ناهار چی بپزم | ۱۲۰ مدل غذا برای ناهار خودمانی و مهمانی + فیلم

ناهار چی بپزم | ۱۲۰ مدل غذا برای ناهار خودمانی و مهمانی + فیلم


20 خرداد 1403 . زمان مطالعه: 81 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ناهار چی بپزم | ۱۰۰ مدل غذا برای ناهار خودمانی و مهمانی + فیلم
فهرست محتوا نمایش

معمولاً درست کردن غذا برای ناهار کمی چالش‌برانگیزتر از سایر وعده‌های غذایی مثل غذاهای مناسب برای شام است. خیلی از ما هر روز از خودمان می‌پرسیم که ناهار چی بپزم؟ به نظر شما برای درست کردن ناهار خوشمزه بهتر است سراغ چه گزینه‌هایی برویم؟ آیا می‌دانید بهترین غذا برای ناهار چیست؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با لیست طرز تهیه انواع غذا برای ناهار به همراه فیلم آموزش تهیه غذا برای ناهار جهت مناسبت‌های مختلف آشنا شوید.

 

ناهار چی درست کنم؟

این سوال که ناهار چی درست کنم و ناهار چی بپزم هم دغدغه مادرهای با تجربه است و هم تازه عروس‌ها و البته دانشجوها، فرقی نمی‌کند، دختر و پسر. در پاسخ به این سوال که ناهار چی درست کنم ما یک لیست متنوع از انواع ناهار نونی، ناهار با برنج، ناهار نیم ساعته، ناهار زمستانی، ناهار بدون برنج و خلاصه هر چیزی که ممکن است برای وعده ناهار به ذهن شما برسد را آماده کرده‌ایم.

برای درست کردن انواع غذا برای ناهار به موادی مثل گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، گوشت گاو و گوساله، ماهی و میگو، حبوبات و غلات، برنج، رشته و ماکارونی، چاشنی و ادویه جاتی مثل زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، رب انار، رب گوجه، روغن و … نیاز دارید. تمام این محصولات را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید

ناهار نونی

لیست غذاهای نونی ناهار شامل غذاهای بدون برنج است که با نان سرو می‌شوند. غذاهای فینگرفودی و حتی برخی از غذاهای آبکی هم جزو انواع غذا برای ناهار ساده و نونی هستند که اتفاقا به خاطر راحتی در پخت و سرو، طرفداران زیادی دارند. در مواد لازم مورد استفاده در انواع ناهار نونی هم از انواع سبزیجات می‌توانید استفاده کنید و هم انواع گوشت و حبوبات. این غذاها برای ناهار را می‌توانید همراه با نان یا بدون نان سرو کنید.

کله جوش

طرز تهیه کله جوش

ناهار چی بپزم؟ «کله جوش» در عین سادگی طعم فوق‌العاده‌ای دارد و از همین رو می‌تواند به عنوان یک غذای نونی ساده برای ناهار گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب شود. برای مطالعه طرز تهیه کله جوش روی لینک مطلب آن کلیک کنید و دستور تهیه کال جوش را در مجله کوروش بخوانید.

عدسی لعاب‌دار و خوشمزه

عدسی لعابدار و خوشمزه برای ناهار ساده

ناهار نونی چی درست کنم؟ «عدسی» یک ناهار نونی ساده فوق‌العاده مفید و مقوی است که درست کردن آن بسیار ساده است. فوت و فن غلیظ شدن عدسی یکی از نکات مهم درست کردن یک عدسی رستورانی و بازاری است. برای مطالعه طرز تهیه عدسی لعاب‌دار و خوشمزه  به روش رستورانی و کافه‌های بازار روی لینک مطلب کلیک کنید.

آبگوشت سنتی ساده و مجلسی شهرهای مختلف

طرز تهیه آبگوشت سنتی ساده و مجلسی

«آبگوشت» یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای نونی برای ناهار است که معمولاً در تمام شهرهای ایران با دستور مشابهی پخته می‌شود. این غذا برای ناهار زمستانی هم گزینه فوق‌العاده‌ای است و مواد مغذی و چربی‌های موجود در آن موجب می‌شود تا در طول روز انرژی زیادی داشته باشید.

در طرز تهیه انواع آبگوشت از گوشت گوسفندی، دنبه گوسفند، لوبیا سفید، نخود، پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طعم‌دهنده‌های مختلف استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه آبگوشت‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید و دستور پخت انواع آبگوشت را در مجله کوروش بخوانید.

کتلت گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کتلت گوشت برای ناهار

به فهرست انواع ناهار نونی خوشمزه، «کتلت گوشت چرخ کرده» را هم اضافه کنید. این غذای ساده نونی به خاطر مواد در دسترسی که دارد، معمولا جزو انتخاب‌های اول کسانی است که وقت زیادی برای درست کردن ناهار ندارند و مدام هم می‌پرسند ناهار چی بپزم.

در دستور پخت کتلت گوشت چرخ کرده کافی است مواد کتلت، از جمله سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز، ادویه‌های مختلف و نمک را به صورت رنده و پوره شده با هم مخلوط کرده و بعد آن‌ها را سرخ کنید تا دو طرف کتلت‌ها طلایی شوند.

البته برای این که در نهایت یک غذای خوشمزه برای ناهار داشته باشید، بهتر است به رازهای خوشمزه شدن کتلت، شامی و کوکو و ترفندهای وا نرفتن آن‌ها هم دقت کنید تا یک ناهار ساده و در عین حال لذیذ و نوستالژیک داشته باشید. برای مطالعه طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

ناهار ساده و راحت

ناهار چی درست کنم؟ از میان غذاهای خوشمزه برای ناهار، برخی از غذاهای بین‌المللی و حتی غذاهای محلی یا سنتی ایرانی شاید کمتر شناخته شده باشند. انواع غذا برای ناهار خوشمزه و راحت شامل انواع متنوعی از غذاهای دلچسب و لذیذ است که بر اساس طبع، سلیقه و ذائقه خودتان و با کمک موادی که در دسترس دارید، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب و تهیه کنید. معمولا این غذاها با مواد ساده‌ای درست می‌شوند و شما هم در نهایت یک ناهار خوشمزه و راحت خواهید داشت.

ساندویچ همبرگر

غذای نونی برای ناهار سریع

ناهار چی درست کنم؟ «ساندویچ همبرگر» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی است که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد. درست کردن ساندویچ همبرگر به روش رستورانی بسیار ساده است. برای درست کردن یک ناهار نونی خوشمزه ساده و راحت پیشنهاد می‌شود، با استفاده از گوشت چرخ کرده گاو یا گوساله، پیاز و مقداری ادویه یک ساندویچ همبرگر خانگی درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. برای مطالعه طرز تهیه همبرگر روی لینک مطلب کلیک کنید.

مرغ سوخاری کنتاکی به روش KFC

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی به روش KFC

«مرغ سوخاری کنتاکی» به روش KFC یکی از پرطرفدارترین انواع مرغ سوخاری است که یک گزینه مناسب برای ناهار راحت خوشمزه و جدید است. در دستور تهیه مرغ سوخاری کنتاکی از ۱۱ نوع ادویه مخصوص استفاده می‌شود و این موضوع موجب شده تا این مرغ سوخاری طعم بی‌نظیری پیدا کند. برای مطالعه جزییات و مراحل طرز تهیه مرغ سوخاری به روش KFC روی لینک مطلب کلیک کنید.

شنیسل مرغ رستورانی

شنیسل مرغ یک غذای ساده و سریع برای ناهار

«شنیسل مرغ» که معمولاً بچه‌ها علاقه زیادی به آن دارند یک غذا با مرغ خوشمزه برای ناهار و یکی دیگر از بهترین گزینه‌های غذای ساده و خوشمزه و باب میل بچه‌ها و بزرگترها برای ناهار مهمونی و خودمونی است. در طرز تهیه شنیسل مرغ باید ابتدا سینه مرغ را مزه‌دار کنید و سپس به پودر سوخاری آغشته کنید و در روغن سرخ نمایید. برای مطالعه طرز تهیه شنیسل مرغ و فوت و فن‌های خوشمزه شدن آن روی لینک مطلب که به رنگ قرمز است کلیک کنید.

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یک غذای نونی و سریع برای ناهار

«لوبیا چیتی» خواص بی‌شماری برای بدن دارد و درست کردن «خوراک لوبیا چیتی» به عنوان یک ناهار خوشمزه ساده و راحت که با نان یا برنج سرو می‌شود کار سختی نیست. در روش تهیه خوراک لوبیا چیتی یا لوبیا گرم شما به مقداری لوبیا چیتی، پیاز، سیر، گوجه فرنگی و رب گوجه نیاز دارید. این غذا هم سریع آماده می‌شود و هم در لیست غذای خوشمزه و ساده برای ناهار قرار دارد. برای مطالعه طرز تهیه لوبیا چیتی غلیظ روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سالاد الویه

سالاد الویه یک ناهار نونی خوشمزه

ناهار چی درست کنم؟ «سالاد الویه» یک ناهار نونی ساده و راحت و البته خوشمزه است که اصالتی روسی دارد. این غذا برای ناهار و لیست شام مناسب است و ترکیب آن با سس و ادویه‌های مخصوص موجب می‌شود تا طعم لذیذی داشته باشد. برای درست کردن سالاد الویه می‌توانید از ژامبون هم در کنار سینه مرغ ریش شده استفاده کنید تا طعم غذا لذیذتر شود. برای مطالعه  طرز تهیه سالاد الویه مجلسی و فوت و فن‌های خوشمزه شدن آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

کوکوی ماکارونی

کوکو ماکارونی برای ناهار سریع

ناهار چی بپزم؟ روش تهیه «کوکو ماکارونی» را از امروز در لیست ناهار خود بگذارید. کوکو ماکارونی از آن دسته غذاهایی است که هم بچه‌ها دوستش دارند و هم بزرگترها. کوکوی ماکارونی یک غذای بسیار سریع و آسان و خوشمزه برای ناهار است و هم در فر و هم در ماهیتابه به راحتی تهیه می‌شود. برای مطالعه دستور تهیه کوکو ماکارونی روی لینک مطلب کلیک کنید.

ناهار با برنج چی بپزم؟

ناهار برنجی چی بپزم؟ در لیست غذاهای خوشمزه برای ناهار با برنج، غذاهایی را انتخاب کرده‌ایم که در طرز تهیه آ‌ن‌ها از مواد در دسترسی استفاده شده است. این غذاهای برنجی برای ناهار مناسب یک وعده اصلی هستند.

عدس پلو

طرز تهیه عدس پلو

ناهار با برنج چی بپزم؟ عدس پلو یک غذای ساده اما بسیار مقوی و خوشمزه است که هم با گوشت قلقلی و هم گوشت چرخ کرده مخلوط آماده می‌شود و هم می‌توانید آن را به صورت گیاهی و فقط با عدس و کشمش و برنج درست کنید یا نهایتا مقداری سویا به آن اضافه کنید. شما می‌توانید این غذای برنجی برای ناهار را در کنار سالاد شیرازی یا ماست و خیار آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای مطالعه طرز تهیه عدس پلو به چند روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

مرغ رستورانی با رب و بدون رب

مرغ ربی از انواع غذای برنجی برای ناهار

 

در لیست انواع دستور پخت غذای خوشمزه برای ناهار به این گزینه جدید هم فکر کنید. مرغ از آن دسته غذاهایی است که جایگاه ویژه‌ای در لیست تهیه غذا برای ناهار دارد. در طرز تهیه مرغ رستورانی با رب و بدون رب شما تنها به مرغ، پیاز، سیر، آبغوره و کمی ادویه و طعم دهنده‌های مثل رب گوجه نیاز دارید و می‌توانید مقداری هم برنج در کنار آن بپزید.

در دستور پخت غذا برای ناهار مهم‌ترین چیزی که اهمیت دارد، ذائقه شما و اعضای خانواده‌تان است. پس سعی کنید روش پخت و چاشنی‌های غذا را متناسب باسلیقه‌تان انتخاب کنید. برای مطالعه طرز تهیه مرغ رستورانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

قیمه مجلسی

طرز تهیه قیمه مجلسی

«قیمه» یکی از خورش‌های قدیمی و خوشمزه‌ ایرانی است که معمولاً همه خانم‌های ایرانی با دستور پخت این غذا آشنایی کامل دارند. اگر به دنبال تهیه لیست غذا برای ناهار هستید، بهتر است در ابتدای لیست، نام خورش قیمه را هم یادداشت کنید. درست کردن قیمه مجلسی کار چندان سختی نیست و ناهار شما با چند ترفند ساده خیلی زود آماده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه قیمه به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

دمی گوجه

طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده به ۲ روش آبکش و دمی

اگر فکر می‌کنید که امروز ناهار چی بپزم که دو نفره و به همراه همسر از خوردن آن لذت ببریم، بهتر است «دمی گوجه» را امتحان کنید. دمی گوجه یا دمپخت گوجه یکی دیگر از انواع غذای برنجی ساده برای ناهار است که هم طعم بی‌نظیری دارد و هم به سرعت آماده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه دمی گوجه روی لینک مطلب کلیک کنید.

قورمه سبزی

طرز تهیه قرمه سبزی مجلسی

«قورمه سبزی» یکی دیگر از بهترین گزینه‌های غذا برای ناهار با خورش و برنج است که معمولاً طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه قرمه سبزی چندان مشکل نیست و طعم این غذا بیشتر به سبزی‌هایی که در خورش استفاده می‌شود و جا افتادن آن بستگی دارد.

برای درست کردن این ناهار خوشمزه شما به گوشت گوسفند، پیاز، لوبیا چیتی، سبزی مخصوص و لیمو عمانی نیاز دارید و حتی می‌توانید یک قورمه سبزی بدون گوشت با سویا و قارچ یا یک قورمه سبزی سریع با مرغ درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه قورمه سبزی به چند روش مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ناهار نیم ساعته چی درست کنم؟

ناهار سریع و نیم ساعته چی بپزم؟ اگر برای درست کردن ناهار وقت کافی ندارید، از طرفی هم نمی‌خواهید وعده ناهار را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، غذاهای نیم ساعته برای ناهار گزینه‌های مناسبی هستند. شاید در نگاه اول فکر کنید تعداد این غذاها محدود است ولی در لیست غذا برای ناهار، می‌توانید از میان گزینه‌های مختلفی که پیش رویتان است، یکی را انتخاب کنید، سریع دست به کار شوید و ۳۰ دقیقه بعد ناهارتان را میل کنید.

کتلت مرغ

طرز تهیه کتلت مرغ

ناهار چی بپزم؟ اگر به دنبال یک ناهار نیم ساعته و سریع هستید، کتلت مرغ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای دست کردن کتلت مرغ از سینه مرغ، سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ، آرد و زعفران استفاده می‌شود. روی لینک طرز تهیه کتلت مرغ کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم تماشا کنید.

شامی کباب

شامی کباب یک غذای نیم ساعته برای ناهار

ناهار سریع چی درست کنم؟ «شامی کباب» یک غذای محبوب و خوشمزه است برای ناهار سریع و نیم ساعته است که درست کردن آن هم بسیار ساده است. در طرز تهیه شامی کباب از گوشت چرخ کرده به همراه پیاز، سیب زمینی و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. شامی کباب بروجردی هم یکی دیگر از انواع کباب شامی و یک غذای نونی سریع و خوشمزه برای ناهار است. روی لینک طرز تهیه این دو مدل شامی کباب کلیک کنید و فیلم طرز تهیه شامی کباب را هم در مطلب آن تماشا کنید.

رشته پلو بدون گوشت و مرغ

رشته پلو بدون گوشت یک غذای ساده و خوشمزه برای ناهار

رشته پلو بدون گوشت یا رشته پلو خالی یکی از خوشمزه‌ترین انواع رشته پلو است. رشته پلو معمولا با انواع گوشت تهیه می‌شود اما در این شیوه پخت، رشته پلو به صورت ساده و در کنار کشمش و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. برای درست کردن رشته پلو خالی و بدون گوشت برخی افراد از مقداری قیسی یا برگه زردآلو هم استفاده می‌کنند. برای مطالعه جزییات و مراحل طرز تهیه رشته پلو بدون گوشت روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ماکارونی برای ناهار یک غذای پرطرفدار است

«ماکارونی با گوشت چرخ کرده» جزو بهترین غذاها برای ناهار دورهمی و خودمانی است که البته مدل ایرانیزه شده اسپاگتی ایتالیایی است. ماکارونی خوشمزه و مجلسی علاوه بر اینکه در مدت کوتاهی پخته و آماده می‌شود، باب طبع بزرگ و کوچک است. برای مطالعه طرز تهیه ماکارونی قرمز و خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید.

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده یک ناهار ساده و خودمانی برای دورهمی و مهمانی

«لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده» از جمله غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که به عنوان یک غذای برنجی لذیذ معمولا پای ثابت سفره ناهار ایرانی در مهمانی و دورهمی هم است. برای درست کردن این غذای برنجی خوشمزه شما به گوشت چرخ کرده، برنج، لوبیا سبز، گوجه فرنگی یا رب گوجه و ادویه مخصوص لوبیا پلو به عنوان مواد اصلی این غذا نیاز دارید. برای مطالعه طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع ناهار زمستانی

ناهار زمستانی چی درست کنم؟ ناهارهای زمستانی همانطور که از اسمشان هم پیدا است، با موادی درست می‌شوند که معمولا در فصل پاییز و زمستان پایشان به بازار باز می‌شود. میوه و سبزیجاتی که در طرز تهیه ناهار زمستانی استفاده می‌شوند، مناسب همان فصل هستند و معمولا هم این غذاها به صورت گرم سرو می‌شوند. از طرفی غذاهای زمستانی برای این فصل مقوی هستند تا سیستم ایمنی بدن را بالا ببرند.

اشکنه

اشکنه از انواع ناهار زمستانی نونی و خوشمزه

«اشکنه» یک ناهار نونی زمستانی نوستالژی و سنتی ایرانی است که معمولاً مادربزرگ‌های ایرانی آن را به شیوه فوق‌العاده خوشمزه‌ای طبخ می‌کنند. طرز تهیه اشکنه معمولاً در شهرهای مختلف کمی متفاوت است. در شیراز برای درست کردن اشکنه از پیاز، شنبلیله خشک، سیب زمینی، تخم مرغ، آرد و زردچوبه استفاده می‌شود و تهرانی‌ها برای درست کردن اشکنه از رب گوجه فرنگی نیز استفاده می‌کنند. برای مطالعه طرز تهیه اشکنه به چند روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

اشکنه پیازو زنجانی

پیازو زنجانی یک ناهار زمستانی خوشمزه و مقوی

«پیازو» یا «اشکنه پیازو» یک غذای سنتی و ساده زنجانی است که طعم بسیار لذیذی دارد و معمولا با نان تازه در روزهای سرد سال سرو می‌شود و یک ناهار زمستانی مقوی و ساده است. پیازو یک غذای محبوب در زنجان است که برای تهیه آن از گوشت چرخ کرده، عدس و لپه استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه اشکنه پیازو روی لینک مطلب کلیک کنید.

کله گنجشکی

طرز تهیه کله گنجشکی

اگر در یک روز زمستانی و سرد با خودتان فکر می‌کنید که ناهار چی بپزم، «کله گنجشکی» می‌تواند گزینه خوبی برای یک ناهار نونی ساده زمستانی محسوب شود. طرز تهیه کله گنجشکی بسیار ساده است و با استفاده از گوشت چرخ کرده، پیاز، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی و سیب زمینی آماده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه کله گنجشکی روی لینک مطلب کلیک کنید.

کله پاچه خانگی

کله پاچه خانگی یک غذای خوشمزه برای ناهار زمستانی

«کله پاچه» از آن دسته غذاهایی است که می‌توانید هم به عنوان صبحانه و هم ناهار زمستانی آن را سرو کنید. روش تهیه کله پاچه حرفه‌ای و خوشمزه در خانه و رمز و راز خوشمزه شدن کله پاچه تنها به مدت زمان پخت و ادویه‌هایی که استفاده می‌کنید و چند فوت کوزه‌گری دیگر، بستگی دارد. اگر به دنبال یک غذای نونی برای ناهار زمستانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم این بار کله پارچه را امتحان کنید. برای مطالعه طرز تهیه کله پاچه خانگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

خورش آلو اسفناج

طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی

«خورش آلو اسفناج» یکی دیگر از غذاهای خوشمزه برای ناهار است که در روزهای سرد پاییز و زمستان طبخ می‌شود و به دلیل فواید بی‌شماری که دارد از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می‌کند. در دستور تهیه خورش آلو اسفناج هم می‌توانید از مرغ استفاده کنید و هم گوشت. برای درست کردن این غذا شما به مقداری گوشت گوسفندی یا گوشت مرغ، اسفناج، پیاز، آلو بخارا، شکر، آبلیمو، دارچین و زعفران نیاز دارید. برای مطالعه طرز تهیه خورش آلو اسفناج روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوپ شیر (سوپ سفید) مجلسی

سوپ شیر یک غذای زمستانی خوشمزه برای ناهار

سوپ سفید یا سوپ شیر و خامه یکی از سالم‌ترین وعده‌های غذایی برای ناهار خوشمزه است که در روزهای سرد زمستان از بدن در برابر ویروس سرماخوردگی محافظت می‌کند. در روش تهیه سوپ شیر رستورانی از جو، سینه مرغ، پیاز، سیر، شیر، هویج، سبزی، قارچ و خامه استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه سوپ شیر روی لینک مطلب کلیک کنید.

خورش دال عدس خوزستانی یا هندی

ناهار زمستانی چی بپزم؟ خورش دال عدس

ناهار چی بپزم؟ خورش دال عدس خوزستانی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای جنوب است که معمولاً با کته یا نان سرو می‌شود و برای گرم شدن در یک روز زمستانی گزینه ایده‌آلی است. برای درست کردن خورشت دال عدس از عدس قرمز، گوشت چرخ کرده (یا بدون گوشت)، سیر، پیاز، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی و تمبر هندی استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه خورش دال عدس روی لینک مطلب کلیک کنید.

نخود آب

نخودآب ناهار ساده و خوشمزه و مقوی

«نخود آب» یکی از انواع ناهار ساده زمستانی، مخصوصا برای کسانی‌ است که می‌خواهند در کنار سادگی، یک غذای مقوی هم بخورند. این غذای راحت برای ناهار را، هم می‌توانید با گوشت و هم بدون گوشت بپزید. البته نوع با گوشت نخودآب، بیشتر شبیه آبگوشت سنتی است.

اما نوع بدون گوشت آن، علاوه بر این که به عنوان یک ناهار خوشمزه و ساده به کار می‌رود، در برخی شهرهای جنوبی یک غذای خیابانی به حساب می‌آید، مخصوصا در فصول‌ سرد سال مثل زمستان.

برای درست کردن نخود آب باید نخودها را در آب زیاد بپزیم. بهتر است قبل از پختن نخودها آن‌ها را یک روز قبل در آب خیس کنید تا نفخ‌شان گرفته شود. جهت خواندن ادامه طرز تهیه این ناهار ساده و خوشمزه، می‌توانید به مقاله طرز تهیه نخود آب با گوشت و بدون گوشت مراجعه کنید.

ناهار جدید چی درست کنم؟

ناهار جدید چی درست کنم؟ در ادامه یک لیست متنوع از انواع ناهار جدید که شاید تا پیش از این در منوی ناهار روزانه شما جایی نداشتند و فقط در مهمانی و دورهمی آن‌ها را درست می‌کردید را یکجا گرد آورده‌ایم. در این لیست ناهار چی درست کنم که جدید باشه هم ناهار مهمانی داریم و هم ناهار خودمانی.

ته چین مرغ مجلسی

طرز تهیه ته چین برای ناهار خوشمزه

«ته چین مرغ» شاید یک غذای دیرینه و پرطرفدار ایرانی باشد، اما برای بسیاری از خانواده‌ها هنوز در لیست انواع غذا برای ناهار قرار ندارد و معمولا فقط در مهمانی‌ها سرو می‌شود. از همین رو این غذا در لیست غذای جدید برای ناهار قرار گرفته است.

درست کردن ته چین مرغ رستورانی آن قدرها سخت نیست. می‌توانید برای درست کردن خوشمزه‌ترین غذا برای ناهار امروز ته چین مرغ را انتخاب کنید و در دورهمی خانوادگی از طعم آن لذت ببرید. برای مطالعه دستور پخت ته چین مجلسی مرغ روی لینک مطلب طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم تماشا کنید.

هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو

ناهار چی بپزم؟ اگر از خوردن غذاهای تکراری خسته شده‌اید و به دنبال طعم‌های جدید و خوشمزه غذا برای ناهار هستید، می‌توانید «هویج پلو» را به عنوان یک ناهار جدید برای خانواده امتحان کنید. این غذای خوشمزه برای ناهار با برنج تهیه می‌شود و درست کردن آن تقریباً کار ساده‌ای است. در تهیه هویج پلو از برنج، پیاز، سینه مرغ، خلال پسته، خلال نارنج، شکر، زعفران و کمی زرشک استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه هویج پلو روی لینک مطلب کلیک کنید.

بریون یا بریان اصفهان

طرز تهیه بریون برای یک ناهار جدید و خوشمزه

بریونی محبوب‌ترین غذای اصفهان است که آوازه آن به شهرهای دیگر ایران نیز رسیده است و امروزه در بسیاری از شهرهای ایران طبخ می‌شود. بریون ناهار ظهر سنتی برای اصفهانی‌هاست و معمولا کسی در اصفهان برای شام بریان نمی‌خورد. برای درست کردن بریون اصفهان از گوشت گوسفندی سردست، دنبه گوسفند، پیاز، زعفران، خلال بادام و زعفران استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه بریون یا بریان اصفهان روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

لازانیا

طرز تهیه لازانیا گوشت چرخ کرده

ناهار چی درست کنم؟ «لازانیا» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که برای افرادی که دائم از خود سوال می‌کنند چی بپزم ناهار که تکراری نباشد، گزینه مناسبی است. در دستور پخت لازانیا معمولاً می‌توانید در کنار گوشت یا سویا از انواع سبزیجات مثل فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر، نخود فرنگی و ذرت استفاده کنید. به منظور درست کردن یک غذای جدید برای ناهار می‌توانید لازانیا را با هر نوع سبزیجات و مواد اولیه‌ای که دوست دارید نیز تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه لازانیا  روی لینک مطلب کلیک کنید.

ناهار مجلسی/ ناهار مهمانی

ناهار چی بپزم؟ معمولا در لیست غذا برای مهمانی ناهار از انواع غذاهایی نام برده می‌شود که با برنج سرو می‌شوند و به غذاهای مجلسی معروف هستند. غذاهای مجلسی برای ناهار معمولا در منوی رستوران‌ها هم حضور پررنگی دارند اما شما هم می‌توانید این غذاها را به راحتی در خانه درست کنید. اگر قرار است برای وعده ناهار مهمان داشته باشید، می‌توانید از این لیست کمک بگیرید.

کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کوبیده مرغ برای ناهار خوشمزه مهمانی

برای درست کردن یک ناهار خوشمزه که تکراری نباشه پیشنهاد می‌شود این بار یک «کباب کوبیده مرغ» رستورانی را امتحان کنید. در دستور تهیه این غذا برای ناهار شما به سینه مرغ چرخ شده، پیاز، سیر، فلفل دلمه و مقداری زعفران و نمک و فلفل نیاز دارید. شما می‌توانید کباب کوبیده مرغ را هم روی زغال و هم داخل ماهیتابه درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه کباب کوبیده مرغ روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

باقالی پلو با ماهیچه

ناهار مهمونی چی بپزم؟ باقالی پلو با ماهیچه

«باقالی پلو با ماهیچه» همیشه در لیست غذا برای ناهار رستورانی و مهمانی قرار دارد و یکی از خوشمزه‌ترین غذاها برای وعده ناهار است. این غذا هم برای جمع‌های خانوادگی مناسب است و هم یک وعده بسیار لذیذ و پرطرفدار در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها محسوب می‌شود. این بار برای یک ناهار خوشمزه که تکراری هم نباشه باقالی پلو با ماهیچه درست کنید.

روش تهیه باقالی پلو با ماهیچه برخلاف طعم بی‌نظیری که دارد، بسیار ساده است و حتی اگر تجربه درست کردن آن را نداشته باشید، می‌توانید با یک بار امتحان کردن یاد بگیرید. پس اگر به دنبال خوشمزه‌ترین غذا برای ناهار هستید و دوست دارید یک غذای مقوی و خاص برای مهمانی آماده کنید، پیشنهاد ما باقالی پلو با ماهیچه است. برای مطالعه طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

کباب کوبیده

برای ناهار مهمونی کباب کوبیده با این روش درست کنید

زمانی که برای ناهار مهمان دارید و یا نزدیک ظهر شده و هنوز تصمیمی برای درست کردن غذا نگرفته‌اید، احتمالاً مدام با خودتان فکر می‌کنید که ناهار چی بپزم؟ چه غذایی برای مهمانی امروز مناسب‌تر است و همه افراد از خوردن آن لذت می‌برند؟

کباب کوبیده یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مجلسی است که معمولاً کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند. ما به شما می‌گوییم روش تهیه کباب کوبیده به روش رستورانی بسیار ساده است، تنها لازم است به فوت و فن‌های آماده کردن این کباب توجه کنید. برای مطالعه  طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی رستورانی و تمام فوت و فن‌های درست کردن کوبیده رستورانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

مرغ سرخ کرده زعفرانی

طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی

در بسیاری از مواقع ساده‌ترین و بهترین انتخاب در تهیه غذا برای ناهار «مرغ سرخ کرده» است. برای درست کردن مرغ سرخ کرده زعفرانی شما به چند تکه ران یا سینه مرغ به همراه سیر، پیاز و زعفران و کمی ادویه نیاز دارید. سپس باید ابتدا مرغ را نیم‌پز کنید و بعد در روغن سرخ نمایید. برای مطالعه طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی روی لینک قرمز رنگ مطلب کلیک کنید.

خورش فسنجان

ناهار مهمونی چی درست کنم؛ خورش فسنجان مجلسی

اگر برای مهمانی پیش رو به دنبال غذای مجلسی برای ناهار هستید، «خورش فسنجان» می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای باشد. فسنجان هم می‌تواند به عنوان یک غذای خوشمزه برای ناهار با برنج سرو شود و هم در سفره‌های لوکس مهمانی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

برای درست کردن خورشت فسنجون شما به مقداری گردو ساییده شده، پیاز، مرغ، اردک، گوشت چرخ کرده یا تکه‌ای و رب انار نیاز دارید. حتی می‌توانید فسنجان را به صورت گیاهی و بدون گوشت درست کنید. برای مطالعه چند روش طرز تهیه خورش فسنجان مجلسی روی لینک قرمز رنگ مطلب کلیک کنید و فیلم طرز تهیه فسنجان را هم تماشا کنید.

قیمه نثار

برای ناهار مهمانی قیمه نثار را به روش قزوینی درست کنید

«قیمه نثار» یکی از مشهورترین غذاهای قزوین است که امروزه در بیشتر شهرهای ایران سرو می‌شود. یک برنج مخلوط فوق‌العاده خوشمزه که به دلیل ظاهر جذاب و رنگی که دارد گزینه فوق‌العاده‌ای برای غذاهای مجلسی و مهمانی وعده ناهار محسوب می‌شود.

درست کردن قیمه نثار برای وعده ناهار کار چندان کار سختی نیست. برای پخت این ناهار خوشمزه شما به گوشت گوسفند، پیاز، برنج، رب گوجه فرنگی، زعفران، خلال پسته و بادام و کمی هل، گلاب و زرشک نیاز دارید. برای مطالعه طرز تهیه قیمه نثار مجلسی روی لینک مطلب کلیک کنید و فیلم طرز تهیه قیمه نثار را هم تماشا کنید.

ماهی شکم پر مجلسی

طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی

اگر دوست دارید در مهمانی‌ها غذایی درست کنید که میز ناهارتان بسیار مجلل و لوکس به نظر برسد در لیست پروپیمان ناهار چی بپزم، پیشنهاد ما «ماهی شکم پر» است. درست کردن ماهی شکم پر کمی زمان‌بر و شاید پیچیده است، اما اگر کمی با دقت آن را انجام دهید، قطعاً به راحتی می‌توانید خوشمزه‌ترین ماهی شکم پر عمرتان را آماده کنید. برای مطالعه طرز تهیه ماهی شکم پر روی لینک مطلب کلیک کنید.

لوبیا پلو با گوشت تکه ای

لوبیا پلو؛ غذای برنجی خوشمزه برای ناهار

اگر به دنبال یک دستور پخت غذا برای ناهار فردا هستید، می‌توانید لوبیا پلو مجلسی را امتحان کنید. این غذای ساده برای ناهار با برنج تهیه می‌شود و به همین دلیل شما می‌توانید در مهمانی‌ها و دور‌همی به عنوان ناهار برنجی هم آن را آماده کنید. در دستور تهیه لوبیا پلو مجلسی معمولاً از گوشت مغز ران گوسفند، لوبیا سبز، برنج، پیاز، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، زعفران و ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه ای روی لینک قرمز رنگ مطلب کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز پخت برنج ایرانی عنبربو به صورت دمی و آبکش

جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده سیخی خوشمزه رستورانی برای ناهار

بلد بودن طرز تهیه «جوجه کباب» می‌تواند برای تدارک یک ناهار خوشمزه نونی یا برنجی حسابی برای مهمانی به کمک شما بیاید. برای طرز تهیه جوجه کباب فوق‌العاده سیخی خوشمزه رستورانی برای ناهار باید یک سری ریزه‌کاری‌های مخصوص این غذا را بلد باشید.

به همین خاطر بد نیست تهیه جوجه کباب با استخوان یا بدون استخوان زعفرانی رستورانی آبدار، ترکیب ادویه و مواد جوجه کباب، و نکات کلیدی یک جوجه کباب خوشمزه مجلسی خانگی به روش رستورانی را در مقاله طرز تهیه جوجه کباب بخوانید.

کوفته تبریزی

انواع ناهار خوشمزه برای مهمانی؛ کوفته تبریزی

«کوفته تبریزی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی خوشمزه است که به دلیل طعم فوق‌العاده لذیذ و ظاهر اشتها برانگیزی که دارد، بیشتر به عنوان غذا برای ناهار در مهمانی‌ها سرو می‌شود. اگر با خودتان فکر می‌کنید که این بار در روز مهمانی ناهار چی بپزم بهتر است این غذای فوق العاده را امتحان کنید.

درست است که کوفته تبریزی یک غذای سنتی با روش پخت مخصوص است، اما اگر تا حدی با دستور تهیه کوفته تبریزی و فوت و فن‌های آماده کردن این ناهار خوشمزه آشنا باشید، می‌توانید آن را به آسانی آماده کنید.

برای درست کردن کوفته تبریزی به عنوان ناهار بدون برنج شما به مقداری گوشت چرخ کرده، لپه، برنج، پیاز، سبزیجات، رب گوجه فرنگی، تخم مرغ، گردو، زرشک و آلو برغانی نیاز دارید. برای مطالعه طرز تهیه کوفته تبریزی  روی لینک مطلب کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم تماشا کنید.

سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی برای ناهار یک غذای عالی است

ناهار چی درست کنم؟ اگر به دنبال دستور پخت غذا برای ناهار هستید، پیشنهاد ما سبزی پلو با ماهی است. سبزی پلو را با انواع مختلف ماهی می‌توانید درست کنید و البته کوکو سبزی هم معمولاً در اغلب شهرهای بخشی جدا نشدنی و خوشمزه از این غذای مجلسی و مخصوص مهمانی است.

برای درست کردن این غذا برای ناهار ابتدا باید پولک‌های ماهی را بگیرید و ماهی را بشورید و در آبکش بگذارید تا آب آن خشک شود. توصیه ما این است که ماهی حلوا را به صورت فیله شده و پولک گرفته از ماهی فروشی تهیه کنید. فیله ماهی حلوا به صورت منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها هم موجود است.

هر دو ماهی حلوا سیاه و حلوا سفید که به ماهی زبیدی هم مشهور است آنقدر خوشمزه و لذیذ هستند که واقعاً برای سرخ شدن نیاز به ادویه خاص و پیچیده‌ای ندارد. برای خواندن طریقه درست کردن سبزی پلو با ماهی به عنوان یک ناهار خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی مراجعه کنید.

انواع ناهار سریع ایرانی با مواد ساده

همان طور که از اسم این غذاها معلوم است، با مواد ساده و در زمان کمتر، می‌توانید غذاهایی درست کنید که اتفاقا بسیار هم خوشمزه‌ هستند. در لیست انواع ناهار ایرانی با مواد ساده برخی از آن‌ها معمولا به صورت پیش غذا در کنار غذاهای اصلی در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شوند و می‌توانند پیش غذا یا استارتر هم باشند.

کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی

ناهار چی بپزم؟ «کوکو سبزی» یک ناهار سریع و راحت ایرانی است که با مواد ساده‌ای هم تهیه می‌شود. کافی است سبزی کوکو را که شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر تازه است به صورت ساطوری خرد کنید و با تخم مرغ و ادویه‌های دلخواه مخلوط کنید تا بتوانید یک کوکوی خوشمزه برای غذای ناهار درست کنید. روش تهیه کوکو سبزی بسیار ساده است ولی می‌توانید بنا به سلیقه خودتان موادی را به آن اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه کوکو سبزی روی لینک مطلب کلیک کنید.

کشک بادمجان

کشک بادمجان ساده و خوشمزه

«کشک بادمجان» نیازی به تعریف ندارد، یک غذای خوشمزه و سنتی ایرانی برای ناهار که در مدت زمان کمی درست می‌شود. این غذا به عنوان یک برای ناهار ساده و خوشمزه بسیار مناسب است. روش تهیه کشک بادمجان بسیار راحت است و اگر راز و رمزهای تهیه کشک بادمجان را رعایت کنید، حتما یک ناهار یا پیش‌غذای ساده و لذیذ خواهید داشت. برای مطالعه طرز تهیه کشک بادمجان روی لینک مطلب کلیک کنید و طرز تهیه آن را در مجله کوروش بخوانید.

