۳ استراتژی موثر در رشد پادکست که کارآفرینان باید بدانند

۳ استراتژی موثر در رشد پادکست که کارآفرینان باید بدانند


22 آذر 1400 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
استراتژی های موثر در رشد پادکست که کارآفرینان باید بدانند

استراتژی‌ های زیادی برای رشد پادکست وجود دارند. اگرچه برخی از استراتژی‌ها ممکن است به زمان و تلاش بیشتری نسبت به سایر استراتژی‌ها نیاز داشته باشند، اما یافتن راهبرد مناسب به سادگی در تشخیص اینکه کدام تاکتیک‌‌های رشد به‌طور خاص برای شما و پادکست‌تان موثر است، کمک خواهد کرد. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به بررسی برخی استراتژی‌های موثر در رشد پادکست پرداخته‌ایم.

 

 

اهمیت استراتژی های موثر بر رشد پادکست

 

اهمیت استراتژی های موثر بر رشد پادکست

 

شروع یک کسب و کار جدید یا سرمایه گذاری خلاقانه یک چیز است، اما یادگیری نحوه ترویج و رشد مؤثر آن چیز کاملاً متفاوتی است که نباید آن را نادیده گرفت. در حوزه پادکست نیز تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. تاکتیک‌هایی که برای رشد پادکست خود استفاده می‌کنید بدون شک با روش‌هایی که در ابتدای راه‌اندازی استفاده می‌کردید متفاوت است.

 

در ابتدای راه‌اندازی پادکست فقط باید مطمئن شوید که پیام‌رسانی و کیفیت صدای پادکست شما درست است. هنگامی که به دنبال رشد پادکست خود هستید، باید عواملی مانند جمعیت اصلی مخاطبین هدف خود، نحوه بازاریابی در تعدادی از کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی و نحوه اجرای استراتژی‌های سئو را در نظر بگیرید.

 

خوشبختانه، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید امروز برای تبلیغ و رشد پادکست خود انتخاب کنید. اگرچه برخی از استراتژی‌ها ممکن است به زمان و تلاش بیشتری نسبت به سایرین نیاز داشته باشند. به منظور کمک برای شروع‌ کار، در این مقاله چند مورد از ساده‌ترین و آسان‌ترین راه‌هایی که هر کارآفرینی می‌تواند برای شروع رشد پادکست خود از آنها استفاده کند را  آورده‌ایم.

 

 

پادکست شما یک برند است؛ به آن بپردازید و تبلیغش کنید

 

پادکست شما یک برند است؛ به آن بپردازید و تبلیغش کنید

 

پست‌های رسانه‌های اجتماعی از برندهای دیگر و قسمت‌های پادکست شما چه وجه مشترکی دارند؟ جواب ساده است. هر دو شکلی از محتوای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند. این بدان معناست که هنگام ایجاد محتوای صوتی برای پادکست خود، باید برخی از عوامل را که به دنبال ترویج و رشد آن هستید، در نظر بگیرید.

 

از جمله تمرکز بر کیفیت و کمیت محتوای پادکست خود، یا اطمینان از اینکه محتوای پادکست شما به حل یک مشکل منحصر به فرد به مخاطبان شنونده شما کمک می‌کند. سپس برای تبلیغ پادکست خود به همان اندازه که برای تولید محتوای آن تلاش می‌کنید، انرژی بگذارید. تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت برای شنوندگان خاص باعث می‌شود تا پادکست شما یک قدم رو به جلو باشد.

حتما بخوانید  تفاوت منتورینگ (Mentoring) و کوچینگ (Coaching) چیست؟

 

بسیاری از کارآفرینان یک پادکست را برای برندشان و یا سرمایه‌گذاری خود به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد یک شبکه بازاریابی گسترده‌تر راه‌اندازی می‌کنند. اما استفاده از پادکست خود به عنوان ابزاری برای تعیین دقیق جمعیت شناسی کاربر و ایجاد تعامل و وفاداری بیشتر، اغلب مفیدتر است.

 

هر چه محتوای پادکست شما بتواند افراد بیشتری را هدف قرار دهد، شانس شما برای دریافت سخنرانان مهمان که در جایگاه پادکست شما قرار می‌گیرند، بیشتر می‌شود. به طور مشابه موفقیت پادکست متمرکز بر جایگاه شما، شانس شما را برای قرار گرفتن به عنوان سخنران مهمان در پادکست‌های دیگر در منطقه تخصصی خود افزایش می‌دهد.

 

هر دوی این‌ها فرصت‌های ارزشمندی برای تبلیغ پادکست شما و به‌دست آوردن شنوندگان بیشتر و در عین حال افزایش فالوورها به همراه خواهند داشت. بنابراین می‌توان از این رویکرد به عنوان استراتژی موثر در رشد پادکست یاد کرد.

 

هرگز ارزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید

 

هرگز ارزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید

 

یک استراتژی موثر در رشد پادکست این است که ارزش شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید. صنعت پادکست و رسانه‌های اجتماعی امروزی دست به‌دست هم داده‌اند و با پلتفرم‌های مختلف، مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و سایر پلتفرم‌ها هر کدام فرصتی منحصر به فرد برای تبلیغ و رشد پادکست شما به روش‌های خلاقانه فراهم کرده‌اند.

 

از آنجا که تعداد این رسانه‌ها زیاد است، بنابراین فرصت‌ها نیز بیشتر است. به عنوان مثال اگر آماده انتشار آخرین قسمت پادکست خود هستید، سعی کنید آن را به دنبال‌کنندگان و شنوندگان خود در توییتر و فیس بوک با یک تصویر منحصر به فرد برای جلب توجه آنها معرفی کنید. یک کلیپ صوتی مختصر ۱۵ تا ۳۰ ثانیه‌ای برای دادن امتیاز ایجاد کنید. همان پست را برای استوری اینستاگرام در مورد پادکست خود می‌توانید منتشر کنید.

 

حتی قبل از این که پخش شود، چندین روز در سایر حساب‌های اجتماعی تان این پست را ارسال کنید. اگر قسمت‌های پادکست خود را با ویدیو نیز ضبط می‌کنید، فرصت دیگری برای ارتقا و رشد فراهم کرده‌اید. از آن جا که موتور جست‌وجوی گوگل برای محتوای ویدیویی بیش از ۵۰ برابر متن یا محتوای صوتی ارزش قائل است، ضبط ویدیویی قسمت‌های شما به ویژه مصاحبه‌های مهمان و آپلود آنها در یوتیوب می‌تواند به سئوی پادکست و موفقیت کلی بازاریابی شما کمک زیادی کند.

 

اگر قسمت بعدی پادکست شما عمدتا شامل مصاحبه با یک چهره کلیدی در بازار یا صنعت خاص خود است، می‌توانید به سادگی یک ویدیوی مصاحبه با X را برچسب بزنید تا بازدیدهای بیشتری در یوتیوب داشته باشید. همچنین تعداد بیشتری از شنوندگان را به پادکست خود در‌ ای تیونز یا اسپاتیفای بکشانید. حاشیه نویسی ویدیوهای یوتیوب از پادکست خود با رونوشت‌های دقیق، راه دیگری برای بهبود سئوی پادکست شما و افزایش ترافیک شنونده ورودی برنامه شما است.

حتما بخوانید  14 گام برای اصلاح و بهبود شهرت و اعتبار آنلاین کسب و کار

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین پادکست های کارآفرینی و کسب و کار

 

 

در صورت امکان به شنوندگان خود مزایای اضافی به صورت رایگان ارائه دهید

 

استراتژی موثر رشد پادکست

 

یکی دیگر از استراتژی‌های موثر در رشد و توسعه پادکست، اختصاص مزایای اضافی به صورت رایگان به شنوندگان است. جذابیت دریافت رایگان چیزی، انگیزه بزرگی برای مشتریان است که به سمت برند شما بیایند. حتی اگر آن چیز موضوعی نباشد که مصرف‌کنندگان لزوما به آن نیاز داشته باشند.

 

برای کارآفرینی که به دنبال رشد موثر پادکست خود از طریق تعداد بیشتری از بررسی‌های ۵ ستاره است، یک پیشنهاد رایگان، یک استراتژی منحصر به فرد محسوب می‌شود. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید برای شنوندگانی که در بازه زمانی مشخصی نظر ۵ ستاره را به شما می‌دهند، هدایایی اختصاص دهید. حتی اگر بودجه کافی برای ارائه هدایای رایگان به شنوندگان خود ندارید، ارائه تخفیف به آنها در پیشنهادهای آینده می‌تواند انگیزه‌ای برای ترغیب شنوندگان در مسیر رشد و ارتقای پادکست باشد.

 

یک استراتژی موثر دیگر برای رشد پادکست شما که در آن رسانه‌های اجتماعی می‌توانند دخیل باشند، وجود دارد. سعی کنید رسانه‌های اجتماعی را مدام وارد بازی کنید. اعلام هدایای آتی خود در یک پست اینستاگرام می‌تواند راهی فوق‌العاده برای فالوورهای شما در جهت تگ کردن دوستان باشد. بنابراین شنوندگان بالقوه بیشتری را از این طریق به پادکست خود اضافه می‌کنید.

 

از این طریق توانسته‌اید PR رایگانی را برای پادکست خود و برند آن ایجاد کنید. به همین ترتیب اگر پادکست شما به دنبال شراکت با برندهای دیگر برای حمایت مالی است، این نوع هدایا و تبلیغات می‌تواند فرصتی برای ذکر برندهای خاصی که می‌خواهید برای تبلیغات آینده با آنها شریک شوید، فراهم کند. در عین حال راه‌های بالقوه‌ای را برای ادامه رشد پادکست شما باز کند.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک های بهبود آگاهی از برند

 

 

رشد یک مقوله‌ی خطی نیست

 

هر استراتژی که در نهایت برای رشد موثر پادکست خود تصمیم بگیرید که انتخاب کنید، می‌تواند مسیری جدید را برای رشد و توسعه برند تجاری شما باز کند. به یاد داشته باشید که رشد خطی نیست. مسیر رشد چرخه‌ای است. هر چه ارزش بیشتر یا تکرار شونده بیشتری را بتوانید برای مخاطبان خود ایجاد کنید، شانس شما برای حفظ رشد مداوم بیشتر خواهد بود.

 

تبلیغات پادکست در شبکه‌های اجتماعی باعث جذب مخاطبان بیشتری برای شما خواهد شد. بنابراین اهمیت رسانه‌های اجتماعی را هرگز نادیده نگیرید. در عین حال باید بتوانید محتوای مناسب در جهت تبلیغات پادکست خود را در بهترین شبکه‌های اجتماعی قرار دهید تا دنبال‌کنندگان بیشتری را جذب کنید.

منبع: entrepreneur

 

کالابرگ الکترونیک