ دهنده این سوپ یاقوتی رنگ، لبو یا همان چغندر است و برای همین رنگ قرمز و زیبایی دارد و در کنار چند قطره آب لیموترش تازه و شوید خرد شده ظاهر شگفت‌انگیزی پیدا می‌کند. خوردن یک وعده سوپ برش روسی می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد و فشار خون‌تان را تنظیم کند.

سوپ لبو برای سلامت قلب، معده و قلب شما یک وعده مفید محسوب می‌شود و برای کاهش وزن یک غذای ایده‌آل است. برای درست کردن این سوپ ساده و لذیذ می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید و سبزیجات مختلفی را به آن اضافه کنید.

از آنجایی که لبو و سبزیجات به کار رفته در این سوپ، ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی دارند، خوردن این سوپ ساده می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. برای مطالعه طرز تهیه سوپ برش روی لینک مطلب کلیک کنید.

۵- سوپ ورمیشل

طرز تهیه سوپ مجلسی ورمیشل

یکی از مشهورترین سوپ‌های رستورانی در سرتاسر دنیا «سوپ ورمیشل» است که بچه‌ها هم میانه خوبی با آن دارند. این سوپ سبزیجات رستورانی به راحتی در منزل درست می‌شود و یک سوپ سبک برای پیش غذا است.

برای تهیه سوپ ورمیشل باید سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب در یک قابلمه بریزید. سپس شعله گاز را با حرارت زیاد روشن کنید. کمی صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس کمی زردچوبه به مرغ بزنید. مرغ باید برای ۵ دقیقه در قابلمه بجوشد تا بوی زهم آن از بین برود.

سپس می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید و مرغ را از آب خارج کنید و کنار بگذارید. برای خواندن ادامه طرز تهیه سوپ ورمیشل می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ ورمیشل کلیک کنید.

۶- سوپ کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‌العاده است. کلم بروکلی با داشتن ویتامین‌های A ،C و E و همچنین بسیاری آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر فراوان، یکی از سالم‌ترین سبزیجاتی است که می‌توانید به عنوان یک غذای سالم و سرشار از مواد غذایی مفید به صورت دورچین کنار انواع غذا و سالاد روی میز شام و ناهار بگذارید.

طرز تهیه 25 سوپ مجلسی خانگی به روش رستورانی در روز جهانی سوپ

خبر خوب این است که می‌توانید کلم بروکلی را کمی هم بپزید و مطمئن باشید که خواصش را از دست نمی‌دهد. در ضمن اگر به دنبال راه‌های درمان و پیشگیری بیماری کرونا ویروس یا انواع آنفولانزای فصلی و جدید هستید، «سوپ کلم بروکلی» به عنوان سوپ سبزیجات مجلسی یک ایده فوق‌العاده است. برای مطالعه طرز تهیه سوپ کلم بروکلی روی لینک مطلب ضربه بزنید.

۷- سوپ شیر با جو پوست کنده

«سوپ سفید» یا «سوپ شیر با جو» از جمله محبوب‌ترین انواع سوپ پیش غذا و در برخی موارد غذای ساده نونی است.

طرز تهیه سوپ مجلسی شیر با جو پوست کنده

سوپ جو را با شیر و خامه و جو پوست کنده یا پرک و در برخی موارد با بلغور گندم هم درست می‌کنند. برای تهیه سوپ جو باید ابتدا جو را بشورید و چند ساعت خیس کنید تا موقع پخت حسابی لعاب بیندازد.

سپس جو، پیاز، تکه‌های فیله مرغ، نمک و ادویه، سیر، چوب دارچین یا برگ بو و آب به مقدار لازم (در حدی که روی مواد را بپوشاند) را در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بپزید. یک ساعت که از پخت گذشت چوب دارچین یا برگ بو را از قابلمه خارج کنید و تمام مواد قابلمه را در غذاساز یا میکسر میکس کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه سوپ شیر با جو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ شیر  کلیک کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

۸- سوپ پای مرغ

تا به حال پای مرغ خورده‌اید؟ اصلا می‌دانید خواص پای مرغ چیست؟

روش پخت سوپ پای مرغ و روش کندن صحیح پوست پای مرغ

پای مرغ سرشار از کلاژن است و کلاژن هم یک ماده مفید و موثر برای سلامت و جوانی، حفظ استحکام و کشش پوست است. با این‌ همه بسیاری از افراد چندان تمایلی به خوردن پای مرغ ندارند. اگر دوست داشتید سوپ ساده پای مرغ را به عنوان سوپ جدید، امتحان کنید. در مقاله طرز تهیه سوپ پای مرغ می‌توانید دستور تهیه آن را مطالعه کنید.

