سفر نوروزی کجا بریم | ۲۵ مقصد سفر ایرانی و خارجی نوروز ۱۴۰۲

سفر نوروزی کجا بریم | ۲۵ مقصد سفر ایرانی و خارجی نوروز ۱۴۰۲


14 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سفر نوروزی کجا بریم

سفر نوروزی کجا بریم؟ شما هم دائم با خودتان فکر می‌کنید که تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم که هم خلوت باشد و هم آب و هوای مناسبی داشته باشد؟ ما در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم تا شما را با پیشنهادهای داغ برای سفر نوروزی ۱۴۰۲ آشنا کنیم. در این مقاله به شما می‌گوییم که بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید نوروز کدام شهرها هستند و مقاصد خلوت نوروزی و بهترین مقاصد خارجی در عید را به شما معرفی می‌کنیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد بهترین مقصد سفر در نوروز ۱۴۰۲ پاسخ خواهیم داد.

 

 

سفر نوروزی کجا بریم؟

 

سفر نوروزی کجا بریم

 

تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟ قطعاً با نزدیک شدن به روزهای پایان سال همه ما به یک مسافرت با اعضای خانواده و سپری کردن روزهایی دور از استرس در میان طبیعت و جذابیت‌های جدید فکر می‌کنیم.

یکی از نکات مهم در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ این است که مقاصد مورد نظرتان را با توجه به میزان بودجه و روحیات خودتان سایر اعضای خانواده انتخاب کنید. اگر واقعاً از قرار گرفتن در ترافیک و شلوغی‌های عید اذیت می‌شوید، بهتر است قید سفر کردن به شهرهای توریستی را بزنید و بیشتر به شهرهایی سفر کنید که در ایام عید خلوت هستند.

سفر کردن با هواپیما نیز می‌توانید برای چنین افرادی گزینه مناسبی باشد. اما به هر حال هزینه سفر با هواپیما در روزهای شلوغ نوروز بسیار بیشتر است. اگر در فکر تجربه یک سفر لوکس به کشورهای خارجی در نوروز ۱۴۰۲ هستید، گزینه‌های زیادی پیش رویتان وجود دارد.

بهتر است مقصد سفرتان را با در نظر گرفتن انتظاراتی که دارید، تعیین کنید. سپس با اعضای خانواده مشورت کنید و با در نظر گرفتن مقدار بودجه‌ای که به سفر اختصاص می‌دهید، برای سفر برنامه ریزی کنید.

 

بهترین مقاصد سفر داخلی عید ۱۴۰۲

 

بهترین مقاصد سفر داخلی عید 1402

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

سفر کردن در تعطیلات نوروزی می‌تواند خستگی یک سال استرس و کار را از تنتان بیرون کند و شما را برای شروع سالی جدید آماده کند. قطعاً همه ما موقعیت مناسبی برای سفرهای خارجی و یا سفرهای لوکس را نداریم و بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم در روزهای ابتدای بهار از شهرهای زیبای داخل کشور دیدن کنیم.

به هر حال اگر در این فکر هستید که سفر نوروزی کجا بریم، ما برای شما پیشنهادات جذاب داریم. شما می‌توانید با هر بودجه‌ای و هر انتظاراتی برای عید امسال به سفر بروید و یک عید به یاد ماندنی را در کنار اعضای خانواده و دوستان خود تجربه کنید. در ادامه می‌توانید با پیشنهادهای داغ برای سفر نوروزی ۱۴۰۲ به شهرهای داخل ایران آشنا شوید.

 

۱- اصفهان

 

اصفهان بهترین مقصد برای سفر در عید 1402

 

«اصفهان» همیشه یکی از بهترین مقاصد سفر در لیست سفرهای نوروزی است که برای علاقه‌مندان به گشت و گذار در جاذبه‌های تاریخی انتخاب مناسبی است. هر چند اصفهان در نوروز معمولاً شلوغ است، اما اگر در فکر یک سفر پرماجرا و لذت بخش برای همه اعضای خانواده هستید، می‌توانید به اصفهان نیز فکر کنید.

اگر به اصفهان سفر کردید، حتماً از میدان نقش جهان، بازار سنتی اصفهان، منارجنبان، سی و سه پل، کوه صفه، کلیسا وانک، عمارت چهل ستون و کافه‌های دوست داشتنی منطقه جلفا نیز دیدن کنید.

 

۲- گیلان

 

لاهیجان از بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید نوروز

 

«گیلان» سرزمین سبز و دوست داشتنی شمال کشور است که معمولاً اکثر شهرهای آن در ایام عید شلوغ می‌شود. به جرات می‌توان گفت که آب و هوای گیلان در بهار از هر مقصد دیگری جذاب‌تر است.

در بهار هوای گیلان نه خیلی سرد است و نه هنوز آن‌چنان گرم شده که شبیه به تابستان به نظر برسد. در این خطه سرسبز می‌توانید از جنگل‌ها، دشت‌های سرسبز، آبشارها و دریا و رودخانه‌های دیدنی و متنوع دیدن کنید.

در سفر نوروزی به گیلان لاهیجان، بندرانزلی، رشت، منجیل، رودبار، ماسال، سیاهکل، جواهرده، سرولات و چابکسر از دیدنی‌ترین شهرهای گیلان هستند و جاذبه‌های گردشگری گیلان شما را حسابی هیجان‌زده می‌کند.

 

۳- مشهد

 

مشهد از بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید نوروز

 

«مشهد» برای ما ایرانی‌ها همیشه در لیست محبوب‌ترین مقاصد سفر نوروزی قرار دارد. اگر دلتان حال و هوای سفر به مشهد را کرده است، بهتر است بدانید که معمولاً مشهد در روزهای عید بسیار شلوغ است و از همین رو اگر از قرار گرفتن در شلوغی و ترافیک اذیت می‌شوید، بهتر است قید این سفر را بزنید.

در سفر نوروزی به مشهد می‌توانید از حرم و بازارهای اطراف آن دیدن کنید و در موزه‌ها، دیدنی‌های تاریخی، مراکز تجاری و تفریحی و رستوران‌های متنوع مشهد وقت بگذرانید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوتی پلو یا شیر پلو اردبیل و تبریز به روش سنتی

 

۳- کیش

 

کیش پیشنهاد سفر در عید

 

با خودتان فکر می‌کنید که تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم که تفریحات زیادی داشته باشد و پر از جشنواره و مراکز خرید متنوع باشد! قطعاً بهترین مقصد برای شما سفر به جزیره کیش است. آمارها نشان می‌دهد که تور کیش از پرفروش‌ترین تورهای سفرهای نوروزی در سفر به جزایر گردشگری خلیج فارس است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به سفرهای داخلی لوکس انتخاب مناسبی باشد.

معمولاً آب و هوای کیش در روزهای ابتدای بهار متعادل است و زیاد گرم نیست. اگر در عید به کیش سفر می‌کنید، بهتر است حتماً ورزش‌های متنوع آبی مثل جت اسکی، اکسی روی آب، شاتل سواری و غواصی را تجربه کنید.

پیشنهاد می‌شود در کیش حتماً برای گشت و گذار در مراکز خرید متنوع و رستوران‌های لوکس نیز وقت بگذارید و کمی هم در کنار ساحل قدم بزنید و در آب تمیز و شفاف آن شنا کنید.

 

۴- شیراز

 

شیراز از بهترین مقاصد نوروزی برای سفر

 

شیراز یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در فصل بهار است که طبیعت آن درست مثل بهشت تماشایی می‌شود. این شهر از آن دسته مقاصدی است که در نوروز بسیار شلوغ می‌شود و از همین رو باید خودتان را از قبل برای ترافیک‌ها و شلوغی‌ها آماده کنید.

بسیاری از افراد سفر به این شهر را به خاطر طبیعت زیبا، سرسبزی شگفت انگیز و جاذبه‌های دیدنی که دارد انتخاب می‌کنند. اگر به شیراز سفر می‌کنید، حتماً از جاذبه‌های گردشگری شیراز از جمله باغ‌ها و بوستان‌های زیبای این شهر دیدن کنید.

در سفر نوروزی به شیراز سری به پاسارگاد، مقبره کوروش، باغ ارم، مسجد نصیرالملک و حافظیه و سعدیه بزنید و در صورت امکان برای بازدید از جاذبه‌های اطراف شیراز نیز وقت بگذارید.

 

۵- چالوس

 

اگر یک بار به چالوس سفر کرده باشید، قطعاً منظره زیبای جاده آن را تا آخر عمر فراموش نمی‌کنید. چالوس یکی از قدیمی‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای مازندران است که در عید بسیار شلوغ می‌شود. به جای این که فکر کنید سفر نوروزی کجا بریم، بهتر است همین حالا چمدان‌هایتان را ببندید و خودتان را برای سفر به سرزمین سرسبز و دیدنی چالوس آماده کنید.

 

۶- چابهار

 

چابهار بهترین مقصد برای سفر داخلی در عید

 

به جرات می‌توان گفت که «چابهار» یکی از زیباترین شهرهای ایران است. یک شهر توریستی فوق‌العاده زیبا در سیستان و بلوچستان که در بهار آب و هوای بی‌نظیری دارد. اگر در بهار ۱۴۰۲ به این شهر سفر می‌کنید، جاذبه‌های گردشگری چابهار فراوانند.

بهتر است سری هم به تالاب صورتی رنگ، کوه‌های مریخی و گل افشان‌های آن بزنید. مطمئن باشید در این سفر هم از دیدن مناظر طبیعی و هم آداب و رسوم و فرهنگ دوست داشتنی این شهر لذت می‌برید.

 

۷- متل قو یا سلمانشهر

 

«متل قو» یا «سلمانشهر» یکی از شلوغ‌ترین شهرهای شمالی در روزهای عید نوروز است. این منطقه توریستی پر از امکانات تفریحی، هتل‌ها، ویلاها، رستوران‌ها و مراکز خرید متنوع است و در کنار آن جنگل و اسکله‌های تفریحی و امکانات رفاهی متنوع وجود دارد.

اگر دوست دارید نوروز امسال به متل قو سفر کنید، دیگر لازم نیست نگران سپری کردن روزهای هفته باشید. در این مکان برای همه اعضای خانواده تفریحاتی وجود دارد.

 

۸- اهواز

 

اهواز یکی از زیباترین شهرهای جنوبی است که به عنوان «پایتخت فلافل ایران» نیز شناخته می‌شود. سفر کردن به این شهر برای افرادی که دوست دارند روزهای ابتدای عید را در شهرهای گرم و آفتابی جنوب سپری کنند، انتخاب مناسبی است.

معمولاً در روزهای ابتدای بهار هوای اهواز آنقدرها گرم نیست و بسیار مطبوع و دوست داشتنی است. اگر به این شهر سفر می‌کنید، حتماً سری هم به پل سفید، پل سیاه، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، کاروانسرای معین التجار و بازار لشکرآباد هم بزنید.

 

۹- کرمان

 

کرمان مقصد گردشگری برای عید

 

اگر هنوز فکر می‌کنید که سفر نوروزی کجا بریم می‌توانید برای بازدید از ارگ بم و شازده ماهان کرمان برنامه ریزی کنید. کرمان یک شهر دیدنی با بازارهای محلی و غذاهای سنتی متنوع است. اگر به این شهر سفر می‌کنید، حتماً از بازار سرتاسری، گنبد جبلیه، موزه حمام، مقبره مشتاق علی شاه، مسجد امام، مسجد گنجعلی خان و آتشکده و باغ هرندی دیدن کنید.

 

۱۰- یزد

 

«یزد» بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار است که معمولاً آب و هوای مطبوعی دارد و به دلیل وجود جذابیت‌های فراوان در عید معمولاً شلوغ می‌شود. این شهر پر از جذابیت‌های دیدنی و تاریخی است. غذاهای سنتی و شیرینی‌های خوشمزه عید یزد در ایران زبانزد خاص و عام است.

اگر امسال عید به یزد سفر می‌کنید، جاذبه‌های گردشگری یزد را از دست ندهید. در سفر به یزد حتماً از مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، آتشکده بهرام یزد و همچنین کوچه پس کوچه‌های خشتی و دالان‌های نیمه تاریک و سنتی این شهر دیدن کنید.

 

۱۱- بندرعباس

 

بندرعباس بهترین مقصد برای سفر در عید

 

خیلی‌ها دوست دارند در تعطیلات عید به شهرهای گرم سفر کنند و روزهای ابتدای بهار را با وقت گذراندن در زیر نور آفتاب و کنار دریا و ساحل سپری کنند. بندرعباس یکی دیگر از مقاصد جذاب جنوب کشور برای ایرانگردی است که معمولاً در روزهای عید بسیار شلوغ می‌شود.

حتما بخوانید  لیست 8 مورد از بهترین انواع پاک کننده سطوح سرامیک، چوبی و ...

اگر به بندرعباس سفر می‌کنید بهتر است حتماً از آب گرم گنو، موزه حیات ‌وحش، موزه خلیج فارس، حمام گله‌داری، معبد هندوها، موزه آب و موزه مردم شناسی نیز دیدن کنید.

 

۱۲- تنکابن

 

با خودتان فکر می‌کنید سفر نوروزی کجا بریم که سرسبز و زیبا باشد؟ قطعاً یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران در ایام نوروز «تنکابن» است. تنکابن یا همان شهسوار یکی از زیباترین شهرهای مازندران است که به دلیل طبیعت سرسبز و جاذبه‌های طبیعی زیبایی که دارد، هر ساله در روزهای عید بسیار شلوغ می‌شود.

 

بهترین مقاصد سفر خارجی عید ۱۴۰۲

 

بهترین مقاصد سفر خارجی عید 1402

 

اگر دلتان می‌خواهد در روزهای ابتدای بهار یک سفر خارجی و متفاوت را تجربه کنید، قطعاً با توجه به بودجه‌ای که دارید انتخاب‌های زیادی پیش رویتان قرار دارد. در ادامه می‌توانید با لیستی از چند مقصد خارجی برای سفر در نوروز آشنا شوید.

 

مقاصد خلوت نوروزی برای سفر در عید ۱۴۰۲

 

مقاصد خلوت نوروزی برای سفر در عید 1402

 

عید کجا بریم خلوت باشه؟ قطعاً خیلی از ما دوست داریم در روزهای عید از شلوغی‌ها و ترافیک‌های شهری دور باشیم و آرامش بیشتری را تجربه کنید. در ادامه می‌توانید با مقاصد خلوت نوروزی برای سفر در عید ۱۴۰۲ آشنا شوید.

 

تهران

 

تهران از مقاصد خلوت نوروزی

 

هیچ زمانی برای سفر کردن به تهران به اندازه عید نوروز جذاب نیست. در روزهای ابتدایی عید معمولاً تهران در خلوت‌ترین حالت ممکن قرار دارد. عید زمان خوبی برای سفر کردن به تهران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری پایتخت است.

از طرفی آب و هوای تهران در روزهای ابتدای بهار معمول متعادل و دلپذیر است و این موضوع لذت این سفر را برایتان دو چندان می‌کند. در سفر به تهران بهتر است کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، موزه‌های متنوع، دربند، فرحزاد، باغ پرندگان، عمارت‌های تاریخی و مراکز خرید و تفریحی بزرگ آن دیدن کنید. اگر ساکن تهران هستید سفر یک روزه به اطراف تهران را هم امتحان کنید.

 

ترکمن صحرا

 

یکی از مقاصد جذاب و دیدنی خلوت در ایام نوروز، «ترکمن صحرا» است. ترکمن صحرا سرزمین «اسب» و «دو تار» است که تپه‌هایی سرسبز و مناظری بسیار زیبا را در قلب خود جای داده است. فرهنگ اصیل مردم این منطقه در کنار نوع پوشش و غذاهای محلی آن‌ها آنقدر فوق‌العاده است که حتماً عاشق آن خواهید شد.

 

دزفول

 

«دزفول» از کهن‌ترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های دیدنی و تماشایی فوق‌العاده‌ای دارد. طبیعت دزفول آنقدر عجیب و چشم‌نواز است که قطعاً از دیدن آن لذت خواهید برد. در صورتی که در ایام عید به دزفول سفر می‌کنید، حتماً از دره ارواح و آبشار کنار آن، آسیاب‌های تاریخی آبی، تپه‌های باستانی و دریاچه شهیون دیدن کنید. سفر نوروزی به دزفول برای کسانی که به جاذبه‌های طبیعی علاقه دارند، گزینه مناسبی است.

 

اولسبلنگاه

 

اولسبلنگاه از بهترین شهرهای داخلی برای سفر در عید

 

برای افرادی که در شهرهای مختلف ایران زندگی می‌کنند، شمال به معنی رفتن دل طبیعت و گشت و گذار در ساحل دریا و قدم زدن در جنگل است. معمولاً در ایام نوروز بیشتر شهرهای گیلان و مازندران شلوغ هستند و مسافران زیادی به این شهرها مسافرت می‌کنند.

اما «اولسبلنگاه» یک روستا در شهرستان ماسال است که لذت یک سفر پر از آرامش در دل سبزه‌زارها و جنگل را به شما هدیه می‌دهد. اگر به این فکر می‌کنید که عید کجا بریم خلوت باشه، اولسبلنگاه یکی از شهرهای جذاب شمالی است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان سفر به شهرهای شمالی باشد.

 

عید کجا بریم ارزون باشه؟

 

عید کجا بریم ارزون باشه؟

 

سفر نوروزی کجا بریم که ارزان باشد؟ اگر به دنبال مقاصد ارزان قیمت برای سفر در عید هستید بهتر است شهرهایی را انتخاب کنید که هم فاصله نزدیکی به شما دارند و هم خلوت‌تر هستند.

اگر با اتوبوس یا هواپیما سفر می‌کنید، باید بدانید که هر چقدر مقصد انتخابی شما شلوغ‌تر باشد، قیمت بلیط آن نیز به دلیل افزایش تقاضا بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر است برای کاهش هزینه‌ها به شهرهای خلوت، نزدیک و یا روستاهای اطراف سفر کنید.

 

سوالات متداول

 

عید جنوب گردی کجا بریم؟

 

اگر قصد دارید در عید جنوب گردی کنید، بهترین شهرها کیش، قشم، بندرعباس، بوشهر، جزیره هنگام، جزیره هرمز، چابهار و اهواز هستند.

 

عید نوروز ۱۴۰۲ سفر داخلی کجا بریم؟

 

برای انتخاب مقصد سفرتان در عید باید به انتظارات، علایق، میزان بودجه و روحیات خودتان توجه کنید. معمولاً بیشتر مسافران در نوروز به اصفهان، شیراز، مشهد، کیش و شهرهای شمالی سفر می‌کنند.

 

عید کجا بریم سفر خارجی؟

 

اگر قصد دارید در عید به یک سفر خارجی بروید، پیشنهاد ما استانبول، ایروان، دبی، تفلیس، عمان و هند است.

 

 

کالابرگ الکترونیک