۵ مدل طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا برای مهمانی، عروس و مدرسه

۵ مدل طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا برای مهمانی، عروس و مدرسه


28 آبان 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۵ مدل طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا برای مهمانی، عروس و مدرسه

چطور برای شب یلدا ژله هندوانه قالبی درست کنیم؟ درست کردن انواع دسرهای خوشمزه یلدایی با تم‌های مخصوص شب یلدا بسیار مرسوم است. طرز تهیه انواع ژله و دسر با هندوانه و شیرینی و چیز کیک هندوانه هم نقش مهمی در تزیین سفره شب یلدا دارد. در این مقاله چند روش جدید طرز تهیه ژله هندوانه قالبی با شیر، ژله هندوانه در لیوان، همچنین ژله قالبی هندوانه با بستنی، ژله هندوانه در پوست هندوانه، ژله هندوانه در پوست لیمو را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

انواع ژله هندوانه در قالب‌های مختلف برای شب یلدا

ژله هندوانه شب یلدا را می‌توانید به روش‌های مختلف درست کنید. برای درست کردن ژله هندوانه می‌توانید از قالب‌های مختلف استفاده کنید یا ژله هندوانه را در ظرف پیرکس درست کنید. همچنین درست کردن ژله هندوانه در لیوان به صورت دو لایه و سه لایه، ژله هندوانه در پوست هندوانه و ژله هندوانه در پوست لیمو و همچنین درست کردن ژله هندوانه یلدایی با بستنی هم مرسوم است.

ژله هندوانه برای مدرسه را می‌توانید در لیوان درست کنید. ژله هندوانه قالبی هم برای شب یلدای عروس ایده مناسبی است. در ادامه آموزش ژله شب یلدا جدید به چند روش مختلف و آسان با طرح هندوانه را برای شما آماده کرده‌ایم.

برای تهیه انواع ژله هندوانه یلدا به موادی مثل پودر ژله و لاتین، شیر، بستنی و شکلات چیپسی نیاز دارید. برای تهیه این مواد می‌توانید از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های اینترنتی، حضوری و تلفنی اقدام کنید.

ژله هندوانه قالبی با شیر

ژله قالبی هندوانه برای دسر شب یلدا
برای درست کردن ژله هندوانه با شیر باید ابتدا لایه‌های ژله را درست کنید و بین آن‌ها لایه پاناکوتا را قرار دهید. بعد از آماده کردن هر بخش، نیاز به مدت زمانی است که لایه‌ها فرم بگیرند و ببندند. پس مدت زمان انتظار برای درست کردن ژله هندوانه زیاد است و به حدود ۸ ساعت می‌رسد. اما نتیجه نهایی بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. برای تهیه این ژله هندوانه برای شب یلدا که برای ژله شب یلدا برای عروس هم انتخاب خوبی است روی لینک مطلب طرز تهیه ژله هندوانه قالبی کلیک کنید..

حتما بخوانید  طرز تهیه آش دوغ سرعین اردبیل به روش اصیل + فیلم آموزش

بیشتر بخوانید: چرا شب یلدا هندوانه می خوریم؟

ژله هندوانه لیوانی

طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی

برای درست کردن ژله هندوانه یلدایی که یک ژله مناسب برای شب یلدا مدرسه هم هست می‌توانید ژله را داخل لیوان نیز آماده کنید. برای این کار هم می‌توانید از ظروف دسرخوری استفاده کنید و هم ژله را در ظروف پلاستیکی تک نفره مخصوص ژله و دسر آماده نمایید.

برای تهیه ژله لیوانی هندوانه چند رنگ شما به ژله‌های رنگ سبز، بی‌رنگ و قرمز نیاز دارید. هر کدام از ژله‌ها را به صورت جداگانه با آب جوش ترکیب کنید و روی بخار کتری قرار دهید تا ژله کاملا در آب حل شود. سپس یک لیوان آب سرد به ژله‌ها اضافه کنید. می‌توانید به ژله آلوئه‌ورا مقداری شیر ولرم اضافه کنید تا رنگ آن سفید مات شود.