۹- سوپ گوجه فرنگی با برنج و خامه

دستور پخت‌های مختلفی برای درست کردن «سوپ گوجه فرنگی» در مجله‌ها و سایت‌های آشپزی وجود دارد. در واقع سوپ گوجه فرنگی را به هر طریقی درست کنید، خوشمزه و لذیذ است.

آموزش دستور پخت سوپ گوجه فرنگی و ریحان

در هوای سرد بارانی و برفی خوردن غذاهای داغ مثل سوپ حسابی می‌چسبد و سوپ گوجه فرنگی به عنوان سوپ مجلسی، هم به خاطر ویتامین C موجود در آن یک سوپ ساده و راحت و خوشمزه برای درمان سرماخوردگی است.

برای درست کردن سوپ گوجه فرنگی ساده ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری کره تفت دهید تا سبک شود. سپس سیب زمینی، هویج و ساقه کرفس را ریز خرد کنید و همراه با دو حبه سیر له شده تفت دهید.

کمی که بوی سیر بلند شد، دو لیوان آب جوش را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا مواد جوش بیایند و سپس شعله را کم کنید. برای این‌که طعم سوپ قوی‌تر شود بهتر است گوجه فرنگی‌ها را کبابی کنید و پوست‌شان را بگیرید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی به چند روش ایتالیایی، فرانسوی و ترکی می‌توانید به مقاله طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی مراجعه کنید.

۱۰- سوپ پیاز فرانسوی

«سوپ پیاز فرانسوی» یکی از مشهورترین سوپ‌ها و یک سوپ مجلسی رستورانی در بهترین رستوران‌های دنیاست.

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

همان‌طور که از اسم این سوپ هم پیداست پایه اصلی آن، «پیاز» البته به صورت کاراملی است. این در حالی است که مهم‌ترین قسمت طعم خوشمزه سوپ استفاده از استاک گوشت به خصوص استاک گوشت ماهیچه گوساله برای پخت آن است.

برای تهیه سوپ پیاز ابتدا باید پیازها را بشورید و پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید. پیازها را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا سبک و سپس سرخ و کاراملی شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه بدون شکرک و کپک به ۳ روش

بعد از ۱۵ دقیقه بقیه روغن زیتون و کره را اضافه کنید و به سرخ کردن و هم زدن پیازها ادامه دهید. سپس شکر و نمک را اضافه کنید تا به روند کاراملی شدن پیازها کمک کنید و باز هم پیازها را هم بزنید و بعد ۲ حبه سیر له شده را هم اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر تفت دهید. برای خواندن ادامه مراحل تهیه سوپ پیاز می‌توانید روی لینک طرز تهیه سوپ پیاز کلیک کنید.

۱۱- سوپ مرغ با جو و خامه

«سوپ مرغ با جو» از جمله بهترین غذاها و گاهی هم پیش‌غذاها به خصوص در روزهای سرد و البته یک غذای درمانی فوق‌العاده در زمان ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا است.

این سوپ رستورانی با مرغ و خامه، یک غذای کامل و مقوی برای روزها و شب‌های سرد سال است. سوپ خامه‌ای با مرغ و برنج را می‌توانید به عنوان یک سوپ برای بیمار با نان سرو و میل کنید و البته اگر رژیم دارید می‌توانید به جای خامه از شیر یا اگر طعم شیر را نمی‌پسندید از آب مرغ برای درست کردن این سوپ لذیذ استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ مجلسی مرغ با جو و خامه

برای خواندن طرز تهیه سوپ مرغ با جو و خامه و جزییات خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ مرغ با جو و خامه کلیک کنید.

۱۲- سوپ فرانسوی با تره فرنگی و سیب زمینی

«سوپ فرانسوی خامه‌ای» با تره فرنگی و سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌ها در فرانسه و سرتاسر اروپاست که به خصوص در روزهای سرد سال هواخواهان زیادی دارد. برای تهیه سوپ ساده فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی، ابتدا در یک قابلمه بزرگ کره را روی حرارت ملایم گاز آب کنید.

تره فرنگی و پیازهای خرد شده را به کره اضافه کنید و تفت دهید. درب قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا پیاز و تره فرنگی روی شعله ملایم گاز نرم و سبک شوند. بعد از ده دقیقه سیب زمینی‌های ریز و نازک خرده شده را اضافه کنید و با نمک و فلفل سیاه و قرمز به اندازه دلخواه مزه‌دار کنید.

حالا آویشن، مرزنگوش و برگ بو را اضافه کنید و خوب هم بزنید. به مدت ۱۲ دقیقه دیگر درب قابلمه را بگذارید تا تمام مواد روی حرارت ملایم بپزند. در مرحله بعد آب مرغ را اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا محتویات قابلمه به جوش بیاید.

سوپ ساده فرانسوی خامه‌ای با تره فرنگی و سیب زمینی

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سوپ فرانسوی خامه‌ای می‌توانید به مقاله طرز تهیه سوپ فرانسوی خامه‌ای مراجعه کنید.

۱۳- سوپ تره فرنگی

«سوپ تره فرنگی» که به مخلوط آن با سیب زمینی «پارمنتی‌یر پتاژ» potage parmentier هم گفته می‌شود، یک سوپ کلاسیک فرانسوی و از انواع پیش غذای محبوب بین المللی است. این سوپ مقوی همچنین پایه اساسی در غذاهای فرانسوی است.

برای درست کردن «سوپ تره فرنگی» باید تره فرنگی‌ها را بشوییم و بعد ریشه آن را بگیریم و به تکه‌های برابر تقسیم کنیم. سپس باید تره‌ها را در روغن سرخ کنیم. جداگانه کمی آب سرد در ظرف کوچکی ریخته و با آرد حل می‌کنیم و روی تره‌ها می‌ریزیم.

فواید شگفت انگیز سوپ تره فرنگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

آموزش سوپ رستورانی تره فرنگی بسیار آسان است. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه این سوپ مقوی خانگی و خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ تره فرنگی کلیک کنید.

 

۱۴- سوپ ساده برای درمان سرماخوردگی

در روزهای سرد پاییز و زمستان آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا همواره در اوج است. سرماخوردگی علیرغم اسم و رسم ساده‌اش فرد را چند روزی از کار و زندگی می‌اندازد و گاهی بسیار کلافه کننده است.

سوپ ساده برای درمان سرماخوردگی

به همین دلیل بسیاری از افراد دنبال نسخه‌های ساده و سریع برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و گلو درد می‌گردند. در دوره سرماخوردگی بهترین و مفیدترین غذا سوپ است. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال طرز تهیه سوپ و به قول معروف سوپ بیمارستانی با مواد مغذی و درمانگر برای سرماخوردگی هستند. برای مطالعه طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۵- سوپ کدو حلوایی

با یک سوپ خوشمزه مجلسی در فصل پاییز چطورید؟ یک سوپ جدید و خوشمزه!

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

«سوپ کدو حلوایی» با شیر و تزیین خامه با آن بافت نرم و مخملی یک گزینه عالی برای روزهای سرد، دورهمی‌ها و حتی به عنوان پیش غذاهای مهمانی‌های مجلسی و رسمی در اغلب کشورهای دنیاست.

سوپ کدو حلوایی از انواع سوپ ساده و مقوی برای مهمانی یا درمان سرماخوردگی است. برای خواندن طریقه درست کردن سوپ کدو حلوایی مجلسی خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ کدو حلوایی کلیک کنید.

۱۶- سوپ شلغم

همانطور که می‌دانید، یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان سرماخوردگی در طب پزشکی و طب سنتی ایرانی و اسلامی «شلغم» است.

طرز تهیه سوپ جو و قارچ یا سوپ سفید رستورانی

حالا اگر این شلغم را به صورت سوپ با مرغ که خودش درمان سرماخوردگی است، «پیاز» که یک ماده ضد عفونت، ضد ویروس و ضد التهاب است و جو پرک سرشار از فیبر و ویتامین درست کنید، یک معجون فوق‌العاده برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا ساخته‌اید. یک طرز تهیه سوپ مجلسی خوشمزه!

در پاسخ به این سوال که برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا چه بخوریم همیشه سوپ شلغم از نخستین مواردی است که توصیه می‌شود. سوپ شلغم برای کودک هم بی‌نظیر است. طرز تهیه سوپ شلغم را با کلیک کردن روی لینک مقاله آن مطالعه کنید.

۱۷- سوپ اسفناج و عدس

برای درست کردن غذا سوپی خوشمزه و ساده برای وعده صبحانه و ناهار و شام و همچنین سوپ برای درمان سرماخوردگی به انواع حبوبات و سبزیجات نیاز داریم و اضافه کردن یا نکردن انواع گوشت یا استاک گوشت هم اختیاری است.

در میان طرز تهیه سوپ‌های مختلف «سوپ اسفناج» بسیار پرطرفدار است. برای درست کردن سوپ عدس و اسفناج که یکی از انواع سوپ مجلسی و خوشمزه برای مهمانی و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است می‌توانید به سوپ سیب زمینی، قارچ یا هویج هم اضافه کنید که سلیقه‌ای است.

