بهترین غرفه های اکسپو دبی ۲۰۲۰ | ۱۰ غرفه که نباید از دست بدهید

بهترین غرفه های اکسپو دبی ۲۰۲۰ | ۱۰ غرفه که نباید از دست بدهید


13 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین غرفه های اکسپو دبی ۲۰۲۰ | 10 غرفه که نباید از دست بدهید

اکسپوی ۲۰۲۰ دبی قطعا داغ‌ترین رویداد حال حاضر امارات است. نمایشگاه اکسپو دبی که اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شد تا مارس ۲۰۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر جهان خواهد بود. این نمایشگاه ۲۰۰ غرفه دارد که ۱۹۱ غرفه آن متعلق به کشورهای شرکت‌کننده است. همین تعداد بالای غرفه‌ها هم تصمیم‌ گیری در مورد اینکه کدام غرفه‌ها را در لیست بازدیدهای ضروری قرار دهیم، سخت می‌کند، به خصوص اگر قرار است سفر دبی کوتاهی داشته باشید. بنابراین، برای کمک به شما برای استفاده حداکثری از فرصت بازدیدتان، ۱۰ تا از بهترین غرفه های اکسپو دبی ۲۰۲۰ را در ادامه معرفی خواهیم کرد. با سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش همراه باشید.

 

معرفی ۱۰ غرفه از بهترین غرفه‌ های اکسپو دبی

 

برخی از غرفه‌های مشهور ممکن است در هنگام بازدید از داخل آن چندان هیجان‌انگیز نباشند، یا برعکس. بنابراین، خوب است بدانید که دیدن کدام غرفه اکسپو دبی ارزش صف کشیدن را دارد. اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ بزرگ‌ترین نمایشگاه در مقیاس و قابل توجه‌ترین از نظر نوآوری در بین تمام نمایشگاه‌های اکسپو تا به امروز است.

 

بنابراین بدون شک چیزی برای تحت تاثیر قرار دادن همه بازدیدکنندگان با هر سلیقه و هدفی خواهد داشت. همچنین بسیاری از بهترین معماران، طراحان و هنرمندان جهان در این پروژه مشارکت می‌کنند که می‌توانید نتیجه نهایی خلاقیت آن‌ها را مشاهده و تحسین کنید.

 

 

۱. غرفه ژاپن، از بهترین غرفه های اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

غرفه ژاپن، از بهترین غرفه های اکسپو

 

اگر مجبور بودید در نمایشگاه اکسپو دبی فقط یک غرفه را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که غرفه ژاپن اولین انتخابتان باشد. معماری خاص و متمایز غرفه ژاپن در اکسپو دبی با الهام از اوریگامی و مشترکات الگوهای سنتی خاورمیان و ژاپن طراحی شده، در مقایسه با بسیاری از غرفه‌های باشکوه و رنگارنگ دیگر مینیمال‌تر به نظر می‌رسد و به سادگی ذهن شما را متحیر خواهد کرد.

 

این غرفه با توجه به تکنیک‌های توسعه پایدا محیط زیستی طراحی شده و جنس نازک نما از گرم شدن غرفه در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. استخر تعبیه شده در جلوی غرفه علاوه بر انعکاس نمای سه بعدی غرفه در آب، هوای منطقه را هم خنک می‌کند.

 

در واقع، نکته مهم در این غرفه که ساختاری مشبک و پویا دارد، ظاهر آن نیست بلکه تجربه بازدید از غرفه هم هست، چیزی که بسیاری از کشورهای دیگر می‌توانند به آن توجه کنند. همه چیز از مودب بودن کارکنان گرفته تا ارائه فرهنگ و نوآوری و برانگیختن احساسات، همه این موارد تاثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد.

 

توجه به جزئیات در هر مرحله در طول یک ساعت تور بازدید از غرفه ژاپن به صورت فوق‌العاده‌ای مشهود است. از طرفی بازدید از غرفه ژاپن بسیار تعاملی است و برای برانگیختن احساسات و تفکر طراحی شده است. شما می‌توانید در بازدید از غرفه ژاپن نگاهی اجمالی به فرهنگ ژاپن، آداب و رسوم و تفکر نوآورانه آنها داشته باشید و یک تجربه حسی شگفت‌انگیز را از سر بگذرانید.

 

 

۲. غرفه امارات متحده عربی، از بهترین غرفه‌ های اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

غرفه امارات متحده عربی به عنوان میزبان اکسپو 2020 دبی

 

غرفه امارات متحده عربی به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۲۰ دبی از بین غرفه های اکسپو دوبی متمایز شده است. غرفه امارات دستاوردهای امارات در سال‌های اخیر (از ساخت بلندترین آسمان خراش جهان تا راه یافتن به سیاره مریخ) و فرهنگ و البته نوآوری‌های آینده (مثل ساخت آسمان خراش‌های معلق) این کشور عربی حاشیه خلیج فارس را به نمایش می گذارد.

 

یکی از بهترین قسمت‌ها در بازدید از غرفه امارات نمایش یک انیمیشن زیبا است که فرهنگ امارات را نشان می‌دهد، همچنین یک فیلم کوتاه در این باره نمایش داده می‌شود. نکته جالب غرفه امارات طراحی معماری پاویون به شکل بال شاهین است که می‌تواند در عرض ۳ دقیقه باز و بسته شود! بال‌های شاهین به نحوی طراحی شده که در صورت بسته بودن، می‌توانند از فضای غرفه امارات در برابر باران و طوفان شن محافظت کنند، نور خورشید را پس از باز شدن به خود جذب کنند و فضای غرفه را خنک نگه دارند. معمار این غرفه سانتیاگو کالاتراوا، معمار اسپانیایی است.

 

 

۳. پاویون جمهوری کره جنوبی، غرفه برتر اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

طراحی غرفه کره جنوبی با الهام از اسکوید گیم

 

کسانی که قبلا سریال بازی مرکب را تماشا کرده‌اند، بلافاصله ارتباط بین نمایش و طراحی غرفه کره جنوبی را پیدا خواهند کرد. در واقع بازدیدکنندگان از غرفه کره جنوبی تا ماه نوامبر می‌توانستند با شخصیت‌های سریال از نزدیک آشنا شوند، خودشان نقش آن‌ها را بازی کنند و البته یکدیگر را با بازی معروف «کاشی» در این سریال به چالش بکشند. البته در پایان بازی به جای سرنوشت هولناک در سریال با آبمیوه پذیرایی شدند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «10 اشتباه نابخشودنی در بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر

 

غرفه کره جنوبی در اکسپو دبی یک ساختار استادیوم مانند دارد و به آن لقب «زیگورات رنگین کمان» هم داده‌اند. در منطقه Mobility، بیش از ۱۵۰۰ مکعب رنگارنگ در حال چرخش در شب، روشن می‌شوند که فورا توجه شما را جلب خواهند کرد و به گفته طراحان آن نمادی از پرجنب و جوشی اهالی کره جنوبی است.

 

پیاده‌روی در این غرفه و آشنایی با پیشرفت‌های کره جنوبی در علم و فناوری از طریق واقعیت افزوده از بخش‌های هیجان‌انگیز آن است. در این غرفه تعاملی، از راهروها و بالکن‌های باریک عبور می‌کنید و غرفه با یک سینمای عمودی به پایان می‌رسد (شما روی بالش بزرگی دراز می‌کشید و یک فیلم کوتاه کره‌ای تماشا می‌کنید). یک پیام متناقض در پایان فیلم کوتاه می‌گوید: «شما در واقع نیازی به حرکت برای بازدید از جهان ندارید» (یا چیزی شبیه به آن).

 

 

۴. پاویون پاکستان، از شگفت‌انگیزترین غرفه های اکسپو دبی ۲۰۲۰

 

پاویون پاکستان، از شگفت‌انگیزترین غرفه های اکسپو

 

غرفه پاکستان در اکسپو دبی یک سورپرایز کاملا غیرمنتظره و دلپذیر است و یکی از پربازدیدترین‌ غرفه‌ها است. جای تعجب نیست که نمای بیرونی رنگارنگ آن فورا نظرها را به خود جلب و شما را به دیدن آن دعوت می‌کند. تا جایی که نمای بیرونی رنگارنگ این غرفه در روز اول بیش از ۸ هزار بازدید کننده داشته است. در حقیقت پاکستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ کار بزرگی انجام داده و زیبایی کشور خود را به نمایش گذاشته است.

