۲ طرز تهیه بستنی نوشابه ای در ۴ مرحله ساده

۲ طرز تهیه بستنی نوشابه ای در ۴ مرحله ساده


29 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه بستنی نوشابه ای در ۴ مرحله ساده

آیا تا حالا بستنی نوشابه‌ای خورده‌اید؟ برای خیلی‌ها مخصوصا کسانی که عاشق انواع نوشابه، پپیسی و کولا هستند، بستنی نوشابه یکی از تنقلات خوشمزه به حساب می‌آید. انواع بستنی که با نوشابه درست می‌شوند، هم مورد پسند بزرگسالان و هم کودکان هستند. بستنی‌های نوشابه را هم با شیر و خامه و هم بدون شیر به صورت بستنی یخی نوشابه‌ای می‌توانید به راحتی در خانه درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، ۲ روش طرز تهیه بستنی نوشابه‌ای ساده و یخی و نکات تهیه و خوشمزه شدن بستنی نوشابه ای را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه بستنی نوشابه‌ ای با شیر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
نوشابه (کولا،پپسی یا طعم‌دار) ۱ لیتر
شیر تغلیظ شده یا شیر کندانسه ۱ قوطی (۳۶۰ تا ۳۸۰ گرمی)
خامه ساده (زده شده یا فرم گرفته) ۲۰۰ گرم
مغز آجیل، سس شکلات یا پودر کاکائو برای تزیین بستنی نوشابه ای

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌ شدن بستنی نوشابه‌ای: ۵ تا ۷ ساعت

مراحل طرز تهیه بستنی با نوشابه و شیر

مراحل طرز تهیه بستنی با نوشابه و شیر

یکی از راحت‌ترین روش‌های طرز تهیه بستنی خانگی، درست کردن بستنی با نوشابه‌ است. مراحل طرز تهیه بستنی نوشابه‌ای خوشمزه را دنبال کنید.

مرحله اول: شیر و نوشابه را با هم میکس کنید

در ابتدا، در یک ظرف پیرکس یا قالبی که می‌خواهید بستنی نوشابه‌ای را در آن درست کنید، نوشابه را بریزید و بعد شیر تغلیظ شده را به آن بیفزایید. همزمان که شیر را اضافه می‌کنید با یک همزن دستی یا قاشق، شیر و نوشابه را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

در صورت تمایل می‌توانید انواع نوشابه و شیر را به روش‌های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: خامه را اضافه کنید

سپس خامه زده شده یا خامه فرم گرفته را اضافه کنید. همچنین اگر خامه صبحانه دارید، در صورت تمایل می‌توانید به آن ۱ عدد سفیده تخم مرغ و ۱ قاشق چای‌خوری پودر قند (طرز تهیه پودر قند) اضافه کرده و با همزن به قدری بزنید تا این ترکیب کاملا بافت پوکی پیدا کند. سپس خامه زده شده را به مخلوط شیر و نوشابه بیفزایید. این مواد را کاملا هم بزنید تا خامه در مایه بستنی گلوله گلوله نشود و یکدست باشد.

حتما بخوانید  ترکیب دوغ و گوشفیل | از پیشینه تاریخی تا خواص آن برای بدن

خامه صبحانه، تخم مرغ و قند را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله سوم: بستنی نوشابه‌ای را در فریزر بگذارید

بعد از آماده شدن مایه بستنی نوشابه‌ای، روی ظرف را با یک سلفون یا ورق آلومینیومی بپوشانید و در فریزر بگذارید. ۱ ساعت بعد، ظرف را بیرون بیاورید و با قاشق آن را هم بزنید تا بافت یخی نگیرد. دوباره ظرف را در فریزر بگذارید. هر ۲ ساعت یک بار این کار را انجام دهید. ۶ ساعت از زمان قرار دادن بستنی در فریزر که بگذرد، بستنی شما آماده می‌شود.

