۷ خاصیت عجیب پسته برای مردان | از لاغری تا افزایش توان باروری

۷ خاصیت عجیب پسته برای مردان | از لاغری تا افزایش توان باروری


7 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
7 خاصیت عجیب پسته برای مردان | از لاغری تا افزایش توان باروری

از خواص پسته برای مردان چیزی می‌دانید؟ پسته یکی از محبوب‌ترین انواع خشکبار و آجیل است که به دلیل فواید بسیار زیاد و مزه عالی طرفداران بسیار زیادی دارد. این آجیل خوشمزه هم به صورت تازه و هم برشته شده به عنوان میان وعده یا برای طعم بخشیدن و تزیین انواع غذاها و دسرها در دستور طبخ آن‌ها مصرف می‌شود. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش با ما همراه باشید تا فواید پسته برای مردان و مضرات احتمالی پسته برای آقایان را بررسی کنیم.

فواید و خواص پسته برای سلامت مردان و تقویت عملکرد جنسی آن‌ها

فواید و خواص پسته برای سلامت مردان و تقویت عملکرد جنسی آن‌ها

پسته خام و تازه طبع گرمی دارد و علاوه بر کاهش کلسترول، تقویت سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به بهبود عملکرد جنسی آقایان کمک می‌کند.

درواقع از مهم‌ترین خواص پسته برای مردان می‌توان به بهبود عملکرد جنسی، ارتقا سلامت و کیفیت اسپرم‌ها و تقویت نعوظ اشاره کرد. پسته سرشار از مواد مغذی ضروری است که نه تنها سلامت کلی آقایان را بهبود می‌بخشد، بلکه قدرت باروری مردان و توان جنسی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

این روزها، عوامل زیست محیطی گوناگون و بالا بودن سطح استرس از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که بر روی عملکرد جنسی مردان تاثیر می‌گذارند. در نتیجه، اختلال در نعوذ، اختلال در تولید اسپرم‌ها، کاهش تحرک‌پذیری اسپرم‌ها و در نتیجه، ناباروری مردان به یک معضل جدی تبدیل شده است.

به همین دلیل، بسیاری از آقایان به دنبال روش‌های طبیعی برای بهبود توان جنسی و بالا بردن کیفیت و سلامت اسپرم‌های خود هستند. پسته سرشار از مجموعه قابل توجهی از مواد مغذی ضروری مانند آهن، فسفر، کلسیم، پتاسیم، پروتئین، چربی‌های سالم و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مجموعه این ترکیبات علاوه بر بهبود وضعیت بارورسازی مردان موجب تقویت سلامت کلی بدن آن‌ها نیز می‌شود.

در پاسخ به این سوال که پسته برای چی خوبه؟ از مهم‌ترین خواص پسته خام و پسته بو داده برای مردان می‌توان موارد زیر را برشمرد:

فواید پسته برای بهبود کیفیت و قدرت اسپرم

نوع پروتئین‌ها، فیبر و چربی‌های سالم موجود در پسته و انواع آجیل به شکل کاملا مستقیم بر بهبود کیفیت، میزان تحرک‌پذیری و قدرت اسپرم آقایان تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، به آقایان توصیه می‌شود مقداری پودر ۴ مغز شامل پودر پسته، بادام، گردو و فندق را با عسل، شیره انگور یا ارده ترکیب کرده و روزانه مصرف کنند. برای اثرگذاری بیش‌تر و ایجاد طعم و عطر دلپذیرتر خوب است مقدار کمی هل و دارچین نیز به این ترکیب اضافه شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه گلت توت فرنگی در فر و قابلمه به روش قنادی

شما می‌توانید انواع مغز آجیل از جمله مغز پسته، مغز بادام، مغز گردو به همراه عسل، هل، دارچین، شیره انگور و ارده را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

خواص پسته برای کمک به تولید اسپرم سالم

پسته دارای سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا-۳، زینک، سلنیوم، ویتامین E و مجموعه‌ای از دیگر مواد مغذی است. سلنیوم و ویتامین E با خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی موجب کاهش آسیب‌پذیری اسپرم‌ها در برابر استرس اکسیداتیو می‌شوند و به تولید اسپرم سالم کمک می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌ها از ضروری‌ترین مواد مغذی برای بدن هستند که وظیفه محافظت از کلیه سلول‌ها از جمله اسپرم‌ها را در برابر استرس اکسیداتیو برعهده دارند. استرس اکسیداتیو در بدن به دلیل تولید بیش از حد برخی از انواع اکسیژن فعال (ROS) رخ می‌دهد که می‌تواند غشای پلاسمایی اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کاهش سلامت و تحرک آن‌ها شود. این عارضه، زمانی اتفاق می‌افتد که تعادل میان آنتی اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد موجود در بدن به هم بخورد.

فواید پسته برای تقویت عملکرد نعوظ در مردان

کمک به تقویت عملکرد نعوظ از دیگر فواید پسته برای مردان است. پسته سرشار از اسید آمینه‌ای به نام «آرژنین» (Arginine) است که به افزایش جریان خون در کل بدن و همچنین، به بهبود گردش خون در آلت تناسلی مردانه کمک می‌کند.

افزایش جریان خون در آلت تناسلی آقایان موجب تقویت عملکرد جنسی مردانه و طولانی‌تر شدن مدت نعوظ می‌شود و سلامت اسپرم‌ها را بهبود می‌بخشد. براساس مطالعات، مصرف روزانه ۱۰۰ گرم (بین ۴۵ تا ۹۰ عدد) پسته می‌تواند عملکرد نعوظ آقایان را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

ارتباط مصرف پسته و بالا بردن سطح تستوسترون و افزایش میل جنسی در مردان

از مهم‌ترین خواص پسته برای مردان می‌توان به افزایش سطح هورمون تستوسترون خون و بهبود عملکرد جنسی آقایان اشاره کرد. تستوسترون (Testosterone) را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هورمون مردانه معرفی کرد. این هورمون نقش بسیار موثری در رشد و تکامل اندام‌های جنسی مردانه، بهبود عملکرد جنسی، تولید اسپرم سالم‌تر، افزایش میل جنسی و تقویت توان باروری آقایان دارد. براساس مطالعات، اضافه کردن مقادیر کافی پسته به رژیم غذایی روزانه موجب افزایش سطح تستوسترون، افزایش میل جنسی و بهبود نعوظ در آقایان می‌شود.

کمک به مدیریت وزن و لاغری در مردان با خوردن پسته

همچنین، مصرف پسته در مقادیر تعیین شده به مدیریت وزن افراد از جمله مردان کمک می‌کند. به گفته متخصصان، چاقی و اضافه وزن یکی از عوامل اصلی کاهش کیفیت اسپرم در آقایان است. تحقیقات نشان داده‌اند، به ازای هر ۹ کیلوگرم اضافه وزن، خطر ابتلا به ناباروری در مردان تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین، افزودن مقادیر کافی پسته به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به کنترل وزن و بهبود توان باروری آقایان کمک کند.

فواید پسته برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کنترل فشار خون در آقایان

پسته حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، ویتامین E، پلی فنول‌ها و رنگدانه‌های کارتنوئید است که همگی دست در دست یکدیگر به بهبود خاصیت ارتجاعی شریان‌ها و کنترل فشار خون کمک می‌کنند.

در ضمن، پسته دارای مقادیر قابل توجهی اسید آمینه «آرژنین» است. این اسید آمینه ضروری در تنظیم فشار خون و کاهش التهابات عروقی تاثیرگذار است. بالا بودن فشار خون موجب کاهش حجم اسپرم، کم کردن تحرک اسپرم، تاثیر بر کیفیت و سلامت اسپرم و در نهایت، ناباروری در مردان می‌شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه بستنی خشک (بستنی فضانوردان) با دستگاه و بدون دستگاه

بیشتر بخوانید: خواص پسته برای سلامت قلب و عروق

خواص شیر پسته برای مردان

خواص شیر پسته برای مردان

«شیر پسته» یک ترکیب خوشمزه و انرژی‌زا از ترکیب شیر و پسته و مخلفات دیگر است که به بهبود عملکرد جنسی آقایان کمک می‌کند. مصرف مقادیر کافی شیر پسته در روز می‌تواند موجب افزایش حجم منی، تقویت سلامت و بهبود تحرک‌پذیری اسپرم، بهبود نعوظ و افزایش میل جنسی مردان شود.

وجود حجم بالای انرژی در شیر پسته، این نوشیدنی خوش طعم را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای آقایانی تبدیل کرده که در عملکرد جنسی و باروری مشکل دارند.

مضرات پسته برای سلامت مردان

زیاده‌روی در مصرف پسته هم درست مانند هر خوراکی دیگری، ممکن است مضراتی را برای فرد مصرف کننده (فارغ از زن یا مرد بودن) به دنبال داشته باشد. از این میان، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • افزایش فشار خون
  • ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه گوارش
  • افزایش احتمال ایجاد سنگ کلیه
  • بالا بردن وزن
  • افزایش احتمال ابتلا به سرطان
  • ایجاد آلرژی

بیشتر بخوانید: خواص پسته خام برای لاغری

سوالات متداول درباره خواص پسته برای مردان

سوالات متداول درباره خواص پسته برای مردان

روزانه چند عدد پسته بخوریم؟

براساس مطالعات، مصرف روزانه ۴۵ تا ۹۰ عدد پسته برای افراد سالم و فاقد حساسیت بدون مانع است و می‌تواند به دریافت ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های خوب موجود در پسته کمک کند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مصرف بی‌رویه و زیادی پسته ممکن است مضراتی را به همراه داشته باشد.

پسته کوهی چیست و چه فوایدی برای آقایان دارد؟

پسته کوهی یا پسته وحشی که به آن کلخونک، بنه یا کلخنک نیز می‌گویند، نوعی پسته است که فواید باورنکردنی و بی‌شماری برای سلامت بدن در مردان و زنان دارد. خواص پسته کوهی برای مردان نیز درست مشابه همان مواردی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. از پسته کوهی بیش‌تر برای تولید صمغ و روغن پسته استفاده می‌شود.

روغن پسته چه فوایدی برای سلامت مردان دارد؟

روغن پسته، یک روغن سبز رنگ طبیعی و بسیار مفید است که از مغز پسته خام به دست می‌آید و به صورت تصفیه شده، فرا بکر، سرد فشرده و گرم فشرده در دسترس عموم قرار دارد. این روغن گیاهی بی‌نظیر هم به صورت موضعی و هم به عنوان روغن خوراکی مصرف می‌شود. روغن پسته دارای خواص ضد التهابی است و برای جوانسازی و آبرسانی پوست و همچنین، تقویت مو و درمان ریزش مو در مردان و البته زنان کاربرد دارد. در صورت مصرف خوراکی، خواص روغن پسته برای مردان می‌تواند مشابه مغز پسته باشد و عملکرد جنسی آقایان را بهبود بخشد.

 

محصولات مرتبط