 

غرفه چند طبقه پاکستان در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به شما این امکان را می‌دهد تا نگاهی اجمالی به اسرار پنهان پاکستان داشته باشید و تنوع فرهنگی و طبیعت خیره کننده آن را ببینید. بعد از آن به این موضوع پی خواهید برد که پاکستان قطعا مقصدی کشف نشده است!

 

آنطور که برگزارکنندگان غرفه پاکستان در اکسپو دبی گفته‌اند هدف غرفه پاکستان، اطلاع رسانی و ترغیب برای گفتگوهای بیشتر پیرامون «گنجینه‌های پنهان و ناشناخته» این کشور است. این در حالی است که بازار و رستوران این غرفه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

 

 

۵. پاویون بریتانیا در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

 

پاویون بریتانیا، اکسپو 2020 دبی با استفاده از هوش مصنوعی

 

یکی از برجسته‌ترین و زیباترین طراحی‌ها، یک غرفه چوبی مخروطی شکل مربوط به غرفه انگلیس در اکسپو دبی است. ایده ارائه این غرفه که به «غرفه شعر» مشهور شده نیز جذاب است. ال‌ای‌دی‌هایی که در دیوارهای غرفه قرار گرفته‌اند، اشعاری به زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی و انگلیسی را نمایش می‌دهند

 

نمای ساختمان بلوک‌های ال‌ای‌دی نورانی از کلمات را نشان می‌دهد که در واقع شعری ساخته شده توسط هوش مصنوعی هستند و شامل کلمات ارسال شده توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌شوند. هوش مصنوعی از یک الگوریتم یادگیری ماشینی پیشرفته برای این شعر جمعی استفاده و نمای قطر بیست متری آن را روشن می‌کند.

 

به گفته کارمندان غرفه بریتانیا در اکسپو دبی ۲۰۲۰، اشعار و دوبیتی‌ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به فضا فرستاده می‌شوند تا به سیارات احتمالاً مسکونی دیگری برسند. علاوه بر این، هدف طراحی ساختمان جلب توجه ما به اهمیت روزافزون الگوریتم‌ها است.

 

با دیدن این غرفه، یک سوال مطرح می‌شود: فناوری و همکاری انسانی، یا تقدم فناوری بر خلاقیت انسان؟ با این وجود، هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار هنری، راه درازی در پیش دارد و بعید است که بتواند از خلاقیت واقعی انسان پیشی بگیرد. طراحی این غرفه توسط اس دولین (Es Devlin) انجام شده که تا به امروز نخستین معمار زن برای ساخت یک غرفه اکسپو بوده است. شعار بریتانیا در اکسپو دبی ۲۰۲۰ «نوآوری برای آینده مشترک» است.

 

 

۶. غرفه عربستان سعودی، از بهترین غرفه های اکسپو دبی

 

غرفه عربستان سعودی با شعار «پنجره‌ای رو به جهان»

 

کشور دیگری که گام‌های نخست گردشگری را برمی‌دارد عربستان سعودی است. نمای بیرونی غرفه عربستان سعودی دارای بزرگ‌ترین صفحه آینه تعاملی جهان با حدود ۸۰۰۰ چراغ LED است که با الگوهای چند رنگ مختلف روشن و در آینه منعکس می‌شوند. این منظره چشمگیر را می‌توان در شب بعد از غروب آفتاب دید. همچنین یک صفحه نمایش دیگری به طول ۶۸ متر داخل غرفه با نمایش اکوسیستم عربستان میزبان بازدیدکنندگان از این غرفه است.

 

غرفه عربستان سعودی در اکسپو دبی ۲۰۲۰ که «پنجره‌ای رو به آینده» نام دارد، بازدیدکنندگان را به آشنایی با گذشته غنی و سنت‌های عربستان، شگفتی‌های طبیعی نفس‌گیر و آینده امیدوارکننده این کشور دعوت می‌کند. در واقع، از بیرون ساختمان این طور به نظر می‌رسد که این غرفه، آسمان را دنبال می‌کند و این نشان‌دهنده جاه‌طلبی‌های بی‌حد و حصر عربستان سعودی است.

 

سالن نمایشگاه عربستان در اکسپو دبی سازه‌های چشمگیر زیادی دارد؛ مثلا یک صفحه نمایش LED خمیده عظیم در این غرفه تعبیه شده که مناطق مختلف کشور عربستان را به نمایش می‌گذارد. واقعیت جالب درباره غرفه عربستان سعودی این است که مساحتی به اندازه دو زمین فوتبال را به خود اختصاص می‌دهد و بعد از پاویون امارات، دومین غرفه بزرگ اکسپو دوبی است. هدف اصلی غرفه عربستان در اکسپو دبی ۲۰۲۰ همکاری با کشورهای دیگر برای ایجاد آینده‌ای بهتر است.

 

 

۷. پاویون روسیه، از جالب‌ترین غرفه های اکسپو دبی

 

پاویون روسیه تداعی حرکت مداوم و حرکت به سوی پیشرفت

 

یکی از غرفه هایی که نمی‌توان در اکسپو دبی از آن غافل شد، غرفه گنبدی شکل رنگارنگ روسیه است که شبیه یک زحل رنگین کمان در حال چرخش به نظر می‌رسد. پاویون روسیه در اکسپو دبی با شعار «ذهن خلاق، هدایت آینده» طراحی شده است. «سرگئی چوبان» معمار روسی – آلمانی این غرفه که سازه‌ای ماندگار است را با بیش از ۲۵۰۰۰ متر لوله طراحی کرده است. به گفته او دو نیمکره‌ای که این ساختمان را تشکیل می‌دهند، در واقع «سیاره مستقل روسیه» را مجسم می‌کنند.

حتما بخوانید  چطور مهارت یادگیری در محیط کار را تقویت کنیم + 9 راهکار ساده و عملی

 

این لوله‌های آلومینیومی رنگارنگ برای تشکیل بدنه ساختمان خم شده‌اند. طول کل «این لوله‌های» استفاده شده ۴۶ کیلومتر است و ۶ رنگ هم اضافه می‌شود تا از سوختن آلومینیوم زیر نور آفتاب جلوگیری شود.

 

علاوه بر این، یکی از گنبدها در داخل دیگری قرار دارد که یادآور ماتریوشکای سنتی روسی (عروسک چوبی چاق که اندازه‌های متفاوت اما دقیقاً ظاهر یکسان دارند و می‌توانید همه آنها را داخل یکدیگر قرار دهید.)

 

در کل ساختمان غرفه روسیه، بسیار شاد و پویا به نظر می‌رسد و در واقع، به معنای نشان دادن حرکت مداوم و حرکت به سوی پیشرفت است. در شب، وقتی همه چراغ‌ها روشن می‌شوند، به نظر می‌رسد که این غرفه در حال چرخش است.

 

 

۸. غرفه جامائیکا، از خلاقانه‌ترین غرفه های اکسپو دبی

 

غرفه جامائیکا با رنگ‌های روشن با آهنگ‌های ملایم

 

غرفه جامائیکا در اکسپو دبی با رنگ‌های روشن و پخش آهنگ‌های ملایم، پذیرای حضور شماست. در این غرفه آهنگ محبوب «no woman no cry» اثر «باب مارلی» و دیگر آهنگ‌های زیبای سبک رِگی (Reggae) را خواهید شنید. همان‌طور که موسیقی حال و هوای این غرفه را عوض می‌کند، شما خود را غرق در حال و هوای سواحل دریای کارائیب خواهید دید.

 

رنگ‌های زرد غلیظ، سبز و قرمز هم روی بلوک‌های کانتینرهای حمل و نقل نقاشی شده‌ و به طور هوشمندانه‌ای برای ایجاد فضای داخلی با حال و هوای عجیب و غریب خیابانی به کار رفته‌اند.

 

در غرفه جامائیکا، با برخی از مشهورترین موسیقی‌دانان و ورزشکاران کشور و قهرمانان تاریخی جامائیکا آشنا می‌شوید، به موسیقی کارائیب در استودیو موسیقی با حضور مشهورترین هنرمندان و تهیه کنندگان و هنرمندان جامائیکایی گوش می‌دهید و قهوه جامائیکایی اصلی مشهور به قهوه کوهستان آبی که گفته می‌شود گران‌ترین قهوه دنیا است را امتحان می‌کنید.

 

اگرچه مساحت غرفه جامائیکا چندان بزرگ نیست، اما قطعاً یکی از متمایزترین غرفه‌ها با نمایش قوی فرهنگ این کشور است.

 

 

۹. غرفه رنگارنگ سوئیس در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

 

غرفه رنگارنگ سوئیس در اکسپو دبی

 

وقتی صحبت از ارائه به میان می‌آید، سوئیس بالاترین جایگاه را دارد. غرفه سوئیس با شعار «بازتاب‌ها» یک مکعب آبی ساده است. به گفته طراحان معماری پاویون سوئیس این مکعب ساده در واقع از چادرهای بادیه نشینان الهام گرفته شده است. نمای اصلی پاویون غرفه سوئیس در اکسپو ۲۰۲۰ دبی با یک آینه غول پیکر پوشیده شده است.

 

جلوی در ورودی، به مهمانان چترهای قرمز رنگ با لوگوتایپ‌ها و حروف سفید مربوط به کشور داده می‌شود و در حالی که بازدیدکنندگان در حال عبور از فرش قرمز مستطیلی بزرگ منقش به پرچم سوئیس هستند که در مقابل ورودی اصلی پاویون پهن شده، انعکاس آنها در آینه عظیم پاویون شبیه دریایی از چتر است.

 

تمرکز اصلی پاویون سوئیس در اکسپو دبی به نمایش گذاشتن ارزش‌های سوئیسی یعنی زیبایی مناظر، خلاقیت و گشاده‌رویی و بی غل و غش بودن است. در یکی از اتاق‌ها، مهمانان باید از میان مه عبور کنند که حس قدم زدن در کوه‌های مه‌آلود آلپ را به شما القا می‌کند.

 

 

۱۰. پاویون الف یا غرفه تحرک جزو ۳ غرفه امضا شده اکسپو دبی

 

غرفه تحرک Alif یکی از 3 غرفه اصلی موضوعی در اکسپو 2020

 

غرفه تحرک Alif یا پاویون الف یکی از ۳ غرفه اصلی امضا شده در اکسپو ۲۰۲۰ است. «الف» اولین حرف الفبای عربی است و غرفه الف نماد آغاز پیشرفت و افق‌های نو است. این غرفه، اکتشافات مهم مرتبط با پویایی در جهان عرب و همچنین اختراعات آینده را معرفی می‌کند.

 

این غرفه به طور کلی بر حرکت تمرکز دارد. مسیر این حرکت هم از گذشته و نخستین سفرها شروع می‌شود و به سرعت به سمت آینده، کاوش در شهرهای هوشمند، نوآوری و سفر به فضا و آینده ماموریت‌ها در مریخ می‌رود.

 

معماری عاجدار و منحنی غرفه الف حس تحرک را القا می‌کند. معمار غرفه الف «نورمن فاستر» به همراه گروهی دیگر از معماران است. ارتفاع غرفه الف به ۲۵ متر می‌رسد و مساحت آن ۲۹۶۹۵ متر مربع است. غرفه الف به ویژه در طول شب که کل نما با رنگ دائماً در حال تغییر روشن می‌شود، زیبا و شگفت‌انگیز است.

 

 

سخن پایانی

 

اگر قصد دارید در تعطیلات آخر هفته یا عصر که بسیار شلوغ هم هست به اکسپو دبی بروید، بلیت خود را از قبل برای دیدن بزرگ‌ترین غرفه‌ها رزرو کنید، به ویژه برای غرفه های الف، روسیه، مصر، سنگاپور، مراکش، امارات و سایر غرفه‌های بزرگ‌تر. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود چون دیگر نیازی نیست مدت زیادی را در صف‌های طویل منتظر بمانید. در ضمن فراموش نکنید که هر کدام از غرفه های اکسپو دبی ۲۰۲۰ نکات جالب و شگفت‌انگیزی دارند و ممکن است لیست پیشنهادی و ترجیحات هر کس با دیگری فرق کند.

 

 

سوالات متداول

 

تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی چه زمانی است؟

 

نمایشگاه اکسپو دبی از ۲۰ اکتبر تا ۳۱ مارس (به مدت ۶ ماه و تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ادامه دارد.

 

چند غرفه در نمایشگاه اکسپو دبی وجود دارند؟

 

این نمایشگاه ۲۰۰ غرفه دارد که ۱۹۱ غرفه آن متعلق به کشورهای شرکت‌کننده است.

 

 

منبع: theroadreel

کالابرگ الکترونیک