طرز تهیه ۱۴ پنکیک خوشمزه خانگی با فوت و فن های پخت

طرز تهیه ۱۴ پنکیک خوشمزه خانگی با فوت و فن های پخت


5 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۱۴ پنکیک خوشمزه خانگی با فوت و فن های پخت
فهرست محتوا پنهان

حتما با پنکیک و انواع مختلف آن آشنایی دارید و می‌ دانید یک نان خوشمزه و معمولا شیرین است که پایه اصلی آن را آرد و تخم مرغ تشکیل می‌ دهد و به عنوان یک دسر با ماست هم می‌توانید تهیه کنید. همچنین پنکیک را می توان با مواد دیگر مثل شیر، وانیل، نمک یا شکر، بیکینگ پودر و همچنین انواع میوه‌ها، سبزیجات، شکلات، نوتلا و … درست کرد. این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه برای کودکان جذابیت خاصی دارد، به عنوان میان‌ وعده هم سرو می‌ شود. در اصل این کیک‌ های نازک تابه‌ ای در همه جهان محبوب و مشهورند و معمولا یک نان آماده به حساب می‌ آیند که هر دو طرف آن ها در روغن سرخ می‌ شود. برخی از انواع پنکیک هم در فر پخته می‌ شوند. ما در ادامه طرز تهیه ۱۴ پنکیک خوشمزه خانگی و مشهور را برای شما آورده‌ایم. می‌ توانید آن ها را برای صبحانه یا یک میان‌ وعده خوشمزه و متفاوت تهیه کنید ولی قبل از آن، کمی در مورد تاریخچه این غذای خوشمزه بدانید.

 

تاریخچه کیک پنکیک

 

تاریخچه کیک پنکیک

 

اولین شواهد از تهیه پنکیک در آثار یونان باستان پیدا شده است. آن‌ ها از یک کلمه لاتینی برای این مدل کیک استفاده می‌ کرده‌اند که معادل «ماهیتابه» است و در اشعار یونانی قرن چهارم پیش از میلاد هم به کار رفته است. این کیک از روغن زیتون، آرد و شیر و عسل تهیه و به عنوان صبحانه استفاده می‌ شده است.

 

رومیان باستان هم نوعی پنکیک داشته‌اند که به آن Alia Dulcia به معنی «شیرینی‌ های دیگر» می‌ گفته‌اند. در هر حال واژه پنکیک در قرن ۱۵ میلادی در انگستان به کار رفت. به صورت سنتی، در کانادا، انگستان، ایرلند، نیوزلند و استرالیا، پنکیک‌ ها را در روز سه شنبه می‌ خوردند و به آن « روز پنکیک» می گفتند و هنوز هم این رسم پابرجاست.

 

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه ساده برای صبحانه با شیر و بدون شیر

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه ساده برای صبحانه با شیر و بدون شیر

 

همان‌طور که گفتیم، پنکیک یکی از خوشمزه‌ ترین خوراکی‌ ها برای صبحانه به خصوص در روزهای سرد زمستان و روزهای گرم تابستان است. پنکیک از آن غذاهایی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و همه را شیفته خودش می‌ کند. در ضمن به راحتی می‌ توان آن را در مدت زمانی کوتاه در منزل با ماست، شیر یا حتی آب تهیه کرد.

 

شاید بد نباشد بدانید، قرار دادن یک تکه کوچک کره روی آن طعم بسیار لذیذتری به آن می‌ دهد و با اضافه کردن جو دو سر پرک به مواد لازم طرز تهیه این پنکیک، می‌ توانید یک پنکیک رژیمی درست کنید. همین جا هم بگوییم که اگر در طرز تهیه پنکیک خانگی خود، مواد مایه پنکیک، شل و آبکی بود یک قاشق یا کمی بیشتر ماست چکیده یا آرد به مایه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

۲ دستور پخت پنکیک ساده صبحانه یا عصرانه بدون شیر و با شیر به صورت رژیمی و غیر رژیمی

 

طرز تهیه ماست چکیده خانگی

 

 

پنکیک رد ولوت، یک صبحانه شیک و زیبا برای مناسبت‌‌ های خاص و عاشقانه

 

پنکیک رد ولوت، یک صبحانه شیک و زیبا برای مناسبت‌‌ های خاص و عاشقانه

 

ردولوت یا رد ولوت یک پنکیک قلبی یا ساده و بهترین ایده برای تهیه صبحانه یا عصرانه سالگرد ازدواج، ولنتاین و مناسبت‌‌ های خاص است. ردولت را می‌ توانید به همراه عسل، سس شکلات، خامه یا یک اسکوپ بستنی سرو کنید. ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم حتما این صبحانه خوشمزه و آسان را امتحان کنید.

این شیرینی لطیف و سبک حتی می‌ تواند برای یک صبحانه یا برای خوشحال ‌کردن بچه‌ ها انتخابی عالی باشد. اگر برای روی پنکیک هم به دنبال یک شکلات خانگی خوشمزه هستید شکلات نوتلا خانگی یک گزینه فوق العاده خواهد بود.

 

جدول مطالب مفید برای پنکیک رد ولت

 

طرز تهیه پنکیک ردولوت، کرپ کیک ردولوت و روش تزئین پنکیک

طرز تهیه شکلات نوتلا خانگی

 

 

طرز تهیه پنکیک آلمانی تابه ای بدون فر

 

طرز تهیه پنکیک آلمانی تابه ای بدون فر

 

پنکیک آلمانی یکی از ساده‌ ترین پنکیک ها به حساب می‌ آید و بدون بیکینگ پودر پخته می‌ شود. طرز تهیه آن هم زمان زیادی نمی‌برد. این پنکیک ساده با مواد نسبتا کمی، تهیه و به شیوه‌ های مختلفی سرو می‌ شود. می‌ توان از میوه‌ های تازه هم به عنوان دورچین در کنار پنکیک استفاده کرد. برخی هم آن را به عنوان دسر با بستنی سرو می‌ کنند.

 

این پنکیک با کره بادام زمینی، شیره انگور یا شکلات نوتلا هم بسیار خوشمزه می‌ شود‌. برخی ترجیح می‌ دهند آن را با پودر شکر و خامه سرو کنند. در نهایت نحوه سرو پنکیک آلمانی بسیار متفاوت و متنوع است و می‌ توانید بنا به ذائقه و سلیقه خودتان، نحوه سرو آن را انتخاب کنید.

 

طرز تهیه مرحله به مرحله پنکیک آلمانی فوری و خانگی بدون فر در ماهیتابه

 

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

 

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه مغزدار ساده

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه مغزدار سادهطرز تهیه پنکیک خوشمزه مغزدار ساده

 

اگر تا الان پنکیک مغزدار و پف دار خوشمزه با نوتلا درست نکرده‌اید یا نخورده‌اید، سریع دست به کار شوید. این پنکیک یک صبحانه فوق‌العاده بی‌نظیر است و آنقدر طرفدار دارد که در کل دنیا پخته و سرو می‌ شود. یعنی یک جورهایی یک صبحانه بین‌المللی است. مواد تشکیل‌ دهنده‌اش هم به راحتی در دسترس است، در ضمن اصلا هم وقت‌گیر نیست. تازه نیازی به فر هم ندارد و خیلی راحت می‌ توانید آن را در ماهیتابه سرخ کنید. از طرفی می‌ توانید آن را به عنوان یک میان ‌وعده با چای یا قهوه میل کنید. شک نکنید که خیلی می‌ چسبد.

 

جدول مطالب مفید دریاره پنکیک مغزدار

 

طرز تهیه پنکیک مغزدار خانگی با شکلات صبحانه نوتلا

 

 

پنکیک باقلوا، یک میان وعده جذاب و خاص

 

پنکیک باقلوا، یک میان وعده جذاب و خاص

 

انواع پنکیک شکلاتی، پنکیک موز، پنکیک نوتلا، پنکیک با شیر یا ماست، پنکیک بدون بکینگ‌ پودر و انواع و اقسام پنکیک برای صبحانه جذاب است. اما پنکیک باقلوا یک میان وعده یا صبحانه خوشمزه و مقوی است که در ترکیب با بادام و گردو، دارچین و انواع طعم دهنده‌ها، هم ظاهر و هم مزه بسیار جذابی دارد.

 

شاید با کمی سرچ کردن در مورد پنکیک باقلوا با شیرینی‌هایی مواجه شوید که هیچ شباهتی به پنکیک ندارند و آن قدر شیرین و چرب هستند که برای خوردن به عنوان صبحانه مناسب نیستند و بیشتر به شیرینی باقلوا شباهت دارند. ما در این مطلب از مجله کوروش طرز تهیه پنکیک خانگی باقلوا اصل را به شما آموزش می‌ دهیم؛ یک پنکیک پفکی و خانگی خوشمزه که یک وعده لذیذ برای صبحانه و میان وعده است.

 

 

طرز تهیه پنکیک سالم و مقوی هوت تئوک یا هوتوک کره ای

 

طرز تهیه پنکیک سالم و مقوی هوت تئوک یا هوتوک کره ای

 

هوت تئوک یا هوتوک یک نوع پنکیک پفکی مغز دار و شیرین کره ای است که با خمیر مخصوصی درست می‌ شود و داخل آن از انواع مغز های شیرین پر شده است. این پنکیک کره‌ ای طعم بسیار لذیذ و ظاهر خیلی جذابی دارد و به عنوان یک میان وعده اصیل، سالم و مقوی کره‌ ای محسوب می‌ شود.

 

طرز تهیه پنکیک خانگی نرم و پف دار کره ای هوت تئوک یا هوتوک

 

 

طرز تهیه پنکیک تابه ای مراکشی بغریر، یک صبحانه بین المللی عالی

 

طرز تهیه پنکیک تابه ای مراکشی بغریر، یک صبحانه بین المللی عالی

 

پنکیک مراکشی «بغریر» که به پنکیک «هزار سوراخ» نیز معروف است، ظاهری عجیب و طعمی متفاوت دارد. برای تهیه این پنکیک، باید شربت کره و عسل درست کنید و روی آن بریزید تا بسیار خوش‌ طعم و شیرین شود.

 

طرز تهیه پنکیک مراکشی، طرز تهیه پنکیک اتریشی و طرز تهیه پنکیک اسکاتلندی جزو دستور العمل‌ های محبوب ملل هستند و مثل طرز تهیه پنکیک حجیم و طرز تهیه پنکیک پفکی، دستور ساده‌ ای دارند. اما شک نکنید که به امتحانش می‌  ارزد.

 

آموزش طرز تهیه پنکیک تابه‌ ای مراکشی بغریر

 

 

 طرز تهیه پنکیک خوشمزه سبزیجات، پیش غذای مناسب مهمانی

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه سبزیجات، پیش غذای مناسب مهمانیطرز تهیه پنکیک خوشمزه سبزیجات، پیش غذای مناسب مهمانی

 

پنکیک سبزیجات جزو پیش غذاهایی است که می‌ توانید آن را مطابق با سلیقه‌ تان و به ایده ‌آل‌ ترین شکل ممکن برای ناهار و شام آماده کنید. این پیش غذا و غذای سالم و مقوی جزو ترکیب‌ ها و دستور غذا های ترکیه‌ ای و البته آسیای شرقی و به خصوص کره ای است که امروزه در ایران به محبوبیتی فوق العاده رسیده است.

 

پنکیک سبزیجات که در عین ساده بودن، طعمی عالی هم دارد، در صورت استفاده از سبزیجات تازه، قطعا برای کودکان منبعی از انرژی خواهد بود. پنکیک سبزیجات که می‌ توانید آن را به صورت پنکیک مرغ و سبزیجات و پنکیک گوشت و سبزیجات هم درست کنید در عین حال یک انتخاب ایده‌ آل برای تامین فیبر مورد نیاز بدن هم است. پخت این پنکیک در فصل سرد زمستان یا برای افرادی که به دنبال دستور غذایی رژیمی هستند، پیشنهادی شگفت ‌انگیز محسوب می‌ شود.

 

طرز تهیه پنکیک خانگی سبزیجات سریع و فوری تابه‌ ای به همراه سس لذیذ و فوت و فن‌های آن

 

 

پنکیک خرمالو، یک میان وعده یا صبحانه خاص پاییزی

 

پنکیک خرمالو، یک میان وعده یا صبحانه خاص پاییزی

 

همان طور که گفتیم، پنکیک‌ ها با بافت اسفنجی و نرم، معمولا به عنوان یک دسر یا میان‌ وعده استفاده می‌ شوند ولی شاید برایتان جالب باشد بدانید علاوه بر پنکیک‌هایی که با انواع میوه‌ ها درست می‌ شوند، پنکیک‌ هایی هم هستند که با گوشت تهیه می‌ شوند و به ‌عنوان پیش‌ غذا به کار می‌ روند.

به‌ هر حال می‌ توان پنکیک‌ ها را به ‌عنوان یک صبحانه هم می‌ توان آماده کرد و کمی به رژیم غذایی تنوع داد. در این میان، با خرمالو به عنوان یک میوه خوشمزه پاییزی می‌ توانید یک پنکیک خانگی خوش‌ طعم و سریع درست کنید.

 

طرز تهیه پنکیک خرمالو فوری برای صبحانه

 

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه کدو حلوایی، یک پنکیک بدون شکر، رژیمی و سالم

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه کدو حلوایی، یک پنکیک بدون شکر، رژیمی و سالم

 

حالا که می‌ خواهید دستور پخت یک پنکیک تابه ای بدون فر را با کدو حلوایی یاد بگیرید، بهتر است پیش از هر چیز بدانید که طبع کدو حلوایی سرد و تر است و وقتی با دارچین و زنجبیل یا عسل و یا سایر گرمی ‌جات طبخ می‌ شود به یک ماده غذایی بسیار مناسب و محبوب برای روز های سرد سال تبدیل می‌ شود.

 

انواع دسر، سوپ، خوراک، غذا و شیرینی با کدو حلوایی به خصوص در روز جشن هالووین در سرتاسر دنیا تهیه می‌ شود و همین موضوع کدو حلوایی را به یک ماده خوراکی مهم و محبوب در روز های سرد سال تبدیل کرده است.

 

در ضمن خواص کدو حلوایی یا کدو تنبل برای رشد کودکان، درمان کبد چرب، لاغری و … بی‌ نظیر است. نحوه پخت پنکیک کدو حلوایی که هم به صورت رژیمی و هم با ماست و شیر و پوره کدو حلوایی درست می‌ شود، بسیار محبوب است و شهرت جهانی دارد.

 

 جداول مطالب مفید برای پنکیک کدو حلوایی

 

دستور پخت پنکیک خانگی کدو حلوایی و طرز تهیه پوره کدو حلوایی

 

۱۰ مورد از خواص دارویی و درمانی عسل و معرفی مشهورترین انواع عسل

 

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه خانگی موز

 

طرز تهیه پنکیک خوشمزه خانگی موز

 

درست‌ کردن پنکیک موز در منزل بسیار راحت‌ است و می‌ تواند جایگزین خوشمزه‌ ای برای صبحانه یا میان‌ وعده شما باشد. همچنین تهیه این پنکیک فوری خوشمزه، نیازی به همزن و فر ندارد. بنابراین اگر فر یا همزن ندارید ولی می‌ خواهید عطر و بویی جادویی در خانه ‌تان بپیچد و چیزی به خوشمزگی کیک‌ های حاضر شده در فر نوش جان کنید، انتخاب پنکیک تابه‌ ای به عنوان یک شیرینی و دسر ساده و خوشمزه و فوری خانگی بهترین کار است. طرز تهیه پنکیک خانگی موز به شکل تابه‌ ای را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

کرپ نوتلا فوانسوی خوشمزه، یک پنکیک متفاوت و اصیل

 

کرپ نوتلا فوانسوی خوشمزه، یک پنکیک متفاوت و اصیل

 

اگر نمی‌دانید کرپ چیست همین اول بگوییم که یک صبحانه اصالتا فرانسوی است و ترکیبات و ظاهر آن هم خیلی شبیه به پنکیک است. در اصل کرپ‌ ها معروف‌ ترین نوع پنکیک شناخته می‌ شوند‌، با این تفاوت که نازک ‌تر از پنکیک هستند و در دستور پخت آن ها، از بیکینگ پودر یا جوش شیرین استفاده نمی‌شود چون قرار نیست پف کنند و بافت اسفنجی داشته باشند.

 

پس اگر طرفدار انواع پنکیک هستید، خاطرتان جمع باشد که عاشق کرپ هم می‌ شوید و حتما آن را در برنامه غذایی خود یا فرزندانتان قرار می‌ دهید. این صبحانه را می‌ توانید به عنوان یک دسر، عصرانه یا میان وعده هم درست کنید. علاوه بر این، در طرز تهیه کرپ، دستتان باز است که از میوه‌ های مختلفی استفاده کنید. در ضمن از خامه و پودر قند هم می‌ توانید کمک بگیرید. نوتلا هم که یکی از مواد اصلی دستور تهیه این میان وعده خوشمزه است.

 

جدول مطلب مربوط به کرپ

 

طرز تهیه کرپ شکلاتی خانگی نوتلا

 

 

 

نان چمچمو یا نان تخم مرغی با خمیر جادویی، یک پنکیک محلی جنوبی

 

نان چمچمو یا نان تخم مرغی با خمیر جادویی، یک پنکیک محلی جنوبی

 

در سراسر ایران، غذاها، شیرینی‌ ها و نان‌ های مختلفی تهیه می‌ شوند که هر یک نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم مردم سرزمین مان هستند. اگر به جنوب کشور سفر کرده‌ باشید یا اینکه خودتان اهل شهر های جنوبی باشید، حتما در کنار غذاهای دریایی، با بسیاری از نان‌ ها و شیرینی‌ ها هم آشنا هستید. یکی از نان‌ های معروف و محبوب بندرعباس نان چَمچَمو است که به نان تخم ‌مرغی هم شهرت دارد.

 

چمچمو از نان‌ های سنتی شهرستان‌ های قشم و دولاب است که نوعی پنکیک به حساب می‌ آید و در ترکیبات این میان وعده خوش ‌عطر و طعم، آرد، آب، تخم ‌مرغ و شکر نقش اصلی را بر عهده دارند و در روغن داغ برشته می‌ شوند. نان چمچمو را به عنوان صبحانه، عصرانه یا میان‌ وعده با چای سرو می‌ کنند.

 

 

طرز تهیه پنکیک خانگی نان چمچمو یا نان تخم مرغی با خمیر جادویی 

 

 

پنکیک سیب زمینی خانگی به ۳ روش مختلف به عنوان پیش غذا

 

پنکیک سیب زمینی خانگی به ۳ روش مختلف به عنوان پیش غذا

 

بعضی غذا ها آنقدر پر کاربرد هستند که برای ناهار، شام و حتی صبحانه هم درست می‌ شوند. پنکیک سیب زمینی هم جزو این غذاها و یکی بهترین خوراکی‌هایی است که می‌ توانید به عنوان یک میان وعده برای کودکان‌ تان تهیه کنید تا به مدرسه ببرند. این پنکیک سیب زمینی در لهستان به عنوان صبحانه سرو می‌ شود اما می‌ توانید به عنوان پیش‌ غذا هم از آن استفاده کنید.

 

جدول مطالب مربوط به پنکیک سیب زمینی

 

۳ دستور پخت پنکیک خانگی سیب زمینی 

 

 

سخن پایانی

 

با نگاهی به تنوع پنکیک ‌ها می‌توان فهمید که این پیش غذا یا غذای سبک، می‌تواند توجه بسیاری افراد را با هر طبع و در هر جای جهان به خود جلب کند و جای پای خود را در میان رژیم غذایی آنها باز کند. فقط کافی است انتخاب کنید و از میان این پنکیک های خوشمزه و ساده یک یا چند نمونه را انتخاب و اقدام به تهیه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک