آموزش طرز تهیه ۴ ماسک خانگی با عسل | قوی‌ترین ماسک ترمیم کننده انواع پوست

آموزش طرز تهیه ۴ ماسک خانگی با عسل | قوی‌ترین ماسک ترمیم کننده انواع پوست


16 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
قوی‌ترین ماسک ترمیم کننده پوست

ترمیم پوست با مواد طبیعی و انواع ژل‌ها و شوینده‌های شیمیایی از جمله‌ کارهایی محسوب می‌شود که اغلب افراد در پروسه مراقبت از پوست در منزل انجام می‌دهند. اگر چه پاکسازی پوست با مواد شوینده یک کار روتین و روزانه محسوب می‌شود اما اگر این پروسه با مواد طبیعی و شفابخش تکمیل شود قطعا نتایج بهتری برای پوست شما به همراه خواهد داشت. آموزش طرز تهیه ۴ ماسک طبیعی و خانگی با پایه عسل به عنوان قوی‌ترین ماسک ترمیم کننده انواع پوست را از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

ماسک‌های صورت برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی در کشور انگلستان استفاده شدند. اولین ماسک‌ها صرفاً برای سفید کردن پوست صورت ساخته شدند ولی طولی نکشید که استفاده از انواع و اقسام ماسک‌ها رواج پیدا کرد. امروزدر مورد بهترین ماسک‌های صورت صحبت می کنیم؛ از ماسک‌های دست ساز خانگی گرفته تا ماسک‌های  مؤثرتر کلینیکی.

 

 

۱- عسل و دارچین؛ ماسک ترمیم کننده پوست‌ چرب و مستعد جوش و آکنه

 

عسل و دارچین؛ ماسک ترمیم کننده پوست‌ چرب و مستعد جوش و آکنه

 

تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که «عسل» یک ماده موثر آنتی‌باکتریال است. این ماده آنتی‌باکتریال از رشد باکتری MRSA که عامل اصلی بروز و گسترش آکنه است جلوگیری می‌کند. برای رهایی از شر آکنه و جوش طرز تهیه یک ماسک طبیعی با عسل را به شما می‌گوییم. برای درست کردن این ماسک طبیعی به عنوان یکی از قوی‌ترین ماسک های ترمیم کننده پوست به ۳ قاشق چایخوری عسل خام (عسلی که مستقیما از کندو بیرون آمده) و ½ قاشق چایخوری دارچین نیاز دارید. دارچین و عسل خام را با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید.

ماسک باید ۱۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست صورت شما بماند. خواص آنتی‌باکتریال و ضد میکروبی عسل و دارچین سبب می‌شود که به مرور و با تکرار استفاده از این ماسک جوش و آکنه صورت شما درمان شود. اگر پوست صورت شما حساس است ممکن است دارچین سبب التهاب پوست شما شود. پس بهتر است ابتدا این ماسک را روی پوست پشت دست امتحان کنید و اگر بعد از چند دقیقه پوست‌تان ملتهب و قرمز نشد آن را روی پوست صورت بمالید.

حتما بخوانید  انواع غذا با ماهی | طرز تهیه ۱۸ غذای خوشمزه با ماهی + فیلم

نکته: به دلیل این‌که دارچین یک ماده ضد‌میکروب قوی است بهتر است از این ماسک هفته‌ای یک بار برای ترمیم پوست استفاده کنید.

 

 

۲- عسل، آووکادو و ماست؛ ماسک ترمیم کننده پوست‌ خشک

 

عسل، آووکادو و ماست؛ ماسک ترمیم کننده پوست‌ خشک

 

برای درست کردن این ماسک جهت ترمیم پوست‌ خشک یک قاشق غذاخوری آووکادو پوره شده را به همراه ۱ قاشق چایخوری ماست همزده که از شیر کامل درست شده و ۱ قاشق چایخوری عسل خام را با هم ترکیب کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید. ماسک مذبور نه تنها پوست را پاکسازی می‌کند بلکه رطوبت مورد نیاز را به پوست‌های خشک برمی‌گرداند و آن را لطیف و مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این اسید لاکتیک موجود در ماست  پوست را صاف می‌کند، منافذ پوست را کوچک‌تر می‌کند و روند کلاژن سازی پوست را تحریک و تسریع می‌نماید.

ماسک عسل، آووکادو و ماست سرشار از ویتامین‌های گروه  B، E، D، کلسیم، منیزیم، مس، منگنز و زینک است که به صورت اساسی پوست شما را ترمیم و بازسازی می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک صورت با گوجه فرنگی

 

 

۳- عسل و آلورا؛ ماسک ترمیم کننده پوست حساس

 

عسل و آلورا؛ ماسک ترمیم کننده پوست حساس

 

آلوورا پوست را خنک می‌کند و التهابات پوست را برطرف می‌کند به همین دلیل یک ماده طبیعی مفید برای پوست‌های حساس و قرمز است. علاوه بر این آلوورا برای درمان پوست‌هایی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اند، پوست قرمز و ملتهب، پوست‌های خشک، اگزما، سوختگی‌ و زخم و خراش سطحی بسیار مفید است و طبق نتایج برخی تحقیقات حتی مدت زمان درمان جای زخم و جوش را هم تسریع می‌کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکو لوبیا سبز تبریزی مجلسی با پنیر پیتزا

برای درست کردن ماسک عسل و آلوورا، یک قاشق چایخوری عسل خام را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوورا ترکیب کنید و روی پوست صورت و گردن بمالید. ۱۰ تا بیست دقیقه برای نگه داشتن این ماسک روی پوست کافی است. ماسک عسل و آلوورا را می‌توانید به منظور ترمیم پوست هر روز استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌ورا و ماسک آلوئه‌وار برای پوست و درمان لک و لاغری

 

 

۴- عسل و لیموترش ماسک ترمیم کننده پوست با جای لک و زخم

 

عسل و لیموترش ماسک ترمیم کننده پوست با جای لک و زخم

 

آب لیموترش یک ماده اسیدی نسبتا قوی برای پوست صورت است به همین دلیل توصیه می‌کنیم در مورد مدت زمان قرار دادن آب لیموترش روی پوست صورت‌تان مطمئن شوید و ماسک‌هایی که حاوی آب لیموترش هستند را حداکثر یک تا دو بار در هفته روی پوست صورت قرار دهید.

ماسک لیموترش و عسل یک ماسک موثر ترمیم کننده پوست و از بین برنده جای لک و زخم است اما ذکر این نکته ضروری است که برای گرفتن نتیجه لازم باید چندین بار طی چند ماه و به صورت منظم از این ماسک استفاده کنید تا به هدف مورد نظر برسید. برای تهیه ماسک لیموترش و عسل کافی است دو قاشق چایخوری عسل خام را با ½ قاشق چایخوری آب لیموترش طبیعی مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید. مدت زمان لازم برای ماندن این ماسک روی پوست صورت ۲۹ تا سی دقیقه است. آب لیموترش پوست شما را بازسازی می‌کند و سبب روشن شدن لک‌های پوستی و از بین رفتن جای زخم و جوش می‌شود.

 

 

این مطالب را هم حتما بخوانید:

 

 

 

منبع: The Nourished Life

 

کالابرگ الکترونیک