۷ روش پخت تخم‌ مرغ | نیمرو هتلی و نیمرو همزده و …

۷ روش پخت تخم‌ مرغ | نیمرو هتلی و نیمرو همزده و …


22 آذر 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فوت و فن انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ؛ از نیمرو هتلی تا تخم مرغ عسلی و ...

پخت تخم مرغ به روش های مختلف از جمله صبحانه های محبوب در لیست صبحانه است. برای درست کردن انواع غذا با تخم مرغ تخم‌مرغ را می‌توان آب‌پز کرد، در روغن سرخ کرد یا در تست فرانسوی استفاده کرد و یک صبحانه سالم برای بچه‌ها درست کرد. ما قبلا در مجله کوروش، طرز تهیه انواع املت‌ها را برایتان شرح داده‌ایم؛ امروز می‌خواهیم انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه؛ یعنی طرز تهیه تخم‌مرغ آب‌پز سفت، طرز تهیه تخم‌مرغ آب‌پز عسلی، طرز تهیه نیمروی سفت و عسلی، طرز تهیه تست فرانسوی، طرز تهیه تخم‌مرغ آب‌پز بدون پوست و تهیه تخم‌مرغ هم‌زده را برای شما توضیح دهیم. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

انواع روش های پخت تخم مرغ خوشمزه و حرفه‌ای

 

۱- طرز تهیه تخم‌مرغ آب‌پز سفت

 

انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه؛ با روش‌های آسان و حرفه‌ای

 

یکی از انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه، تخم مرغ آب‌پز شده است. تخم‌مرغ آب‌پز سفت در بسیاری از وعده‌های اصلی، به‌عنوان غذای اصلی یا به‌عنوان موادی از غذای اصلی استفاده می‌شود. مثلا اکثر افراد تخم‌مرغ آب‌پز سفت را در سالادهایی مثل سالاد تخم‌مرغ و سالاد الویه می‌ریزند یا آن را با سیب‌زمینی آب‌پز می‌خورند. حتما شما هم مثل بقیه، طرز تهیه آن را می‌دانید و احتیاجی به توضیح ندارد؛ اما برای تهیه تخم‌مرغ آب‌پز سفت، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

*از آب خنک استفاده کنید؛ نه آب گرم

*از ظرف خیلی بزرگ استفاده نکنید؛ تا تخم‌مرغ‌ها در فضای آن حرکت نکنند و ترک نخورند؛

*اگر تخم‌مرغ روی آب شناور ماند، خراب و فاسد شده است؛

*پس از جوشیدن آب، باید بیشتر از ۱۵ دقیقه صبر کنید تا زرده تخم‌مرغ کاملا سفت شود.

۲- طرز تهیه تخم‌مرغ آب‌پز عسلی

 

انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه؛ از نیمرو هتلی تا تخم مرغ عسلی و املت

 

یکی از انواع روش های پخت تخم ‌مرغ آب‌پز عسلی غذای محبوب بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان است. با عسلی‌کردن زرده تخم‌مرغ، تمام خواص آن را دریافت می‌کنید و سفیده کاملا پخته‌شده را میل می‌کنید. برای تهیه تخم‌مرغ آب‌پز عسلی، تمام نکات بخش قبلی را دنبال کنید؛ اما پس از جوشیدن آب، تنها ۳ الی ۴ دقیقه صبر کنید و بعد تخم‌مرغ را از آب جوش خارج کنید.

برای سرو کردن آن نیز می‌توانید از فنجان یا تخم‌مرغ‌دان استفاده کنید. قسمت انتهای کوچک‌تر تخم‌مرغ را به سمت بالا قرار دهید، با قاشق آن را بشکنید و میل کنید. با این روش نیازی به جداکردن پوست تخم‌مرغ ندارید.

 

۳- طرز تهیه نیمروی سفت

 

برای تهیه نیمروی سفت، ابتدا دو قاشق‌ غذاخوری کره در تابه‌ای نچسب بریزید. پس از داغ‌شدن کره، حرارت زیر تابه را زیاد کنید و تخم‌مرغ را در تابه بشکنید. تخم‌مرغ را هم نزنید و صبر کنید سفیده کمی بپزد. سپس تخم‌مرغ را برعکس کنید و حرارت را کم کنید تا زرده آن نیز بپزد.

 

۴- طرز تهیه نیمروی عسلی

 

انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه؛ از نیمرو هتلی تا تخم مرغ عسلی و املت

 

یکی دیگر از روش‌ های پخت تخم‌ مرغ خوشمزه، عسلی‌کردن نیمرو است. نیمروی عسلی، از نیمروی سفت بسیار محبوب‌تر است و حتی روی غذاهای دیگر مثل انواع برنج‌ها نیز از آن استفاده می‌شود. برای تهیه نیمروی عسلی، به روش بالا عمل کنید؛ ولی تخم‌مرغ را برنگردانید. زمان پخت نیمروی عسلی، از نیمروی سفت کمتر است. پس از آنکه سفتی زرده تخم‌مرغ به میزان دلخواه‌تان رسید، می‌توانید روی سفیده دوباره کمی کره بریزید تا خوش‌طعم‌تر شود.

 

۵- طرز تهیه تست فرانسوی

 

فوت و فن انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ؛ از نیمرو هتلی تا تخم مرغ عسلی و ...

 

تست فرانسوی یا فرنچ تست، روش دیگر پخت تخم‌مرغ است که در آن از لبنیات استفاده می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه، ۸ عدد تخم‌مرغ، ۱/۳ فنجان شیر و ادویه‌های دلخواه‌تان را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید. سپس نان تست‌ها را داخل کاسه فرو ببرید و سپس با حرارت زیاد سرخ کنید. می‌توانید برای تزئین روی تست فرانسوی، از جعفری خردشده یا سبزیجات دلخواه دیگر استفاده کنید. نوش جان!

 

۶- طرز تهیه تخم‌مرغ آب‌پز بدون پوست

 

اگر هر صبح حوصله کندن پوست تخم‌مرغ آب‌پز را ندارید، می‌توانید از روش تهیه تخم‌مرغ آب‌پز بدون پوست استفاده کنید. در این روش، قابلمه‌ای بردارید و تا ارتفاع ۵ سانتی‌متر، در آن آب پر کنید. سپس به میزان ۱/۲ قاشق چای‌خوری سرکه به آن اضافه کنید و اجازه دهید قابلمه بجوشد. پیش از جوشیدن کامل، تخم‌مرغ را در ظرفی جدا بشکنید. مخلوط آب و سرکه در حال جوش در قابلمه را به آرامی هم بزنید و تخم‌مرغ را در آن بریزید. اما حواستان باشد که تخم‌مرغ به کف ظرف یا کناره‌ها برخورد نکند تا نچسبد. پس از پختن تخم‌مرغ و سفت‌شدن زرده به میزان دلخواه (باید به حدی باشد که هنگام برداشتن، وا نرود) تخم‌مرغ را از روی آب با کفگیر بردارید و میل کنید. مزه آن به خوشمزگی همان تخم‌مرغ آب‌پز شده با پوست است. نوش جان! برای مطالعه روش‌های دیگر طرز تهیه تخم مرغ آبپز روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۷- طرز تهیه تخم‌مرغ هم‌زده

 

فوت و فن انواع روش‌ های پخت تخم‌ مرغ؛ از نیمرو هتلی تا تخم مرغ عسلی و ...

 

تخم‌مرغ هم‌زده که شبیه املت است، یکی دیگر از انواع پخت تخم مرغ خوشمزه است. برای تهیه تخم‌مرغ هم‌زده، ۲ عدد تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید تا حالت خامه‌ای و خوشمزه به خود بگیرد. می‌توانید در این مرحله از ادویه‌هایی مثل نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان دلخواه استفاده کنید. پس از هم‌زدن دوباره، در تابه‌ای نچسب ۲ قاشق غذاخوری کره بریزید و صبر کنید تا کره داغ شود. مواد آماده شده را در تابه بریزید و صبر کنید تا مواد جای خودشان را پیدا کنند و سفت شوند. سپس کمی جعفری خردشده، اسفناج و پنیر رنده‌شده روی تخم‌مرغ بریزید تا طعم بهتری پیدا کند. می‌توانید یک‌طرف تخم‌مرغ را برگردانید و پس از سفت‌شدن سفیده، زیر آن را خاموش کنید و سپس نوش جان کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک