بهترین فیلم های عاشقانه جهان | ۳۰ عنوان فیلم رمانتیک خاطره انگیز

بهترین فیلم های عاشقانه جهان | ۳۰ عنوان فیلم رمانتیک خاطره انگیز


17 مهر 1400 . زمان مطالعه: 18 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین فیلم های عاشقانه سینمای جهان
فهرست محتوا پنهان

از شاهکارهای کلاسیک تاریخ سینما تا به یادماندنی ترین فیلم های امروز سینما، در مقاله امروز سرویس هنر و سینما مجله کوروش از بهترین فیلم های عاشقانه جهان نوشته ایم. اگر به فیلم های جذاب و رمانتیک علاقه دارید و به دنبال پیدا کردن فیلم های تازه ای برای تماشا می گردید، نشانی را درست آمدید،‌ حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

بعید است کسی از علاقه مندان به سینما فیلم های عاشقانه را دوست نداشته باشد. تقریبا هر کسی دستکم چند عنوان فیلم عاشقانه خوب دوست دارد. هالیوود با دستمایه قرار دادن داستان های تاثیرگذار و پرکشش از «ستاره ‌ای متولد شده ‌است» تا «دفترچه خاطرات» نشان داده که راه رسوخ به دل بینندگان را سال هاست آموخته است. با این حال، انتخاب از بین بهترین فیلم های عاشقانه جهان به این سادگی ها ممکن نیست. ۳۰ عنوان فیلمی که در این مطلب معرفی کرده ایم تنها بخشی از پرشورترین، جذاب ترین، تلخ و شیرین ترین و نهایتا بهترین فیلم های عاشقانه جهان هستند.

 

 

 

۱- درخشش ابدی یک ذهن پاک (۲۰۰۴)

 

«درخشش ابدی یک ذهن پاک (۲۰۰۴)»

 

فیلم «درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind‎)» یکی از فراموش نشدنی ترین فیلم های عاشقانه جهان با بازی جیم کری و کیت وینسلت است. این دو نقش زوج دل شکسته ای را بازی می کنند که می خواهند به هر قیمتی خاطراتی که همدیگر دارند را از ذهنشان پاک کنند. نویسنده فیلمنامه این فیلم خیال انگیز که شخصیت هایش را در دنیای فراواقعی دنبال می کند، چارلی کافمن است و کارگردانی نیز برعهده میشل گوندری بوده.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سریال کره ای بازی مرکب

 

 

۲- پیش از طلوع (۱۹۹۵)

 

«پیش از طلوع (۱۹۹۵)»

 

«پیش از طلوع (Before Sunrise)» اولین فیلم از سه گانه «پیش از» است که بعدا دنباله های آن «پیش از غروب» و «پیش از نیمه شب» ساخته شدند. فیلم پیش از طلوع داستان زوج خیالبافی است که در قطار به هم بر می خورند و تصمیم می گیرند با هم شبی را در شهر وین سپری کنند. پیش از طلوع از آن دست بهترین فیلم های عاشقانه جهان است که با تصویربرداری های کارت پستالی و بازیگری های دلنشین خود تا مدت ها در ذهن می ماند.

 

 

۳- شکسپیر عاشق (۱۹۹۸)؛ از بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما

 

«شکسپیر عاشق (۱۹۹۸)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

عنوان فیلم کل داستانش را فاش می کند! در فیلم «شکسپیر عاشق (Shakespeare in Love)»، ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس مشهور را در زمانی ملاقات می کنیم که مشغول نوشتن شاهکار فراموش نشدنی اش «رومئو و ژولیت» است. او به دختر زیبارویی به نام ویولا دل می بندد. شکسپیر عاشق از بهترین فیلم های عاشقانه جهان، پازل افسون کننده ای مملو از دلدادگی و عشق وسوسه انگیز است که با حضور پررنگ و جادویی گوئینت پالترو در نقش ویولا همه قطعاتش درست آن جایی که باید باشد است.

 

 

۴- شکل آب (۲۰۱۷) در لیست بهترین فیلم های عاشقانه دنیا

 

«شکل آب (۲۰۱۷)» در لیست بهترین فیلم های عاشقانه دنیا

 

اگر با سبک و سیاق گی ‌یرمو دل تورو آشنایی دارید، حتما خودتان بهتر می دانید که باید منتظر یک برداشت فانتزی از داستانی عاشقانه باشید. «شکل آب (Shape of Water)» داستان زندگی الیسا را روایت می کند، زنی لال که به عنوان نظافتچی در یک آزمایشگاه فوق محرمانه دولتی مشغول به کار است. او در حین انجام وظایف عادی اش به یک موجود عجیب دوزیست که از نمونه های یک آزمایش فوق محرمانه است علاقه مند می شود. شکل آب که شاید بهتر باشد آن را برداشت آزاد و مدرنی از «دیو و دلبر» بدانیم، گواهی واقعی بر این مدعاست که عشق حد و مرزی نمی شناسد.

