۱۶ مورد از ویژگی های مهم کیف و کوله پشتی مدرسه استاندارد

۱۶ مورد از ویژگی های مهم کیف و کوله پشتی مدرسه استاندارد


13 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
16 مورد از ویژگی های مهم کیف و کوله پشتی مدرسه استاندارد

ویژگی‌های یک کیف مدرسه خوب و استاندارد چیست؟ داشتن و استفاده از یک کیف مدرسه خوب می‌تواند کمر درد و آسیب‌های گردن و کمر را کاهش دهد. از آن جایی که کودکان خردسال و نوجوانان در سنین رشد قرار دارند و ستون فقرات آنها در حال رشد است، برای سلامتی آن‌ها مهم است که یک کیف مدرسه خوب داشته باشند. اما ویژگی های کیف مدرسه خوب چیست؟ کیف بهتر است یا کوله پشتی؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش، ویژگی‌های یک کیف مدرسه استاندارد را به شما خواهیم گفت تا با چشم بازتری کوله پشتی یا کیف را برای فرزندتان انتخاب کنید.

 

 

ویژگی های کیف مدرسه خوب چیست؟

 

ویژگی های کیف مدرسه خوب چیست

 

یکی از مراحل آماده کردن کودک برای بازگشایی مدرسه خرید کیف یا کوله پشتی است. برای خرید یک کیف مدرسه یا کوله پشتی استاندارد باید به موارد مختلفی دقت کنید و از استاندارد، راحت و سبک بودن کیف مطمئن شوید. فراموش نکنید که هر چند ظاهر، رنگ و قیمت کیف مهم است ولی به خاطر کودکتان یا خودتان، باید استاندارد بودن کیف یا کوله پشتی را در اولویت قرار دهید.

 

۱- کوله پشتی‌های چرخ دار

 

کوله پشتی‌های چرخ‌دار می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای بچه‌ها باشند، ولی فقط زمانی این موضوع صدق پیدا می‌کند که دسته آن‌ها به اندازه کافی بلند باشد و به راحتی باز و بسته شوند. اگر برای کشیدن کیف، کودکتان نیاز به خم شدن داشته باشد، برای کمر و دست بسیار مضر هستند. اگر کوله‌های چرخ‌دار با دسته‌های استاندارد داشته باشید، به راحتی می‌توانید کتاب‌های زیادی را در‌ آن با خیال راحت جای دهید.

 

۲- به بندهای کوله پشتی توجه کنید

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

از ویژگی های کیف مدرسه خوب بندهای استاندارد کیف یا کوله است. بندهای کوله پشتی نباید نازک باشند. بندهای نازک روی پوست رد می‌اندازند. پس به دنبال کیف با بندهای پد‌دار باشید تا راحتی بیشتر روی شانه‌های داشته باشند. اگر هم قرار است برای مدت طولانی کیف را روی دوشتان نگه دارید، کیف‌های دارای کمربند را انتخاب کنید تا کل وزن کیف روی شانه‌ها نیفتد.

 

۳- کیف جادار با جیب‌های زیاد بخرید

 

یک کیف مدرسه خوب یا یک کوله پشتی مناسب، باید دارای محفظه یا جیب‌های زیادی در اندازه‌های مختلف باشد. این محفظه‌ها نه تنها وزن را در همه جای کیف پخش می‌کنند بلکه به متعادل‌تر ماندن کیف کمک می‌کنند. در این صورت قرار نیست همه وسایل را کف کیف بریزید و سنگین شود. همچنین به منظم ماندن کیف کمک می‌کنند و راحت‌تر می‌توان وسایل را در کیف پیدا کرد.

حتما بخوانید  16 بازی فکری جذاب برای تقویت هوش و حافظه کودکان و بزرگسالان

 

۴- کیف باید جامدادی داشته باشد

 

وقتی برای هر ابزاری فضای مشخصی وجود داشته باشد، سازماندهی آن آسان خواهد بود. مطمئن شوید کیفی که می‌خرید برای ابزارهایی مثل مداد، خودکار و دیگر لوازم التحریر جایی داشته باشد تا هر بار برای پیدا کردن آن‌ها،‌ مجبور نباشید کل کیف را بگردید. در ضمن اگر کیفتان چنین ویژگی داشته باشد، دیگر نیازی به خرید جامدادی نخواهید داشت.

 

۵- کیف برای لپ تاپ

 

اگر خودتان یا فرزندتان در سنی هستید که برای تحصیل نیاز دارید که لپ‌تاپ یا تبلت به همراه خود داشته باشید،‌ حتما کیفی را انتخاب کنید که لپ‌تاپ در آن فیکس و ثابت شود و برای قرار دادن لپ‌تاپ در کیف مناسب باشد. این کیف‌ها معمولا پد‌هایی در پشت دارند و از ضربه‌ خوردن لپ تاپ یا تبلت خودداری می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید کیف و کوله پشتی لپ تاپ را مطالعه کنید.

 

۶- کیف با دکمه‌های مغناطیسی یا آهنربایی

 

اگر کیف دارای «فلپ‌های مغناطیسی» یا دکمه‌های آهنربایی باشد، به محض رها کردن جیب، خود به خود بسته می‌شود. این امکان برای دانش‌آموزانی که مدام در حال حرکت و دویدن هستند و حواسشان نیست که زیپ یا سگک کیف را محکم کنند، یک ویژگی عالی محسوب می‌شود.

 

۷- کیفی که در آن از مواد بادوام استفاده شده است

 

کیف بادوام برای مدرسه

 

یکی از ویژگی های کیف مدرسه خوب، با کیفیت بودن متریال یا موادی است که کیف با آن ساخته می‌شود. در این موارد باید به دنبال کوله‌ای باشید که از مواد بادوام مثل نایلون یا بوم ساخته شده باشند. بهتر است کیفی بخرید که چند سال برایتان کار کند و هر سال مجبور به تعویض آن نباشید. این یک سرمایه‌گذاری عالی است.

 

۸- جنس کیف

 

کیف‌های با جنس کتانی یا جین در حالت عادی و وقتی خالی هستند هم وزن زیادی دارند و با پر کردن آن‌ها، وزنشان زیادتر هم می‌شود. بهترین انتخاب کیف برزنتی یا پارچه‌ای است.

 

۹- کیسه ضد آب

 

اگر نیاز به حمل تبلت دانش آموزی یا لپ تاپ وجود دارید، یک کیسه ضد آب می‌تواند به حفظ و نگهداری وسایل در برابر عوامل محیطی کمک کند. هیچ چیز به اندازه پیدا کردن یک دفترچه خیس پس از یک بارندگی نمی‌تواند حالتان را بد کند. پس به این نکته نیز در هنگام خرید یک کیف مدرسه خوب، دقت کنید.

 

۱۰- کیف بطری آب

 

حمل بطری آب می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه و هیدراته ماندن بدنتان کمک کند. برای اینکه بطری آب به دیگر وسایل نشتی ندهد و بقیه وسایل را خیس نکند، باید یک کیسه یا جیب جداگانه برای نگه داشتن مایعات از وسایل الکترونیکی و دیگر ابزاری که در کیف قرار می‌دهید، داشته باشید.

 

۱۱- زیپ‌‌های قفل شونده کیف مدرسه مهم است

 

اگر امنیت کیف برایتان مهم است، کیفی یا کوله پشتی بخرید که سر زیپ‌ها به هم قفل شوند. این کار به امنیت وسایل شما کمک می‌کند، مخصوصا اگر در کیف‌تان وسایلی مثل لپ‌تاپ یا تبلت دارید.

حتما بخوانید  14 خواص و عوارض هلو در بارداری + مقدار مجاز مصرف

 

۱۲- کیفی بخرید که سبک باشد

 

کیفی بخرید که سبک باشد

 

سبک بودن کیف یکی از مهم‌ترین ویژگی های کیف مدرسه خوب است. از آنجایی که قرار است داخل کیف وسایل دیگری هم قرار داده شوند، خود کیف باید تا جای ممکن سبک باشد. اگر کیف را برای فرزندتان که خردسال است، خریداری می‌کنید باید به این موضوع توجه کنید که کیف در صورت پر شدن، نباید وزنی بیشتر از ۱۰ درصد وزن کودک داشته باشد.

