طرز تهیه سالاد اندونزی به ۳ روش مختلف + تزیین سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی به ۳ روش مختلف + تزیین سالاد اندونزی


26 اسفند 1399 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سالاد اندونزی به 3 روش مختلف + تزیین سالاد اندونزی

سالاد اندونزی به عنوان یکی از انواع سالاد خوشمزه که می تواند میز شام مهمانی را رنگ و لعاب دهد، طرفداران زیادی دارد. اگر از درست کردن سالاد ماکارونی که به نسبت دیگر سالادها برایمان آشناتر است، خسته شده اید و دنبال تنوع هستید، ما سالاد اندونزی را به شما پیشنهاد می دهیم. این وعده غذایی مدرن، حتما نظرتان را جلب می کند و طرفدار پر و پا قرص آن می شوید. در ضمن بد نیست بدانید که درست کردن سالاد اندونزی اصلا وقت زیادی را از شما نمی گیرد و از نظر زمانی، گزینه معقولی حساب می شود. البته اندونزیایی ها، لیست بلند بالایی از سالاد دارند که مواد آن را به سلیقه و ذائقه خودشان کم و زیاد می کنند. پس اگر شما هم خواستید این کار را بکنید، اصلا نگران نباشید. مهم این است که از غذایی که می خورید، لذت ببرید. ما هم در این مطلب از مجله کوروش، طرز تهیه سالاد اندونزی را به ۳ روش مختلف برایتان آماده کرده ایم تا به انتخاب خودتان، آن را تهیه کنید.

 

طرز تهیه سالاد اندونزی رژیمی گادو گادو

 

طرز تهیه سالاد اندونزی رژیمی گادو گادو

 

به این سالاد اندونزی رژیمی «گادو گادو» می گویند. مواد اصلی آن را هم سبزیجات و تخم مرغ تشکیل می دهند.

 

مواد لازم

 

تخم مرغ: ۲ تا ۳ عدد (آبپز شده)

خیار: ۱ عدد بزرگ

فلفل دلمه ای: ۱ عدد (زرد یا قرمز)

هویج: ۲ عدد

اسفناج: ۱ دسته

سیب زمینی: ۲۰۰ گرم

کراکر میگو: ۱۵ عدد (اختیاری)

جوانه لوبیا (یا گندم): ۲۰۰گرم

روغن بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری

بادام زمینی خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل تند قرمز: به میزان لازم

پنیر توفو: ۵۰ گرم

 

 

مواد لازم برای سس سالاد اندونزی

 

کره بادام زمینی: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

سس سویای شیرین اندونزیایی: ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم

سیر: ۲ حبه له شده

شیر نارگیل: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

آب: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

 

 

 طرز تهیه سس مخصوص سالاد اندونزی

 

  طرز تهیه سس مخصوص سالاد اندونزی

 

قبل از هر چیز سس سالاد را آماده کنید. برای این کار، سیرها را له کنید و به همراه آب، شیر نارگیل، نمک و فلفل در یک ظرف مناسب بریزید. به آن ها سس سویا و کره بادام زمینی اضافه کنید. ظرف را روی حرارت ملایم و متوسط ​​قرار دهید. بعد از اینکه مواد جوش آمدند و شروع به قل زدن کردند، آن ها را هم بزنید و ۵ دقیقه صبر کنید. مراقب باشید مواد ته نگیرند و به خوبی غلیظ شوند. اگر بیش از حد غلیظ شدند، فقط آب بیشتری اضافه کنید. بعد از آماده شدن، روی آن را بپوشانید. این سس را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد می توانید سرو کنید.

 

 

طرز تهیه ۱۲ سس مشهور رستورانی

 

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

در یک قابلمه آب بریزد و اجازه دهید جوش بیاید. سیب زمینی ها را بشویید و در آن بیندازید. تا حدی که سیب زمینی ها نیم پز شوند. می توانید آنها را کامل هم بپزید.بعد از پخته شدن، سیب زمینی ها را بیرون بیاورید و جوانه لوبیا را به مدت ۳ دقیقه یا تا زمانی که فقط نرم شوند، بپزید. جوانه ها را به صافی انتقال و فشار دهید تا آب اضافی آن ها خارج شود. اسفناج را اضافه کنید‌ و به محض این که کمی نرم شدند، آنها را خارج کنید. اسفناج ها را آبکش کنید تا آب اضافی‌شان خارج شود. تخم مرغ ها را آبپز و سپس از وسط نصف کنید.

 

 

طرز تهیه سیب زمینی رستورانی

 

 

مرحله دوم

 

پنیر توفو را به صورت مکعبی خرد کرده و با کمی کره یا روغن، در تابه سرخ کنید. در حدی که رنگ آن طلایی شود کافی است.خیار را به شکل حلقه ای برش دهید. هویج را به رشته های خیلی باریک خرد کنید. می توانید از رنده درشت هم استفاده کنید. همه مواد سالاد را در ظرف مخصوص سرو بریزید. روی آن ها را تخم مرغ های نصف شده قرار دهید. سس سالاد را در یک ظرف جداگانه در کنار سالاد بگذارید یا اینکه به دلخواه خودتان، روی مواد داخل ظرف بریزید تا روی آن را بپوشاند.

