۱۲ تا از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ که حتما باید ببینید

۱۲ تا از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ که حتما باید ببینید


21 دی 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱

بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ را در حالی معرفی می‌کنیم که سال گذشته میلادی به لحاظ فیلم‌های کمدی سال درخشانی بود. فیلم‌های طنز جذابی از ماجراجویی‌های خانوادگی‌ تا اکشن‌های شلوغ در سال ۲۰۲۱ بر پرده‌ سینماها نقش بستند تا تماشاگران در انتخاب بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ دست‌شان حسابی باز باشد. مجله کوروش با معرفی ۱۲ تا از برترین فیلم های کمدی و خنده دار ۲۰۲۱ در سرویس هنر و سینما همراه ما باشید.

 

 

۱۲- مرد آزاد (Free Guy)

 

۱۲-«مرد آزاد»: از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱

 

«رایان رینولدز» در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینما به خصوص در فیلم‌های کمدی و رمانتیک تبدیل شده است. رینولدز در فیلم «مرد آزاد (Free Guy)» در نقش یک متصدی بانک بازی می‌کند که دچار روزمرگی شده، اما وقتی متوجه می‌شود شخصیتی از یک بازی ویدیویی است برای اولین بار کنترل زندگی خود را در دست می‌گیرد.

 

رینولدز به همراه بازیگرانی مانند تایکا وایتیتی، جودی کومر، جو کیری و لیل رل هاوری همگی با بازی‌های بامزه‌ خود در هر چه خنده‌دارتر شدن فیلم کمدی «مرد آزاد» نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

 

 

۱۱- کودا (CODA)

 

۱۱-«کودا»: کمدی‌ درامی تأثیرگذار

 

«کودا (CODA)» کمدی درامی اثرگذار است که در آن به زندگی «روبی» (امیلیا جونز) تنها عضو شنوای یک خانواده ناشنوا پرداخته می‌شود. روبی بین انتخاب شغل مترجمی برای کمک به کسب و کار ماهیگیری خانواده‌اش و دنبال کردن رؤیای زندگی‌اش یعنی موسیقی سرگردان مانده است.

 

این انتخاب هر روز با نزدیک شدن به پایان دوران دبیرستان و نزدیکی رفتن به دانشگاه سخت‌تر می‌شود. کمدی درام «کودا» با وجود بازیگری‌های بسیار قوی به خصوص بازی امیلیا جونز در نقش اصلی و همینطور تروی کوتسور و مارلی متلین گفتنی‌های زیادی درباره‌ی خانواده و هویت دارد. کودا یکی از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ است که ارزش دست‌کم یک بار تماشا را دارد.

 

 

۱۰- جوخه انتحار (The Suicide Squad)

 

۱۰-«جوخه انتحار»: یک کمدی ابرقهرمانی جذاب از دی‌سی کامیکس

 

«جیمز گان» با «جوخه انتحار (The Suicide Squad)» و گروهی از شخصیت‌های عجیب و غریب پای به سینما گذاشته تا یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱ شرکت «دی‌سی کامیکس» لقب بگیرد. جیمز گان در فیلم جدید خود ژانر ابرقهرمانی را با یک فیلم ماجراجویانه جنگی تلفیق کرده و کمی هم چاشنی طنز به آن اضافه کرده تا حاصل کار یک فیلم سراسر هیجان و پرشوخ و شنگ باشد.

 

تماشای یک فیلم رتبه R از جیمز گان به اندازه کافی سرگرم‌کننده است، اما کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس کاربلد ۵۵ ساله در این کمدی سیاه برخی از بامزه‌ترین شخصیت‌های «دنیای عجیب دی‌سی» مانند «پیس‌ میکر» و «کینگ‌ شارک» را نیز به مخاطب معرفی کرده است.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه بهترین انیمه های سریالی و سینمایی جهان

 

 

۹- کروئلا (Cruella)

 

۹-«کروئلا»: از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱

 

«کروئلا (Cruella)» بازآفرینی یکی از شخصیت‌های شرور انیمیشن‌ «صد و یک سگ خالدار» استودیوی والت دیزنی است. «اِما استون» در نقش استلا دِ ویل (کروئلا) توانسته به جنبه‌های مختلفی از شخصیت خود جان دهد. استون بامزگی، دلفریبی و استعداد حیرت‌انگیز بازیگری خودش را به خوبی در این نقش به روی صحنه آورده است.

 

خود فیلم کروئلا نیز نه تنها یکی از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ است بلکه توانسته یکی از شگفتی‌های بزرگ سینما در سال ۲۰۲۱ نیز باشد.

 

 

۸- گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

 

۸-«گزارش فرانسوی»: کمدی پرستاره‌ از وس اندرسون

 

«گزارش فرانسوی (The French Dispatch)» جدیدترین فیلم کارگردان صاحب‌ سبک هالیوود «وس اندرسون» است. در حالی که همه طرفدار فیلم‌های اندرسون نیستند، حس شوخ‌طبعی که لابه‌لای اکثر آثار اندرسون گنجانده شده‌‌ کمتر از چشم بینندگان جدی سینما به دور می‌ماند.

 

فیلم گزارش فرانسوی داستانی از جنس گزارش‌ها و مقاله‌های مجلاتی است که اندرسون عاشقانه‌ دوستشان می‌دارد. در فیلم جدید اندرسون گروه بزرگی از بازیگران سرشناس هالیوود و بین‌المللی از «بیل موری» و «اوون ویلسون» گرفته تا «بنیسیو دل تورو» و «الیزابت ماس» نقش‌آفرینی کرده‌اند. نتیجه‌ کار نیز فیلم بلند جادویی و دلچسبی با سبک و سیاق خاص کارگردانش یعنی «وس اندرسون» است.

 

 

۷- اعلان قرمز (Red Notice)

 

۷- «اعلان قرمز»: از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱

 

در فیلم «اعلان قرمز (Red Notice)» «دواین جانسون»، «رایان رینولدز» و «گال گدوت» ایفای نقش کرده‌اند. دواین جانسون در این کمدی اکشن نقش یک مأمور اف‌بی‌آی را ایفا کرده که باید علی‌رغم میل باطنی خود با یک سارق آثار هنری همکاری کند. این دو باید بتوانند ۳ تخم‌مرغ نگین‌دار ملکه کلئوپاترا را پیش از اینکه دست یک جنایتکار بین‌المللی مرموز به آنها برسد پیدا کنند.

 

زوج جانسون و رینولدز ترکیب بسیار جذابی به وجود آورده‌اند که در صحنه‌های کمدی و اکشن کاملا با یکدیگر همگام هستند. «گل گدوت» نیز در نقش «سارا بِلک» در یکی از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ نقش‌آفرینی بسیار اثرگذاری دارد که تعامل پویای او با جانسون و رینولدز باعث شده تا ترکیبی خنده‌دار و مهیج را در این فیلم کمدی داشته باشیم.

 

 

۶- لوکا (Luca)

 

۶-«لوکا»: انیمیشنی جذاب از پیکسار

 

اگرچه «لوکا (Luca)» همچون سایر انیمیشن‌های پیکسار مورد توجه قرار نگرفت، اما همچنان یک انیمیشن ماجراجویی خانوادگی پر از شگفتی و هیجان است. «لوکا» ماجرای زندگی دو هیولای دریایی جوان را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند به روی زمین بروند تا دنیای آدم‌ها را کشف کنند.

 

لوکا انرژی و جنب و جوش سایر فیلم‌های انیمیشن پیکسار را دارد. چاشنی طنزی که به انیمشن لوکا تزریق شده نیز کاملا توانسته تمام لحظات فیلم را مفرح و پرنشاط کند.

 

 

۵- شکارچیان روح: افترلایف (Ghostbusters: Afterlife)

 

۵-«شکارچیان روح: افترلایف»: از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱

 

نسخه اصلی «شکارچیان روح» یکی از محبوب‌ترین کمدی‌های سینما به حساب می‌آید، اما دنباله‌ی جدید این مجموعه‌ی جذاب با نام «شکارچیان روح: افترلایف (Ghostbusters: Afterlife)» همچنان گوشه‌ای از جذابیت‌های نسخه اصلی را دارد؛ همین نیز کمک می‌کند تا تماشای داستان زندگی خانواده «اگون اشپنگلر» که وارث خانه‌ای شگفت‌انگیز و ماجراجویی‌های بی‌شماری شده‌اند خالی از لطف نباشد.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه شکلات نارگیلی بونتی با کرم شانتی و شیر عسلی بدون فر

 

 

۴- آواز ۲ (Sing)

 

۴-«آواز ۲»: ترکیب فریبنده‌ای از موسیقی و کمدی

 

یک کمدی خانوادگی به همراه آهنگ‌های شنیدنی برگ‌ برنده‌ی انیمیشن «آواز (Sing)» است، بنابراین اصلا تعجب‌آور نیست که دنباله‌ی جدید نیز به همان فرمول پایبند مانده باشد. در انیمیشن جدید« آواز» گروهی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی را می‌بینیم که می‌خواهند یک ستاره‌ راک منزوی را از بازنشستگی بازگردانند تا در نمایش استعدادیابی آنها شرکت کند.

 

انیمیشن آواز ۲، صداپیشگان مشهوری از هالیوود دارد. ستارگانی از جمله متیو مک‌کانهی، ریس ویترسپون و اسکارلت جوهانسون در نقش‌های اصلی صداپیشگی کرده‌اند. همچنین شنیدن تعدادی از آهنگ‌های محبوب از هنرمندان سرشناس قطعا مخاطبانی از هر رده سنی را به شوق می‌آورد.

 

 

۳- میچل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells Vs The Machines)

 

۳- «میچل‌ها در برابر ماشین‌ها» از برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱

 

«میچل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells Vs The Machines)» یکی دیگر از انیمیشن‌های ماجراجویی سال ۲۰۲۱ است که به فهرست برترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ نیز راه پیدا کرده است. سفر جاده‌ای «کیتی میچل» و خانواده‌ عجیب و غریبش خیلی زود با حمله‌ «روبات‌های پال» و اسیر کردن تمام انسان‌های کره زمین به مأموریتی برای نجات جهان تبدیل می‌شود.

 

به این ترتیب، میچل‌ها که حالا تنها بازماندگان زمین شدند تصمیم دارند با دو روبات معیوب دنیا را نجات دهند. انیمیشن «میچل‌ها در برابر ماشین‌ها» احتمالا پرشتاب‌ترین کمدی سال نیز باشد که در هر دقیقه آن شوخی‌های بامزه‌ای گنجانده شده است.

 

۲- بدترین فرد در جهان (The Worst Person In The World)

 

۲- «بدترین فرد در جهان»: یک کمدی شگفت‌انگیز از سینمای نروژ

 

در حالی که همه ساله‌ فیلم‌های بین‌المللی زیادی وجود دارند که توجه مخاطبان جهانی را جلب می‌کنند، اما به ندرت پیش می‌آید یک کمدی در میان این فیلم‌ها باشد. با این حال، «بدترین فرد در جهان (The Worst Person In The World)» محصول کشور نروژ از آن فیلم‌های جذابی است که راه خود را در ترجمه گم نکرده و همچنان از عهده خنداندن مخاطبان جهانی برآمده است.

 

در این کمدی نوآورانه «جولی» (ریناته رینسو) زن جوانی با روابط عاشقانه‌ای است که از مدت‌ها قبل کلافش را گم کرده است. برداشت سیاه «یواخیم تری‌یر» از کمدی رمانتیک‌ها به شدت مورد توجه بینندگان نیز قرار گرفت تا کمدی درام «بدترین فرد در جهان» به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ نیز انتخاب شود.

 

 

۱- لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

 

۱- «لیکریش پیتزا»: کمدی محکمی از پل توماس اندرسون

 

تماشای فیلمی از «پل توماس اندرسون» که به شدت نیز مورد توجه تماشاگران قرار گرفته باشد اصلا اتفاق تعجب‌آوری نیست. اما همانطور که درام‌های جدی اندرسون همچون «خون به پا خواهد شد (۲۰۰۷)» مخاطبان را شگفت‌زده کردند، شوخ‌طبعی‌ها‌ی فیلم «لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)» نیز به همان اندازه اثرگذار بود.

 

فیلم‌ساز برنده اسکار در «لیکریش پیتزا» داستان زندگی نوجوانی در سال ۱۹۷۳ را روایت می‌کند تا از عشق اول او بگوید. فیلم‌نامه‌ هوشمندانه‌ی اندرسون به همراهی برخی از شخصیت‌های به یادماندنی کمک کرده تا «لیکریش پیتزا» یکی از بهترین فیلم های کمدی ۲۰۲۱ باشد.

 

 

منبع: screenrant

 

کالابرگ الکترونیک