خوراک خاویار بادمجان

خوراک خاویار بادمجان روسی یا ایگرا

اگر از طرفداران انواع غذا با بادمجان باشید، احتمالا اسم خاویار بادمجان به گوش‌تان خورده است. این غذا البته اصالتا روسی است و روس‌ها به آن «ایگرا» می‌گویند. به عنوان یک غذای ساده و خوشمزه برای ناهار، ایگرا یا خاویار بادمجان هم لذیذ است و هم با مواد ساده‌ای درست می‌شود. در ضمن این ناهار ارزان و راحت را در مدت زمان کوتاهی هم می‌توانید بپزید.

نمونه‌‌های کنسروی خاویار بادمجان را ممکن است در فروشگاه‌ها تهیه کنید ولی توصیه ما به شما این است که خودتان در خانه این ناهار ساده و خوشمزه را که جزو غذاهای سریع برای ناهار هم حساب می‌شود، درست کنید. برای آموزش دستور پخت این غذا، مقاله طرز تهیه خاویار بادمجان را بخوانید.

کراکت بادمجان و سیب زمینی

کراکت بادمجان و سیب زمینی از غذاهای ساده برای شام

هیچ چیز به اندازه ترکیب سیب زمینی و بادمجان نمی‌تواند یک غذای ساده و خوشمزه برای ناهار فراهم کند. ترکیب طعم این دو سبزی، بسیار لذیذ و هیجان‌انگیز و در عین حال ملایم است. کراکت در اصل یک غذای اصالتا ایتالیایی است که به مدت زمان کمی برای پخت و آماده‌سازی نیاز دارد. برای درست کردن این ناهار راحت و آسان، کافی است ابتدا سیب زمینی‌ها را بپزید.

بادمجان‌ها را هم کبابی کنید. سپس اجازه دهید بادمجان‌های کبابی خنک شوند و پوست آن‌ها را جدا کنید. بادمجان کبابی پوست گرفته شده را ساطوری و له کنید. بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را رنده کرده و با بادمجان‌های ساطوری شده مخلوط کنید. جعفری ساطوری شده، سیر له شده، پنیر پیتزا و … را هم اضافه کنید.

برای مشاهده ادامه مراحل پخت این غذای خوشمزه برای ناهار، روی مقاله طرز تهیه کراکت بادمجان و سیب زمینی کلیک کنید.

فلافل

فلافل از غذاهای 30 دقیقه ای برای ناهار

ناهار سریع چی درست کنم؟ فلافل یک غذای ساده برای ناهار خوشمزه است که ترکیب آن در کنار ترشی، خیارشور و گوجه فرنگی بسیار اشتهابرانگیز است. در دستور تهیه فلافل از نخود خام، پیاز، جعفری، گشنیز، سیر و ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود و البته در صورتی که قرار است آن را سریع‌تر درست کنید باید از کنسرو نخود استفاده کنید یا نخودها را از شب قبل خیسانده باشید. برای مطالعه طرز تهیه فلافل روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

خوراک مرغ و قارچ

خوراک مرغ و قارچ رژیمی غذای ساده برای ناهار

«خوراک مرغ و قارچ» یکی از محبوب‌ترین غذاهای ساده برای ناهار است که معمولا به روش‌های مختلفی درست می‌شود. شما می‌توانید این ناهار ساده را هم به صورت رژیمی و هم مجلسی و کمی چرب‌تر تهیه و آن را در کنار برنج یا همراه با نان به عنوان یک غذای آسان برای وعده ناهار سرو کنید.

اگر مایلید که خوراک مرغ و قارچ مجلسی را به صورت رژیمی تهیه کنید، می‌توانید به جای تفت دادن مرغ‌ها، آن ها را در آب بپزید و بعد آن را با سایر مواد ترکیب کنید. توجه داشته باشید که در طرز تهیه مرغ و قارچ در فر هم باید مرغ‌ها را به خوبی بپزید و قارچ‌‌ها را کمی تفت دهید تا آب اضافه آن خارج شود. سپس همه مواد را داخل ظرف مناسب بریزید و آن را در فر قرار دهید تا سطح پنیر طلایی شود.

برای مشاهده ادامه دستور پخت خوراک مرغ و قارچ خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مراجعه کنید.

دمپختک باقالی تهرانی

دمپختک تهرانی یک غذای برنجی ساده و سریع برای ناهار

«دمپختک باقالی» یا دمی باقالی زرد یکی از اصیل‌ترین غذاهای برنجی ایرانی است. یک غذای سریع و ساده  اصالتا تهرانی برای لیست ناهار که مواد اصلی آن برنج، باقالی زرد و زردچوبه است. دمی باقالی تهرانی یکی از غذاهای مخصوص شب یلدا در تهران هم هست. برای مطالعه طرز تهیه دمی باقالی زرد تهرانی و تماشای فیلم طرز تهیه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

غذاهای محلی برای ناهار

این غذاهای خوشمزه معمولا در همه شهرهای ایران درست نمی‌شوند و مختص یک منطقه خاص هستند. برخی از این غذاها هم جزو غذاهای فرنگی برای وعده ناهار محسوب می‌شوند.

مرغ ترش

خورش مرغ ترش از جمله خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای ایرانی

«خورش مرغ ترش» از جمله خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است به عنوان یک غذای ساده و محلی برای ناهار هم درست می‌شود. این غذای ساده برای ناهار، به خصوص در مناطق شمالی کشور بسیار محبوب است و همان طور که از اسم آن هم مشخص است، در این غذا، مرغ با ترکیبی از چاشنی‌ها درست می‌شود و طعم ترش می‌گیرد.

این غذا اصالتا شمالی است و علاوه بر مرغ، سبزی‌های معطر از جمله گشنیز، جعفری، تره و نعنا در آن به کار می‌روند. لپه هم در طرز تهیه این غذا استفاده می‌شود. برای درست کردن این غذا در یک قابلمه پیازها را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. کمی زردچوبه به پیازها اضافه کنید و همراه پیاز سرخ کنید. تکه‌های مرغ را اضافه کنید و با پیاز سرخ شده تفت دهید. لپه‌ها را هم اضافه کنید و به آرامی کمی تفت دهید که له نشوند. برای مشاهده ادامه روش پخت این غذای ایرانی برای ناهار، روی لینک مقاله طرز تهیه بهترین خورش مرغ ترش بزنید.

شامی گیلانی یا شامی پوک

«شامی پوک» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای استان گیلان

«شامی پوک» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای استان گیلان است که همان‌قدر که به سرعت تهیه می‌شود، همان‌قدر هم مجلسی، لذیذ و خوشمزه است. رشتی‌ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و پنیر سیامزگی که پنیر سنتی این منطقه است، میل می‌کنند. سایر اهالی گیلان پنیر لیقوان و سبزی خوردن را جزو آداب خوردن شامی پوک گیلانی می‌دانند.

برای تهیه شامی پوک گیلانی یا شامی رشتی ابتدا باید لپه‌ها را خیس کنید. لپه‌ها باید در شامی حسابی له و ناپیدا شوند. پس بهتر است لپه‌ها را چند ساعت در آب بخیسانید و چند بار هم آب آن‌ها را عوض کنید. بعد از چند ساعت خیس خوردن لپه‌ها، آن‌ها را بپزید. لپه‌ها باید خوب پخته و بعد از پخت آبکش شوند. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه این ناهار خوشمزه و ساده، به مقاله طرز تهیه شامی پوک مراجعه کنید و فیلم آموزش تهیه آن را هم تماشا کنید.

تاس کباب

تاس کباب برای ناهار یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است

«تاس کباب» یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه بری ناهار و حتی شام است که ربطی به هیچ‌گونه کباب کوبیده و مرغ و تابه‌ای ندارد و البته در کشورهای دیگر هم به اشکال مختلف طبخ می‌شود. تهرانی‌ها به خوراکی متشکل از بادمجان، گوجه فرنگی، گوشت، سیب زمینی و ادویه تاس کباب می‌گفتند و در گذشته برای ادویه آن از چوب خوشبوی دارچین، تخم خردل و میوه‌هایی مثل به استفاده می‌کردند.

برای درست کردن تاس کباب خوشمزه و مجلسی با گوشت ابتدا باید کف قابلمه در یک ردیف دنبه بچینید. پیاز را خرد کنید و روی دنبه‌ها بچینید. نمک، فلفل، ادویه کاری و زردچوبه را هم روی آن‌ها بپاشید و در ردیف بعدی یک لایه گوشت و پیاز و ادویه و فلفل را به همین ترتیب بچینید. برای مشاهده ادامه روش پخت این غذای خوشمزه برای ناهار، به مقاله طرز تهیه تاس کباب مراجعه کنید.

کباب تابه‌ای یا کباب دیگی

طرز تهیه کباب تابه‌ای یا کباب دیگی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن کباب کوبیده درست کردن آن به شکل کباب تابه‌ای یا کباب دیگی است. در گذشته این غذای سنتی ایرانی در دیگ‌های سفالی درست می‌شود و وجه تسمیه کباب دیگی هم به همین خاطر است.

درست کردن این ناهار خوشمزه بسیار سریع و راحت است. در دستور تهیه کباب دیگی از گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، رب گوجه فرنگی، زعفران دم کرده و ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه کباب تابه‌ای یا کباب دیگی روی لینک مطلب کلیک کنید و فیلم آموزش کباب تابه‌ای را هم تماشا کنید.

ناهار چی درست کنم تکراری نباشه

خورش فاصولیه ترکی

غذای ترکی خورش فاصولیه با مرغ یا گوشت

غذاهای ترکی از جمله محبوب‌ترین انواع غذا و خوراک در سرتاسر دنیا به خصوص در خاورمیانه و کشورهای آسیایی هستند. یکی از این غذاهای ترکیه‌ای خوشمزه «فاصولیه»، «فاسولیه» یا «فاسولیا» است که هم در ترکیه و یونان و هم در کشورهای عربی یک غذای بسیار پرطرفدار است.

فاصولیه را با لوبیا سفید یا لوبیا سبز و هم به عنوان خورش و هم خوراک طبخ می‌کنند و درست کردن آن با گوشت و بدون گوشت به صورت گیاهی هم مرسوم است. در ارومیه به این غذا خورش لوبیا سفید می‌گویند.

برای درست کردن غذای ترکی خورش فاصولیه یا فاسولیه ابتدا باید از شب قبل لوبیاها را بخیسانید و چند بار آب لوبیاها را عوض کنید. گوشت شسته شده را به صورت ریز و قیمهای خرد کنید. سپس پیاز را نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید.

گوشت قیمه‌ای خرد شده را به پیازهای طلایی شده اضافه کنید و مقداری تفت دهید. زردچوبه و فلفل را هم اضافه کنید و با گوشت سرخ کنید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه خورش فاصولیه، به لینک این مقاله مراجعه کنید.

نودل با مرغ

طرز تهیه نودل با مرغ

چینی‌ها به درست کردن انواع غذا با مرغ و نودل شهرت دارند و از آن به عنوان غذای اصلی در وعده شام یا ناهار استفاده می‌کنند به طوری که نودل، بخش جدایی ناپذیر فرهنگ آنهاست. در این غذای جدید برای ناهار‌، تکه‌های مرغ و سبزیجات را درست کرده و بعد به نودل پخته و آبکش شده، اضافه می‌کنند. نودل هم خیلی سریع تهیه می‌شود و طعم دلپذیری دارد.

علاوه بر سبزیجات، از قارچ، پنیر، انواع فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید تا طعم متنوع‌تر و هیجان‌انگیزتری را تجربه کنید. برای تهیه این ناهار خوشمزه با مرغ به مقاله طرز تهیه خوراک نودل سرخ شده با مرغ و سبزیجات مراجعه کنید.

ماهی سوخاری

طرز تهیه ماهی سوخاری در فر و تابه

سوخاری کردن ماهی، هم بوی زهم آن را می‌گیرد و هم طعم فوق العاده‌ای به آن می‌دهد. راه‌های مختلف و مواد گوناگونی هم در طرز تهیه ماهی سوخاری استفاده می‌شود. برای درست کردن ماهی سوخاری برای ناهار، از بی‌استخوان و بدون تیغ بودن ماهی‌ها، مطمئن شوید. سپس ماهی را کاملا زیر آب سرد بشویید و با دستمال خشک کنید.

در یک ظرف مناسب، آبلیمو، سرکه، سس سویا، فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. می‌توانید از کمی نمک هم استفاده کنید ولی به دلیل شور بودن سس سویا در صورت استفاده هم مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید. ماهی‌ها را در ظرف قرار دهید و آن‌ها را به این مواد آغشته کنید تا همه قسمت‌ها، طعم بگیرند.

درب ظرف را بپوشانید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه ماهی سوخاری به لینک مقاله مراجعه کنید.

سوتی پلو اردبیلی

 طرز تهیه سوتی پلو یا شیر پلو اردبیل

«سوتی پلو» یکی از خوشمزه‌ترین غذای سنتی اردبیل، تبریز و حتی مازندران است البته هیچ ربطی به شیرین پلو و شیر برنج ندارد. در پخت آن هم از شکر استفاده نمی‌شود. سوتی پلو در اصل همان برنج دمی است با این تفاوت که در آن به جای آب از شیر استفاده می‌شود و می‌توان آن را با انواع خورش سرو کرد. در گیلان هم معمولا سوتی پلو با ماهی دودی خورده می‌شود. سوتی پلو را با نام‌های دیگری مانند شیرین برنج، شیر پلو و شیرپز یا دمی شیر هم می‌شناسند.
برای درست کردن این غذای خوشمزه برای ناهار برنج را بشویید و در مقداری آب و نمک به مدت حداقل ۱ ساعت، خیس کنید. زعفران را دم کنید و شیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. زعفران را به شیر اضافه کنید. نمک را اضافه کنید و برنج را از آب بکشید و دوباره بشویید تا شوری آن برود.
برای مشاهده ادامه مراحل تهیه، روی لینک مقاله طرز تهیه سوتی پلو کلیک کنید.

کوفته هلو شیرازی

درست کردن کوفته هلو شیرازی به عنوان غذای ناهار

وقتی برای اولین بار اسم «کوفته هلو» را می‌شنوید، شاید تصور کنید که با یک کوفته عجیب و غریب مواجهید، اما بد نیست بدانید که مواد به کار رفته در این کوفته، بسیار ساده است و البته هیچ ربطی به هلو ندارد. این کوفته اصیل شیرازی به خاطر این که ظاهر و اندازه‌ای شبیه هلو دارد، به کوفته هلو معروف شده و یکی از غذاهای نوروزی شیراز است.

کوفته هلو را در سس مخصوص که در آن از رب گوجه فرنگی، سس انار یا سرکه و شیره به عنوان چاشنی استفاده می‌شود، می‌پزند. برای درست کردن کوفته هلو شیرازی به عنوان غذای ناهار، ابتدا باید مایه کوفته هلو را آماده و درست کنید و بعد از ورز دادن مواد، آن‌ها را در یخچال استراحت دهید.

در این فاصله سس کوفته هلو را درست کنید. در نهایت کوفته‌ها را به شکل گرد، فرم دهید و مواد میانی را در کوفته‌ها بگذارید. کوفته‌های آماده شده را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته هلو شیرازی به آرامی بپزد.

ادامه مراحل تهیه این غذا برای ناهار را در مقاله طرز تهیه کوفته هلو بخوانید.

کلم پلو شیرازی

کلم پلو شیرازی اصیل برای شام

شیرازی‌ها برای مناسبت‌های خاص مثل شب چهارشنبه‌ سوری، شام شب عید، شب یلدا و اعیاد دیگر کلم پلو را به عنوان یک غذای مجلسی و محبوب می‌پزند. در اصل این غذا، پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های شیرازی‌ها برای شام و ناهار است. در طرز تهیه کلم پلو شیرازی از کلم سر یا کلم قمری استفاده می‌شود و گوشت به کار رفته در این غذا هم به کوفته قلقلی یا کوفته ریزه است.

برای طرز تهیه کلم پلو شیرازی رستورانی با گوشت قلقلی ابتدا گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوسفند و گوساله را آماده کنید. سپس یک عدد پیاز متوسط را روی گوشت رنده کنید. آب پیاز را بگیرید تا گوشت از هم وا نرود.

آرد نخودچی (اختیاری است)، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به اندازه دلخواه به این مخلوط اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم ورز بدهید. گوشت را کنار بگذارید، روی ظرف یک کیسه فریزر بگذارید. گوشت را در یک یخچال بگذارید و اجازه دهید گوشت کمی استراحت کند.

برای مشاهده ادامه مراحل تهیه به همراه فیلم آموزش کلم پلو، روی لینک مقاله طرز تهیه کلم پلو شیرازی بزنید.

ته چین آلو اسفناج

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ

ته چین آلو اسفناج مثل خورش آلو اسفناج یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است که به خاطر طعم لذیذ و ظاهر هوس انگیزی که دارد، بسیار پرطرفدار است. شما می‌توانید در طرز تهیه ته چین آلو اسفناج هم از مرغ و گوشت استفاده کنید و هم آن را به صورت گیاهی آماده کنید.
برای تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ برای ناهار بعد از خیساندن برنج، باید آلوها را بشویید و در صورت تمایل هسته آن‌ها را جدا کنید. برای این که آلوها کمی نرم شوند، باید آن‌ها را در آب قرار دهید. می‌توانید برای ملس شدن طعم آلو اسفناج از ترکیب قیسی در کنار آلوها استفاده کنید. برای مشاهده ادامه مراحل آماده‌سازی و پخت این غذا، روی لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلو اسفناج بزنید.

کباب لا پلو

طرز تهیه کباب لا پلو مجلسی به روش رستوران های مشهور

اگر در فکر این هستید که ناهار چی بپزم و دوست دارید طعم یک غذای جدید و خوشمزه را امتحان کنید، پیشنهاد ما «کباب لا پلو» است. کباب لا پلو یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و سنتی است که به دلیل قرار گرفتن گوشت در داخل برنج، عطر و طعم بی‌نظیری دارد.

آماده کردن این پلوی ایرانی خوشمزه و اگر به روش درستی تهیه شود، ظاهری جذاب و شیک دارد که برای مهمانی‌ها نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. کباب لا پلو را به صورت مرغ لا پلو یا گوشت چرخ کرده لا پلو درست می‌کنند.

برای طرز تهیه کباب لا پلو قبل از هر کاری برنج‌ را بشویید و به همراه مقداری نمک داخل آب قرار دهید تا خیس بخورد. سپس باید پیازها را با رنده ریز رنده کنید. حالا یک دستکش پلاستیکی به دست کنید و پیازها را فشار دهید تا آب آن جدا شود.

پیازی که آب آن خارج شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و مقداری سماق، زردچوبه، نمک، پودر زیره و فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید و مواد را برای حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید تا کاملاً منسجم و یکنواخت شوند.

سپس یک سلفون روی ظرف گوشت بکشید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا گوشت برای یک ساعت استراحت کند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب لا پلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب لا پلو کلیک کنید.

ساندویچ سالاد نخود

طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود

«ساندویچ سالاد نخود» یکی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای گیاهی و بدون گوشت است که هم سالاد است و هم ساندویچ و یک ناهار عالی مخصوصا برای سر کار محسوب می‌شود. برای تهیه ساندویچ سالاد نخود از هیچ گونه گوشتی استفاده نمی‌شود و از همین رو یک غذای کاملاً گیاهی و در عین حال مقوی و مفید برای گیاهخواران نیز محسوب می‌شود.

این ساندویچ یک غذای کامل و خوشمزه است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد و برای افرادی که دوست دارند غذاهای متنوع و سالم را انتخاب کنند، گزینه مناسبی است. برای تهیه این سالاد شما به مقداری نخود پخته شده، خیارشور، کرفس، شوید و سس نیاز دارید.

برای تهیه سالاد نخود نخودها را بعد زا خیساندن و آبکش کردن، همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بپزند. با استفاده از گوشتکوب دستی یا غذاساز، نخودها را میکس کنید. در صورت تمایل می‌توانید نخودها را کمی درشت‌تر خرد کنید تا موقع جویدن کمی زیر دندان احساس شوند. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود روی لینک مقاله کلیک کنید.

غذاهای خوشمزه برای ناهار خودمانی و دورهمی

خورش به قیمه

خورش به قیمه از بهترین غذاها برای ناهار دورهمی و مهمانی

برای ناهار چی درست کنم تکراری نباشه و البته ناهار چی بپزم با برنج که متفاوت باشه پیشنهاد ما این است که «خورش به قیمه» را امتحان کنید. «خورش قیمه با به» که به خورش «به قیمه» معروف است، جزو غذاهای اصیل ایرانی به حساب می‌آید که گزینه فوق‌العاده‌ای برای ناهار نیز محسوب می‌شود.

ترکیب به با لپه، علاوه بر مقوی بودن، طعم ملس و خوشمزه‌ای را به این خورش می‌دهد که با ذائقه بسیاری افراد جور درمی‌آید. برای تهیه خورش قیمه با به، باید گوشت را جداگانه با پیاز و ادویه‌ها بپزید. لپه‌ها را بعد از خیساندن و آبکشی، با مقداری آب بپزید و میوه به را هم به صورت جداگانه با کمی روغن تفت دهید.

در نهایت همه مواد اولیه را با هم ترکیب کرده و بپزید. این مدل خورش به را می‌توانید بنا به سلیقه خود به صورت ملس با شکر یا با آبلیمو طعم‌دار و سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه خورش به قیمه مجلسی با گوشت و مرغ می‌توانید روی لینک طرز تهیه خورش به قیمه کلیک کنید.

ماش پلو

ماش پلو یک غذای خوشمزه برای ناهار

اگر در این فکر هستید که ناهار چی بپزم سریع و خوشمزه باشد، پیشنهاد ما «ماش پلو» است. ماش پلو یا پلو ماش از جمله غذاهای محبوب و اصیل در آشپزی ایرانی و اتفاقاً یک غذای پر از خواص مفید و مقوی است.

معمولاً ماش پلو ساده یا مجلسی را با گوشت چرخ‌کرده یا تکه‌های مرغ و حتی گوشت ماهیچه و گردن درست می‌کنند. برای تهیه ماش پلو باید در یک قابلمه ماش‌های پاک شده را با مقداری آب به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. لازم نیست ماش را بیش از حد بپزید چون در پلو له می‌شود. گوشت چرخ‌کرده را با پیاز و ادویه و مقداری نمک مزه‌دار کنید و در روغن به صورت قلقلی تفت دهید تا خوب سرخ شود.

سپس در یک ماهیتابه پیاز را نگینی یا به صورت خلالی نازک خرد کنید و با مقداری زردچوبه و نمک تفت دهید. در صورت تمایل کشمش را هم اضافه کنید و تفت دهید و روی کشمش و سایر مواد دارچین بریزید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج را مثل همیشه بپزید و آبکش کنید. برای خواندن ادامه مراحل تهیه ماش پلو می‌توانید به مقاله طرز تهیه ماش پلو مراجعه کنید.

جغور بغور یا جغول بغلول

طرز تهیه جغور بغور زنجانی خوشمزه

«جغور بغور» یا «چغور پغور» و حتی «جغول بغول» به روش قهوه‌خانه‌ای و بازاری یک غذای مقوی است که با جگر گوسفند یا حتی گاو و مرغ و جگر سفید با انواع سبزیجات تهیه می‌شود. این غذای سنتی در اصل متعلق به شهر زنجان است که در شهرهای دیگر مثل اردبیل و تهران و شهرهای شمالی نیز به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود.

جالب است بدانید که این غذا با جگر گوسفند در روسیه و مشابه آن در اسکاتلند نیز طبخ می‌شود. جغور بغور هم به صورت جگر خرد شده و هم به صورت آبپز و چرخ شده درست می‌شود و هر کدام طرفدارهای خودش را دارد.

پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و رب گوجه هم دیگر موادی هستند که به آن اضافه می‌شوند. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه جغور بغور روی لینک مقاله مورد نظر بزنید.

واویشکا دل و جگر به سبک گیلانی

واویشکا دل و جگر گیلانی یک غذای خوشمزه برای ناهار دورهمی

واویشکا دل و جگر یک غذای نونی خوشمزه برای ناهار مهمانی و دورهمی است که هم با دل و جگر گوسفند و هم دل و جگر مرغ می‌توانید درست کنید. برای درست کردن این غذای نونی لذیذ ابتدا باید ابتدا دل، جگر سفید و جگر سیاه گوسفندی را بشویید تا کاملا تمیز شوند.

معمولا در جگر و دل، لخته‌های خون وجود دارند، این لخته‌ها را به خوبی جدا کرده و بشویید. سپس آنها را در یک آبکش بگذارید و اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شود. بعد از اینکه دل و جگرها آب خود را از دست دادند، روی یک تخته آشپزخانه، جگر سیاه را به اندازه دلخواه برش بزنید. شمالی‌ها قطعات دل و جگر را درشت در نظر می‌گیرند چون بعداز پخت، آب می‌شوند. ولی شما می‌توانید آنها را متوسط یا ریز هم خرد کنید.