 

 

۵- میلیونر زاغه ‌نشین (۲۰۰۸) یک عاشقانه نفسگیر

 

«میلیونر زاغه ‌نشین (۲۰۰۸)»

 

«میلیونر زاغه نشین (Slumdog Millionaire)» را دنی بویل، کارگردان صاحب سبک بریتانیایی کارگردانی کرده است. این فیلم روایتی از زندگی جمال مالک، پسر باهوش یتیمی است که با شرکت در مسابقه «چه ‌کسی می‌ خواهد میلیونر شود؟» در کشور هند به شهرت می رسد. مالک که عزم خود را برای پیروزی در مسابقه جزم کرده، به عشق دوران کودکی خود لاتیکا برمی خورد تا انگیزه اش برای برد مضاعف شود. میلیونر زاغه نشین همانقدر که از نظر احساسی نفسگیر و اثرگذار است، به لحاظ بصری نیز فوق العاده جذاب است.

 

 

۶- تایتانیک (۱۹۹۸) از بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک

 

«تایتانیک (۱۹۹۸)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

سخت است در فهرست بهترین فیلم های عاشقانه جهان از «تایتانیک (Titanic)» نامی نبریم و البته جلو زدن از پادشاه فیلم های عاشقانه دنیا طی سال های اخیر چالش تمام عاشقانه ها بوده است. نام فیلم تایتانیک آنچنان با فیلم های عاشقانه گره خورده که برای بسیاری این فیلم مترادف هر چیز عاشقانه ای از موسیقی تا سریال و فیلم رمانتیک است!

 

 

۷- بیمار بزرگ (۲۰۱۷)

 

«بیمار بزرگ (۲۰۱۷)»

 

فیلم عاشقانه «بیمار بزرگ (The Big Sick‎)» به نویسندگی کمیل نانجیانی و امیلی وی، از تأمل برانگیزترین و عمیق ترین عاشقانه های سال های اخیر سینمای جهان است. بیمار بزرگ زوجی را در مواجهه با فاجعه ای نشان می دهد. یکی از این دو به کما فرو می رود و همین بهانه ای می شود برای نزدیک تر شدن رابطه از هم گسسته شان.

حتما بخوانید  26 حقیقت باورنکردنی و ترسناک از پشت صحنه فیلم جن گیر (The Exorcist)

 

 

بیشتر بخوانید: نگاهی به فیلم جدید جیمز باند/ زمانی برای مردن نیست

 

 

۸- ماه زده (۱۹۸۷)

 

«ماه زده (۱۹۸۷)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

فیلم «ماه زده (Moonstruck)» با بازی های درخشان نیکولاس کیج و به خصوص خواننده مشهور، شِر، بالاخره حق را به حقدار رساند و شر توانست برنده اسکاری شود که از مدت ها قبل مستحق دریافتش بود. در ماه زده شر نقش لورتا کاستورینی، زن بیوه ایتالیایی آمریکایی را بازی می کند که با وسوسه عشقی ممنوعه دست و پنجه نرم می کند. او عاشق برادر کوچک نامزدش شده است. این فیلم خاطره انگیز و از بهترین فیلم های عاشقانه جهان، همه چیزی است سینمای عاشقانه دهه ۱۹۸۰ در چنته دارد.

 

 

۹- مرا با نامت صدا کن (۲۰۱۷)؛ از برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما

 

مرا با نامت صدا کن (۲۰۱۷)؛ از برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما

 

«مرا با نامت صدا کن (Call Me by Your Name)» به کارگردانی لوکا گوادانینو، داستان زوج جذابی را در چش انداز دلفریب و تماشایی ایتالیا روایت می کند. بازی های فوق العاده اثرگذار تیموتی شالامه و آرمی همر و روایت دلچسبی برگرفته از رمان خواندنی آندره اسیمن، بسیاری را به این نتیجه رساند که از زمان «کوهستان بروکبک» اَنگ لی، سینما چنین عاشقانه زیبا و پرکششی را روایت نکرده است.