مرحله چهارم: بستنی نوشابه‌ای را سرو کنید

بعد از آماده شدن بستنی نوشابه، ظرف بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و با اسکوپ‌زن، اسکوپ بزنید. اسکوپ‌ها را در ظرف سرو بگذارید و روی آن را با انواع مغز یا پودر مغز آجیل تزیین و سرو کنید. می‌توانید سس شکلات یا پودر کاکائو هم روی اسکوپ‌ها بریزید و آن را میل کنید.

انواع مغز آجیل، سس شکلاتی یا پودر کاکائو را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

روش تهیه بستنی یخی نوشابه ای

طرز تهیه بستنی یخی نوشابه ای

برای تهیه بستنی یخی نوشابه ای، کافی است در قالب بستنی یخی، نوشابه دلخواه خود را بریزید. نوشابه را می‌توانید به تنهایی یا با کمی شیر هم مخلوط کنید. سپس قالب را در فریزر بگذارید و ۱ ساعت بعد  داخل قالب‌ها را چوب بستنی بگذارید.

قالب را در فریزر به مدت ۶ تا ۸ ساعت قرار دهید تا بستنی نوشابه خودش را بگیرد. سپس قالب را از فریزر بیرون بیاورید. چند ثانیه ته قالب را در آب جوش بگذارید تا بستنی‌ها از قالب راحت‌تر جدا شوند. سپس بستنی‌ها را به راحتی بیرون بیاورید و سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه بستنی نوشابه ای

نکات طرز تهیه بستنی نوشابه ای

  • بستنی نوشابه‌ای را با نوشابه‌های میوه‌ای در طعم‌های گیلاس، زنجبیل و … هم می‌توانید درست کنید. حتی نوشابه‌های انرژی‌زا را هم برای تهیه این بستنی می‌توانید به کار ببرید.
  • با نوشابه چی درست کنم؟ اگر نوشابه‌ای در منزل دارید که گاز آن کم شده یا می‌خواهید با نوشابه، تنقلات متفاوت درست کنید. بستنی یخی یکی از گزینه‌های است که می‌توانید با نوشابه گازدار یا بدون گاز تهیه کنید.
  • می‌توانید میوه‌های تازه پوره شده مثل توت فرنگی، هلو و … یا کمپوت آنها را به بستنی نوشابه‌ای اضافه کنید تا بستنی نوشابه‌ای طعم میوه‌ای بگیرد. فقط در صورت استفاده از میوه کمپوت شده، باید آنها را خیلی ریز خرد یا پوره کنید. انواع کمپوت میوه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.
  • اگر در طرز تهیه بستنی نوشابه‌ای از آبمیوه‌ها یا شربت‌های مختلف دیگر هم استفاده کنید،‌ طعم و رنگ بستنی شما به همان نسبت، تغییر می‌کند. انواع آبمیوه و شربت را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی می‌توانید خریداری کنید.
  • بستنی نوشابه‌ای را می‌توانید برای تزیین انواع دسرها یا در کنار آنها اسکوپ بزنید و سرو کنید.
  • برای طرز تهیه بستنی نوشابه ای لایه ای یا رنگی، می‌توانید از نوشابه‌ها با رنگ‌های مختلف استفاده کنید و به صورت لایه لایه مواد را در قالب بریزید. یک لایه که بست، لایه دوم را اضافه کنید تا همه لایه‌ها را به ترتیب آماده کنید.
  • بستنی نوشابه‌ای را در کاسه‌ها یا لیوان‌های کوتاه شیشه‌ای می‌توانید سرو کنید.
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه قنبر پلو شیرازی (غم بر پلو) با گوشت قلقلی یا مرغ

فوت و فن‌ خوشمزه شدن بستنی نوشابه ای

چرا بستنی نوشابه‌ای شل می‌شود؟

اگر نسبت‌ها را رعایت نکنید و میزان نوشابه را بیشتر در نظر بگیرید، پروسه یخ زدن بستنی نوشابه‌ای با مشکل مواجه شده و بستنی نوشابه‌ای در نهایت شل می‌شود.

 

محصولات مرتبط