جگر سفید، جگر سیاه و دل گوسفند را به صورت نگینی درشت یا متوسط خرد کنید و کنار بگذارید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه واویشکا دل و جگر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ناگت میگو سوخاری

طرز تهیه ناگت میگو خانگی به روش رستورانی و بازاری؛ به همراه سس تارتار

«ناگت میگو» یکی از خوراکی‌های لذیذ و مفید است که به دلیل ترکیب میگوی میکس شده با انواع طعم‌ها، عطر و مزه بسیار دلچسبی دارد. می‌توانید این غذا را هم به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی سرو کنید.

ترکیب طعم‌های مختلف با میگو در این غذا موجب می‌شود تا بوی میگو کمتر از حالت طبیعی به مشام برسد و این موضوع خوردن میگو را برای خیلی از افراد ساده‌تر و جذاب‌تر می‌کند. طرز تهیه ناگت میگو تا حدودی شبیه ناگت مرغ است.

برای طرز تهیه ناگت میگو سوخاری خانگی ابتدا دور نان تست را جدا کنید و برای چند دقیقه داخل آب قرار دهید. سپس سیر، پیاز، میگوی تمیز شده، تخم مرغ، جعفری، آب لیمو ترش، نان تست نرم شده را به همراه همه ادویه‌ها داخل غذاساز یا میکسر بریزید و خوب هم بزنید.

برای درست کردن این میگو می‌توانید هر ادویه‌ای که دوست دارید استفاده کنید و یا طبق عادات غذایی خانواده ناگت‌ها را کمی تندتر درست کنید. طرز تهیه ناگت میگو سوخاری را می‌توانید با کلیک روی لینک مورد نظر، یاد بگیرید.

ماکارونی با سویا

طرز تهیه ماکارونی قرمز و خوشمزه با سویا

ماکارونی یکی از محبوب‌ترین غذاها برای ناهار و شام در تمامی اعصار و قرون است. تقریبا ۹۹ درصد افراد درست کردن ماکارونی یا همان اسپاگتی رشته‌ای را بلد هستند اما تعداد کمی از آن‌ها فوت و فن و رازهای یک ماکارونی قرمز و خوشمزه را بلد هستند. ماکارونی را هم با گوشت قرمز، هم گوشت مرغ و بوقلمون و هم با سویا می‌توانید درست کنید.

در طرز تهیه یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت ۲ الی سه ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. پیازها را ریز و حبه‌ای خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی که پیازها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند. برای مطالعه طرز تهیه ماکارونی با سویا روی لینک مطلب کلیک کنید.

آلبالو پلو

آلبالو پلو از غذاهای خوشمزه برای ناهار

«آلبالو پلو» یکی از خوشمزه‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است. که به خصوص در فصل تابستان به عنوان یک غذای تابستانی و ضدعطش هواداران فراوانی دارد. جالب است بدانید یکی از راهکارهای قدیمی‌ها برای پیشگیری از گرمازدگی خوردن آلبالو پلو در روزهای گرم تابستان بود. آلبالو پلوی مجلسی را هم با آلبالوی فریز شده و هم آلبالوی تازه می‌توانید درست کنید.

برای تهیه این غذا ابتدا ۵ تا ۶ ساعت برنج‌ها را با آب و نمک بخیسانید. آلبالوهای شسته شده را هسته‌گیری کنید. سپس آلبالوها را در یک قابلمه ریخته و شکر را لابه‌لای آن‌ها بریزید. قابلمه آلبالو و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و بعد از به جوش آمدن اجازه دهید آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه با شکر بجوشند. بعد از این مدت آلبالوها را آبکش کنید و آب آلبالو را در یک شیشه تمیز بریزید.

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج را در آن بریزید. در این فاصله گوشت چرخ‌کرده را با یک عدد پیاز متوسط رنده شده، نمک و فلفل سیاه خوب ورز دهید و به صورت گوشت قلقلی‌های کوچک به اندازه یک گردو درآورید. گوشت قلقلی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید.

برای خواندن ادامه چند روش طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با فیله مرغ و گوشت قلقلی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آلبالو پلو کلیک کنید.

خورشت کنگر

خورشت کنگر از غذاهای مناسب ناهار

«خورشت کنگر» یکی از پرخاصیت‌ترین غذاهای ایرانی است که می‌توانید آن را با گوشت یا مرغ تهیه کنید. برای درست کردن خورشت کنگر ابتدا باید در قابلمه‌ای که می‌خواهید خورشت کنگر را درست کنید پیاز را خیلی ریز و نگینی خرد کنید. شعله گاز را روشن کنید و وقتی که کمی پیازها سبک شد روغن اضافه کنید تا پیازها بهتر طلایی شوند. پیازها که کمی طلایی شدند کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی زردچوبه گرفته شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه نان شیرمال ساده | نرم و پنبه ای به روش نانوایی

در این مرحله از طرز پخت خورشت کنگر باید گوشت خورشتی (یا گوشت مرغ) خرد شده و شسته شده را به پیازها اضافه کنید و مخلوط گوشت و پیاز را خوب تفت دهید تا رنگ گوشت طلایی شود. سپس ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی را به همراه فلفل سیاه اضافه کنید و باز تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود.

سپس به مخلوط گوشت و پیاز سرخ شده آب جوشیده گرم اضافه کنید. مقدار آب باید به حدی باشد که تا دو بند انگشت روی گوشت را بپوشاند. زیر شعله گاز را ملایم کنید تا گوشت به آرامی پخته شود. در این مرحله از تهیه کنگر خورشت، کنگرهای پاک شده را به اندازه دلخواه خرد کنید. جعفری و نعنا را هم ریز و ساطوری خرد کنید. در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و زمانی که کمی روغن داغ شده ابتدا کنگرها را کمی تفت دهید و سپس نعنا و جعفری را اضافه کنید. کنگرها، جعفری و نعنا را به مقدار دلخواه تفت دهید.

برای خواندن ادامه ۲ روش طرز تهیه خورشت کنگر با گوشت و مرغ می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش کنگر مراجعه کنید.

خورش قیمه آلو

خورش قیمه آلو مجلسی یک غذای لذیذ برای ناهار

«خورش قیمه آلو» یکی از متفاوت‌ترین و خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی برای ناهار است که روش پخت آن شباهت زیادی به خورش قیمه معمولی دارد. همانطور که از نام غذا مشخص است در طرز تهیه خورش قیمه آلو از مقداری آلو خورشتی استفاده می‌شود و از همین رو این رو این غذا طعم متفاوتی نسبت به سایر قیمه‌هایی که تابه‌حال خورده‌اید دارد.

اگر به دنبال یک غذای متفاوت و خوشمزه هستید، به جای اینکه دائما از خودتان بپرسید برای ناهار چی بپزم، بهتر است این غذا را امتحان کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه خورش قیمه آلو باید لپه‌ها را بشویید. سپس لپه‌ها را در یک کاسه آب بریزید و اجازه دهید برای ۲ ساعت در آب بمانند. این کار هم نفخ لپه را می‌گیرد و هم موجب می‌شود لپه‌ها بهتر پخته شوند.

بعد از این که لپه‌ها را خیساندید، باید آن‌ها را آبکش کنید و به همراه مقداری آب در قابلمه بریزید تا نیم‌پز شوند. برای پخت لپه بهتر است ابتدا شعله گاز را زیاد کنید. کف روی آب را با قاشق بردارید و سپس شعله را کمتر کنید تا لپه‌ها کمی نرم شوند. در این مرحله نباید لپه‌ها کاملاً بپزند، تنها کمی نرم شدن و نیم پز شدن لپه‌ها کافی است.

برای خواندن ادامه طرز تهیه خورش قیمه آلو مجلسی به ۲ روش با گوشت و مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش قیمه آلو کلیک کنید.

کباب تابه ای دو رنگ

کباب تابه ای دو رنگ یک ناهار خوشمزه برای دورهمی خودمانی است

«کباب تابه ای دو رنگ» یکی از کباب‌های خوشمزه و مجلسی است که معمولا به صورت میکس گوشت گوسفندی و مرغ چرخ کرده درست می‌شود. این کباب طعم بی‌نظیری دارد و به راحتی می‌توانید در خانه و داخل تابه آن را برای یک ناهار خودمانی در دورهمی تهیه کنید.

برای تهیه کباب تابه دو رنگ مجلسی، می‌توانید برای چیدن کباب‌ها در تابه و طرح‌ دادن به آن‌ها، سلیقه بیشتری به خرج بدهید تا بیشتر از کباب تابه‌ای معمولی مناسب مهمانی‌ها شود یا از قالب‌، برای یکدست شدن ظاهر آن‌ها استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ روی لینک مطلب کلیک کنید.

غذای جدید مجلسی چی بپزم برای ناهار

اگر از خوردن غذاهای تکراری برای ناهار خسته شده‌اید، بهتر است غذاهای مجلسی که کمتر برای پخت در روزهای معمولی و برای ناهار خودمانی مرسوم هستند را امتحان کنید. در این بخش می‌توانید با لیست انواع غذا برای ناهار که هم جدید است و هم خوشمزه آشنا شوید.

پیچاق قیمه

خورش پیچاق قیمه برای ناهار جدید

«خورش پیچاق قیمه» از جمله خورش‌های مشهور استان اردبیل است که طعم بسیار لذیذی داد و مزه آن با تمام خورشت‌هایی که تابه‌حال خورده‌اید، متفاوت است. برای درست کردن خورش پیچاق قیمه که یکی از غذاهای نذری ترک زبان‌ها است، باید گوشت را با پیاز تفت دهید و بپزید. خلال‌ بادام را که یکی از اجزای اصلی این غذا است، بعد از خیساندن و آبکش کردن با روغن و زعفران تفت دهید تا رنگ و طعم آن عوض شود.

بعد از پخت گوشت‌ها، در ۳۰ دقیقه پایانی، خلال‌ها را به غذا اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید برای مشاهده روش طرز تهیه خورش پیچاق قیمه اردبیل و همچنین فیلم آموزشی تهیه این غذا به لینک طرز تهیه خورش پیچاق قیمه مراجعه کنید.

ته چین گرمساری

طرز تهیه تهچین گوشت گرمساری برای ناهار

«ته‌ چین گرمساری» از جمله مشهورترین غذاهای استان سمنان است. برای تهیه این غذا ای گوشت به عنوان لایه میانی ته چین استفاده می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین گرمساری باید گوشت را مزه‌دار کنید. برای این کار بهتر است ابتدا آن را به صورت ورقه‌های نازک برش‌ بزنید و تقسیم کنید و در ادویه پلویی مخصوص ته‌چین گوشت گرمساری به علاوه مقداری فلفل سیاه و قرمز، پودر پیاز و پودر پاپریکا و دو عدد پیاز نگینی خرد شده بزرگ بخوابانید.

کمی گوشت را با دست در این مواد بچرخانید تا تمام قسمت‌ها آغشته شوند. مدت زمان لازم برای مرینیت یا مزه‌دار کردن گوشت ته چین بهتر است از یک شب تا صبح باشد. برنج و کشمش را به صورت جداگانه خیس کنید. مدت زمان خیس خوردن برنج بستگی دارد به نوع برنج شما و تجربه قبلی که از پختن برنج مورد نظرتان دارید. کشمش هم ۱ ساعت خیس بخورد کافی است. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین گرمساری خوشمزه و مجلسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ته چین گرمساری کلیک کنید.

مرغ دوغی

مرغ دوغی از غذاهای جدید برای ناهار

«مرغ دوغی» یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن مرغ مجلسی است که طعم و بافت بی‌نظیری به مرغ می‌دهد. خواباندن مرغ در دوغ موجب می‌شود تا مزه مرغ لذیذتر شده و بافت مرغ آبدار و نرم شود.

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ دوغی لذیذ و آبدار باید مرغ را به اندازه دلخواه خرد کنید. برای تهیه این غذا بهتر است از تکه‌های مرغ بدون استخوان استفاده کنید. سپس تکه‌های مرغ را بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود. بعد از این که آب اضافی تکه‌های مرغ‌ خارج شد، کره را داخل یک ماهیتابه گود بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. سپس تکه‌های مرغ‌ را به آن اضافه کنید. برای حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا یک سمت مرغ‌ها طلایی شود.

سپس آن‌ها را برگردانید و طرف دیگر تکه‌های مرغ‌ را نیز به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنید. در دستور پخت مرغ دوغی نیازی به اضافه کردن ادویه نیست، زیرا کره بوی زهم مرغ را برطرف می‌کند و خوش‌طعم می‌شود. بعد از این که تکه‌های مرغ‌ها را سرخ کردید، آن‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و شعله گاز را روشن کنید. دوغ گازدار را اضافه کنید و اجازه دهید مرغ‌ها برای ۲۰ دقیقه با دوغ بپزند.

سپس زعفران دم‌کرده را به مرغ‌ها اضافه کنید و ۴۰ دقیقه دیگر صبر کنید. به‌اندازه‌ای زعفران اضافه کنید که مرغ شما کاملا طلایی و خوشرنگ شود. برای مطالعه ۳ روش طرز تهیه مرغ دوغی زعفرانی، طعم‌دار و سوخاری می‌توانید به مقاله طرز تهیه مرغ دوغی مراجعه کنید.

خورش خلال

خورش خلال از غذاهای جدید برای ناهار

«خورش خلال بادام کرمانشاهی» یک غذای ایرانی خوشمزه و خوشرنگ پر از گوشت‌های قیمه شده، خلال بادام و زرشک و گلاب است. از زمان‌های دور مردم کرمانشاه برای پذیرایی از مهمان و به عنوان یک ناهار خاص و مجلل از خورش خلال استفاده می‌کنند. کرمانشاهی‌ها اعتقاد دارند خورش خلال باید شفاف و خوشرنگ باشد و تیره نشود.

برای درست کردن خورش خلال کرمانشاهی مجلسی و اصیل ابتدا خلال بادام‌ها را در یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری زعفران خیس کنید. سپس گوشت شسته شده را به صورت قیمه‌ای خرد کنید. گوشت خورش خلال باید ریز خرد شود. اندازه تکه‌های گوشت در خورش خلال معمولا نصف بند انگشت است.

پیازها را هم پوست بگیرید و رنده کنید. برای این‌که خورش خلال شما حسابی لعاب بیندازد باید پیازها را حتما رنده کنید. بعد از رنده کردن پیازها آن‌ها را در روغن تفت دهید. در اواخر تفت پیازها کمی زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید.  برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی و همچنین مشاهده فیلم طرز تهیه این خورش خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش خلال کلیک کنید.

رولت گوشت چرخ کرده

رولت گوشت چرخ کرده برای ناهار

«رولت گوشت چرخ کرده» از آن ‌دسته خوراک‌های لذیذ و خوشمزه است که هم طعم فوق‌العاده خوشمزه ای دارد و هم برای افرادی که از غذاهای تکراری برای ناهار خسته شده‌اند، گزینه مناسبی است. برای تهیه این غذا ابتدا یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. در یک تابه دیگر ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه را با کمی روغن تفت دهید. وقتی رب سرخ شد و بوی خامی آن گرفته شد، پیازهای تفت داده شده را به همراه یک حبه سیر رنده شده به رب اضافه کنید و به تفت دادن این ترکیب ادامه دهید.

در مرحله دوم آب لیمو‌ترش، زعفران دم کرده، کمی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز و نیم لیتر آب را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا سس غلیظ شود. در ادامه برای تهیه رولت ابتدا گوشت چرخ کرده را با کمی نمک خوب ورز بدهید و مواد داخل رولت گوشت را آماده کنید. در مرحله بعد تخم‌مرغ، پیاز رنده شده و آب گرفته شده، پودر گشنیز، زردچوبه، پودر نان باگت و فلفل سیاه را اضافه کنید و گوشت را آن‌قدر ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند.

برای این‌که رولت بافت منسجمی داشته باشد و حین پخت وا نرود، حتما باید گوشت ورز داده شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده مجلسی با سس مخصوص می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

کشمش پلو مازندرانی

کشمش پلو مازندرانی برای ناهار

«کشمش پلو» یکی از غذاهای مجلسی ایرانی با طبع گرم است که همراه با گوشت، مرغ، گوشت چرخ کرده یا کوفته قلقلی به صورت مخلوط یا جدا تهیه می‌شود. این غذا در شهرهای مختلف به شیوه‌های مشابه و اندکی تفاوت در جزییات، طبخ و سرو می‌شود. اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه برای ناهار هستید، پیشنهاد می‌شود این غذای مازندرانی را امتحان کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی، برنج را به مدت حداقل ۱ ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید. مرغ را به خوبی بشویید و به مکعب‌هایی با قطعات دو سانتی‌متری خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید. کشمش‌ها را در مقداری آب خیس کنید.

در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، پیاز را در آن سرخ کنید. اجازه دهید پیازها کاملا سبک و طلایی شوند. به پیاز، زردچوبه و فلفل بزنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود. سپس مرغ‌های تکه شده را به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را تفت دهید تا کمی سرخ شوند. سپس روی مرغ به اندازه ۱ تا ۲ لیوان آب جوش بریزید.

بعد از جوش آمدن آب، حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و درب ظرف را روی آن قرار دهید. صبر کنید تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت، نمک را اضافه کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشمش پلو کلیک کنید.

جوجه کباب قرمز (چیلی)

جوجه کباب قرمز یک پیشنهاد عالی برای ناهار دورهمی و مهمانی است

«جوجه کباب قرمز» یا «جوجه کباب چیلی» یکی از جذاب‌ترین انواع جوجه کباب برای پذیرایی از مهمان‌ها و دورهمی به صرف ناهار است که معمولا برای تهیه آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برخی افراد این جوجه کباب را با سس چیلی درست می‌کنند و برخی دیگر برای تهیه آن از زرشک و رب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند.

با این همه به نظر می‌رسد بهترین سس برای خواباندن جوجه کباب قرمز استفاده از ترکیب پودر فلفل قرمز، پودر گوجه، سس کچاپ و ماست است. طعم این جوجه کباب سرخ رنگ بسیار لذیذ است. برای مطالعه طرز تهیه جوجه کباب قرمز روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

لیست ناهار خوشمزه برای خانم‌های کدبانو

جیب تاجر گوشت

جیب تاجر گوشت یک غذای سریع و خوشمزه برای ناهار است

«جیب تاجر گوشت» یا «نان جیب دار» در اصل یک ساندویچ یا فینگر فود اصالتا عربی است که در مهمانی‌ها و عروسی‌های محلی سرو می‌شود. به خاطر مجلسی بودن و در عین حال تنوعی که این غذا دارد، جیب تاجر گوشت محبوبیت زیادی پیدا کرده است. علاوه بر جیب تاجر گوشت، ساندویچ جیب تاجر را با طعم‌های متفاوت و مواد متنوع می‌توانید به راحتی در خانه برای وعده ناهار درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه جیب تاجر گوشت روی لینک مطلب کلیک کنید.

به پلو با مرغ

به پلو با مرغ یک غذای خوشمزه برای ناهار است

«به پلو با مرغ» یک غذای سنتی و خوشمزه پاییزی است که معمولا برای تهیه آن از ترکیبات متفاوتی استفاده می‌شود. در قزوین به پلو را با تکه‌های مرغ ریش ریش شده و هویج درست می‌کنند و در اصفهان برای تهیه به پلو از تکه‌های مرغ یا فیله مرغ همراه با به خرد شده استفاده می‌کنند. به پلو برای ناهار یک گزینه خوشمزه و مناسب است. برای مطالعه طرز تهیه به پلو با مرغ به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

دیگه نگو ناهار چی بپزم. در ادامه یک لیست از غذاهای خوشمزه داریم برای خانم‌ها و آقایون علاقمند به آشپزی که دوست دارند غذای جدید و لذیذ برای ناهار درست کنند.

کوفته شوید باقلا

کوفته شوید باقلا اصفهانی برای غذای ناهار خودمانی و مهمانی

«کوفته شوید باقلا اصفهانی» یکی از انواع کوفته‌های خوشمزه و مقوی ایرانی است که اصالت آن به شهر اصفهان برمی‌گردد و به آن کوفته شبت باقلا هم گفته می‌شود. کوفته شوید باقلا کردستانی هم دستور پختی شبیه کوفته شوید باقالی اصفهانی دارد. برای مطالعه طرز تهیه کوفته شوید باقلا که یک گزینه خوشمزه برای ناهار است روی لینک مطلب کلیک کنید.

چلو مرغ با رب ازگیل

چلو مرغ با رب ازگیل یک غذای جدید برای ناهار که تکراری نباشه

چلو مرغ با رب ازگیل یک غذای شمالی متفاوت است که طعمی ترش و شیرین دارد و مزه آن با هیچ چلو مرغ دیگری قابل مقایسه نیست. این غذا معمولا به ۲ روش مختلف طبخ می‌شود و اتفاقا یک غذای برنجی خوشمزه با مرغ برای ناهار دورهمی و مهمانی است. اگر شما هم می‌خواهید برای ناهار غذایی درست کنید که تکراری نباشه روی لینک مطلب طرز تهیه چلو مرغ با رب ازگیل کلیک کنید.

انواع اسنک گوشتی و گیاهی

انواع اسنک برای لیست ناهار جدید خانم ها و تازه عروس ها

اگر می‌خواهید یک جدول لیست غذا برای ناهار دست کنید یا تازه عروس هستید و به دنبال یک لیست غذای خوشمزه برای ناهار می‌گردید پیشنهاد ما به شما «انواع اسنک» است. اسنک‌های گوشتی و گیاهی از خوشمزه‌ترین پیش غذاها و میان‌وعده‌ها هستند که معمولا به روش‌های مختلفی در تابه و ساندویچ ساز آماده می‌شوند.

برخی افراد در طرز تهیه انواع اسنک از سوسیس و کالباس استفاده می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند این غذا را به صورت رژیمی و کاملا سالم درست کنند. برای تهیه انواع اسنک خانگی گزینه‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد. برای مطالعه طرز تهیه انواع اسنک روی لینک مطلب کلیک کنید.

غذاهای ایرانی با برنج

طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با برنج برای ناهار

برای این که بتوانید یک ناهار خوشمزه داشته باشید، لیست «انواع غذاهای ایرانی با برنج» می‌تواند مثل یک راهنما به شما در پختن یک چلو یا پلو مخلوط و خوشمزه کمک کند. ما یک فهرست، انواع غذاهای ایرانی با برنج و طرز تهیه آن‌ها را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. این غذاهای ایرانی برنجی شامل غذاهای محلی و نیز غذاهای رستورانی و شناخته‌شده برنجی هستند.

همچنین اگر می‌خواهید به رژیم غذایی‌تان تنوع بدهید، از این لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج می‌توانید کمک بگیرید. این غذاها یا با ترکیب برنج درست می‌شوند و یا در کنار برنج کته یا برنج چلو آبکش و با خورشت‌های مختلف و انواع خوراک سرو می‌شوند. برای مطالعه طرز تهیه غذاهای ایرانی با برنج روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع غذا با آب انار

انواع غذا با آب انار جزو بهترین غذاها برای ناهار جدید هستند

غذای ناهار هم باید خوشمزه و لذیذ باشد و هم مقوی و پرخاصیت. اگر می‌خواهید یک لیست غذا برای ناهار جدید و غیرتکراری درست کنید پیشنهاد ما به شما انواع «غذا با آب انار» است. تهیه انواع غذا با آب انار به خصوص برای شمالی‌ها و افرادی که از طعم ترش و ملس انار در غذا لذت می‌برند، قدمت زیادی دارد.

علاوه بر خواص آب انار طبیعی این چاشنی خوشرنگ طعم بی‌نظیری هم دارد و اضافه کردن آن به انواع خورش، سوپ، آش و خوراک می‌تواند به خوش‌طعم شدن غذا و افزایش خاصیت آن کمک کند. برای مطالعه طرز تهیه انواع غذا با آب انار روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با گوشت

انواع غذا با گوشت جزو بهترین غذاها برای لیست ناهار هستند

«انواع غذا با گوشت» طیف وسیعی از غذاها را شامل می‌شود که هم فست فودی هستند، هم کبابی و هم با برنج یا به صورت خورشتی و یا با گوشت چرخ کرده درست می‌شوند. معمولا غذاهایی که با گوشت قرمز تهیه می‌شوند، برای زمان زیادی شما را سیر نگه می‌دارند و محتوای پروتئین حیوانی آنها هم بالا است به همین دلیل برای ناهار گزینه مناسبی هستند. برای مطالعه طرز تهیه غذاهای مختلف با گوشت روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع ناهار ساده و خوشمزه

ناهار ساده و خوشمزه چی درست کنم؟

ناهار چی درست کنم ساده باشه یا چطور یک غذای ساده برای ناهار درست کنم؟ این‌ها سوالاتی هستند که احتمالاً خیلی از ما هر روز صبح از خودمان می‌پرسیم. معمولاً آشنایی با لیست انواع غذای ساده برای ناهار با برنج و بدون برنج به ما کمک می‌کند تا راحت‌تر در مورد وعده ناهار تصمیم بگیریم. برای راحتی کار شما یک لیست مفصل از انواع ناهار ساده و خوشمزه برای شما تهیه کرده‌ایم. برای مطالعه لیست انواع ناهار ساده روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع غذاهای بدون برنج برای ناهار

طرز تهیه انواع غذاهای بدون برنج برای ناهار

خوردن غذای بدون برنج برای ناهار برای خیلی از افراد بسیار جذاب‌تر از یک وعده ناهار با برنج است. اما خیلی از ما برای درست کردن انواع غذاهای بدون برنج با مشکل روبرو می‌شویم و با لیست انواع ناهار بدون برنج آشنایی نداریم. اما اگر به دنبال پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج هستید پیشنهاد می‌کنیم روی لینک مطلب انواع غذاهای بدون برنج برای ناهار کلیک کنید.

انواع خورشت مجلسی و ساده ایرانی

طرز تهیه انواع خورشت ایرانی و مجلسی برای ناهار مجلسی و خودمانی

ناهار برای مجالس مهمانی و خودمانی چی بپزم؟ انوع خورشت در فرهنگ غذایی ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه ای دارند. داشتن یک لیست انواع خورش مجلسی، انواع خورشت با مرغ، محبوب‌ترین خورش های ایرانی از انواع خورشت مجلسی تا محبوب‌ترین خورش‌های ایرانی حسابی کار راه‌انداز است.

اگر بتوانید یک خورش مجلسی جا افتاده و خوشمزه درست کنید، هنر آشپزی خودتان را ثابت کرده اید. انواع خورش ساده و سریع خورش ها این قابلیت را دارند که با انواع گوشت (مرغ یا گوشت) یا حتی به صورت خورش گیاهی با سویا درست شوند. خورش های ایرانی معمولا ترکیب آبداری از گوشت، حبوبات و سبزیجات هستند و برای غذای ناهار مهمونی و خودمانی گزینه مناسبی برای سرو کنار برنج هستند. برای مطالعه طرز تهیه انواع خورشت ایرانی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع غذا با مرغ

ناهار چی درست کنم با مرغ؟

ناهار چی درست کنم با مرغ؟ در لیست انواع غذا با مرغ می‌توانید انواع غذاهای ایرانی با مرغ را پیدا کنید که هم مناسب مهمانی‌ها هستند و هم غذا برای ناهار مهمونی و خودمونی. حتی انواع مختلفی از پیش‌غذا با مرغ را هم می‌توانید با این ماده غذایی پرکاربرد تهیه کنید.

برای تهیه غذا با مرغ، بهتر است کمی تنوع به خرج بدهید و انواع غذا با فیله مرغ یا غذا با ران مرغ و سینه مرغ و غذا با مرغ و برنج را به دستور غذایی خود اضافه کنید. اگر می‌خواهید ناهار با مرغ درست کنید، لیست تهیه غذای ایرانی با مرغ را فراموش نکنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع غذا با مرغ روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

غذاهای بدون گوشت و مرغ برای ناهار

ناهار بدون گوشت و مرغ چی بپزم؟

خوردن گوشت و مرغ برای برخی افراد مضر است و از طرفی برخی افراد به دلایل شخصی ترجیح می‌دهند در رژیم غذایی خود از مواد غذایی گیاهی استفاده کنند. شاید فکر کنید تنوع غذاهای گیاهی کم است و یا گیاهخواران انتخاب‌های محدودی برای شام و ناهار دارند، اما باید بگوییم که غذاهای زیادی هستند که می‌توانید بدون اضافه کردن گوشت و با انواع سبزیجات و حبوبات آماده کنید.

اگر شما هم به دنبال یک ناهار خوشمزه بدون گوشت و مرغ هستید و یا دوست دارید یک ناهار برنجی بدون گوشت را برای آخر هفته درست کنید پیشنهاد می‌کنیم مطلب طرز تهیه غذاهای بدون گوشت برای ناهار را بخوانید.

غذا با سویا برای ناهار

ناهار گیاهی برای رژیم گیاهخواری چی بپزم؟

ناهار گیاهی چی بپزم؟ تهیه انواع غذا با سویا برای افرادی که علاقه‌ای به خوردن گوشت قرمز ندارند، ایده بسیار مناسبی است. برای درست کردن غذا با سویا می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سویا استفاده کنید.

سویا سرشار از پروتئین و مواد مغذی برای بدن است. قبل از آشنایی با طرز تهیه غذا با سویا باید بدانید که ۱۰۰ گرم از این پروتئین گیاهی حاوی ۳۶ گرم پروتئین و ۲۰ گرم چربی است. پروتئین موجود در سویا شباهت زیادی به پروتئین‌های حیوانی دارد و شامل ۹ نوع اسید آمینه است که برای سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌های بدن بسیار مفید است.

برای درست کردن انواع ناهار برای رژیم گیاهخواری که با سویا درست می‌شوند روی لینک طرز تهیه انواع غذا با سویا کلیک کنید.

انواع ناهار با سیب زمینی

ناهار با سیب زمینی چی درست کنم؟

غذا با سیب زمینی برای ناهار ساده چی درست کنم؟ سیب زمینی یکی از پرکاربردترین گیاهان خوراکی در صنعت غذایی کل دنیاست و انواع غذا با سیب زمینی هم تنوع زیادی دارد. از تنقلاتی مثل چیپس و اسنک گرفته تا غذاهای مجلسی، فینگر فود، فست و فود و …. در همه این طبقه بندی‌ها، سیب زمینی می‌تواند به عنوان یکی از عناصر اصلی غذا به کار برود. مردم دنیا با سیب زمینی چه غذاهایی درست می کنند؟ برای مطالعه طرز تهیه انواع غذا با سیب زمینی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع غذاهای ایرانی

انواع غذاهای ایرانی برای درست کردن یک لیست ناهار کامل

برای درست کردن یک لیست ناهار خوشمزه برای مهمانی یا ناهار خودمانی فهرستی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج و فهرستی مفصل از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع رشته پلو

رشته پلو با گوشت و ساده به صورت گیاهی برای لیست ناهار هفتگی

«رشته پلو» از جمله غذاهای اصیل ایرانی است و همان‌طور که از اسم آن پیداست، با برنج و رشته پلویی درست می‌شود. در شهرهای مختلف مثل تهران، مشهد، کرمانشاه، اردبیل، شاهرود و … رشته پلو به روش‌های مشابه تهیه می‌شود و به صورت ساده، با مرغ، گوشت چرخ کرده، کوفته قلقلی، سیب زمینی، قارچ و به صورت رشته پلو خالی بدون اضافه کردن برنج و … می‌توان آن را درست کرد.

طرز تهیه رشته پلو اصلا سخت نیست و با مواد ساده‌ای، می‌توانید این غذا را به عنوان غذای مجلسی و مهمانی آماده و سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه رشته پلو به چند روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع غذا با کشک

انواع غذا با کشک برای لیست ناهار ساده و خودمانی

داشتن یک لیست طرز تهیه انواع غذا با کشک می‌تواند به شما کمک کند تا غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای را برای لیست ناهار با آن آماده کنید. اما آیا می‌دانید با کشک چه غذاهایی میشه درست کرد؟ با طرز تهیه چند نوع غذا محلی با کشک آشنایی دارید؟ برای مطالعه طرز تهیه غذاهای خوشمزه با کشک روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع شامی

طرز تهیه انواع شامی برای لیست شام چی بپزم

«شامی» از جمله غذاهای ساده‌ برای ناهار دورهمی و ساده است که با مواد متنوعی درست می‌شود و در تهیه آن، سبزیجات، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، برخی حبوبات و ادویه‌های مختلف به کار می‌رود. معمولا شامی‌ها جزو انواع غذاها با گوشت چرخ کرده هستند که در شهرهای مختلف، با دستورهای تهیه و طعم‌های متفاوت طبخ می‌شوند.

یک قاعده کلی برای تهیه انواع شامی وجود دارد و آن این است که ابتدا باید مایه شامی را درست کنید و بعد از مخلوط کردن مواد، آن‌ها را در روغن سرخ کنید. البته مدل‌های سوخاری انواع شامی کباب هم محبوب هستند و می‌توانید آنها را امتحان کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع شامی و مشاهده فیلم آموزش تهیه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع غذا با ماکارونی

انواع غذا با ماکارونی برای ناهار

درست کردن غذاهای خوشمزه با ماکارونی یک ایده عالی برای ناهار هفتگی است. اگر سوال شما هم این است که انواع غذا با ماکارونی شکلی چی درست کنم و غذای فست فودی با ماکارونی چی بپزم ما یک لیست پر و پیمان از این غذاهای خوشمزه با ماکارونی برای ناهار داریم.

ما می‌خواهیم طرز تهیه انواع غذا با ماکارونی و گوشت چرخ کرده، پنیر پیتزا، سیب زمینی، پاستا و اسپاگتی با ماکارونی رشته‌ای و غذا با ماکارونی سریع و ساده را به شما آموزش بدهیم.

برای مطالعه طرز تهیه انواع غذا با ماکارونی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع جوجه کباب

طرز تهیه انواع جوجه کباب برای ناهار مهمانی و خودمانی

«جوجه کباب» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گوشتی برای ناهار است که اضافه کردن چاشنی‌های مختلف نقش مهمی بر طعم آن دارد. برای تهیه انواع جوجه کباب زعفرانی باید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید و در طرز تهیه انواع جوجه کباب سبزیجات یا سبز نیز از ترکیب سبزیجات میکس شده استفاده می‌شود.

تنوع طعم‌های جوجه کباب بسیار زیاد است و شما می‌توانید بهترین مایه و مواد مرینیت جوجه کباب را دقیقا طبق سلیقه و ذائقه خودتان آماده کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع جوجه کباب روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع کباب

طرز تهیه انواع کباب برای ناهار مهمانی و خودمانی

اگر فکر می‌کنید «کباب» را حتما باید در رستوران یا مهمانی‌ها بخورید، سخت در اشتباهید. لذت خوردن کباب برای ناهار خودمانی یا مهمانی، چیزی است که هر زمانی دست دهد، باید تجربه کرد و خب چه چیزی بهتر از اینکه خودتان در درست کردنش، استاد شوید.

هر چه باشد، آشپزی، کباب زدن هنری است که هر کسی ندارد، اما مگر می‌شود، آشپز هنرمندی باشید ولی در مورد کباب‌های ایرانی و بین‌المللی با گوشت گوسفندی، انواع گوشت قرمز و گوشت سفید اطلاعات کافی نداشته باشید! ما یک لیست انواع کباب ایرانی و فرنگی را برای شما آماده کرده‌ایم که به جز کباب کوبیده و جوجه کباب یاد بگیرید در منزل سایر مدل‌های مختلف کباب با انواع گوشت قرمز و سفید را درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع کباب ایرانی و فرنگی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ناهار چی بپزم؟

ناهار چی بپزم؟

ناهار چی بپزم‌؟ ناهار فوری و خوشمزه چی درست کنم. این‌ها سوالاتی هستند که ممکن است هر روز از خودتان بپرسید یا از دیگران بخواهید که به شما کمک کنند تا برای انتخاب یک ناهار خوشمزه تصمیم بگیرید. مسئله اینجاست که آشنایی با انواع دستور پخت غذا برای ناهار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر برای سوال همیشگی ناهار چی بپزم تصمیم بگیرید.

اگر شما هم هر روز با خودتان فکر می‌کنید که برای ناهار چی درست کنم، ما همین‌جا به شما این خبر خوب را می‌دهیم که چه به دنبال یک ناهار راحت و نهار نیم ساعته باشید و چه با خودتان فکر کنید که ناهار چی بپزم دو نفره بیشتر بچسبد، می‌توانید از لیست غذاهای ناهار که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است، استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم که هر از گاهی به این مطلب سر بزنید و دوباره غذاهای ناهار را مرور کنید، چون این لیست ناهار به مرور زمان تکمیل خواهد شد تا برای درست کردن انواع ناهار ایرانی ساده نونی و برنجی و ناهار مهمانی و مجلسی یک لیست پر و پیمان از غذاهای جدید، غذای ناهار با مواد ساده و ارزان، رسپی‌های ساده و مقوی برای ناهار، ناهار چی بپزم با برنج و ناهار چی بپزم بدون برنج و … داشته باشید.

با مرور این غذاها، می‌توانید ایده‌های زیادی برای درست کردن انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، غذاهای سنتی، فست فود، غذاهای آبدار و حتی غذاهای خیابانی برای وعده ناهار بگیرید.

سوالات متداول درباره ناهار چی درست کنم؟

غذای خوشمزه و سریع برای ناهار چی بپزم؟

اشکنه

کله جوش

خوراک عدسی

دمی گوجه یا استانبولی پلو

خوراک لوبیا چیتی

ماکارونی

جزو بهترین غذاهای خوشمزه و سریع برای ناهار هستند.

ناهار برای مهمونی چی بپزم؟

معمولا غذاهایی که برای وعده ناهار مهمونی تهیه می‌شوند بیشتر مجلسی هستند و طرز تهیه آن‌ها هم لزوما سخت یا وقت‌گیر نیست. مثلا برای یک ناهار مجلسی می‌توانید به گزینه‌هایی مثل ماهی شکم پر، قیمه نثار، خورش قیمه، قورمه سبزی، کباب کوبیده، جوجه کباب، لازانیا و … فکر کنید. طرز تهیه این غذاها اصلا سخت نیست، فقط کافی است نکات پخت آن‌ها را به خوبی رعایت کنید.

 

محصولات مرتبط