اما مواد اصلی سوپ عدس و اسفناج همان عدس، اسفناج و جو پرک است. برای تهیه سوپ ابتدا اسفناج‌ها را بشورید و سپس با عدس و جو و مقداری آب جوش، زردچوبه و فلفل بپزید. آب جوش یا استاک مرغ و گوشت و سبزیجات (اختیاری) باید کاملا روی مواد را بپوشاند و این ترکیب کاملا خوب بپزد و جا بیفتد.

طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس برای تقویت سیستم ایمنی بدن

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ اسفناج و عدس کلیک کنید.

۱۸- سوپ بلدرچین

«سوپ بلدرچین» با ترکیب جوانه ماش قطعا خوشمزه‌ترین طعمی است که کودکان می‌توانند آن را تجربه کنند، تنها به شرط اینکه طرز تهیه این سوپ عالی را یاد بگیرید. سوپ بلدرچین با جوانه ماش برای کودک بالای ۸ ماه منبع عالی از ویتامین‌ها و پروتئین‌هاست.

طرز تهیه سوپ بلدرچین برای درمان کرونا به روش رستورانی

این سوپ جزو مقوی‌ترین غذاهایی است که باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان نیز می‌شود و البته برای تقویت بدن در برابر ویروس‌های تنفسی از آنفولانزا گرفته تا کرونا هم بسیار مفید و موثر و مقوی است. برای مطالعه طرز تهیه سوپ بلدرچین به عنوان یک سوپ رستوران روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۹- سوپ نخود فرنگی

«سوپ نخود فرنگی» از جمله غذاهای خوشمزه‌ای است که به روش‌های مختلفی پخته می‌شود، برخی سوپ نخود فرنگی را با سبزیجاتی مثل ذرت، قارچ یا هویج می‌پزند و برخی دیگر در طرز تهیه آن از شیر استفاده می‌کنند.

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی خامه ای به روش رستورانی

سوپ نخود فرنگی یک غذای مقوی برای کودکان هم به حساب می‌آید. سوپ نخود فرنگی در ساده‌ترین حالت با هویج یا ذرت هم پخته می‌شود. جزییات خوشمزه شدن و طرز تهیه سوپ نخود فرنگی را در مقاله آن مطالعه کنید

۲۰- سوپ نودل چینی و کره‌ای با سبزیجات

«سوپ نودل» یک غذای فوق‌العاده رایج در چین و کره است که درواقع جزو وعده‌های غذایی اصلی این کشورها محسوب می‌شود. این سوپ با فرهنگ مردم چین گره خورده است و محبوبیت خاصی بین مردمان این کشور دارد.

دستور پخت نودل چینی و کره ای

طرز تهیه سوپ نودل چینی معمولا بسیار متفاوت است و به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. برخی از انواع نودل با سبزیجات و موادی آماده می‌شوند که ما به راحتی به مواد آن دسترسی نداریم و ممکن است برای تهیه آن با مشکل مواجه شویم. این سوپ پیش غذا رستورانی را در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۲۱- سوپ انار

«سوپ انار»، جزو خوشمزه‌ترین انواع سوپ ایرانی است و پیشنهادی واقعا هیجان انگیز برای دوستداران طعم‌های ترش و ملس محسوب می‌شود. از مراحل آماده‌سازی مواد تا پخت نهایی سوپ، شما تنها به ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارید. در نتیجه این فرصتی عالی برای تجربه طعمی متفاوت خواهد بود.

طرز تهیه سوپ انار برای درمان سرماخوردگی

این سوپ نه تنها طعمی شگفت‌انگیز دارد، بلکه به واسطه ظاهر فوق‌العاده‌اش می‌تواند خاطره‌ای متفاوت از طعم سوپ را در ذهن شما به جای بگذارد. تهیه سوپ انار را در روزهای سرد سال و شب‌ یلدا را از دست ندهید.

۲۲- سوپ ذرت

«سوپ ذرت» یکی از سوپ‌های خوشمزه است که برخی در طرز تهیه آن از شیر استفاده می‌کنند و برخی از رب گوجه فرنگی اما شیوه متداول آن استفاده از شیر است.

طرز تهیه سوپ مجلسی ذرت

این سوپ به دلیل داشتن مرغ و ذرت حاوی مواد مغذی زیادی است. برخی هم برای اینکه ذرت خوشمزه و غلیظ شود از کمی خامه در طرز تهیه سوپ ذرت استفاده می‌کنند. برای تهیه سوپ ذرت با شیر و قارچ، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه کوچک با مقداری آب بپزید.

برای پخت سینه مرغ عدد پیاز خرد شده و کمی نمک، فلفل و زردچوبه نیز به آب داخل قابلمه اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا سینه مرغ هنگام پخته شدن کمی طعم بگیرد. پس از پخته شدن، سینه مرغ را ریش ریش کنید. حدود یک لیوان دسته‌دار فرانسوی از آبی را که مرغ در آن پخته شده کنار بگذارید. برای خواندن ادامه مراحل تهیه سوپ ذرت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ ذرت کلیک کنید.

۲۳- سوپ سیب زمینی

سوپ‌‌ها وقتی با سیب زمینی و شیر و خامه درست شوند، علاوه بر طعم لذیذ، کاملا غنی و پر از عطر و طعم خواهند شد. البته سبزی‌هایی که در طرز تهیه سوپ سیب زمینی ساده یا با خامه و پنیر به کار می‌روند هم نقش موثری در ایجاد عطر و رنگ سوپ دارند. این دستورالعمل ساده برای سوپ سیب زمینی بیش از یک دهه است که امتحان شده و از امتحان هم سربلند در آمده است.

طرز تهیه سوپ مجلسی سیب زمینی

به این سوپ، «سوپ سیب زمینی ایرلندی» هم گفته می‌شود و یک دستور پخت ساده و خوشمزه دارد که حسابی شما را سر ذوق می‌آورد. پیشنهاد ما برای سوپ مهمانی و رستورانی سوپ سیب زمینی با سیب زمینی معمولی یا شیرین است. برای مطالعه طرز تهیه سوپ سیب زمینی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۴- سوپ حریره مراکشی

خوردن انواع سوپ همیشه و در هر فصلی هیجان‌انگیز است ولی زمستان که می‌شود، سوپ‌ها جای خودشان را حسابی در لیست غذایی ما باز می‌کنند. این بار سراغ یک سوپ مراکشی رفته‌ایم که بسیار پرطرفدار است و از طرفی، به عنوان ناهار یا شام هم استفاده می‌شود.

سوپ حریره مراکشی

«سوپ گوشت حریره مراکشی»، هم با گوشت و هم بدون گوشت پخته می‌شود ولی معمولا در صورتی ‌که با گوشت پخته شود، به عنوان وعده غذایی اصلی به کار می‌رود و در غیر این صورت، نقش دسر یا پیش‌غذا را بازی می‌کند. این سوپ حسابی هم مقوی است و از مواد متنوع زیادی در آن استفاده می‌شود و همین مواد با خاصیت‌های گوناگون، آن را لذیذتر خواهند کرد.

بیشترین کاربرد سوپ رستورانی خوشمزه حریره مراکشی، برای افطار و در ماه رمضان است ولی با خواص زیاد، به کمک درمان سرماخوردگی هم می‌آید. مراحل  طرز تهیه سوپ حریره مراکشی را می‌توانید در مقاله آن مطالعه کنید.

۲۵- انواع سوپ برای کودکان زیر یک سال

چطور برای بچه ها سوپ خوشمزه و مقوی بپزیم؟

تهیه سوپ برای کودکان در کنار جذابیت‌‌هایی که برای یک مادر دارد، نیازمند رعایت یک سری نکات است تا سلامت کودک حفظ شود. برای مثال تا قبل از یک سالگی نباید به کودک‌تان اسفناج بدهید یا تعداد دفعات خوراندن سوپ و غذای کمکی در اوایل بعد از ۶ ماهگی، یک وعده و به اندازه یک قاشق است.

حتما بخوانید  طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ مجلسی مرحله به مرحله

اما مهم‌ترین نکته در طرز تهیه سوپ برای کودکان، مقوی بودن آن‌هاست، در ضمن طعم غذای کمکی یا سوپ باید طوری باشد که کودک را به خوردن آنها مشتاق کند. برای مطالعه دستور پخت انواع سوپ برای کودک روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۶- سوپ قارچ

«سوپ قارچ» یکی از محبوب‌ترین سوپ های رستورانی است. استفاده از شیر و خامه در این سوپ، بسیار متداول است و می‌توانید سوپ قارچ را با مرغ هم درست کنید.

طرز تهیه سوپ قارچ

طرز تهیه سوپ قارچ با شیر و خامه و سوپ قارچ با مرغ و جو پرک به روش رستورانی بیش از سایر انواع سوپ قارچ مرسوم است. شما می‌توانید سوپ قارچ را برای کودکان ۱ تا ۲ ساله هم به روشی خاص طبخ کنید که برای آن‌ها لذت بخش باشد.

۲۷- انواع سوپ سرد

طرز تهیه انواع سوپ سرد

«سوپ سرد» از انواع سوپ خوشمزه ایرانی و فرنگی است که به صورت سرد سرو می‌شود و برای فصول گرم سال به عنوان پیش غذا یا غذای تابستانی برای وعده شام انتخاب فوق‌العاده‌ای است. اما آیا می‌دانید طرز تهیه سوپ سرد ماست برای روزهای گرم تابستان چگونه است؟ سوپ سرد سبزیجات چطور آماده می‌شود و برای تهیه یک سوپ سرد تابستانی خوش طعم به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

سوپ سرد نوعی سوپ است که همان‌طور از نام آن مشخص است، به صورت سرد سرو می‌شود. این سوپ معمولاً با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه درست می‌شود و برای آبرسانی و تأمین ویتامین‌های و مواد معدنی مورد نیاز بدن بسیار مفید است.

شما می‌توانید با استفاده از انواع سبزیجات و میوه‌های تازه یا پخته شده سوپ سرد درست کنید و در روزهای گرم تابستان آن را به عنوان میان وعده یا یک پیش غذای سالم میل کنید. معمولاً دستور پخت سوپ سرد بسیار متنوع است و شما می‌توانید به روش‌های متفاوتی آن را درست کنید.

برای مثال آبدوغ خیار یکی از شناخته شده‌ترین انواع سوپ سرد ایرانی است که اتفاقاً طرفداران زیادی هم در تابستان دارد. اما اگر دوست دارید طرز تهیه سوپ سرد به عنوان پیش غذای تابستانی را به روش‌های مختلف یاد بگیرید، روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ سرد کلیک کنید.

۲۸- سوپ سفید جو پرک

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ جو پرک

«سوپ جو پرک» یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع سوپ است که هم مزه لذیذی دارد و هم خیلی راحت و سریع آماده می‌شود. در طرز تهیه سوپ جو پرک هم می‌توانید از رب گوجه استفاده کنید و هم این سوپ را به صورت سفید و همراه با شیر درست کنید.

اما سوپ جو پرک سفید چطور آماده می‌شود؟ چگونه می‌توان یک سوپ جو پرک مجلسی و قرمز آماده کرد؟ برای مطالعه طرز تهیه ۳ مدل سوپ جو پرک رستورانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۹- سوپ بیکن و سیب زمینی

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن

«سوپ سیب زمینی و بیکن» یکی از پیش‌غذاهای سنتی برای شام جشن کریسمس یا کریسمس ایو است که معمولا روی میز پذیرایی جای ثابتی دارد. این سوپ خوشمزه به روش‌های مختلف تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

برای مطالعه طرز تهیه سوپ بیکن و سیب زمینی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۰- سوپ ترخینه

سوپ ترخینه خانگی از انواع سوپ

«سوپ ترخینه» یکی از خوشمزه‌ترین انواع سوپ برای سرماخوردگی است که معمولاً در غرب کشور و شهرهایی مثل کرمانشاه طبخ می‌شود و یک درمان بی‌نظیر برای سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی فصلی محسوب می‌شود.

برای درست کردن سوپ ترخینه خانگی باید از ترکیب سبزیجاتی مثل ترخینه، اسفناج و مقداری شنبلیله و سیر استفاده کنید. برای تهیه سوپ ترخینه ابتدا باید تکه‌های ترخینه را بشویید و در یک کاسه بیندازید. روی آن‌ها را مقداری آب بریزید تا از هم باز شوند.

حدود یک ساعت زمان کافی است. عدس‌ها و لپه‌ها را هم در دو ظرف جداگانه خیس کنید و تا زمان پخت، چند بار آب آن‌ها را عوض کنید. اسفناج‌ها را بشویید و به قطعات ریز خرد کنید. سپس لپه‌ها را در آب بپزید و پیاز را در روغن سرخ کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سوپ ترخینه برای سرماخوردگی و آنفولانزا به دو روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ ترخینه کلیک کنید.

۳۱- سوپ پرتقال

سوپ پرتقال از خوشمزه ترین انواع سوپ

«سوپ پرتقال» یکی از متفاوت‌ترین انواع سوپ مخصوص پاییز و زمستان است که به دلیل عطر دلپذیر پرتقال و مزه لذیذی که دارد، می‌تواند به عنوان یک عصرانه جذاب سرو شود. این سوپ برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است و همراه با مرغ آب پز شده، گوجه فرنگی تازه، سیر و پیاز درست می‌شود.

در طرز تهیه سوپ پرتقال، ابتدا باید یک پیاز را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. مقداری روغن به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. مرغ‌ها را به پیازها اضافه کنید و حرارت را پایین بیاورید تا کمی مرغ‌ها با پیاز تفت بخورند و سرخ شوند.

سپس مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و ادویه‌های دلخواه را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید تا طعم خامی ادویه‌ها هم گرفته شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سوپ پرتقال به ۲ روش ساده و خامه‌ای می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ پرتقال کلیک کنید.

۳۲- سوپ فلفل دلمه‌ای

سوپ فلفل دلمه ای رژیمی از انواع سوپ

یکی دیگر از انواع سوپ‌های خانگی و خوشمزه «سوپ فلفل دلمه‌ای» است که می‌توانید این سوپ را با رنگ‌های مختلف فلفل دلمه‌ای درست کنید. سوپ فلفل دلمه‌ای هم به صورت کاملاً گیاهی درست می‌شود و هم می‌توان در طرز تهیه آن از گوشت و مرغ استفاده کرد.

ترکیب سبزیجات متنوع در این سوپ موجب می‌شود که خواص بی‌نظیری برای سلامت داشته باشد و بسیار مقوی باشد. در طرز تهیه سوپ فلفل دلمه‌ای، ابتدا باید فلفل‌ها را بشویید و با چاقو از وسط باز کنید. دانه‌های فلفل را بیرون بیاورید و آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. پوست حبه‌های سیر را بگیرید و آن‌ها را ریز خرد کرده یا رنده کنید.

بهتر است از جعفری تازه استفاده کنید. جعفری‌ها را بشویید و ساطوری کنید. هویج را هم بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. هر چه هویج‌ها ریزتر خرد شوند، بهتر می‌پزند.

در یک قابلمه، کمی روغن زیتون بریزید و بعد از گرم شدن، فلفل دلمه‌ای‌ها را در آن تفت دهید. سپس سیر پوره شده، فلفل سیاه، پاپریکا و کمی نمک به آن بیفزایید. همه مواد را به مدت ۱ دقیقه تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

رب گوجه فرنگی را در این مرحله از طرز تهیه سوپ فلفل دلمه‌ای اضافه کنید و تفت دهید تا هم رنگ باز کند و هم طعم خام آن گرفته شود. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه سوپ فلفل دلمه‌ای می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ فلفل دلمه‌ای کلیک کنید.

۳۳- سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ مرغ + فیلم

«سوپ مرغ» معمولا به عنوان یک غذای مقوی و در عین حال لذیذ، هم نقش پیش غذا را بازی می‌کند و هم می‌تواند به عنوان یک غذای ساده و سبک مخصوصا برای شام ماه رمضان یا در منوی غذای سحری مقوی و سبک به کار برود. در طرز تهیه سوپ مرغ هم اختیار با شماست که از چه مواد غذایی استفاده کنید،

سوپ مرغ معمولا با وجود موادی مثل جو، جو پرک، ورمیشل یا سیب زمینی کمی لعابدار می‌شود ولی اگر می‌خواهید غلظت آن را بیشتر کنید، از آرد در طرز تهیه سوپ مرغ استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه سوپ مرغ به ۳ روش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۳۴- سوپ دال عدس

سوپ دال عدس از انواع سوپ های بین المللی رستورانی

«سوپ دال عدس» یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع سوپ‌ خانگی و رستورانی است که معمولا در کشورها و مناطق مختلف به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود. معمولا در طرز تهیه سوپ دال عدس ترکیه از فلفل قرمز ترکی و مقداری آرد در سوپ استفاده می‌شود. جنوبی‌ها در دال عدس هویج می‌ریزند و عرب‌ها سوپ دال عدس را بدون برنج درست می‌کنند. برای مطالعه طرز تهیه سوپ دال عدس با چند رسپی جذاب و تماشای فیلم آموزش تهیه سوپ دال عدس روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۵- سوپ مرغ و کدو

سوپ مرغ و کدو یک سوپ عالی برای درمان سرماخوردگی است

«سوپ مرغ و کدو» برای افرادی که می‌خواهند یک سوپ خوشمزه و مقوی برای شام و ناهار یا درمان سرماخوردگی درست کنند، انتخاب بسیار مناسبی است. در طرز تهیه سوپ مرغ و کدو معمولا از مرغ ریش ریش شده، کدو سبز و سبزیجات متنوع استفاده می‌شود. سوپ مرغ کدو را می‌توانید با شیر یا بدون شیر تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سوپ مرغ و کدو به ۲ روش با شیر و بدون شیر روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۶- سوپ کدو سبز و ریحان

سوپ کدو سبز و ریحان از انواع سوپ ساده و مقوی

«سوپ کدو سبز و ریحان» یک سوپ خوشمزه و مقوی با دستور پخت آسان است که برای درمان سرماخوردگی، کاهش فشارخون و تقویت استخوان‌ها بسیار مفید است. این سوپ خوشمزه را به ۲ روش خامه‌ای و ساده می‌توانید تهیه کنید و در ترکیب آن به جز ریحان از انواع دیگر سبزیجات هم استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه سوپ کدو سبز و ریحان روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۷- سوپ گوجه و خامه

سوپ گوجه فرنگی و خامه از انواع سوپ مجلسی و رستورانی برای روزهای سرد

برای درست کردن «سوپ گوجه فرنگی خامه‌ای» ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری کره تفت دهید تا سبک شود. سپس سیب زمینی، هویج و ساقه کرفس را ریز خرد کنید و با پیاز کمی دیگر تفت دهید. حالا دو حبه سیر را له کنید و به سایر مواد اضافه کنید و باز هم تفت دهید.

کمی که بوی سیر بلند شد، ۲ لیوان آب جوش را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا مواد جوش بیایند و سپس حرارت را کم کنید تا مواد روی شعله ملایم گاز حدود ۳۰ دقیقه بپزند. برای این‌که طعم سوپ قوی‌تر شود بهتر است گوجه فرنگی‌ها را کبابی کنید و پوست‌شان را بگیرید. کباب کردن گوجه فرنگی یک نکته مهم برای خوشمزه و قوی شدن طعم سوپ گوجه فرنگی با شیر و خامه است. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه سوپ گوجه و خامه به روش رستورانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۸- سوپ دیوران (دیوران چورباسی)

سوپ دیوران ترکی از سوپ مقوی برای درمان سرماخوردگی

«سوپ دیوران» یا سوپ نخود ترکیه و به قول خودشان دیوران چورباسی یکی از سوپ‌های خوشمزه و مقوی اصالتا ترکیه‌ای است که حتی می‌توانید به عنوان پیش غذا یا میان وعده سبک، آن را تهیه کنید. معمولا در ترکیه سوپ دیوران در فصل پاییز برای درمان سرماخوردگی و بالابردن انرژی بدن، تهیه و به صورت گرم سرو می‌شود. البته این سوپ یکی از غذاهای افطار ماه رمضان ترکیه‌ای‌ها هم محسوب می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه سوپ دیوران ترکیه روی لینک مطلب کلیک کنید.

۳۹- سوپ سیب زمینی و ژامبون

سوپ سیب زمینی و ژامبون از انواع سوپ رستوران و بین المللی

«سوپ ژامبون و سیب زمینی» جزو انواع سوپ به عنوان استارتر یا پیش‌غذا است. شاید کمتر ایرانی به این فکر بیفتد که با ژامبون هم بتوان سوپ‌ خوشمزه و متفاوتی درست کرد، اما سوپ سیب زمینی با ژامبون، از سوپ‌های بسیار معروف در اغلب کشورهای دنیاست. برای تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون هم می‌توانید از خامه استفاده کنید و هم آن را به صورت رژیمی با شیر تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سوپ سیب زمینی و ژامبون روی لینک مطلب کلیک کنید.

۴۰- سوپ ماهی

سوپ ماهی جزو انواع سوپ مجلسی است

«سوپ ماهی» جزو انواع سوپ بین المللی است که در کشورهای مختلف دنیا طبخ می‌شوند. با این‌که به نظر می‌رسد سوپ ماهی متعلق به مناطقی مثل جنوب ایران یا کشورهایی مثل ژاپن باشد اما بد نیست بدانید سوپ ماهی غذای شب کریسمس در جمهوری چک است. مردم جمهوری چک در شب کریسمس یک نوع سوپ ماهی مخصوص درست می‌کنند. برای تهیه این سوپ معمولا از سر و دم ماهی کپور، فیله ماهی و سبزیجات استفاده می‌شود.

برای مطالعه طرز تهیه سوپ ماهی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول

بهترین انواع سوپ برای سرماخوردگی چه سوپ‌هایی هستند؟

برای سرماخوردگی بهتر است به سراغ سوپ‌هایی بروید که بدون روغن و سرخ کردن تهیه می‌شوند. سوپ ترخینه، سوپ اسفناج و عدس، سوپ مرغ، سوپ شلغم، پیاز و جو و سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی بسیار مفید هستند.

در طرز تهیه انواع سوپ‌های رستورانی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای تهیه انواع سوپ‌های رستورانی باید سبزیجات را قبل از اضافه کردن به سوپ در روغن تفت دهید و از آب قلم و کره برای خوش‌طعم شدن سوپ استفاده کنید. اضافه کردن استاک گوشت یا مرغ نیز موجب خوشمزه شدن سوپ‌های رستورانی می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک