بهترین رمان های عاشقانه خارجی که حتما باید بخوانید

بهترین رمان های عاشقانه خارجی که حتما باید بخوانید


4 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین رمان های عاشقانه خارجی

اگر فکر خواندن یک رمان نفس گیر و پر احساس عاشقانه به سرتان زده، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید. در سرویس کتاب و ادبیات مجله کوروش درباره بهترین رمان های عاشقانه خارجی هم کلاسیک های ادبیات و هم آثار معاصر از اواخر قرن بیستم تا همین دو دهه اخیر ادبیات جهان بیشتر بخوانید.

وقتی صحبت از رمان های مملو از عشق و احساس می شود، امکان اینکه در انتخاب های خود دچار اشتباه شوید، بسیار زیاد است. فراموش نکنید، هر رمانی که روی جلد آن عکس های عاشقانه باشد رمان عاشقانه نیست یا دستکم رمان عاشقانه خوبی نیست. بهترین رمان های عاشقانه خارجی آن دسته آثار ادبی غنی از احساس و نوای زندگی و عشق هستند که مستقیما با جان آدمی وارد مکالمه می شوند. این رمان ها همچنین آثاری هستند که قلبا با آنها ارتباط برقرار می کنیم و چنان آکنده از قدرت بالای داستان پردازی و خیال انگیزی هستند که ما را با خود به دنیای خیالات دور دست می برند.

 

فهرست بهترین رمان های عاشقانه خارجی که در این مقاله گردآوری شده اند همه به دلیل همین توانایی بالای خود در تحت تاثیر قرار دادن خوانندگان و به ارمغان آوردن تجربه ای باورنکردنی ستایش شدند. هر یک از این رمان ها به شیوه خاص خود عشق، زندگی و روابط عاطفی را هجی می کنند. رمان های عاشقانه ای که در این فهرست ذکر شدند نه تنها به شدت قابل لمس اند، بلکه عمیقا دلپذیرند و تا مدت های مدیدی در خاطر خواننده می مانند. با این مقدمه برویم سراغ ۱۰ رمان از بهترین رمان های عاشقانه خارجی.

 

 

دفتر خاطرات از نیکلاس اسپارکس از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

دفتر خاطرات از نیکلاس اسپارکس از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

رمان «دفتر خاطرات» با وجودی که شاید برای بسیاری از خوانندگان با فیلمی که از روی آن ساخته شده، شناخته شده باشد. ولی اثر خواندنی نیکلاس اسپارکس، یکی از بهترین رمان های عاشقانه خارجی است که همواره از آن ستایش می شود. عشق ژرف بین شخصیت های اصلی رمان نه تنها پرشور و زنده است، بلکه مهیج و عمیقا نیز ملموس است. در سرتاسر رمان بسیار خواندنی دفترچه خاطرات شاهد فراز و فرودهای شخصیت های آن هستیم. در پایان نیز نه تنها خواننده چند قطره ای اشک خواهد ریخت، بلکه حتی نظرش در مورد واقعیت عشق و مفهوم زندگی کاملا دستخوش تغییر می شود!

 

 

رمان های برنده جایزه پولیتزر

 

 

غرور و تعصب از جین آستن از بهترین رمان های عاشقانه

 

غرور و تعصب از جین آستن از بهترین رمان های عاشقانه

 

رمان «غرور و تعصب» اثر فراموش نشدنی جین آستن نیز از آن دسته رمان هایی است که طی بیش از دو قرن از نوشته شدنش، بارها و بارها به صورت نمایش های تئاتر، برنامه های رادیویی، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و تله فیلم ها و سریال های مختلف از آن اقتباس شده است. احتمالا بسیاری از خوانندگان با آثار اقتباسی از رمان های جین آستن بیش از خود رمان هایش آشنایی داشته باشند. بحثی در درخشان بودن برخی از این اقتباس های سینمایی و تلویزیونی نیست، ولی رمان بی نظیر جین آستن، رمانی است که خوانش آن تجربه ای سرتاسر نفس گیر و پر از احساس و کشف و شهود است.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «غرقگی» یا «تجربه اوج» اثر میهای چیک سنت میهای

 

رمان غرور و تعصب به دوره بسیار خاص تاریخی در اواخر قرن هجدهم می پردازد، دوره ای که زنان در آن صدای رسایی نداشتند و بدیهی است که در چنین زمانه ای کمتر صحبت از عشق و عاشقی می شد. با پایان رمان، خوانندگان نه تنها خرسند خواهند بود، بلکه از تجربه ای که داشتند تا مدت ها خواهد گفت و شخصیت های رمان را نیز هرگز فراموش نمی کنند. رمان خواندنی غرور و تعصب از آن دست شاهکارهای ادبی است که هر زمانی آن را بخوانید دچار حیرت و غرق لذت می شوید.

 

 

بررسی آثار جین آستن

 

 

بر باد رفته از مارگارت میچل از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

بر باد رفته از مارگارت میچل از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

رمان «بر باد رفته» نیز اقتباس سینمایی بسیار مشهوری دارد که دستکم خیلی از خوانندگان گذرا به آن برخوردند و خیلی اوقات وقتی صحبت از رمان بر باد رفته می شود،‌ ناخودآگاه به یاد نقش های آفرینی کلارک گیبل و ویوین لی در نقش های جاودانه رت و اسکارلت می افتند. رمان بر باد رفته از آن دست رمان های خواندنی است که همچون معجونی از زندگی با تمام مرارت ها، عشق ها و البته غصه خوردن هایش عمل می کند.  رمان فراموش نشدنی بر باد رفته نه تنها تجربه ای حیرت انگیز است، بلکه خاطرات آن تا سال های سال پس از خواندن در ذهن می ماند.

 

عقل و احساس از جین آستن از رمان های عاشقانه خارجی

 

عقل و احساس از جین آستن از رمان های عاشقانه خارجی

 

رمان «عقل و احساس» یکی دیگر از آثار خواندنی جین آستن، ملکه رمان های عاشقانه است. عقل و احساس را یکی از بی نقص ترین آثار جین آستن دانسته اند. این رمان خواندنی با بازگشت خیال انگیز خود به دورانی پر از معصومیت و هوس و آرزو، خوانندگانش را در سطوح مختلفی از احساسی تا عقلی و حسی درگیر می کند. رمان عقل و احساس رمانی عمیق و بسیار تامل برانگیزی است که باید در هر فهرستی از بهترین رمان های عاشقانه خارجی حضور داشته باشد.

 

 

من پیش از تو از جوجو مویز

 

من پیش از تو از جوجو مویز

 

رمان «من پیش از تو» از جوجو مویز، روایتی از دنیای حقیقی ماست و از حقایقی می گوید که بسیاری از ما به سرعت از آن عبور می کنیم. من پیش از تو را رمان عاشقانه نسل فعلی دانسته اند. زیرا جوجو مویز نویسنده بریتانیایی که خصوصا در ایران طرفداران زیادی دارد، در این رمان خود نگاهی جسورانه و واقع گرایانه به روابط عاشقانه دارد. رمان من پیش از تو از آن دست رمان هایی است که هیچ خواننده ای دوست ندارد آگاهانه تمامش کند. بلکه می خواهد تا جای ممکن خواندنش را کِش بدهد تا بیشتر و بیشتر از خواندنش لذت ببرد!

 

 

رمان غریبه از دایانا گابالدون از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

رمان غریبه از دایانا گابالدون از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

رمان «غریبه» از دایانا گابالدون، نویسنده آمریکایی از آن دست رمان های عاشقانه ای است که عشق را با ملزومات دیگری همچون جنگ و درد از دست دادن عشق می آمیزد. رمان درخشان غریبه را اثری دانسته اند که جسارت عشق ورزیدن در زمانه ویرانی و مخاطرات جنگ را به خوانندگان گوشزد می کند. رمان غریبه را با ماجراجویی های بسیارش و شخصیت های فراموش نشدنی اش نیز می شناسند. همچنین رمان غریبه نیز از آن دست رمان های خوبی است که با وجود شهرت بسیار، بعد از ساخته شدن سریالی پربیننده از روی آن اقبال دوباره ای در میان خوانندگان پیدا کرد.

 

 

۷ رمان برنده جایزه نوبل

 

 

جین ایر از شارلوت برونته از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه ترسناک ترین کتاب های رمان دنیا

جین ایر از شارلوت برونته از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

رمان «جین ایر» یکی دیگر از کلاسیک های فهرست بهترین رمان های عاشقانه خارجی است. جین ایر را به دلیل کیفیت بالای قصه گویی های مهیج و شخصیت پردازی های معرکه اش یکی از بهترین رمان های عاشقانه همه دوران ها لقب داده اند. شخصیت اصلی رمان، جین که سرمست از عشق و شور و اشتیاق است، از آن دست شخصیت های داستانی است که دوست داریم هیچ وقت فراموشش نکنیم. ماجراهایی که بر جین و اطرافیانش می گذرد نیز آن قدر درگیر کننده است که کسی نمی تواند این رمان حماسی عاشقانه را به راحتی از یاد ببرد.

 

 

پیاده‌ روی به ‌یاد ماندنی از نیکولاس اسپارکس

 

پیاده‌ روی به ‌یاد ماندنی از نیکولاس اسپارکس

 

رمان «پیاده‌ روی به ‌یاد ماندنی» یکی دیگر از رمان های خواندنی نیکولاس اسپارکس است که در فهرست بهترین رمان های عاشقانه خارجی آورده ایم. پیاده روی به یاد ماندنی رمانی مملو از معصومیت و حس های فراموش نشدنی است که همچون نامش محال است که به راحتی از ذهن خواننده ای برود. شخصیت معصوم و پراحساس جیمی که با وجود بیماری همیشه پر از شور و اشتیاق است، از آن دست شخصیت هایی است که باعث می شود خواننده در صفحات آخر دیگر تاب خواندن را نداشته باشد. بلکه دست از خواندن بکشد، نفسی تازه کند و شاید هم چند قطره ای اشک بریزد.

 

 

پروژه رزی از گرام سیمسیون از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

پروژه رزی از گرام سیمسیون از بهترین رمان های عاشقانه خارجی

 

«پروژه رزی» رمانی شگفت انگیز مملو از ماجراجویی با طنزی به شدت زنده و پویا است. پروژه رزی با شخصیت دوست داشتنی پروفسور دان تیلمن که همواره در جستجوی اتفاقات قشنگ است،‌ از آن دست رمان های خیال انگیزی است که خواندنش می تواند روز هر کسی را بسازد. شوخ طبعی و موقعیت های جذاب داستان از پروژه رزی رمانی خواندنی و فریبنده ساخته است. رمانی که تا به حال میلیون ها نسخه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رفته و ترجمه فارسی آن نیز با وجود آنکه کمتر از ۳ سال از چاپ آن می گذرد از چاپ ششم نیز گذشته است.

 

 

پرفروش ترین کتاب های هاروکی موراکامی 

 

 

جهنم گابریل از سیلوین رینارد

 

جهنم گابریل از سیلوین رینارد

 

رمان «جهنم گابریل» داستانی درخشان و پر شر و شور را روایت می کند. داستانی که خواننده را به سفری دور و دراز می برد که نه تنها پر از حادثه است، بلکه به شدت پرماجرا و مهیج نیز هست. رمان جهنم گابریل آنچنان خواننده را درگیر خود می کند که زمین گذاشتن آن محال است. نگاه نویسنده کتاب، سیلوین رینارد به عشق چنان تازه و بدیع است که تصور نمی شود تا به حال در رمان های زیادی نظیر آن دیده شده باشد. اگر به دنبال خواندن کتابی هستید که باعث شود دلتان بلرزد و هیجان را نیز به شدیدترین شکلِ آن تجربه کنید، حتما پیشنهاد می کنیم رمان جهنم گابریل را بخوانید.

 

 

بهترین داستان های کوتاه جهان

 

 

جمع بندی نهایی

 

در مقاله بهترین رمان های عاشقانه خارجی به ۱۰ رمان مشهور عاشقانه از کلاسیک ها تا آثار ادبی معاصر پرداختیم. با این حال، هر فهرستی کم و کاستی های خاص خود را دارد. قطعا برخی از کتاب های کلاسیک و جدید از این فهرست جا مانده اند که شاید بهتر بود به آنها نیز اشاراتی می شد. ولی سعی کردیم فهرستی را تقدیم شما کنیم که هم کلاسیک های ادبیات و هم آثار معاصر از اواخر قرن بیستم تا همین دو دهه اخیر ادبیات جهان را نیز در بر داشته است. به این جهت در کنار کلاسیک های مشهور از رمان های تازه بازار کتاب نیز غافل نبودیم.

 

 

منبع: Digitalbook

 

کالابرگ الکترونیک