۲ طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی با نان تست به روش سرد و گرم

۲ طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی با نان تست به روش سرد و گرم


21 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک مرغ به ۲ روش سرد و گرم

«کیک مرغ» هم کیک است و هم غذا با مرغ، شاید اصلا به همین دلیل است که کوچک و بزرگ عاشقش هستند. یک غذای انگشتی برای بچه‌ها، یک وعده پیش‌غذای شیک برای عصرانه‌های دورهمی و همچنین پیش غذای مناسب مهمانی‌های رسمی که سفره شما را رنگین و چشم‌نواز می‌کند. طرز تهیه کیک مرغ ساده و مجلسی با نان تست به صورت سرد و دستور پخت کیک مرغ گرم را در سرویس آشپزی از مجله کوروش بخوانید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ سرد با نان تست (۸ نفر تا ۱۰ نفر)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ متوسط ۴ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد بزرگ
تخم مرغ پخته ۴ عدد
پیازچه خرد و نگینی خرد شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ماست چکیده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس مایونز ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز گردو ۲ لیوان ریز خرد شده
خیارشور نگینی خرد شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کنسرو ذرت ۲۰۰ گرم
کنسرو نخود فرنگی ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه
نان تست ۲۴ عدد

 

*برای درست کردن کیک مرغ برای ۴ الی ۵ نفر مقدار این مواد را نصف کنید. برای تهیه کیک مرغ برای ۲۰ نفر هم مقدار این مواد را ۲ برابر کنید.

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد کیک مرغ سرد: ۶۰ دقیقه

مدت زمان آماده کردن کیک مرغ: ۶۰ دقیقه

میزان کالری کیک مرغ در هر سرو برای هر نفر به طور متوسط: ۳۹۲ کالری

مراحل طرز تهیه کیک مرغ ساده با نان تست

 

مراحل طرز تهیه کیک مرغ ساده با نان تست

 

در طرز تهیه کیک مرغ ساده با نان تست مواد اولیه کیک مرغ، به جز نان تست و گردو، در واقع همان مواد اولیه سالاد الویه است. برای مشاهده آموزش و جزییات روش تهیه این کیک مرغ مجلسی مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: سینه مرغ را بپزید

برای درست کردن کیک مرغ ابتدا سینه‌ مرغ را بپزید. برای این‌ کار در یک قابلمه مناسب ۴ عدد سینه مرغ را با یک عدد پیاز بزرگ که به دو نیم تقسیم کرده‌اید و کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه بپزید. برای پخت سینه مرغ ۱ ساعت وقت بگذارید چون باید خوب پخته شود تا به راحتی بتوان آن‌ را ریش ریش کرد. بعد از پخت سینه‌های مرغ آن‌ها را در یک آبکش بگذارید و بعد از این‌که آب‌شان کشیده شد آن‌ها را ریش‌ریش کنید.

برای خرید گوشت مرغ از جمله سینه مرغ و انواع ادویه مثل زردچوبه،‌ فلفل سیاه و نمک، می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  4 مدل طرز تهیه ماقوت زعفرانی شفاف و شیشه ای، کاکائویی و ...

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را آبپز کنید

۴ عدد تخم‌مرغ را آب‌پز کنید و مطمئن شوید که خوب سفت شده‌اند و عسلی نیستند. برای اطمینان از سفت شدن تخم‌مرغ‌ها، بعد از به جوش آمدن آب، ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا تخم‌مرغ‌ها بپزند. روی پوست تخم‌مرغ‌ها قبل از به جوش آمدن آب مقداری نمک بپاشید تا پوست تخم‌مرغ ترک نخورد. بعد از پختن تخم‌مرغ‌ها آن‌ها را رنده کنید.

در صورت تمایل تخم مرغ را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: تمام مواد کیک مرغ را با هم مخلوط کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک مرغ مجلسی، در یک ظرف مناسب مرغ‌های ریش شده، تخم‌ مرغ آب‌پز رنده شده، پیازچه ساطوری خرد شده، ماست چکیده، سس مایونز، گردوی خرد شده و خیارشورهای نگینی خرد شده را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. در اواسط کار مقداری فلفل سیاه و نمک طبق ذائقه‌تان اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر خیارشورها زیادی شور هستند در ریختن نمک دقت کنید.

در صورت تمایل می‌توانید ماست چکیده، سس مایونز، خیارشور و مغز گردو را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

 

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی با نان تست و گردو برای تولد و مهمانی

مرحله چهارم: مواد کیک مرغ را روی نان تست بریزید

نان‌های تست را در یک سینی بچینید و چهار طرف نان‌ را با یک چاقوی تیز برش بزنید، برش نان‌های تست به هر شکلی که می‌پسندید می‌تواند باشد و به این ترتیب کیک مرغ مستطیلی یا گرد خواهید داشت. در ظرفی که می‌خواهید کیک مرغ را سرو کنید، نان‌های تست را بچینید و روی یک لایه از نان‌ها به صورت یکدست و یکپارچه مقداری از مایه کیک مرغ را که آماده کرده‌اید بریزید.

برای خرید نان تست می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: همه مواد کیک مرغ را بین دو لایه نان تست بگذارید

سطح روی نان‌ها را با لبه چاقو یا کاردک صاف کنید. حالا یک لایه دیگر نان تست را روی لایه اول بچینید و به همان ترتیب مایه کیک مرغ روی نان‌ها بمالید. این کار را تا تمام شدن نان‌های تست انجام دهید. لایه آخر باید مایه کیک مرغ باشد. می‌توانید کیک مرغ را به صورت یک کیک یکدست، کیک مرغ قالبی یا به صورت فینگرفود تک نفره درست کنید. در این صورت برای هر فینگر کیک مرغ دو عدد نان تست را با مایه کیک مرغ پر کنید و به تعداد نفرات یا بیشتر فینگرفود درست کنید.

مرحله آخر: کیک مرغ را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک مرغ ساده، روی کیک مرغ را با سلفون بپوشانید و حداقل ۱ ساعت و اگر زمان دارید ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس ظرف را از یخچال خارج کنید و سلفون را از روی کیک بردارید. اگر مایه کیک مرغ اضافه آمده است،‌ می‌توانید مثل خامه کیک، روی سطح بیرونی نان‌های تست را با آن بپوشانید. برای تزیین کیک مرغ مجلسی و لاکچری آن را با نخود فرنگی، ذرت و در صورت دلخواه گوجه‌ فرنگی، شوید، جعفری و برش‌های زیتون تزیین کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 15 ماسک توت فرنگی ? جادویی برای زیبایی پوست و مو

انواع کنسرو سبزیجات مثل کنسرو ذرت، کنسرو نخود فرنگی و زیتون را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

طرز تهیه کیک مرغ به صورت گرم

 

طرز تهیه کیک مرغ به صورت گرم

 

اگر می‌خواهید کیک مرغ را به صورت گرم سرو کنید، باید مواد کیک مرغ را مانند روش بالا آماده کنید. البته می‌توانید از سیب زمینی آبپز شده و قارچ سرخ شده هم در تهیه کیک مرغ گرم استفاده کنید و مواد را بین دو لایه نان تست بگذارید. مقداری پنیر پیتزا یا پنیر ورقه‌ای هم می‌توانید روی مایه کیک مرغ بگذارید.

سپس کیک‌های مرغ آماده شده را در دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید و آن‌ها را تُست کنید. برای این کار، کف دستگاه را با کمی روغن چرب کنید و بعد هر کیک مرغ را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در دستگاه بگذارید تا طلایی شود.

اگر دستگاه ساندویچ ساز ندارید، می‌توانید کیک مرغ را در تابه درست کنید. برای این کار، کیک‌های مرغ را در تابه‌ای که چرب کرده و روی حرارت گذاشته‌اید، قرار دهید. سپس روی کیک‌ها را یک جسم سنگین بگذارید تا نان‌های تست از هم باز نشود. هر طرف را حدود ۷ دقیقه بپزید. همه کیک مرغ‌ها را به همین روش آماده کنید. کیک مرغ با نان تست را با سس دلخواه مثل مایونز، خردل یا کچاپ سرو کنید.

برای خرید قارچ، پنیر پیتزا، پنیر ورقه‌ای، سس کچاپ و سس خردل می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک مرغ 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک مرغ 

 

  • فراموش نکنید که مایه کیک مرغ باید به غلظت مایه سالاد الویه باشد. از سوی دیگر مقدار مواد طبق سلیقه و ذائقه شما قابل تغییر است. برای مثال می‌توانید مقدار ماست و سس مایونز را بیشتر یا کمتر کنید. مقدار مرغ را بیشتر کنید یا تعداد تخم‌مرغ‌ها را کمتر کنید.
  • می‌توانید از گوشت بوقلمون به جای گوشت مرغ استفاده کنید یا هر نوع ژامبونی که می‌پسندید را به مایه کیک مرغ اضافه کنید. برای خرید گوشت بوقلمون و انواع سوسیس و کالباس از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.
  • برای تزیین کیک مرغ، از هویج رنده شده، کنسرو ذرت، خیارشور حلقه‌ای، تربچه، جعفری، گوجه گیلاسی، زیتون خرد شده و گردوی خرد شده می‌توانید استفاده کنید.

سوالات متداول

مایه کیک مرغ چیست؟

مواد به کار رفته در طرز تهیه کیک مرغ، مشابه همان مواد به کار رفته در سالاد الویه‌ است که می‌توانید میزان مواد را به سلیقه خود کم و زیاد یا حذف و اضافه کنید. سپس بین دو لایه نان تست بگذارید و به صورت گرم یا سرد، سرو کنید.

سس مورد استفاده در کیک مرغ چیست؟

در کیک مرغ سرد، از سس مایونز یا ماست چکیده استفاده می‌شود‌. اما در روش تهیه کیک مرغ گرم، به جای استفاده از ماست می‌توانید از پنیر ورقه‌ای یا پنیر پیتزا استفاده کنید. بعد از اینکه مواد را روی نان تست قرار دادید، کمی پنیر پیتزا اضافه کنید و لایه دیگر نان را روی مواد فشار دهید. بعد نان تست در ساندویچ ساز قرار دهید تا به صورت اسنک پخته شود.

 

کالابرگ الکترونیک