برای ریختن لایه‌های ژله داخل لیوان به این ترتیب عمل کنید: بعد از آماده شدن هر لایه ژله و وقتی ژله در یخچال خودش را گرفت، لایه بعدی را اضافه کنید. در نهایت سطح ژله را با خامه زده شده، چیپس شکلاتی و یا دانه‌های انار قرمز تزیین کنید. برای مطالعه مراحل و جزییات کامل طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی با اضافه کردن خامه و بستنی روی لینک مطلب کلیک کنید.

ژله هندوانه شب یلدا در پوست لیمو

طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا در پوست لیمو

یک روش جدید دیگر درست کردن ژله هندوانه شب یلدا، درست کردن ژله هندوانه در پوست لیمو است. برای این کار می‌توانید مغز داخل لیمو را تخلیه کنید و ژله قرمز را داخل آن بریزید. بعد از چند ساعت که ژله آماده شد، به آرامی پوست لیمو را با یک چاقوی تیز برش بزنید. سپس ژله را با سیاه دانه یا کنجد سیاه تزئین کنید.

برای مطالعه طرز تهیه ژله هندوانه در پوست لیمو روی لینک مطلب کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های تزیین هندوانه برای شب یلدا

ژله هندوانه با بستنی

طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی

«ژله هندوانه با بستنی» به خاطر استفاده از ژله هندوانه، یکی از دسرهای خوشمزه برای شب یلدا و ژله شب یلدا برای عروس هم هست. البته می‌توانید از آن برای دیگر مناسبت‌ها و مهمانی‌ها هم استفاده کرده یا به عنوان یک عصرانه تابستانی، برای رفع عطش آن را میل کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه حمص بادمجان به روش لبنانی و لذیذ + فیلم آموزش

برای تهیه ژله هندوانه با بستنی برای شب یلدا، باید بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بیاورید تا در دمای محیط نرم شود. سپس قالبی که می‌خواهید ژله را در آن درست کنید، کمی چرب کنید و در فریزر بگذارید. بهتر است از یک ساعت قبل قالب را در فریزر بگذارید. اگر قالبتان سیلیکونی است، نیازی به این کار نیست.

سپس پودر ژله را با آب جوش، به روش بن‌ ماری حل کنید و وقتی دانه‌های ژله حل شود و از دما افتاد، بستنی وانیلی را به ژله اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل و جزییات روش تهیه این دسر یلدایی شیک و مجلسی، روی لینک مقاله طرز تهیه ژله هندوانه با بستنی کلیک کنید.

ژله در پوست هندوانه

ژله در پوست هندوانه

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه یکی از ساده‌ترین و در عین حال جالب‌ترین راهکارهای درست کردن ژله به عنوان دسر شب یلدا است که می‌تواند جلوه‌ای منحصربه‌فرد به میز یلدای شما ببخشد. روش درست کردن ژله با پوست هندوانه بسیار راحت است.

برای تهیه این ژله شما تنها به یک هندوانه نصفه و دو بسته ژله قرمز رنگ نیاز دارید. ژله در پوست هندوانه را هم می‌توانید با اضافه کردن آب به پودر ژله درست کنید و هم اینکه از ترکیب شیر و آب استفاده کنید. برای درست کردن ژله هندوانه در پوست هندوانه می‌توانید از ترکیب میوه‌های خرد شده هم استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه ژله در پوست هندوانه روی لینک مطلب کلیک کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ژله هندوانه برای یلدا

از چه ژله‌ای برای طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا استفاده کنیم؟

برای درست کردن ژله، می‌توانید از انواع مختلف ژله که رنگ قرمز و سبز دارند استفاده کنید. برای این‌ که رنگ ژله‌‌ها پررنگ‌تر شود، از مقداری رنگ خوراکی هم می‌توانید کمک بگیرید.

ژله هندوانه یلدایی با شیر درست می‌شود یا آب؟

این ژله مخصوص شب یلدا را هم می‌توانید با شیر و هم با آب یا از ترکیب هر دو برای درست کردن آن استفاده کنید.

در طرز تهیه ژله هندوانه‌ای با شیر چه زمان باید شیر را اضافه کنیم؟

در طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا مجلسی با شیر ابتدا باید ژلاتین را با آب ترکیب کنید. سپس شیر را گرم کنید و قبل از این که به جوش بیاید به آن اضافه کنید. اضافه کردن شیر سرد به ژلاتین موجب بریده شدن آن می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک