۱۵ وسیله‌ ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز

۱۵ وسیله‌ ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز


10 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تیپ استایل شیک پاییزی زمستانه مردانه

لباس پوشیدن در فصل پاییز و زمستان اصول و آداب خودش را دارد. مثلا شلوار مردانه مناسب زمستان شلوارهای کتان و جین راسته تا پایین مچ پا هستند هستند نه شلوارهای تنگ و کوتاه بالای ساق یا دم پا گشاد. یا این‌که باید بلد باشید در فصل پاییز چطور لباس بپوشید که نه احساس گرما بکنید و نه سردتان بشود. بسیاری از لوازمی که در فصول دیگر سال غیر ضروری به نظر می‌رسند برای روزهای سرد سال واجب حیاتی هستند. ۱۵ وسیله ضروری برای تیپ و استایل شیک پاییزی و زمستانه مردانه مد روز که مردهای خوش تیپ به آن‌ها نیاز دارند را در سرویس سبک زندگی در مجله کوروش بخوانید.

 

۱- کاپشن کلاه دار

 

تیپ و استایل پاییزی

 

داشتن یک کاپشن کلاه دار یکی از ضروریات فصل زمستان برای مردان است. برای این‌که یک استایل مردانه زمستانی شیک و البته کاربردی داشته باشید برای روزهای سرد سال یک کاپشن با کلاه خز تهیه کنید تا حسابی شما را گرم نگه دارد و البته دست و پا گیر هم نباشد. اگر می‌خواهید برای یک تیپ و استایل روزانه و اسپورت یک کاپشن مردانه کلاه‌دار مشکی را با سایر لباس‌ها ست کنید یک پیراهن چهارخانه پشمی آبی یا قرمز، یک پلیور کرم رنگ و شلوار قهوه‌ای یا کرم کتان و یا شلوار جین آبی به همراه یک جفت بوت قهوه‌ای ترکیب مناسبی است. ترکیب رنگی پیراهن پشمی چهارخانه نارنجی، پلیور بنفش، شلوار طوسی یا کرم و کفش کرم را هم امتحان کنید.

 

 

۲- پوتین گرم و ضد آب برای روزهای برفی و بارانی

 

تیپ و استایل مردانه

 

راه رفتن روی برف و یخ در فصل زمستان امری گریز‌ناپذیر است. از سوی دیگر هوای غیر قابل پیش‌بینی فصل زمستان نیاز به داشتن یک جفت بوت مناسب روزهای برفی و بارانی که پاهای شما را گرم و خشک نگه دارد را به امری ضروری تبدیل می‌کند. یک پوتین کرم یا قهوه‌ای با تمام رنگ‌های زمستانی ست می‌شوند و یک استایل مردانه زمستانی شیک را رقم می‌زنند.

 

 

بیشتر بخوانید: اوت کوتور چیست؟

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۳- ژاکت و پیراهن پشمی

 

استایل مردانه شیک

 

پیراهن‌های پشمی نرم‌تر و در عین حال ضخیم‌تر از پیراهن‌های معمولی هستند و شما را در روزهای سرد به خصوص در روزهای نسبتا سرد پاییز که شاید نیازی به پوشیدن کت و کاپشن نباشد، حسابی گرم نگه می‌دارند. پیراهن‌های پشمی معمولا چهارخانه هستند. می‌توانید یک پیراهن چهارخانه پشمی را با پلیور و کاپشن ست کنید. ترکیب رنگی کرم، خاکی و زرشکی برای شلوار، پیراهن، پلیور و کفش زمستانی یک ترکیب زیبا برای یک تیپ و استایل شیک مردانه پاییزی و زمستانه همیشه مد روز است.

 

 

۴- شلوار جین مشکی

 

تیپ و استایل شیک

 

رنگ‌های تیره برای فصل زمستان احساس گرمای بیشتری به شما می‌بخشند و البته از رنگ‌های روشن هم گرم‌تر هستند. برای یک استایل مردانه زمستانی شیک یک شلوار جین مشکی داشته باشید. یک نیم بوت مردانه مشکی، کاپشن مشکی، پیراهن هر رنگی می‌تواند باشد و با رنگ مشکی ست شود و یک پلیور هماهنگ با رنگ پیراهن ترکیب یک استایل مردانه زمستانی شیک است. اگر هم در مناطقی زندگی می‌کنید که پاییز سردی دارند به نظر می‌رسد به تمام این موارد نیاز پیدا می‌کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته کلیدی انتخاب رنگ‌ و مدل لباس

 

 

۵- جلیقه کاپشنی

 

استایل شیک پاییزی

 

جلیقه‌های کاپشنی یک لایه خوب و گرم و نرم و در عین حال همیشه مد روز برای تیپ و استایل پاییزی و زمستانی هستند. جلیقه کاپشنی را همیشه با شلوار کتان و جین ست کنید. برای زیر جلیقه در فصل پاییز یک بلوز آستین بلند و برای زمستان‌ها یک پلیور گرم اسپورت بهترین انتخاب است و رنگ کفش و شلوار و بلوز و پلیور هم باید با رنگ جلیقه ست شود.

حتما بخوانید  12 عطر زنانه قیمت مناسب با رایحه‌ای شبیه گران‌ترین عطرهای دنیا

 

 

۶- کلاه پشمی

 

تیپ و استایل شیک

 

کلاه به خصوص کلاه‌های پشمی از آن‌دسته اکسسوری‌های زمستانی هستند که معمولا مردها روی خوش به آن نشان نمی‌دهند. به هم ریختن شانه و حالت موها و نحوه ست کردن کلاه با سایر ترکیب‌های لباس احتمالا مهم‌ترین دلیل سر سنگینی مردها با کلاه‌های گرم و نرم پشمی است. برای انتخاب کلاه پشمی به عنوان یک اکسسوری زمستانی قطعا باید یک تیپ و استایل زمستانی اسپورت انتخاب کنید. برای این کار یک استایل مردانه زمستانی شیک با کلاه پشمی می‌تواند ترکیبی از این موارد باشد: یک کلاه پشمی شتری رنگ، یک پیراهن چهارخانه پشمی با ترکیب رنگی قرمز و آبی کاربنی، یک پلیور آبی کاربنی و یک شلوار کتان طوسی. بوت‌ها هم می‌توانند شتری، خاکی یا طوسی باشند. ترکیب طوسی، مشکی و سفید هم به انتخاب خودتان در ست کردن لباس‌ها گزینه شیک و چشم‌نوازی است. در مجموع برای رنگ کلاه بهتر است روی رنگ‌های خنثی تمرکز کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۲ مدل شلوار زنانه

 

 

۷- یک جفت دستکش چرم و بافتنی

 

استایل مردانه پاییزی شیک

 

دستکش هم از آن‌دسته اکسسوری‌هایی است که معمولا مورد کم لطفی مردان است. احتمالا یکی از مهم‌ترین دلایل این امر ناتوانی در کار کردن با گوشی‌های تاچ و هوشمند به هنگام دست داشتن دستکش است. با این‌همه بخ خصوص برای فصل زمستان و روزهایی که سوز پاییزی دست‌ها را خشک می‌کند حتما یک جفت دستکش چرم و یک جفت بافتنی داشته باشید. دستکش‌های چرم مردانه همیشه مد روز و کلاسیک هستند و حسابی دستان شما را به خصوص در روزهای برفی و سرد گرم نگه می‌دارند. اصلا شاید همین مسئله باعث شد که چند ساعتی گوشی موبایل‌تان را کنار بگذارید و از طبیعت زیبای زمستان لذت ببرید. رنگ دستکش را با توجه به رنگ لباس‌ها ست کنید. دستکش چرم را در موقعیت‌های رسمی و دستکش‌های بافتنی را برای روزهایی که قرار خاصی ندارید استفاده کنید.

 

 

۸- اورکت یا کت بلند

 

تیپ شیک پاییزی

 

اورکت و کت‌های بلند تا روی زانو یا بالای زانو برای یک استایل زمستانی مردانه شیک همیشه شیک و مد روز هستند. کت بلند را می‌توانید هم با شلوار کتان و هم چین ست کنید. برای این‌که یک استایل مردانه زمستانی شیک داشته باشید بهتر است همراه با کت بلند، نیم بوت بپوشید، البته در استایل‌های مدرن امروزی کفش چرم و حتی اسپورت هم با کت بلند یک انتخاب محسوب می‌شوند که البته کفش اسپورت انتخاب خوبی برای یک استایل رسمی نیست. برای زیر کت یک پلیور نه چندان حجیم و ترجیحا یقه گرد یا یقه اسکی انتخاب‌های مناسبی هستند. اگر هم هوا خیلی سرد است می‌توانید روی کت و شلوار رسمی هم کت بلند را بپوشید.

 

بیشتر بخوانید: درباره عطر های زنانه و مردانه

 

 

۹- شال گردن

 

تیپ مردانه شیک

 

استایل‌ها و سبک‌های مختلف بستن و گره زدن شال گردن یکی از رمز و رموز مردان خوش‌تیپ در فصل زمستان است. گره زدن شال‌گردن به روش‌های مختلف نقش زیادی در شکیل به نظر رسیدن استایل زمستانی شما دارد. بهترین رنگ‌ها برای شال گردن مردانه هم رنگ‌هایی مثل طوسی، دودی، کرم، سرمه‌ای و حتی مشکی هستند.

 

 

۱۰- ژاکت جلو باز یا سوییشرت

 

استایل پاییزی

 

همان‌طور که گفتیم پاییز و زمستان دو فصل لایه به لایه لباس پوشیدن است. برای مثال وقتی خارج از شرکت یا محل کار هستید قطعا باید کت و کاپشن به تن داشته باشید اما وقتی وارد شرکت و محل کارتان می‌شوید قطعا باید یک لایه از لباس‌تان را کم کنید. در فصل پاییز هم که سرمای هوا در اغلب مناطق ایران ثبات ندارد یا صبح زود که از خانه بیرون می‌آیید حسابی سرد و است و دم دمای ظهر هوا گرم‌تر می‌شود بهترین کار لایه لایه لباس پوشیدن است. پس همیشه در پاییز و زمستان به گونه‌ای لباس بپوشید که امکان کم کردن لباس‌های‌تان را داشته باشید. ژاکت‌ها یا سوییشرت‌های جلو باز و دکمه خور تا پایین یا تا نیمه را به راحتی می‌توانید با سایر اکسسوری‌های تیپ زمستانی ست کنید.

حتما بخوانید  راهنمای معنی کلمات و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف

 

 

۱۱- یک جفت کفش جیر زمستانی

 

چطور خوش لباس باشیم

 

کفش‌هایی از جنس جیر و چرم بهترین گزینه برای فصل زمستان هستند. علاوه بر یک جفت نیم‌بوت گرم و نرم برای روزهای برفی بهتر است یک جفت کفش جیر یا چرم رسمی با کمی ساق یا بدون ساق زمستانی هم در کمد لباس خود داشته باشید. پیراهن جین آبی، شلوار جین یا کتان مشکی و یک کاپشن اسپورت یبرای تیپ و استایل شیک پاییزی و  زمستانه مردانه همیشه در بورس است.

 

 

۱۲- یک دست کت و شلوار رسمی

 

تیپ شیک مردانه

 

یک دست کت و شلوار رسمی برای فصل زمستان داشته باشید. برای یک دست کت و شلوار کلاسیک و رسمی می‌توانید پارچه‌های پشمی، فاستونی و فلانل در طرح‌های مختلف را به عنوان انتخاب‌هایی مقرون به صرفه و شیک در نظر داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید: ترندها و ترفندهای جالب آرایش

 

 

۱۳- یک جفت جوراب گرم

 

استایل شیک

 

جوراب مردانه به خصوص در فصل زمستان نباید پایین‌تر از مچ پا باشد. بهترین جوراب مردانه باید حداقل ۷ سانتیمتر از ساق پا، تقریباً تا میان مچ و زانو را بپوشاند. از جوراب‌های پشمی و یا پنبه‌ای ضخیم برای زمستان استفاده کنید. جوراب‌های از جنس پلاستیک در مجموع انتخاب مناسبی برای هیچ کدام از فصول سال نیستند چون در فصل تابستان خیلی زود در کفش بو می‌گیرند و در روزهای سرد سال به هیچ‌وجه پای شما را گرم نگه نمی‌دارند. رنگ جوراب را حتما با رنگ کفش و رنگ شلوار یا کت و شلوار هماهنگ کنید.

 

 

۱۴- یک جفت زیر شلواری گرم

 

وسایل ضروری برای استیل شیک

 

برای فصل زمستان و روزهای سرد سال حتما یک جفت زیر شلواری گرم برای احتیاط داشته باشید. یک زیرشلواری گرم و چسبان برای روزهای سرد سال و گرم نگه داشتن پاها بسیار ضروری است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۳ روش آسان شستن کاپشن، کت و پالتو چرم

 

 

۱۵-یک عطر گرم و خوشبو انتخاب کنید

 

ضروریات استایل شیک

 

حقیقت این است که استفاده از عطر و ادکلن فقط مخصوص روزهای گرم سال نیست. در روزهای سرد زمستان باید یک عطر یا ادکلن مردانه مناسب با فصل در میان لوازم زمستانی خودتان هم داشته باشید. در فصل زمستان پوست بدن کمی خشک می‌شود و به همین دلیل ماندگاری عطر روی پوست بدن کمتر می‌شود. به همین دلیل بهترین انتخاب برای عطر و ادکلن زمستانی عطرهای کمی سنگین و گرم و غلیظ است. عطرهایی با رایحه چوب، بچولی و ادویه‌ای یا تلخ و حتی شیرین انتخاب‌های مناسب‌تری برای فصل زمستان هستند.

 

 

ترکیب رنگ ها در استایل

 

چطور استایل شیک داشته باشیم

 

یکی از مواردی که باید در انتخاب تیپ و استایل در نظر بگیرید رنگ و طرح لباس هاست. این رنگ و طرح ها باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. برای مثال اگر لباس سورمه ای می‌پوشید تا جای ممکن از رنگ مشکی اجتناب کنید زیرا باعث تیره شدن استایل شما می شود. بجای رنگ تیره می توانید از رنگ‌های روشن مانند سفید و بژ استفاده کنید. یکی دیگر از رنگ‌هایی که با سورمه ای بسیار زیبا خواهد شد صورتی ملایم است؛ غیر از این رنگ‌هایی مانند آبی ملایم روشن می تواند ظاهر خوبی به استایل شما بدهد. در کل برای اینکه لباس ها با هم همخوانی داشته باشند باید به ترکیب رنگ و رنگ‌بندی آنها بسیار توجه کرد.

 

 

منبع: Business Insider

کالابرگ الکترونیک