بچه‌های دبستانی نباید کیفشان بیش از ۳ کیلوگرم باشد. وزن کوله پشتی یا کیف در حالت خالی هم برای کودکان باید ۵۰۰ گرم و در بزرگسالان نهایتا ۱ کیلوگرم باشد.

 

۱۳- اندازه مناسب برای کیف یا کوله پشتی مدرسه

 

یکی از ویژگی های کیف مدرسه خوب این است که سایز استانداردی داشته باشد. عرض کیف نباید بزرگ‌تر از شانه‌های کودک باشد. همچنین کیف باید ۱۰ سانتی‌متر از انحنای کمر کوتاه‌تر باشد تا به راحتی روی شانه قرار بگیرد.

 

۱۴- بندهای قابل تنظیم

 

از دیگر موارد مهم که باید به آن توجه کنید، بندهای کیف مدرسه است که بتوان آن‌ها را تنظیم کرد. کیف‌ یا کوله پشتی مدرسه باید بندهای استانداردی داشته باشد تا به راحتی آن را نسبت به جثه کودک یا بزرگسال،‌ تنظیم کنید و فشاری به کمر و گردن وارد نشود.

 

۱۵- کیف مدرسه باید قابلیت شست‌وشو داشته باشد

 

کیف‌های مدرسه احتمال کثیف‌ شدنشان زیاد است چون بچه‌ها ممکن است کیف را روی زمین بگذارند یا آلودگی‌های محیطی را بیشتر جذب کنند. بنابراین کیفی بخرید که به راحتی بتوان آن را شست. کیف‌ها را هر یک ماه یا ۴۰ روز یک بار بشویید.

برای شست‌وشوی کیف مدرسه، آن را ۳ یا ۴ ساعت داخل یک تشت آب ولرم و پودر لباسشویی بگذارید. سپس با یک دستمال یا فرچه نرم، تمام گوشه و کنار کیف را تمیز و آن را خوب آبکشی کنید. کیف را به صورت پشت و رو و با گیره از طناب آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

 

۱۶- رنگ مناسب برای کیف مدرسه

 

رنگ کیف مدرسه

 

رنگی که برای کیف مدرسه انتخاب می‌کنید نباید خیلی روشن باشد. رنگ‌های خیلی روشن مثل سفید، کرمی، نارنجی و فسفری خیلی زود کثیف می‌شوند. البته اگر کیف را برای فرزندتان می‌خرید باید انتخاب رنگ را به عهده خودش بگذارید.

 

کوله پشتی یا کیف؛ کدام بهتر است؟

 

برای بچه‌های زیر ۱۰ سال، کوله پشتی انتخاب بسیار خوبی است. کوله پشتی‌های استاندارد که بند آنها تنظیم می‌شود و وزن استانداردی دارند، باعث می‌شود به راحتی وزن کیف در همه قسمت‌ها پخش شود و به کمر و گردن فشار وارد نشود.

 

بیشتر بخوانید: روش های درمان استرس و اضطراب جدایی در دانش آموزان

 

سوالات متداول

 

اندازه استاندارد کیف مدرسه خوب باید چقدر باشد؟

 

برای اندازه مناسب، عرض کیف نباید بزرگ‌تر از شانه‌ها باشد. همچنین کیف باید ۱۰ سانتی‌متر از انحنای کمر کوتاه‌تر باشد تا به راحتی روی شانه قرار بگیرد.

 

کیف مدرسه خوب را از چه جنسی بخریم؟

 

کیف‌های با جنس کتانی یا جین در حالت عادی و وقتی خالی هستند هم وزن زیادی دارند و با پر کردن آن‌ها، وزنشان زیادتر هم می‌شود. بهترین انتخاب کیف برزنتی یا پارچه‌ای است

 

 

منابع: myfavouritephysio / thoughtco

 

کالابرگ الکترونیک