۳ مدل طرز تهیه دسر خامه و قهوه یخچالی در ۵ مرحله ساده

۳ مدل طرز تهیه دسر خامه و قهوه یخچالی در ۵ مرحله ساده


17 تیر 1403 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۳ مدل طرز تهیه دسر خامه و قهوه یخچالی در ۵ مرحله ساده
فهرست محتوا نمایش

دسر با خامه و قهوه چی درست کنم؟ انواع دسر با خامه و قهوه به صورت یخچالی یا روی گاز و در فر درست می‌شوند. اما با خامه و قهوه چه دسرهای مجلسی می‌توان تهیه کرد؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چند مدل مختلف دسر خامه و قهوه را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای دسر خامه و قهوه ساده

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه پرچرب ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
قهوه اسپرسو ۲ شات
شیر ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر (سفید یا قهوه‌ای) ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ژلاتین آماده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زرده تخم مرغ ۳ عدد

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان استراحت و آماده شدن دسر خامه و قهوه: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر موس قهوه و خامه

مراحل طرز تهیه موس قهوه و خامه

موس قهوه، یک دسر خامه و قهوه خوشمزه و راحت است که دوستداران قهوه، طعم و بافت جذاب آن را دوست خواهند داشت. در ادامه مراحل طرز تهیه دسر خامه و قهوه مجلسی را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در ابتدا قهوه اسپرسو را با دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات درست کنید (طرز تهیه قهوه اسپرسو). اگر ژلاتین آماده ندارید، چند ورق ژلاتین را در ۱ لیوان آب ولرم بریزید و روی آن را بپوشانید. حدود ۷ دقیقه صبر کنید تا ژلاتین نرم و در آب، حل شود.

زرده‌های تخم مرغ را هم در یک کاسه بریزید و شکر را اضافه کنید. با همزن برقی، مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. اگر همزن دستی دارید، باید برای مدت بیشتری زرده‌ها را هم بزنید.

در صورت تمایل پودر قهوه و تخم مرغ و شکر را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد دسر را بجوشانید

شیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شروع به جوشیدن کند. شعله را کم کرده و قهوه را به آن اضافه کنید. وقتی قهوه و شیر با هم مخلوط شدند، نصف محلول شیر و قهوه را در ظرف تخم مرغ‌ و شکر همزده بریزید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس این مخلوط را به ظرف شیر اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

برای خرید شیر می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

مرحله سوم: ژلاتین را اضافه کنید

مایه دسر موس قهوه را مدام روی حرارت هم بزنید تا کاملا زرده‌ها در محلول شما حل شوند. مراقب باشید که این مخلوط باید روی حرارت ملایم باشد ولی نباید بجوشد. دمای آن باید به حدود ۷۰ درجه برسد. سپس ژلاتین آماده را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست و غلیظ شود. بعد شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مایه موس، از دما بیفتد.

مرحله چهارم: مواد دسر را به خامه اضافه کنید

در فاصله‌ای که مایه موس در حال سرد شدن است، خامه پرچرب را در یک کاسه بریزید و با همزن، هم بزنید تا کاملا روان شود. مقداری از خامه را بردارید و برای تزیین کنار بگذارید. بعد مایه موس که خنک شد، آن را به خامه اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی بزنید تا خامه و موس با هم حل شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلیم با مرغ کشدار و مجلسی در ۸ مرحله آسان

برای تهیه خامه صبحانه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله آخر: دسر موس قهوه و خامه را سرو کنید

موس را بعد از آماده شدن در ظرف‌های سرو بریزید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و کمی سفت شود. سپس موس را از یخچال بیرون بیاورید و با خامه‌ای که کنار گذاشته بودید یا خامه فرم گرفته و کمی پودر قهوه، تزیین و سرو کنید.

مواد لازم برای دسر کرم قهوه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
قهوه اسپرسو نصف فنجان (۷۰ گرم)
خامه سنگین ۱ و ۱/۳ فنجان (۳۰۰ گرم)
شکر ۳ قاشق چای‌خوری (۳۰ گرم)

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان استراحت و آماده‌سازی دسر کرم قهوه: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر کرم قهوه ساده

مراحل طرز تهیه کرم قهوه ساده

موادی که در این دسر خامه و قهوه به کار می‌رود بسیار ساده هستند و تهیه این دسر هم کار راحتی است. برای آموزش روش تهیه دسر خامه و قهوه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: قهوه را آماده کنید

ابتدا یک کاسه استیل را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود و سراغ بقیه کارها بروید. در موکاپ یا اسپرسوساز، قهوه را آماده کنید و به آن شکر را اضافه کنید و در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. هر چه قهوه سردتر شود، بهتر است.

مرحله دوم: خامه را آماده کنید

کاسه‌ای را که در یخچال سرد شده است، بیرون بیاورید و خامه را در آن بریزید. با همزن شروع به هم زدن خامه کنید، طوری که نرم و لطیف شود. حدود ۵ دقیقه خامه را بزنید تا سبک شود. هر ۳۰ ثانیه یک بار، ظرف را دور‌گیری کنید و دوباره خامه را با همزن بزنید.

مرحله سوم: مواد دسر خامه و قهوه را با هم مخلوط کنید

مخلوط قهوه‌ و شکر که در یخچال سرد شدند، بیرون بیاورید و به خامه اضافه کنید. این کار را به تدریج انجام دهید و همزمان با افزودن قهوه، مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. مایه دسر که آماده شد، آن را در ظرف‌ها یا لیوان‌های سرو بریزید. روی ظرف‌ها را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید. در زمان سرو روی دسرها را با مواد دلخواه، تزیین و سپس دسر خامه و قهوه را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر قهوه و خامه شکلاتی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر قهوه ترک ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۵ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید قنادی ۲ و نیم قاشق غذاخوری
شیر ۱ لیتر
بیسکویت پتی بور ساده ۲ بسته
بیسکویت پتی بور شکلاتی ۱ بسته
شکلات (تخته‌ای یا چیپسی) به مقدار دلخواه برای تزیین دسر
توت فرنگی یا میوه دلخواه به مقدار دلخواه برای تزیین دسر
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دسر خامه و قهوه با شکلات: ۳ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر خامه و قهوه با شکلات

مراحل طرز تهیه دسر خامه و قهوه با شکلات

این دسر خامه و قهوه هم یک دسر خوشمزه و متفاوت است که با میوه‌های مختلف، شکلات و … می‌توانید آن را تزیین و سرو کنید. در ادامه مراحل تهیه دسر شکلاتی خامه و قهوه را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را با هم مخلوط کنید

ابتدا آرد سفید را ۳ بار الک کنید. در یک قابلمه شیر را بریزید. آرد الک شده را در شیر بریزید و با قاشق هم بزنید تا آرد گلوله نشود. قابلمه را روی حرارت بگذارید و به هم زدن ادامه دهید. سپس پودر نشاسته را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یک مخلوط یکدست داشته باشد. شکر و پودر ژلاتین را در قابلمه بریزید و هم بزنید. در آخر پودر قهوه و پودر شکلات را هم اضافه کرده و هم بزنید.
برای خرید آرد سفید، نشاسته و پودر کاکائو می‌توانید به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: خامه را اضافه کنید

در این مرحله همه مواد را باید روی حرارت ملایم به خوبی با همزن دستی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. مراقب باشید از هم زدن غافل نشوید، چون مایه دسر خیلی زود ته می‌گیرد. اجازه دهید مایه دسر، کاملا یکدست شود و هیچ گلوله‌ای در آن نباشد. مایه دسر باید غلیظ شود و قوام پیدا کند. سپس خامه را اضافه کنید دوباره مواد را هم بزنید تا کاملا در مایه دسر، پخش شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: بیسکویت‌ها را آماده کنید

مایه دسر که آماده شد، آن را کنار بگذارید تا از دما بیفتد. در این فاصله، کف یک ظرف پیرکس یا قالب مدنظرتان، یک لایه از بیسکویت‌های پتی بور را بچینید، طوری که کاملا کف ظرف با بیسکویت پتی بور پوشانده شود. ترتیب چیدن بیسکویت‌های ساده و شکلاتی، کاملا سلیقه‌ای است. سپس با قاشق یا ملاقه، از مایه دسر خامه و قهوه روی بیسکویت‌ها بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.
برای خرید بیسکویت پتی بور می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: لایه‌های بیسکویت و مایه خامه را تکرار کنید

روی لایه مایه دسر، یک لایه دیگر بیسکویت پتی‌بور بچینید و دوباره یک لایه دیگر از مایه دسر بریزید. لایه‌ها را تکرار کنید، طوری که مایه دسر، روی سطح بالایی باشد. در آخر روی لایه بالایی را شکلات تخته‌ای خرد شده، شکلات چیپسی یا برش‌های توت فرنگی و میوه‌های دلخواه بگذارید. می‌توانید کمی پودر کاکائو یا قهوه بپاشید.

مرحله پنجم: دسر خامه و قهوه را سرو کنید

ظرف حاوی دسر را با سلفون بپوشانید و در یخچال به مدت حداقل ۱ تا ۲ ساعت بگذارید تا خودش را بگیرد. وقتی دسر سفت شد، ظرف را از یخچال بیرون بیاورید. دسر خامه و قهوه را با چاقو به اندازه‌های دلخواه، برش بزنید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن دسر خامه و قهوه

دسر یخچالی با خامه و قهوه چی درست کنم؟

به عنوان دسر خامه و قهوه می‌توانید موس قهوه یا دسر کرم قهوه را به راحتی در خانه درست کنید.

حتما بخوانید  ۱۵ روش طعم دار کردن مرغ برای انواع روش های پخت مرغ

برای تزیین دسر خامه و قهوه از چه موادی استفاده کنیم؟

بسته به نوع دسری که تهیه می‌کنید، می‌توانید روی دسر را با پودر قهوه، پودر شکلات، خامه فرم گرفته، شکلات ذوب شده، برش‌های میوه‌هایی مثل توت فرنگی، موز و …، ترافل‌های رنگی و … را بنا به ذوق  و سلیقه خود استفاده کنید.

 

منابع: thespruceeats / giallozafferano

محصولات مرتبط