طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ به روش رستورانی با طعم عالی

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو و مرغ به روش رستورانی با طعم عالی


19 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

پاستا پنه با سس آلفردو و مرغ یا پاستا پنه چیکن آلفردو یکی از محبوب‌ترین انواع پاستا رستورانی است. در مجله کوروش طرز تهیه پاستا پنه با مرغ و سس مخصوص آلفردو را به دوستداران پاستا آموزش می‌دهیم. با سرویس آشپزی همراه باشید.

مواد لازم پاستا پنه با مرغ (برای ۴ نفر)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پاستا پنه ۵۰۰ گرم
سینه مرغ کامل و بدون پوست (یا فیله) ۱ عدد یا (۵۰۰ گرم فیله)
کره ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
روغن زیتون ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ۳۰۰ گرم
روغن مایع به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

مواد لازم سس آلفردو برای پاستا پنه

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه (هم‌دمای محیط) ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر (هم‌دمای محیط) ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ۲ حبه
پنیر پارمسان ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره ۵۰ گرم
جعفری تازه و ساطوری خرده شده ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

 

مدت زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت پاستا با مرغ و سس آلفردو: ۱ ساعت

کالری هر ۱۰۰ گرم پاستا مرغ با سس آلفردو: ۲۴۵ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو رستورانی

 

طرز تهیه پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو

 

پاستا چیکن آلفردو با مواد اصلی مرغ، قارچ و سس آلفردو محبوب‌ترین و مشهورترین پاستا در منوی رستوران‌هاست. مراحل طرز تهیه پاستا پنه مرغ با سس آلفردو را دنبال کنید.

مرحله اول؛ مزه‌دار کردن مرغ پاستا پنه 

سینه یا فیله مرغ را به صورت مکعبی یا نواری نازک، به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس آن‌ها را در یک ظرف گود بریزید و با روغن زیتون، فلفل سیاه و نمک مزه‌دار کنید. بهتر است حدود ۱ ساعت صبر کنید تا تکه‌های سینه مرغ مزه‌دار شوند.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه خورش شیش انداز گیلانی + فیلم آموزش تهیه

در صورت تمایل می‌توانید گوشت مرغ از جمله سینه مرغ و فیله مرغ، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: فیله‌های مرغ را تفت دهید

در یک تابه مناسب فیله‌های مرغ مزه‌دار شده را به همراه مقداری کره تفت دهید و کنار بگذارید.

مرحله سوم؛ قارچ‌ها را تفت دهید

قارچ‌ها را بشورید و خرد کنید. در یک تابه مناسب قارچ‌ها را با حرارت زیاد با ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع تفت دهید. شعله گاز باید زیاد باشد که قارچ‌ها آب نیندازد. وقتی آب قارچ‌ها کشیده شد آن را کنار بگذارید.

مرحله چهارم؛ پختن و آبکش کردن پاستا پنه

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید. وقتی آب جوش آمد مقداری نمک اضافه کنید و پاستا پنه را با توجه به زمانی که روی بسته نوشته شده بپزید و سپس آبکش کنید.

در صورت تمایل برای تهیه انواع ماکارونی فرمی به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله پنجم؛ تهیه سس آلفردو برای پاستا

در این فاصله سس آلفردو را هم آماده کنید. برای تهیه سس آلفردو، در یک تابه دیگر کره بریزید. وقتی کره آب شد سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. خامه و شیر را با هم مخلوط کنید و به این ترکیب اضافه کنید. سپس پنیر پارمزان رنده شده را کم کم به این ترکیب اضافه کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کنید. سپس جعفری ساطوری خرد شده را هم به این ترکیب اضافه کنید. اگر طعم جعفری را دوست ندارید آن را حذف کنید.

برای تهیه روغن مایع از جمله روغن مایع سرخ کردنی، قارچ، خامه، کره، شیر و پنیر پارمسان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله آخر؛ اضافه کردن فیله مرغ، قارچ و پاستا به سس آلفردو

پاستای آبکش شده، قارچ و مرغ تفت داده شده را به ترکیب سس آلفردو اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. پاستا آلفردو را به دلیل وجود خامه بهتر است گرم میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه و فیلم آموزش سالاد سزار ایتالیایی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه پاستا پنه با مرغ و سس آلفردو

  • بد نیست بدانید سال‌ها پیش و درست از اواسط قرن بیستم یک سرآشپز ایتالیایی به نام «آلفردو دی للیلو» اقدام به تهیه نوعی پاستای پنه با سس مخصوص کرد. درواقع این سس نخستین بار در سال ۱۹۱۴ توسط آلفردو دی للیلو برای همسر حامله‌اش که سس‌های سنگین گوجه فرنگی برایش مناسب نبود، تهیه شد و به این ترتیب به نام خود او هم ثبت شد. البته سس اصلی ساخته شده توسط این رستوران‌دار ایتالیایی حاوی تخم مرغ هم بود.
  • و طعم لذیذ آن غذا موجب شد تا این سس به نام این سرآشپز ثبت شود و به یک سس معروف و خوشمزه در دنیا تبدیل شود.
  • برای تزیین پاستا با سس آلفردو و مرغ می‌توانید از قطعات مربعی مرغ، چند عدد گوجه گیلاسی و جعفری خرد شده استفاده کنید.
  • در زمان جوشاندن پاستا پنه باید زمانی آن را آبکش کنید که پخته شده اما زیر دندان حس می‌شود. پاستا نباید خیلی نرم و له باشد.
  • بعد از آبکش کردن پاستا به‌هیچ‌عنوان آن را با آب نشویید.
  • در طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو با پنیر پیتزا می‌توانید از ترکیب شیر، خامه و پنیر پیتزا به جای پنیر پارمسان برای تهیه سس آلفردو استفاده کنید. پنیر موزارلا را از افق کوروش به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.
  • برای خوشمزه شدن پاستا چیکن آلفردو می‌توانید مقداری ادویه ایتالیایی یا ادویه کاری به آن اضافه کنید. ادویه کاری را از افق کوروش به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.
  • اگر طعم سیر تازه را دوست ندارید از پودر سیر برای درست کردن پاستا آلفردو استفاده کنید. پودر سیر را از افق کوروش به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.
  • طرز تهیه سس پاستا آلفردو بدون شیر هم مرسوم و پرطرفدار است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه سس آلفردو به ۲ روش با شیر و بدون شیر را مطالعه کنید.
  • در صورت دلخواه سینه مرغ مزه‌دار شده یا فیله مرغ مزه‌دار شده را به صورت درسته و بدون برش زدن به همین ترتیب گفته شده تفت دهید و روی پاستا چیکن آلفردو بگذارید.
حتما بخوانید  10 توصیه تغذیه‌ای پزشکان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا

سوالات متداول

غلظت سس آلفردو باید چگونه باشد؟

در طرز تهیه سس آلفردو باید غلظت سس شما نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. در صورتی که سس بیش از حد سفت شد، می‌توانید کمی شیر به آن اضافه کنید.

برای تهیه سس آلفردو بدون شیر از چه موادی استفاده کنم؟

خامه، سیر، جعفری، پنیر پارمسان و کره مواد اصلی سس پاستا آلفردو بدون شیر هستند.

کالابرگ الکترونیک