 

 

طرز تهیه پنیر توفو خانگی

 

 

طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی و کشمش

 

 طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی و کشمش

 

مواد لازم

 

کلم سفید خلالی شده: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

کلم بنفش خلالی شده: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

گوجه فرنگی گیلاسی: ۱۰ عدد

سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

هویج: ۲ عدد متوسط

خیارشور خرد شده: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

کالباس: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

نخود فرنگی: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

ذرت پخته: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

سس مایونز: به میزان دلخواه

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

مرحله اول

 

طرز تهیه سالاد اندونزی با سیب زمینی

 

اگر از نخود فرنگی و ذرت تازه استفاده می کنید، آن ها را در دو ظرف جداگانه روی حرارت قرار دهید و با مقداری آب، آبپز کنید. نخود فرنگی به زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد ولی ذرت را باید مدت زمان بیشتری بپزید. هویج را هم می توانید کمی آبپز کنید. البته بهتر است بدون آبپز کردن، آن ها را رنده کنید. اگر نمی خواهید وقتتان رو صرف آبپز کردن ذرت، نخودفرنگی و هویج کنید، از کنسرو مخلوط این مواد استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه ذرت مکزیکی

 

 

مرحله دوم

 

سیب زمینی ها را بخارپز یا آبپز کنید. کلم سفید و بنفش را در اندازه های باریک برش بزنید. برش ها را هر چه هماهنگ تر انجام دهید، سالادتان در انتها زیباتر خواهد شد. خیارشور را به صورت باریک و رشته ای خرد کنید. هر چند می توانید خیارشور را هم، مانند هویج رنده کنید ولی برش زدن، از مخلوط شدن آب شور در مواد سالاد تا حد زیادی جلوگیری می کند. ولی اگر خیارشور را رنده کردید، حتما آب اضافی آن را با دست بگیرید تا مواد سالاد اندونزی را نرم نکند.

 

 

مرحله سوم

 

سیب زمینی های آبپز شده را به صورت نگینی خرد کنید. به طوری که نه خیلی درشت باشد و نه خیلی ریز. بهتر است گوجه فرنگی ها را به صورت سالم داخل مواد، مخلوط کنید. استفاده از گوجه گیلاسی، سالادتان را مجلسی تر خواهد کرد. خیلی ها ترجیح می دهند آب گوجه در مواد سالاد نشت نکند. ولی اگر حساس نیستید، حتی می توانید از گوجه های معمولی هم در طرز تهیه سالاد اندونزی استفاده کنید. کالباس ها را به شکل باریک خرد کنید.

 

 

طرز تهیه سالاد سزار

 

 

طرز تهیه سس سالاد اندونزی

 

طرز تهیه سس سالاد اندونزی

 

سس مایونز را با نمک، فلفل سیاه و آبلیمو (به اندازه دلخواهتان) مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. برای اینکه رقیق تر شود می توانید کمی آب به آن اضافه کنید. یا با کمی ماست مخلوط کنید. اگر می خواهید سالاد اندونزی رژیمی و کم کالری باشد، به جای سس مایونز از ماست چکیده استفاده کنید.

 

 

مرحله آخر

 

کلم، کالباس، سیب زمینی، هویج و خیار شور خرد شده را در ظرف سرو بریزید. روی آنها را با گوجه فرنگی، ذرت و نخودفرنگی آبپز شده تزیین کنید.

سس سالاد را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. روی ظرف سالاد را بپوشانید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا هم سرد شود و هم مواد کاملا به خورد هم بروند.

 

 

طرز تهیه کالباس مرغ و گوشت

 

 

تزیین سالاد اندونزی

 

روی سالاد اندونزی را می توانید با شوید تازه ساطوری شده و کشمش و گردو هم تزیین کنید. در صورتی که از کشمش در طرز تهیه سالاد اندونزی استفاده می کنید، حتما از کشمش پلویی استفاده کنید. فراموش نکنید که کشمش ها را از قبل به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در آب بخیسانید و موقع استفاده در سالاد، آن ها را آبکش کنید.

 

 

طرز تهیه سالاد اندونزی قالبی

 

سالاد اندونزی قالبی

 

مرحله اول

 

برای این که سالاد اندونزی مجلسی داشته باشید، می توانید آن را به شکل قالبی هم در آورید. برای این کار باید قبل از هر چیز، در مصرف سس مایونز صرفه جویی کنید. استفاده زیاد از سس مایونز، احتمال پاشیدن قالب ها را بالا می برد. در حدی از سس مایونز استفاده کنید که باعث انسجام کلی مواد سالاد شود ولی مواد در آن غوطه ور نباشند.

 

 

مرحله دوم

 

بعد از این که سالاد را درست کردید، قالب ها را آماده کنید. یک نایلون (کیسه فریزر یک بار مصرف) را از کناره آن برش بزنید و کاملا باز کنید. کیسه را در قالب قرار دهید. مقداری از کیسه باید خارج از قالب باشد تا راحت بتوانید سالاد را از قالب بیرون بیاورید.

مواد سالاد را در قالب و روی نایلون بریزید. مواد را به خوبی فشار دهید تا فضاهای خالی بینشان پر شود. همه قالب ها را به همین روش پر کنید و به مدت حداقل ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

 

مرحله سوم

 

سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید. روی آن را یک سینی یا بشقاب بگذارید. بشقاب را برگردانید و قالب را بردارید. کیسه فریزر را از روی سالاد جدا کنید. اگر می خواهید سس بیشتری را اضافه کنید، در این مرحله این کار را انجام دهید. با برس می توانید روی سالاد را سس بمالید و روی سالاد را چند برگ شوید، گوجه گیلاسی و زیتون بگذارید.

 

نکته: سالاد اندونزی را با قارچ، کشمش، گردو و دیگر مواد هم درست و تزیین کنید.

 

 

منبع: recipetineats

کالابرگ الکترونیک