 

 

۱۰دفترچه امیدبخش (۲۰۱۲)

 

«دفترچه امیدبخش (۲۰۱۲)»

 

«دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook)» اولین فیلمی از سه فیلمی است که در آن زوج بردلی کوپر و جنیفر لارنس با یکدیگر همبازی می شوند. فیلم دفترچه امیدبخش از آن دست بهترین فیلم های عاشقانه جهان است که نشان می دهد، عشق به دست نیافتنی ترین آدم های دنیا هم تعلق دارد. دفترچه امیدبخش یک تندیس اسکار خوش رنگ را هم برای لارنس به ارمغان آورد. با توجه به اینکه نقش آفرینی درخشان او در یک فیلم کمدی-رمانتیک (که ظاهرا کمتر به مذاق هیات داوران جایزه اسکار خوش می آید) بود، ارزش جایزه او را باید دو برابر جوایز عادی اسکار بدانیم!

 

 

۱۱- رقص کثیف (۱۹۸۷)

 

«رقص کثیف (۱۹۸۷)»

 

«رقص کثیف (Dirty Dancing)» از آن دست بهترین فیلم های عاشقانه جهان است که شهرت آن فراتر از یک فیلم سینمایی اواخر دهه ۱۹۸۰ است. رقص کثیف همانطور که از نام آن پیداست، زوج جوانی را در اقامتگاه کوهستانی کت ‌اسکیل با آن رقص های خاطره انگیز و جذاب نشان می دهد که بعید است به راحتی فراموش شود. داستان فیلم در Catskills اتفاق می افتد. داستان عشق یک دختر جوان به مربی رقصش که با چالش های فراوانی برای هر دو روبروست. زیرا پدر دختر که یک پزشک است اجازه نمی دهد او با یک مربی رقص ازدواج کند.

 

 

۱۲- عشق و بسکتبال (۲۰۰۰)

 

«عشق و بسکتبال (۲۰۰۰)»

 

«عشق و بسکتبال (Love & Basketball)» در کنار اینکه از بهترین فیلم های عاشقانه جهان است، یکی از بهترین فیلم های ورزشی نیز به حساب می آید. دختر و پسری که از دوران کودکی و نوجوانی با هم یک روح در دو تن بودند، هر دو بعدا به ستاره های بسکتبال تبدیل می شوند، ولی ورزش حرفه ای این دو را از هم دور می کند.

 

 

۱۳- الیزابت ‌تاون (۲۰۰۵)

 

«الیزابت ‌تاون (۲۰۰۵)»

 

«الیزابت ‌تاون (Elizabethtown)» هرچند جذابیت های بصری خارق العاده ای دارد، ولی همچنان عاشقانه ای است که در لفافه مفاهیم پیچیده تر پیچانده شده. اورلاندو بلوم، مرد خوش چهره و افسونگری است که کیرستن دانست، زنی جذاب جلوی راه او قرار می گیرد تا پازل عاشقانه فیلم تکمیل شود.

 

 

۱۴- محافظ شخصی (۱۹۹۲)

 

«محافظ شخصی (۱۹۹۲)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

هر چند حسی متقابلی که بین کوین کاستنر و ویتنی هیوستون در فیلم «محافظ شخصی (The Bodyguard)» برقرار شده فاجعه آمیز است، ولی نکته ای در رابطه بین یک ستاره موسیقی پاپ که تهدید به مرگ شده و یک محافظ شخصی کارکشته وجود دارد که کششی شگفت انگیز برای بینندگان دارد. فیلم محافظ شخصی نه تنها یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان است، بلکه یکی از دلنشین ترین و شنیدنی ترین موسیقی های متن تاریخ سینما را نیز دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی تمام فصل های سریال کارآگاه حقیقی

 

 

۱۵- کارول (۲۰۱۵) از بهترین فیلم های عاشقانه سینمای جهان

 

کارول (۲۰۱۵)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

«کارول (Carol)» فیلم خیره کننده ای است که تمام جذابیت های رمان خواندنی «بهای نمک» نوشته پاتریشیا های ‌اسمیت را به همراه برخی مزیت های اضافی دیگر بر پرده سینما آورده است. بازی جذاب کیت بلانشت در نقش اول فیلم قطعا یکی از این مزیت های اضافی نسخه سینمایی کارول است که باعث شده، یکی از غم انگیزترین فیلم های عاشقانه جهان را شاهد باشیم.

 

 

۱۶- آسیایی‌ های خرپول (۲۰۱۸)

 

«آسیایی‌ های خرپول (۲۰۱۸)»

 

فیلم «آسیایی‌ های خرپول (Crazy Rich Asians)» یکی از معدود فیلم های آمریکایی است که تمام شخصیت های اصلی آن را آمریکایی های آسیایی تبار تشکیل می دهند. هر چند داستان این فیلم به اندازه کافی سرگرم کننده است، ولی اگر چندان تمایلی به تماشای یک کمدی-رمانتیک ندارید، تنها به نظاره نشستن تصاویر و مناظر باورنکردنی فیلم هم ارزش یک بار تماشا را دارد.

 

 

۱۷- وقتی هری سالی را دید (۱۹۸۹) از بهترین کمدی رمانتیک های سینمای جهان

 

«وقتی هری سالی را دید (۱۹۸۹)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

«وقتی هری سالی را دید (When Harry Met Sally)» یکی از بهترین کمدی-رمانتیک هایی است که تا به حال بر پرده جادویی نقش بسته است. هری و سالی (با بازی بیلی کریستال و مگ رایان) زوج پرشور و جذابی هستند که طی سال های متمادی و در موقعیت های غیرمنتظره سر راه هم سبز می شوند. ولی این دو هیچ وقت به هم دل نمی بازند تا اینکه سرانجام می فهمند، نیروی نامرئی که همه این مدت آنها را سر راه هم قرار می داده، چیزی جزء عشق نبوده است!

حتما بخوانید  نقد و خلاصه داستان سریال شکارچی ذهن (Mindhunter)

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه تمام فصل های سریال «دکستر (Dexter)»

 

 

۱۸- جری مگوایر (۱۹۹۶)

 

«جری مگوایر (۱۹۹۶)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

اگر خواستید به کسی ابراز عشق کنید، به جای گفتن دوستت دارم، بگویید: «تو مرا کامل می کنی!» این ترفند جذاب جری در فیلم «جری مگوایر (Jerry Maguire)» است که ظاهرا جواب هم می دهد! جری مگوایر یکی از خاطره انگیزترین و بهترین فیلم های عاشقانه جهان است که با صحنه های عاشقانه بی نظیرش تا مدت ها ذهن شما را قلقلک می دهد.

 

 

۱۹- ناتینگ هیل (۱۹۹۹)

 

«ناتینگ هیل (۱۹۹۹)»

 

هیچ فهرستی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان بدون فیلمی از جولیا رابرتس کامل نیست. اگر چه بازگشت به یک داستان سیندرلایی دیگر همچون «زن زیبا» راحت است، ولی «ناتینگ هیل (Notting Hill)» باز هم نشان می دهد، می توان یک داستان به ظاهر نخ نما را از دریچه های مختلف بازگو کرد و باز هم موفق بود! ناتینگ هیل داستان یک زوج بعید، یک ستاره سینما (با بازی جولیا رابرتس) و مرد معمولی (با بازی هیو گرانت) را روایت می کند که علیرغم فاصله زیاد راهی برای رسیدن به هم پیدا می کنند.

 

 

۲۰- دفترچه خاطرات (۲۰۰۴)

 

«دفترچه خاطرات (۲۰۰۴)»

 

نیکلاس اسپارکس نویسنده داستان های عاشقانه غم انگیز و نفسگیر است. این نویسنده محبوب در «دفترچه خاطرات (The Notebook)» داستانی را پیش روی خواننده گذاشته که خواندن و تماشای آن در هر رسانه ای جذاب است. همانقدر که کلمات و روایت اسپارکس در کتاب جذاب است، بازی های دل انگیز رایان گاسلینگ و ریچل مک ‌آدامز (در نقش زوجی که سال ها بعد دوباره یکدیگر را در همان جایی که باید پیدا می کنند) و مناظر فریبنده و تصویربرداری خیره کننده کافی هستند تا یک روایت عاشقانه جذاب سینمایی را شاهد باشیم.

 

 

۲۱- داستان وست ساید (۱۹۶۱)

 

«داستان وست ساید (۱۹۶۱)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

«داستان وست ساید (West Side Story)» یک فیلم موزیکال تماشایی است که نشان می دهد برخی کلاسیک های ادبیات همچون «رومئو و ژولیت» شکسپیر هیچ وقت کهنه نمی شوند.

 

 

۲۲- روح (۱۹۹۰)

 

«روح (۱۹۹۰)»

 

فیلم «روح (Ghost)» رمانتیک مهیجی با بازی دمی مور و ووپی گلدبرگ، ایده ای زیبا دارد که با بازی ها و شخصیت پردازی های قوی و روایتی یکدست و جذاب، در میان انبوهی از فیلم های عاشقانه تجاری جایگاه خاصی را از آن خود کرده است.

 

 

۲۳- کازابلانکا (۱۹۴۲)

 

«کازابلانکا (۱۹۴۲)»

 

فیلم «کازابلانکا (Casablanca)» احتمالا اوج بهترین فیلم های عاشقانه جهان است که با دیالوگ های خاطره انگیز همفری بوگارت و انگرید برگمن همچنان پس از نزدیک به ۸۰ سال همچنان جذاب و پرطراوت است.

 

 

۲۴- جونو (۲۰۰۷)

 

«جونو (۲۰۰۷)»

 

فیلم «جونو (Juno)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان است که حالا به یک ژانر فرعی در میان فیلم های نوجوان تبدیل شده اند. ژانری که به دردسرهای زوج های جوان و مشکلات بارداری های ناخواسته آنها می پردازد. الن پیچ در یکی از به یادماندنی ترین بازیگری های کارنامه خود، نقش دختر ۱۶ ساله دبیرستانی را بازی می کند که با حاملگی ناخواسته تمام برنامه های زندگی اش نقش بر آب می شود.

 

 

۲۵- او (۲۰۱۳)

 

«او (۲۰۱۳)»

 

هر چند «او (Her)» را بیشتر به عنوان یک فیلم علمی تخیلی می شناسند که در آن مردی عاشق دستیار صوتی اش می شود، ولی او، یک داستان عشقی را به قلمروی ناشناخته ای می برد که تا پیش از این کمتر نظیر آن را شاهد بودیم. بازی جالب اسکارلت جوهانسن (در نقش سمنتا) که تنها صدای او را در فیلم می شنویم یکی از بهترین بازی های کارنامه پربار جوهانسون است.

 

 

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های سینما براساس داستان های واقعی

 

 

۲۶- عروسی بهترین دوست من (۱۹۹۷)

 

«عروسی بهترین دوست من (۱۹۹۷)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

«عروسی بهترین دوست من (My Best Friend’s Wedding)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان و حالا دیگر یکی از کلاسیک های عاشقانه دهه ۱۹۹۰ با بازی تحسین برانگیز جولیا رابرتس است که تبدیل به خاطره شیرینی بسیاری از علاقه مندان به سینما شده است.

 

 

۲۷- بول دورهام (۱۹۸۸)

 

«بول دورهام (۱۹۸۸)»

 

«بول دورهام (Bull Durham)» فیلمی عجیب است که زمین بازی بیسبال را تبدیل به جایی برای دلباختن و دلدادن کرده است. کوین کاستنر در این فیلم نقش یک بازیکن قدیمی بسیبال را ایفا می کند که باید به عنوان مربی با یک بازیکن جوان و لجوج تمرین کند. این دو به زن جوانی به نام سوزان ساراندون دل می بندند تا درگیری هایشان در زمین بازی به میدان عشق هم کشیده شود.

 

 

۲۸- دیوانه ‌وار، احمقانه، عشق (۲۰۱۱)

 

«دیوانه ‌وار، احمقانه، عشق (۲۰۱۱)» از بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

«دیوانه ‌وار، احمقانه، عشق (Crazy, Stupid, Love)» یکی از جذاب ترین و بهترین فیلم های عاشقانه جهان با بازی زوج رایان گاسلینگ و اما واتسون است که دوستداران سینما خاطراتی زیادی را مدیون این زوج دوست داشتنی هستند. یاکوب (گاسلینگ) در فیلم دیوانه ‌وار، احمقانه، عشق مردی است که هیچ وقت دل به عشق زنی نداده، ولی با آشنایی با هانا (واتسون) همه معادلات زندگی اش با پیچشی خنده دار به هم می ریزد.

 

 

۲۹- سن‌ یونیپرو (۲۰۱۶)

 

«سن‌ یونیپرو (۲۰۱۶)»

 

«سن‌ یونیپرو (San Junipero)» قسمت چهارم از فصل سوم مجموعه «آینه سیاه» است. این قسمت آینه سیاه به تنهایی داستان مجزای عاشقانه ای را بازگو می کند که برای بسیاری از منتقدان با وجود پیچش داستانی و سبک بصری تحسین برانگیزش بار هنری بالا و همینطور ارزش چند بار تماشا را دارد.

 

 

۳۰- ستاره ای متولد شده است (۲۰۱۸)

 

«ستاره ای متولد شده است (۲۰۱۸)»

 

در فیلم «ستاره ای متولد شده است (A Star Is Born)»، خواننده جوانی به نام آلی (لیدی گاگا) عاشق خواننده معروف به نام جکسون (بردلی کوپر) می شود. هر چند راه جکسون برای ستاره شدن هموار است، ولی اعتیاد او به الکل همه چیز را خراب می کند. ستاره ای که متولد شده است یکی از آن فیلم های جذابی است که داستانی تکراری را به اثری بدیع و حتی جذاب و سحرآمیز بدل می کند.

 

 

منبع: esquire

 

کالابرگ الکترونیک