طرز تهیه پنکیک ساده خانگی مرحله به مرحله با فیلم آموزشی

طرز تهیه پنکیک ساده خانگی مرحله به مرحله با فیلم آموزشی


5 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پنکیک خانگی ساده

«پنکیک» یکی از صبحانه های خوشمزه برای بزرگ و کوچک است. دستور پخت پنکیک برخلاف اسم پیچیده‌اش آسان است و به راحتی می‌توان آن را در مدت زمانی کوتاه در منزل با ماست یا شیر یا حتی آب تهیه کرد. ۲ دستور پخت پنکیک ساده صبحانه یا عصرانه با شیر به صورت رژیمی و فوت و فن های طرز تهیه پنکیک ساده خانگی را در سرویس آشپزی  مجله کوروش بخوانید. در ادامه هم ویدئوی آموزشی طرز تهیه پنکیک را تماشا کنید.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه پنکیک ساده خانگی

 

فوت و فن های طرز تهیه پنکیک ساده خانگی

 

  • در طرز تهیه پنکیک ساده خانگی، وانیل را به مقدار زیاد اضافه نکنید چون احتمال تلخ شدن پنکیک وجود دارد. اگر وانیل در دسترس ندارید یا از طعم آن خوشتان نمی آید، می توانید آن را از طرز تهیه پنکیک ساده خانگی حذف کنید.

 

  • می توانید به جای روغن در مایه پنکیک از کره استفاده کنید. یا اگر پنکیک ساده خانگی بدون کره می خواهید، آن را به طور کلی از دستور پخت پنکیک حذف و با روغن جایگزین کنید.

 

  • استفاده از شیر در طرز تهیه پنکیک ساده خانگی باعث طعم بهتر و ترد شدن آن خواهد شد. شیر موجب می شود بافت پنکیک نرم تر شود و مدت زمان ماندگاری آن هم بالاتر برود.

 

  • اگر می خواهید پنکیک ها را برای مدت طولانی تری نگه دارید، بهتر است آن ها را در فویل آلومینیومی بپیچید و از آن ها نگه داری کنید.

 

  • در صورت تمایل در کنار شیر، از آب میوه های دیگر مثل پرتقال هم استفاده کنید تا طعم پنکیک متفاوت و لذیذتر شود. در این صورت، نصف پیمانه شیر و نصف دیگر را آبمیوه استفاده کنید.

 

  • برای این که پنکیک بافت پفکی داشته باشد، بیکینگ پودر را حتما استفاده کنید. ولی آن را در تخم مرغ زیاد نزنید و بیش از حد مخلوط نکنید. در این صورت بیکینگ پودر، خاصیت خود را از دست می دهد. می توانید میزان بیکینگ پودر را هم بیشتر کنید.

 

  • در طرز تهیه پنکیک ساده خانگی رژیمی، به مواد پنکیک به جای شکر از جو پرک استفاده کنید. در آخر هم پنکیک را با عسل سرو کنید.

 

  • توصیه می شود اگر عجله ندارید، مایه پنکیک را به مدت حداقل ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا مایه به خوبی جا بیفتد و مواد به خورد هم بروند.
حتما بخوانید  طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری + دستور سس مخصوص چیمیچوری

 

نکاتی درباره سرخ کردن پنکیک

 

نکاتی درباره سرخ کردن پنکیک

 

  • غلظت مایه پنکیک قبل از سرخ کردن باید در حدی باشد که وقتی آن را در ملاقه می ریزید، نچکد و بافت خود را حفظ کرده باشد. باید وقتی مایه را از ارتفاع ۱۵ سانتی متری از کف تابه، داخل آن می ریزید، حالت کشسانی داشته باشد و بریده نشود.

 

  • اگر مایه پنکیک زیادی رقیق بود، به اندازه ۱ قاشق یا کمی بیشتر، ماست چکیده اضافه کنید و مواد را کاملا بزنید. بهتر است از ماست شیرین استفاده کنید.

 

  • بهتر است کف تابه یا ظرفی که پنکیک را در آن سرخ می کنید، ضخیم باشد. همچنین استفاده از ظرف تفلون و نچسب باعث می شود برای زیر و رو کردن پنکیک راحت تر باشید.

 

  • موقع سرخ کردن، حرارت را زیاد بالا نبرید تا مغز پنکیک فرصت پخت داشته باشد و به اندازه کافی حجیم شود. بهتر است حرارت را روی حالت متوسط به سمت ملایم تنظیم کنید.

 

  • حتما وقتی رنگ لایه زیرین پنکیک طلایی شد، آن را برگردانید. در این زمان، روی پنکیک معمولا شروع به حباب زدن می کند. در این صورت صبر کنید تا کف آن کاملا سرخ شود و مغز آن بپزد. حتما قبل از برگرداندن، رنگ کف پنکیک را بررسی کنید.

 

  • از چند بار برگرداندن پنکیک ها در تابه حتما خودداری کنید. این کار باعث تکه تکه و خرد شدن پنیکیک می شود و ظاهر خود را از دست می دهد.

 

 

نکاتی درباره سرو پنکیک ساده

 

نکاتی درباره سرو پنکیک ساده

 

  • روی پنکیک را بعد از پخت و وقتی هنوز داغ است، یک تکه کره بگذارید تا با گرمای پنکیک ذوب شود. می توانید از کره ذوب شده هم استفاده کنید و با برس، کره را روی پنکیک ها بمالید.

 

  • پنکیک چون طعم شیرینی دارد، بهتر است با میوه ها، دسرها یا خوراکی هایی خورده شود که طعم نزدیکی به آن دارند. می توانید پنکیک را به همراه خامه صبحانه، مرباهای مختلف، شکلات، نوتلا و … سرو و میل کنید.

 

 

 بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۱۴ پنکیک خوشمزه خانگی با فوت و فن های پخت

 

 

طرز تهیه پنکیک ساده خانگی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت: ۲۵ دقیقه

مواد لازم

 

آرد سفید: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

تخم مرغ: ۱ عدد

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

شکر:۳ قاشق غذاخوری

روغن: ۳ قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

کره: ۱ قالب ۲۵ گرمی

وانیل: کمی (نوک قاشق چای خوری)

نمک: کمی (به میزان دلخواه)

عسل: به میزان دلخواه برای تزیین

 

آموزش دستور پخت پنکیک ساده صبحانه با شیر

طرز تهیه

مرحله اول: تخم مرغ، شکر و وانیل را مخلوط کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پینکیک ساده خانگی، مواد مورد نیاز را از قبل در دمای محیط قرار دهید. ابتدا تخم مرغ را در یک ظرف مناسب بشکنید و با چنگال کاملا بزنید تا روی آن کف تشکیل شود و زرده و سفید با هم حل شوند. شکر و وانیل را اضافه کنید و دوباره به هم بزنید تا گلوله نشوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه لیموناد به سبک کافی شاپی با 6 طعم مختلف گازدار و بدون گاز

 

 

مرحله دوم: آرد، بیکینگ پودر و نمک را دو بار الک کنید

 

آرد سفید، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و دو بار از الک ریز بگذرانید تا ناخالصی آن ها گرفته شود. این کار باعث می شود آرد در هنگام مخلوط کردن به هم نچسبد. مواد الک شده را به آرامی به ظرف تخم مرغ اضافه و شروع به هم زدن کنید.

 

 

مرحله سوم: شیر را به آرد، تخم مرغ و دیگر مواد مخلوط کنید

 

شیر را به آرامی و طی چند مرحله به ظرف مایه پنکیک اضافه کنید و هر بار به هم بزنید تا گلوله نشود. (اگر شیر در دسترس ندارید، می توانید آن را با آب جایگزین کنید.) مخلوط شیر با آرد، تخم مرغ و دیگر مواد باید یکدست و بدون گلوله باشد.

 

مرحله چهارم: پنکیک ها را در تابه با مقداری روغن سرخ کنید

 

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. با یک ملاقه کوچک، مقداری از مایه پنکیک را در تابه بریزید و شکل دایره ای به آن بدهید. حرارت را روی حالت ملایم قرار دهید تا یک طرف آن سرخ و طلایی شود. سپس آن را به آرامی برگردانید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود.

 

 

مرحله پنجم: پنکیک ها را با مواد دلخواه سرو کنید

 

پنکیک ها را در ظرف دیگر بگذارید و روی آن ها را کره بمالید تا طعم آن ها دلپذیر تر شود. می توانید کمی عسل هم روی آن ها بریزید. پنکیک ها را با انواع میوه های فصلی یا موز و تکه های آناناس تزیین کنید. از نوتلا هم می توانید برای روی پنکیک ها استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک مغزدار خانگی با شکلات صبحانه نوتلا

 

 

طرز تهیه پنکیک ساده

 

سخن نهایی

 

پنکیک ها معمولا برای میان وعده یا صبحانه گزینه بسیار خوبی به حساب می آیند. اما به خاطر شکر زیادی که طرز تهیه پنکیک ساده خانگی به کار می رود، معمولا کالری بالایی دارند. اگر در رژیم غذایی به سر می برید یا می خواهید صبحانه سبک تری داشته باشید، استفاده از جو پرک در مواد پنکیک و کم کردن میزان شکر، یک راه عالی است. در ضمن اگر پنکیک را برای کودکان درست می کنید، آن را تزیین کنید تا اشتیاق بیشتری برای خوردن داشته باشند. از کشمش یا مغز بادام و گردوی خرد شده هم می توانید در پنکیک استفاده کنید. پنکیک را می‌توانید با انواع میوه خشک یا میوه تازه فصل، عسل، شکلات صبحانه یا خامه شکلاتی سرو کنید و با یک فنجان قهوه، شیر یا چای داغ نوش جان کنید. در صورتی که قصد دارید پنکیک را به عنوان عصرانه سرو کنید بهترین انتخاب دسر برای کنار پنکیک علاوه بر میوه و شکلات، بستنی با طعم‌های مختلف است.

 

 

ویدئوی آموزشی طرز تهیه پنکیک را هم تماشا کنید:

 

 

 

منبع: Food Network

 

کالابرگ الکترونیک