۸ مورد ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی ۱۴۰۲

۸ مورد ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی ۱۴۰۲


27 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ارزانترین سفرهای خارجی نوروز

آیا می‌دانید برای تجربه ارزان ترین سفرهای خارجی نوروز باید چه مقاصدی را انتخاب کنید؟ اگر با خودتان فکر می‌کنید عید کجا بریم سفر خارجی که قیمت مناسب و ارزانی داشته باشد، باید بدانید که انتخاب‌های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد. برای یک سفر ارزان قیمت به کشورهای خارجی باید هم هزینه بلیط برایتان مناسب باشد و هم در کشور مقصد بتوانید کمی خرید کنید و همه چیز با قیمت‌های سرسام آور محاسبه نشود. اما ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی ایرانیان کجاست؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم با معرفی بهترین شهرهای خارجی برای سفر نوروزی به شما کمک کنیم تا یک سفر خارجی کم هزینه برای عید نوروز را تجربه کنید.

 

 

با ارزان ترین سفرهای خارجی نوروز آشنا شوید

 

با ارزانترین سفرهای خارجی نوروز آشنا شوید

 

حقیقت این است که در چند سال اخیر به دلیل رشد قیمت‌ها و کم ارزش شدن ریال ایران هزینه سفرهای خارجی بسیار افزایش پیدا کرده است. درواقع هر طور که هزینه‌ها را محاسبه کنید، باز هم یک سفر به نزدیک‌ترین کشور در همسایگی خودمان چندین میلیون برایتان آب می‌خورد.

اما به هر حال ما اینجا هستیم تا ارزان‌ ترین شهرهای کشورهای خارجی برای سفر نوروزی را به شما معرفی کنیم و به کسانی که دوست دارند یک سفر خارجی را در روزهای عید تجربه کنند، کمک کنیم تا مقصد بهتر و کم هزینه‌تری را انتخاب کنند.

 

۱- استانبول

 

استانبول از ارزانترین مقاصد سفر خارجی در نوروز

 

«استانبول» یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر برای ایرانیان است که به دلیل هزینه نسبتاً پایینی که دارد، می‌تواند مقصد مناسبی برای سفر در نوروز باشد. آب و هوای استانبول در اوایل بهار بسیار معتدل و گاهی اوقات کمی سرد است.

واحد پول ترکیه لیر است و تقریبا هر لیر ۲ هزار و خرده‌ای تومان می‌شود. بنابراین هزینه‌ها تا حدودی مناسب است. برای کاهش هزینه سفر به استانبول می‌توانید از تورهای لحظه آخری و هتل‌های ارزان قیمت‌تر استفاده کنید تا هزینه سفر شما تا حدودی کمتر شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

۲- وان

 

«وان» ارزان‌ترین و البته نزدیک‌ترین شهر ترکیه برای ایرانیان است که از مرز تبریز تنها ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد. یکی از مزیت‌های سفر به وان این است که شما می توانید با ماشین خودتان و یا اتوبوس نیز به وان سفر کنید. وان شهر کوچکی است که جاذبه‌های تاریخی و تفریحی زیادی دارد.

اگر دوست دارید به ترکیه سفر کنید و از پس هزینه‌های سفر به استانبول برنمی‌آیید، بهتر است به وان سفر کنید. مطمئن باشید دیدن از این شهر مرزی می‌تواند به اندازه سفر به دیگر شهرهای ترکیه برایتان جذاب باشد. مقاله راهنمای سفر به ترکیه می‌تواند در این زمینه بیشتر به شما کمک کند.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه شیرینی گل مینا ساده و رنگی مخصوص عید نوروز

 

۳- تفلیس

 

 

تفلیس از مقاصد خارجی ارزان برای ایرانیان

 

در لیست مقاصد سفر ایرانی و خارجی برای نوروز «تفلیس» نیز قرار دارد. تفلیس یکی از محبوب‌ترین شهرهای گرجستان برای سفر ایرانیان است که می‌توانید خاطرات بی‌نظیری را در این شهر برای خود رقم بزنید.

مردم گرجستان بسیار خونگرم هستند و عید نوروز را در روز اول فروردین همانند ما ایرانی‌ها جشن می‌گیرند. از همین رو در نوروز جشنواره‌ها و کنسرت‌های فراوانی در این شهر برگزار می‌شود. واحد پور گرجستان «لاری» است و هزینه‌ها در این کشور برای ما ایرانیان نسبتاً مناسب است.

 

۴- ایروان

مقصد بعدی که در همسایگی ایران قرار دارد، شهر «ایروان» در کشور ارمنستان است. واحد پول این کشور «درام» است و هر درام حدود ۱۱۰/۱۲ ریال ایران است. به همین دلیل قیمت‌ها معمولاً در ایروان برای ما مناسب است.

شما می‌توانید هم به صورت زمینی و هم خارجی به این ارمنستان سفر کنید. ایروان از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است و جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد که مطمئناً از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

 

۵- باکو

 

باکو از مقاصد ارزان برای سفر

 

مقصد بعدی که در لیست ارزان‌ ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی قرار دارد، شهر «باکو» در آذربایجان است. باکو از تهران ۸۰۰ کیلومتر فاصله دارد و بسیاری از افراد با ماشین به این کشور سفر می‌کنند. مردم آذربایجان از نظر فرهنگی شباهت زیادی به مردم ایران دارد و به زبان ترکیب آذربایجانی صحبت می‌کنند.

