۵ دلیل شکست وبلاگ کسب و کار و شرکت شما

۵ دلیل شکست وبلاگ کسب و کار و شرکت شما


17 آذر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بررسی 5 دلیل شکست وبلاگ کسب و کارها

دلیل شکست وبلاگ بسیاری از کسب و کارها چیست؟ وبلاگ شرکتی شما ممکن است روزی پویایی خود را از دست بدهد. ایجاد محتوای وبلاگ کسب و کار، اولویت اصلی بیش از ۵۰ درصد از بازاریابان است. وبلاگ برای کسب و کار مزایای بسیار زیادی دارد؛ مزایایی از جمله: دستیابی (Reach)، تعامل و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش، به بررسی دلایل شکست وبلاگ کسب و کار و شرکت ها پرداخته‌ایم.

 

اهمیت بررسی دلیل شکست وبلاگ

 

اهمیت بررسی دلیل شکست وبلاگ

 

هر شرکتی صرف نظر از اندازه یا نوع صنعت می‌تواند یک وبلاگ شرکتی داشته باشد. با این حال هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. وبلاگ کسب و کار شما ممکن است روزی به بن‌بست برسد. اما این که چرا چنین اتفاقی می‌افتد، بسیار مهم است. بنابراین باید به بررسی دلایل شکست آن پرداخت.

 

یکی از دلایل شکست وبلاگ این است که محتوای جذاب و باکیفیتی در آن تولید نمی‌شود. یا با تولید محتوای بسیار زیاد، از کیفیت آن که حداقل شرط برای پیروزی در بازی است، کاسته می‌شود. بر اساس آمار، شرکت هایی که ۱۶ بار و یا بیشتر در ماه در وبلاگ پست می‌گذارند، ۳ و نیم برابر بیشتر از شرکت‌هایی که صفر تا ۴ بار در ماه پست وبلاگ منتشر می‌کنند، ترافیک دریافت می‌کنند.

 

برای راه‌اندازی یک وبلاگ موفق در حالت ایده‌آل باید حداقل روزی یک محتوای با کیفیت منتشر کرد. هر چه محتوای با کیفیت‌تری را به صورت ثابت منتشر کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. این موضوع در درازمدت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت و تاثیر علائم و قواعد نگارشی در بازاریابی

 

 

نداشتن تقویم محتوایی

 

نداشتن تقویم محتوایی دلیل شکست وبلاگ

 

یکی از چند دلیل شکست وبلاگ کسب و کار شما می‌تواند نداشتن تقویم محتوایی باشد. ایجاد یک تقویم محتوا نباید اختیاری باشد. بهتر است آن را به یک الزام اجباری در سازمان خود تبدیل کنید. بدون تقویم محتوایی، شما با مشکلاتی چون برنامه زمان‌بندی پست مجدد یا انتشار محتوای تکراری مواجه می‌شوید. یک تقویم محتوا نباید پیچیده باشد. این تقویم می‌تواند به سادگی در یک گوگل شیت با ستون‌هایی برای عنوان، کلمه کلیدی، نویسنده و تاریخ انتشار پیشنهادی ایجاد شود.

 

نداشتن ایده!

 

نداشتن ایده دلیل شکست وبلاگ

 

از جمله دلیل‌ های شکست وبلاگ در کسب و کار را می‌توان نداشتن ایده برای وبلاگ عنوان کرد. پس از بررسی‌های صورت گرفته در مورد چگونگی افزایش درآمد و ترافیک از طریق وبلاگ‌نویسی شرکتی می‌توان نتیجه گرفت این موضوع یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست وبلاگ‌های شرکتی است. وقتی ایده‌های‌تان تمام می‌شود، یکی از این دو اتفاق می‌افتد:

حتما بخوانید  ویژگی های مهم یک مدیر سیستم یا ادمین شبکه ( SysAdmin) حرفه ای

 

یا به طور کلی وبلاگ نویسی را متوقف می‌کنید و یا به اشتراک‌گذاری محتوای با کیفیت را متوقف خواهید کرد. قبل از این که این اتفاق بیفتد، بهتر است فهرستی از جاهایی که می‌توانید برای کسب ایده به آنها مراجعه کنید، تهیه کرده باشید. با سایر اعضای تیم خود جلسات طوفان فکری (brainstorming) تشکیل دهید و فکرهایتان رو هم بگذارید. برای الهام گرفتن، بهتر است وبلاگ‌های رقیب را مرور کنید.

 

از ابزار سرچ کلمات کلیدی استفاده کنید. هر یک از این ایده‌ها ممکن است همان چیزی باشد که به شما کمک کند تا بتوانید یک فهرست از موضوعاتی برای ماه‌های آینده خود ترتیب بدهید.

 

بیشتر بخوانید: ترندهای کسب و کار بازاریابی تجارت الکترونیک

 

 

مشارکت‌کنندگان (Contributor) ناکافی

 

مشارکت‌کنندگان (Contributor) ناکافی دلیل شکست وبلاگ

 

اگر شما تنها فردی هستید که در وبلاگ خود محتوا منتشر می‌کنید، باید بگوییم که مدت زیادی طول نمی‌کشد که به بن‌بست می‌خورید! دلایل زیادی وجود دارد که این اتفاق بیفتد. یکی از این دلایل می‌تواند تمام شدن ایده‌ها یا حتی به سادگی، از بین رفتن آنها باشد. چند جایی وجود دارند که می‌توانید برای یافتن مشارکت‌کنندگان (Contributor‌ها) به آنها مراجعه کنید.

 

اما مشارکت‌کننده چه کسی است؟ مشارکت‌کننده (Contributor) یکی از نقش‌های کاربری در وردپرس با قابلیت‌های از قبل تعریف شده است. یک کاربر با نقش مشارکت‌کننده در وردپرس می‌تواند پست‌های خود را ویرایش و حذف کند. اما در عین حال نمی‌تواند مطالبی را که ارسال کرده است، ویرایش و یا حذف کند. این نقش کاربری برای وب مسترهایی که می‌خواهند به کاربران سایت خود اجازه همکاری در تولید محتوا را بدهند، مناسب است.

 

افزونه هایی نیز در وردپرس وجود دارند که قابلیت‌های کنترلی بیشتری را برای نقش‌های کاربری در اختیار مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها قرار می‌دهند. همکاران شما حتی اگر در بخش بازاریابی فعال نباشند، منابع خوبی در نقش مشارکت‌کننده محسوب‌ می‌شوند. مشتریان، شرکا، شرکت‌های وابسته یا تامین‌کنندگان نیز می‌توانند در جایگاه مشارکت‌کنندگان ایفای نقش کنند.

 

شما می‌توانید از نویسندگان مهمان که مایل به ارسال مطلب برای هستند نیز استفاده کنید. با افزایش فهرست مشارکت کنندگان، میزان محتوایی که شخصا ایجاد می‌کنید یا می‌توانید تولید کنید، کاهش پیدا می‌کند.

 

تمرکز بیش از حد روی یک نوع محتوا

 

تمرکز بیش از حد روی یک نوع محتوا

 

ایجاد یک نوع محتوا، به صورت پشت سر هم می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. ناگفته نماند که خواندن آن نیز می‌تواند برای مخاطبان شما خسته‌ کننده شود. بنابراین یکی از دلیل‌ های شکست وبلاگ شرکت و کسب و کار را می‌توان همین موضوع عنوان کرد. ایجاد انواع مختلف محتوای موثر، علاقه شما به نوشتن را حفظ کرده و در عین حال باعث می‌شود که مخاطبان شما برای خواندن مطالب بیشتر، به وبلاگ تان مراجعه کنند. ۱۰ ایده خوب برای این موضوع وجود دارد:

حتما بخوانید  14 گام برای اصلاح و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

  • فهرست‌ها
  • راهنماها
  • مصاحبه‌ها
  • اینفوگرافیک
  • روایت‌های برند
  • خبرهای صنعتی یا رویدادهای جاری
  • چک لیست‌ها
  • منابع
  • آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها
  • سوالات متداول

 

مطمئنا انواع خاصی از محتوا وجود دارد که شما ترجیح می‌دهید خودتان آن را خلق کنید. این موضوع اشکالی ندارد. اما فقط به یاد داشته باشید که هر چند وقت یک بار از انواع مختلف محتوای موثر که در بالا اشاره شد، استفاده کنید. این موضوع هم برای شما و هم برای مخاطبان‌تان مفید است.

 

کمبود زمان

 

حتی اگر کار تمام وقت شما تولید محتوا برای وبلاگ کسب و کارتان باشد، این به این معنی نیست که زمان همیشه همراه شماست. کمبود وقت یکی از دلایل شکست وبلاگ در کسب و کار‌ها محسوب می‌شود. طبق گفته «اوربیت مدیا»، نوشتن یک پست وبلاگ معمولی تقریبا ۱۴۰۰ کلمه ای، کمی بیشتر از ۴ ساعت طول می‌کشد. در کنار این باید وظایف و مسئولیت‌های دیگری مانند سرچ و ویرایش را نیز در نظر گرفت.

 

وقتی زمان تنگ است، نویسندگان تمایل دارند که از گوشه و کنار مطلب بزنند و کم کنند. شاید از تعداد کلمات کم کنند و شاید وقتی را برای تصحیح محتوا نگذارند. با چنین کاری شما چشم خود را بر روی بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جست‌وجو می‌بندید. خوشبختانه راه‌های زیادی برای مقابله با کمبود زمان وجود دارد.

 

ایجاد یک تقویم محتوایی و پذیرش پست‌های مهمان می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد. اجازه ندهید این موضوعات شما را از مسیر موفقیت در وبلاگ نویسی شرکتی دور کند. اگر وبلاگ کسب و کار شما با شکست مواجه شده است، تنها کافی است کاری را که انجام می‌دهید متوقف کرده و استراتژی خود را دوباره تنظیم کنید.

 

سخن پایانی

 

یک وبلاگ با محتوای مفید به مخاطبان و مشتریان شما نشان می‌دهد که شما یک منبع قابل اعتماد هستید. نوشتن پست در مورد موضوعاتی که برای مخاطبان کسب و کار شما جالب و مفید باشد، به آنها نشان می‌دهد که شما چیزی بیش از یک کسب و کار هستید که خدمات و محصولی را می‌فروشد. این که شما به انتشار اطلاعات مفید در زمینه صنعت خود اهمیت می‌دهید.

 

با این حال گاهی ممکن است وبلاگ شرکتی شما با شکست روبه‌رو شود. دلیل های زیادی برای این شکست وبلاگ کسب و کار وجود دارد. بهتر است در چنین شرایطی به بررسی این دلایل بپردازید و از نو شروع کنید. استفاده از تقویم محتوایی و همکاری مشارکت‌کنندگان تولید محتوا می‌تواند به رشد و توسعه وبلاگ شما کمک کند. باید سعی کنید تا از محتواهای متفاوتی چون مصاحبه، اینفوگرافیک و حتی طرح سوالات متداول در پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید.

 

 

منبع: entrepreneur

 

کالابرگ الکترونیک