واحد پول آذربایجان منات است و معمولاً هزینه‌های سفر به این شهر برای ایرانیان مناسب است. مردم آذربایجان نیز همانند ما عید نوروز را جشن می‌گیرند و از همین رو در ایام نوروز این کشور بسیار دیدنی خواهد بود.

 

۶- دبی

 

«دبی» یکی از لوکس‌ترین مقاصد گردشگری خارجی در لیست ارزان‌ ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی است که با هزینه‌های زیادی که در مقصد متحمل خواهید شد، چندان برایتان ارزان آب نمی‌خورد.

به هر حال هزینه این سفر و بلیط هواپیما از سفر به کشورهای اروپایی بسیار کمتر خواهد شد و اگر چندان در مراکز خرید لوکس دبی خرید نکنید و تفریحاتتان را محدود کنید، می‌تواند تا حدودی مقرون به صرفه باشد.

اگر به دبی سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌شود حتماً از برج خلیفه، دبی مال، موزه دبی و همچنین بازارهای سنتی آن دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به دبی را مطالعه کنید.

 

۷- کوش آداسی

 

کوش آداسی یکی از ارزان ترین مقاصد سفر خارجی

 

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که در لیست ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی قرار دارد، «کوش آداسی» است. این شهر توریستی و کوچک در نزدیکی «ازمیر» واقع شده و یک شهر هیجان‌انگیز و پر از تفریحات آبی برای مسافران است.

معمولاً در اوایل بهار کوش آداسی هنوز کمی خنک است و به همین دلیل برای افرادی که از گرما فراری هستند، مقصد مناسبی محسوب می‌شود. معمولاً تفریحات کوش آداسی شباهت زیادی به آنتالیا دارد، اما هزینه سفر به این شهر کمی ارزان‌تر از آنتالیا است.

حتما بخوانید  6 روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه

 

۸- عمان

 

عمان از کشورهای ارزان برای سفر در نوروز

 

یکی از مقاصدی که به تازگی بسیار برای ایرانیان محبوب شده، «عمان» است. عمان یکی از کشورهای زیبای خاورمیانه است که در همسایگی جنوبی ایران قرار دارد. این کشور جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد و به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا نیز شناخته می‌شود.

شما برای سفر به این کشور نیاز به ویزا ندارید و می‌توانید تا ۱۴ روز در عمان اقامت داشته باشید. پرواز مستقیم از تهران به مسقط حدود ۲ ساعت است و اگر به سراغ پروازهای توقف‌دار بروید باید ۶ ساعت زمان سفر کنید.

اگر در بندرعباس یا قشم ساکن هستید، می‌توانید با کشتی نیز به عمان سفر کنید و یک سفر متفاوت و جذاب را برای خود رقم بزنید. واحد پول کشورعمان «ریال عمانی» است و معمولاً هزینه‌ها در عمان آنقدرها برای ما ایرانی‌ها زیاد نیست و می‌توان این کشور را به راحتی در لیست ارزانترین سفرهای خارجی نوروز قرار داد.

 

چطور هزینه‌ها را در سفرهای خارجی کاهش دهیم؟

 

چطور هزینه‌ها را در سفرهای خارجی کاهش دهیم؟

 

هر چند که این روزها هزینه سفرهای خارجی برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی بسیار زیاد است، اما به هر حال ممکن است دوست داشته باشید عید امسال را همراه با اعضای خانواده به یک سفر خارجی بروید.

قطعاً در طول این سفر چالش‌ها و هزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار دارد. برای کاهش هزینه در سفرهای خارجی روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

 

  • از تورهای لحظه آخری استفاده کنید.
  • اقامتگاه‌ها یا هاستل‌های ارزان قیمت را برای اقامت انتخاب کنید.
  • به جای غذا خوردن در رستوران‌های گران قیمت، غذاهای محلی و یا کم هزینه‌تر را امتحان کنید.
  • از فروشگاه‌هایی که در حراج هستند، خرید کنید.
  • به جای استفاده از تاکسی از مترو و اتوبوس برای جابجایی استفاده کنید.
  • برای مسیریابی در سفر از اپلیکیشن‌های مکان‌یاب استفاده کنید و در صورت امکان کمی تا مقصد پیاده‌روی کنید.
  • در صورت امکان به صورت زمینی با ماشین خودتان یا اتوبوس سفر کنید.
  • برای کاهش هزینه‌های سفر مقداری تنقلات و غذای آماده همراه خود داشته باشید.
  • از جاذبه‌ها و اماکن دیدنی رایگان دیدن کنید.
  • مقدار ارز مشخصی که قصد دارید خرج کنید را از قبل تبدیل کنید و برای خرج کردنتان برنامه‌ریزی کنید.

 

سوالات متداول

 

ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان کجاست؟

 

کشور گرجستان و ارمنستان ارزان‌ترین کشورها برای سفر در عید نوروز هستند.

 

ارزان‌ترین شهرهای خارجی برای خرید کدام مقاصد هستند؟

 

برای خرید ارزان بهتر است در فصل حراج به وان، تفلیس و ایروان سفر کنید.

 

ارزان‌ترین و بهترین شهر ترکیه برای سفر در عید نوروز چه شهری است؟

 

وان ارزان‌ترین شهر ترکیه برای سفر در عید نوروز است که می‌توانید با ماشین یا اتوبوس نیز به این شهر مرزی سفر کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک